handdator

Visa fullständig version : Uppfylla specifika krav - Gå från stark till uthållig.


purplehaze
2009-04-12, 11:23
Hejsan!

Har ett test jag ska göra. Där siktar jag på att göra 100 armhävningar på varje nedan nämnd övning:

Armhävningar
Bänkpress 40kg
Drag med skivstång ståendes till hakan 20kg
Situps med ryggen
Situps

Även chins. Här satsar jag inte på 100. Utan så många som möjligt. Gör i dagsläget 3x6. Detta efter alla pressövningar är färdiga i mitt halvkroppspass.

Dessa övningar är de jag ska kunna utföra 100 st på vardera. Jag har ingen aning i vilken ordning de kommer komma i och det är troligen slumpvis.

Mina tankar ligger nu i hur jag ska lägga upp mina styrkepass. Först och främst för att nå mina mål men även för att behålla min nuvarande muskelmassa.

Styrkepass ska även kombineras tillsammans med löpning och simning. Där funderar jag på att köra varannan dag och periodisera träningen så inte simning krockar med överkropp samt springning med underkropp. Däri kommer mina styrkepass bli en 2 split delat på underkropp/överkropp.

Nu är frågan hur jag ska lägga upp styrkepassen. Överkropp innehåller ju mer än ovanstånde övningar. Dessa övningar bör ett repspann på 12-20 räcka? Tänker rodd exempelvis för simningen. Att köra lägre reps också på t ex bänkpress borde väll nästan vara uteslutet sett funktionellt?(förtar mer än vad det utvecklar och behåller volym)

På ben ska jag också köra 12-20? Fördelar för springning och simning har högst prioritet i läget. Nr2 blir att behålla muskelmassa.

För att bli stark på respektive ovannämnd övning måste ju ett fokus vara att föredra. Jobbar på båt 3 veckor på för att sedan vara ledig i tre veckor. Tänkte utnyttja denna tid fokusera mig på exempelvis en övning som chins och ett uthållighetsschema som detta -http://www.motionsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=21&catID=12&type=cat. Vad tror ni om det? Kanske jag kan applicera detta på övriga ovanstående övningar? Bör jag fortfarande se till att ha ett genomgående pass varannan dag? Konditionen kommer jag underhålla i bästa mån på löpband, konditions-cykel och med hopprep.

Mottager alla tips, tankar och åsikter tacksamt.

Distans för springning är 3.2 km och simning är krål och uthållighet. Tidsspann kommer vara mellan 3-6 månader. Beroende på när jag blir inkallad, om jag blir inkallad.


Tack och bock,
Purplehaze.

purplehaze
2009-04-12, 11:27
Ser överst att jag skrivit 100 armhävningar. Där menar jag förståss 100 repetitioner. Gick inte att ändra då jag upptäckte det försent.

Zibbe
2009-04-12, 12:45
Bara av ren nyfikenhet, vad är det du eventuellt ska bli inkallad till?

kungconny
2009-04-12, 12:48
Jag tror 40kg bänk blir svårast. För mig skulle det vara det i alla fall :)

purplehaze
2009-04-12, 12:57
Som styrkeschema för överkropp tänker jag mig i ordning,

Armhävningar 1xmax
Bänkpress 40kg 1xmax
Chins köra 3x6> samt varva med 3xmax
Stångrodd 3x12
Drag med skivstång ståendes till hakan 20kg 1xmax

Då jag är på båten kommer jag använda mig av -http://www.motionsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=21&catID=12&type=cat för i första hand armhävningar. Då jag kör pass kommer jag köra helkroppsövningar först och främst med kroppen. Träningsutrustning är väldigt limiterad på båten. Inriktning på dessa träningspass kommer vara chins. Resterande ser jag mest som underhållsträning.

Benpassen tänker jag mig på 12 reps. Där inkluderar jag situps 3xmax och situps med rygg 3xmax. Andra övningar för bålen kommer finnas med av och till (mängd och olika övningar beroende på känsla). När jag sedan är på båten blir det mer singel maxningar.

Tankar, åsikter?

purplehaze
2009-04-12, 16:04
Körde nyss ett pass. Det såg ut såhär:

Armhävningar 1xmax
Bänkpress 40kg 1xmax
Chins köra 3x6> samt varva med 3xmax
Stångrodd 3x12
Drag med skivstång ståendes till hakan 20kg 1xmax
Axelpress bakom nacke 1x12
frenchpress 1x12
bicepscurl 1x12

De 3 sista fyller ju egentligen ingen större mening mer än det estetiska i målet jag eftersträvar. Vinner jag mycket på återhämtning att skippa dessa?


Edit:
Trodde jag hade ändrat min rubrik. Den nuvarande känns inte så passande. Ifall någon moderator ser detta och känner sig snäll skulle jag vilja ändra den till "Uppfylla specifika krav -Gå från stark till uthållig."

purplehaze
2009-04-12, 16:07
Bara av ren nyfikenhet, vad är det du eventuellt ska bli inkallad till?

Kommer tyvärr inte komma med något bra svar. Men jag tänker inte ignorera ditt inlägg. Jag kan tyvärr inte säga så mycket om det.

robin-
2009-04-12, 17:03
Kommer tyvärr inte komma med något bra svar. Men jag tänker inte ignorera ditt inlägg. Jag kan tyvärr inte säga så mycket om det.

Men det är något inom det militära?

purplehaze
2009-04-12, 17:40
Men det är något inom det militära?

Inget fortsatt snack på detta ämne. Vänligt men bestämt. Låt oss snacka träning istället! ;)

z_bumbi
2009-04-12, 19:22
Körde nyss ett pass. Det såg ut såhär:

Armhävningar 1xmax
Bänkpress 40kg 1xmax
Chins köra 3x6> samt varva med 3xmax
Stångrodd 3x12
Drag med skivstång ståendes till hakan 20kg 1xmax
Axelpress bakom nacke 1x12
frenchpress 1x12
bicepscurl 1x12

De 3 sista fyller ju egentligen ingen större mening mer än det estetiska i målet jag eftersträvar. Vinner jag mycket på återhämtning att skippa dessa?


Edit:
Trodde jag hade ändrat min rubrik. Den nuvarande känns inte så passande. Ifall någon moderator ser detta och känner sig snäll skulle jag vilja ändra den till "Uppfylla specifika krav -Gå från stark till uthållig."

Kör du max varje pass så kan det bli svårt att öka mängden markant, iofs beror det på hur långt du är ifrån målet men om du idag gör 30 reps i en övning och kör 1xmax så blir det just 30 reps totalt träning för den övningen.
Om du istället kör 20, vila (ca 2 minuter), 20, vila (2 min), i sista setet max antal så får du mer träning på övningen.
För att öka så kan du lägga på några reps i varje set med jämna mellanrum och sista steget är att korta av vilan mellan seten så att de till slut sker i en följd. Börja minska vilan mellan de två sista seten.
Med tanke på testet art så frågar jag inte när du ska klara av det och under vilka förhållanden, om du har en specifik deadline och vill ha mer tips så kan du om du vill köra det via PM.

purplehaze
2009-04-12, 19:32
Tack för tips och vänlighet!

Symphony Flex
2009-04-12, 20:39
Mina tankar ligger nu i hur jag ska lägga upp mina styrkepass. Först och främst för att nå mina mål men även för att behålla min nuvarande muskelmassa.
Purplehaze.

Tjenare. Har inga supertips vad gäller hur du ska nå dina mål eftersom jag aldrig försökt själv på det sättet du beskriver. Jag tror dock inte att du behöver oroa dig för att tappa muskelmassa. Jag är ingen expert men av vad jag har förstått så är risken att "tappa" muskler inte alls så stor som de flesta tror. Du kommer trots allt hålla igång ganska bra och jag tror inte du är lastgammal eller har testikelcancer heller. Det låter inte heller för mig särskilt logiskt att du skulle börja tappa muskler bara för att du ser till att orka mer i flera övningar.
Jag vet inte hur du hade tänkt göra med din vikt under din träning. Jag ser ju vissa övningar där du skulle tjäna på att gå ner lite medan du i vissa skulle tjäna på gå att upp. Förutsätter därför att det inte blir, åtminstone inte några, dramatiska viktförändringar. Såvida du inte går ner på en riktig mongodiet med grova kaloriunderskott och riktigt bristfälligt proteininmundigande tror jag inte du nehöver oroa dig för att bli av med kött summa summarum. Skulle vara kul om någon här med lite koll har något att tillägga eller tycka till om i frågan. Jag är som sagt ingen expert och hävdar inte att jag med 100 % säkerhet vet att jag har rätt.

Ska bli kul att följa dina resultat. Lägg gärna upp en liten dagbok där du berättar hur det går. Jag ska nog fan ner och testa lite 40 kg bänk å se hur många det blir själv imorgon. Än så länge vet jag bara hur många chins jag gör. Armhävningarna har jag inte maxat på ra många år.
lycka till

purplehaze
2009-04-13, 09:54
Man kan väll säga att jag startade igår med styrkepassen. Detta efter en övergång på 2 veckor från tung träning, dessa 2 veckor har varit dedikerade till kondition. Tränat volymiöst på löpningen och koncentrerat mig på tekniken i simningen.

Springer 3km på 13. Det är dock en dålig mätning. I poolen är det än sålänge plaskande som gäller. Visst håller jag mig över ytan men när det drar ihop sig håller jag inte allt för länge. Volymträningen börjar där i steg med att tekniken blir bättre.

Väger 93 nu. Ska ta mig ner till 80. Det gör jag på en diet med lågt kaloriminus. Sakta men säkert.

Hur gick det med maxningen Symphony?

Själv låg jag på 30 armhävningar, 25x40kg bänk, chins - inget nytt, drag till hakan - 35. -Lång väg att gå här. Men jag har smak så det heter duga.

purplehaze
2009-04-13, 09:59
Edit: Drag till hakan 35x20kg. Kör inte till fail nu utan låter mig bara smaka på det lite. Efter dagens styrkepass kommer jag köra efter Z_bumbis tips.

Symphony Flex
2009-04-13, 11:03
Man kan väll säga att jag startade igår med styrkepassen. Detta efter en övergång på 2 veckor från tung träning, dessa 2 veckor har varit dedikerade till kondition. Tränat volymiöst på löpningen och koncentrerat mig på tekniken i simningen.

Springer 3km på 13. Det är dock en dålig mätning. I poolen är det än sålänge plaskande som gäller. Visst håller jag mig över ytan men när det drar ihop sig håller jag inte allt för länge. Volymträningen börjar där i steg med att tekniken blir bättre.

Väger 93 nu. Ska ta mig ner till 80. Det gör jag på en diet med lågt kaloriminus. Sakta men säkert.

Hur gick det med maxningen Symphony?

Själv låg jag på 30 armhävningar, 25x40kg bänk, chins - inget nytt, drag till hakan - 35. -Lång väg att gå här. Men jag har smak så det heter duga.

Tjenare. Nu vart jag lite taggad att testa maxning i allt :) kilar ner på gymet i e.m och kommer med rapport efter. Det skall bli riktigt spännande att testa. Skippar ryggpasset jag hade tänkt köra och testar max i allt istället. eller så blir det ett pass mark efteråt :)
lite stats innan: Är 1.78 lång och vägde i morse 74 kg. jag är lite urdragen i kroppen eftersom jag inte åt så vansinnigt mycket igår men det löser sig nog med en skön lunch vid 13-14. Jag hoppas kunna göra 50 armhäv, 50 bänkreps, 50 axdrag, 20 chins, 100 sits, 100 rygglyft. Det är målen idag. Får se hur det blir sen. Jag återkommer.

130kg finsk sisu
2009-04-13, 11:15
Angående bänken tycker jag du skall träna med lite tyngre kilon. Typ 3x20x60kg och sen ett burnout set på 30kg. Sen bör du även lära dig att lyfta snabbt och explosivt. Eftersom det är tiden som oftast avgör. Redan vid 30-35 sekunder får de flesta mjölksyra oavsett vikt och därför bör man lära sig att lyfta snabbt.

purplehaze
2009-04-13, 12:57
Sen bör du även lära dig att lyfta snabbt och explosivt. Eftersom det är tiden som oftast avgör. Redan vid 30-35 sekunder får de flesta mjölksyra oavsett vikt och därför bör man lära sig att lyfta snabbt.


Här ska det matas!

purplehaze
2009-04-13, 14:46
En fundering kring http://www.motionsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=21&catID=12&type=cat

Jag har ju levt i en filosofi att man vilar 48H efter träning. Detta kanske inte gäller nu när jag siktar mot en uthållighet? Vilka riktlinjer bör man gå efter här? Häva sig i varje stång man ser?

Symphony Flex
2009-04-13, 16:58
Då var det testat. Först vill jag tillägga att jag är grymt besviken på dagens pass. Var seg och hängig hela vägen från start och gick faktiskt hem nästan direkt efter jag hade maxat det jag skulle. Var så jävla tungt idag. Vet inte vad som var fel. Misstänker en helg med (om än ganska lite) alkohol, bristande sömn och väldigt lite mat ligger bakom min seghet. Hur som haver. Här är resultatet:

Jag körde alla övningar i en följd utan knappt nån vila alls. Inte mer än vad som i vissa fall behövdes för att ta sig till ställningen för respektive övning.

1. Armhävningar 45 st. (kunde väl ha tagit några till men kände mig psykiskt slutkörd. Mycket dålig indikation. Inget skrytresultat heller. redan här förstod jag att det inte skulle gå så bra i nån övning.)
2. Rygglyft 100 st. (Var tyngre än jag hade trott. Trodde jag skulle studsa upp med enkelhet men det blev faktiskt lite segt i slutet. Framförallt tog det en väldig tid och var långtråkigt. Kändes i ryggen dock)
3. Situps 100 st. Inga problem att orka här. Enda nackdelen är att jag blir seg i nacken.
4. Chins 17 st. Ett riktigt uselt resultat. Här ska jag vara mycket bättre. Kanske var lites seg efter armhävningarna som kom så tätt innan. Kan ha att göra med mitt allmänna tillstånd också. Dagens största negativa överaskning. Fy fan vad illa!
5. Bänk 40 kg x 32 st. Var mycket tyngre än jag trodde. Var fortfarande seg efter maxning i armhävning. Kändes mer i bröst än armhävningarna gjorde.
6. Axeldrag med stång 20 kg x 30 st. Här blev jag riktigt förvånad. Trodde jag skulle ta mycket mer. Kände mig seg som fan här. Illa.

Summa summarum. Jag var fan inte bra idag. Ska göra en liknande nästa vecka igen en dag jag känner mig fräsh och jämföra resultaten.

Kul initiativ av dig! ha det gott och glöm inte att posta din utveckling. tjipp

napoleonbakelse
2009-04-13, 22:03
Maximalt många armhävningar och situps finns det många som vill göra eftersom det ingår i APFT (Army Physical Fitness Test). Om jag inte missminner mig är det just 100 på två minuter som många ser som optimalt, även om det räcker med ~75 för att få normerad maxpoäng.

Metoden (eller kanske metametoden) som jag minns från diskussioner om detta heter "greasing the grove" och går såklart ut på att man tränar extremt mycket på det man vill bli bra på, samt använder periodisering och variation.
Se Iron dungeons guide till greasing the grove (http://www.impulseadventure.com/weights/100push.html) samt hundred pushups (http://hundredpushups.com/) för relevanta träningsscheman.

purplehaze
2009-04-14, 08:15
Då var det testat. Först vill jag tillägga att jag är grymt besviken på dagens pass. Var seg och hängig hela vägen från start och gick faktiskt hem nästan direkt efter jag hade maxat det jag skulle. Var så jävla tungt idag. Vet inte vad som var fel. Misstänker en helg med (om än ganska lite) alkohol, bristande sömn och väldigt lite mat ligger bakom min seghet. Hur som haver. Här är resultatet:

Jag körde alla övningar i en följd utan knappt nån vila alls. Inte mer än vad som i vissa fall behövdes för att ta sig till ställningen för respektive övning.

1. Armhävningar 45 st. (kunde väl ha tagit några till men kände mig psykiskt slutkörd. Mycket dålig indikation. Inget skrytresultat heller. redan här förstod jag att det inte skulle gå så bra i nån övning.)
2. Rygglyft 100 st. (Var tyngre än jag hade trott. Trodde jag skulle studsa upp med enkelhet men det blev faktiskt lite segt i slutet. Framförallt tog det en väldig tid och var långtråkigt. Kändes i ryggen dock)
3. Situps 100 st. Inga problem att orka här. Enda nackdelen är att jag blir seg i nacken.
4. Chins 17 st. Ett riktigt uselt resultat. Här ska jag vara mycket bättre. Kanske var lites seg efter armhävningarna som kom så tätt innan. Kan ha att göra med mitt allmänna tillstånd också. Dagens största negativa överaskning. Fy fan vad illa!
5. Bänk 40 kg x 32 st. Var mycket tyngre än jag trodde. Var fortfarande seg efter maxning i armhävning. Kändes mer i bröst än armhävningarna gjorde.
6. Axeldrag med stång 20 kg x 30 st. Här blev jag riktigt förvånad. Trodde jag skulle ta mycket mer. Kände mig seg som fan här. Illa.

Summa summarum. Jag var fan inte bra idag. Ska göra en liknande nästa vecka igen en dag jag känner mig fräsh och jämföra resultaten.

Kul initiativ av dig! ha det gott och glöm inte att posta din utveckling. tjipp

Ser bra ut. Bara å köra på! Härligt med en ny utmaning!


Maximalt många armhävningar och situps finns det många som vill göra eftersom det ingår i APFT (Army Physical Fitness Test). Om jag inte missminner mig är det just 100 på två minuter som många ser som optimalt, även om det räcker med ~75 för att få normerad maxpoäng.

Metoden (eller kanske metametoden) som jag minns från diskussioner om detta heter "greasing the grove" och går såklart ut på att man tränar extremt mycket på det man vill bli bra på, samt använder periodisering och variation.
Se Iron dungeons guide till greasing the grove (http://www.impulseadventure.com/weights/100push.html) samt hundred pushups (http://hundredpushups.com/) för relevanta träningsscheman.


Tack för fina tips!

purplehaze
2009-04-14, 14:49
Det svåraste i upplägget tycker jag är just styrkedelen. Hur ska jag anpassa den efter konditionsträningen?

Tidigare har jag läst något om att träna tungt vid intervall träning och träna lätt vid längre konditionsrundor. Värt att applicera detta? Vidare funderar jag på hur mycket 'rätt anpassad' styrketräning är värt för längre konditions-distanser. Kanske bör jag bara köra på och skilja på kondition/styrka.

Att träna för ett högre antal repetitioner på övningar nämnda är ju en skön självklarhet. Hur jag når dit får jag testa mig fram på. Kanske något sätt passar mig bättre? Kanske mångfalden är svaret? Vad har ni för erfarenhet?

Sätt att ta sig dig?

-Olika typer av program designade för att ta sig dit. Detta i kombination med övrig träning eller exklusivt inriktat?

-Arbeta med hög/lågreps på olika sätt

-Köra 2 sett (60-80% av max) för att sedan maxa ordentligt på den tredje

-Sätta upp ett mål på ett visst antal repetitioner (ex: 200) för att sedan maxa sig tills man nått målet. Detta kan (och bör kanske) varieras i intensitet?


Sedan funderar jag på mängd träningar. Målet är ju att utvecklas kondition och styrkemässigt. Först och främst kondition.

Att träna 3 pass per dag. Vad säger ni om det? Simning, löpning och styrka är då vad som skulle gälla. Då inte byggning är något mål kan man då med fördel brassa på med mer styrka. Typ spontana armhävningar, pullups, chins osv.


Nu drar jag iväg det här meddelandet så ska jag leta information om hög/lågrepspass.

Symphony Flex
2009-04-14, 22:12
Det svåraste i upplägget tycker jag är just styrkedelen. Hur ska jag anpassa den efter konditionsträningen?

Tidigare har jag läst något om att träna tungt vid intervall träning och träna lätt vid längre konditionsrundor. Värt att applicera detta? Vidare funderar jag på hur mycket 'rätt anpassad' styrketräning är värt för längre konditions-distanser. Kanske bör jag bara köra på och skilja på kondition/styrka.

Att träna för ett högre antal repetitioner på övningar nämnda är ju en skön självklarhet. Hur jag når dit får jag testa mig fram på. Kanske något sätt passar mig bättre? Kanske mångfalden är svaret? Vad har ni för erfarenhet?

Sätt att ta sig dig?

-Olika typer av program designade för att ta sig dit. Detta i kombination med övrig träning eller exklusivt inriktat?

-Arbeta med hög/lågreps på olika sätt

-Köra 2 sett (60-80% av max) för att sedan maxa ordentligt på den tredje

-Sätta upp ett mål på ett visst antal repetitioner (ex: 200) för att sedan maxa sig tills man nått målet. Detta kan (och bör kanske) varieras i intensitet?


Sedan funderar jag på mängd träningar. Målet är ju att utvecklas kondition och styrkemässigt. Först och främst kondition.

Att träna 3 pass per dag. Vad säger ni om det? Simning, löpning och styrka är då vad som skulle gälla. Då inte byggning är något mål kan man då med fördel brassa på med mer styrka. Typ spontana armhävningar, pullups, chins osv.


Nu drar jag iväg det här meddelandet så ska jag leta information om hög/lågrepspass.

tjenare. har du som mål att kunna simma/springa på särskilda tider också eller gör du det bara för att få kondis. har inte riktigt lyckats utläsa det ur ditt resonemang. måste du till dina tester ner på tider i löpning/simning får du absolut inte glömma teknikträning. Här har du om inte annat i simningen det mesta att hämta. De förbättringar du kan göra med teknik är långt ifrån de förbättringar du gör med bara styrke/kondisökning. som gammal simmare vet jag :)
ta kontakt med en simklubb eller nåt kan jag i så fall rekommendera dig. där kan säkert någon tränare ge dig en snabbkurs.

mangs
2009-04-16, 12:48
Tycker även jag att du i början av dina styrkepass kör med lite högre vikter och lägre repetitioner och att du sedan väljer att avsluta passen med burnouts. DÅ har du säkert större möjligheter att behålla din muskelmassa och styrka till viss del.

Sedan stämmer det att du blir bra på det du tränar på så givetvis måste du även träna upp din mjölksyretålighet.

När det sedan är dags för maxningen, eller provet så kanske något kosttilsskott som kreatin, rage etc som håller tillbaka mjölksyran kan ge dig några extra reps.

100-reppare är ganska långt från styrketräning men heller inte ren konditionsträning, snarare mjölksyreträning. Ett tips kan ju vara att köra 100-repsare på ännu lägre vikt bara för att känna efter när och hur mjölksyran slår in.

Att köra snabbare reps är ju ett bra tips då du hinner fler reps innan mjölksyran slår in.

purplehaze
2009-04-16, 16:15
Tycker även jag att du i början av dina styrkepass kör med lite högre vikter och lägre repetitioner och att du sedan väljer att avsluta passen med burnouts. DÅ har du säkert större möjligheter att behålla din muskelmassa och styrka till viss del.

Sedan stämmer det att du blir bra på det du tränar på så givetvis måste du även träna upp din mjölksyretålighet.

När det sedan är dags för maxningen, eller provet så kanske något kosttilsskott som kreatin, rage etc som håller tillbaka mjölksyran kan ge dig några extra reps.

100-reppare är ganska långt från styrketräning men heller inte ren konditionsträning, snarare mjölksyreträning. Ett tips kan ju vara att köra 100-repsare på ännu lägre vikt bara för att känna efter när och hur mjölksyran slår in.

Att köra snabbare reps är ju ett bra tips då du hinner fler reps innan mjölksyran slår in.


Ska läsa in mig lite på Låg/högreps. +Att det känns som ett riktigt kul sätt att träna. Jag hade tänkt börja cyckla lite bmx/springa på morgonen innan frukost. Förstått att det ska ge en högre laktatförbränning. Kanske detta egentligen handlar om energianvändandet och inte om känslan. Sedan har jag inte fått någon uppfattning om detta kan appliceras på styrkeövningarna eller om det bara är ändamålsenligt.

Sedan har jag en tanke om träningen. Har ju läst otaliga gånger när man var som ivrigast på styrketräningen att två styrkepass per ger inget mer än ett utbrändt nervsystem (som en parentes är jag fortfarande nyfiken hur det ser ut att träna halva kroppen på morgonen och halva på kvällen om man bara har tid att träna varannan dag. Detta borde ju rimligtvis ge bättre krut än att köra allt på en gång iom att både prestationen och tiden blir mer fördelaktig.)

Hursomhelst. Det jag egentligen satt och funderade på är huruvida att slänga sig på chinsräcket, trycka en armhävningsession då och nu utöver det schemalagda kan ha för positiva/negativa aspekter för att bli mer uthållig?

purplehaze
2009-04-16, 16:16
Hade tänkt mig en burk rage då det drar ihop sig. Har lite kreatin hemma nu. Det kanske har långsiktigt positiva effekter för det jag eftersträvar?

purplehaze
2009-04-16, 17:19
Har en fundering över vaderna. Jag springer ju rätt mycket och nu som i början då jag inte har sånn vana får ju vaderna sig en ordentlig salva. Bör jag dra på lite vikter ändå eller vänta tills de vant upp sig?

Kommer dra på lite nu på mitt träningspass så får jag känna hur det känns. Vill först och främst att det inte ska inverka så mycket på konditionsträningen. Får ju en gratis utvärdering av det imorgon. Utöver det skulle jag gärna vilja höra vad ni har att säga om saken.

Jag_Emil
2009-04-17, 00:15
Chins köra 3x6> samt varva med 3xmax

ger deta något öht?