handdator

Visa fullständig version : CalleP - vägen tillbaka!


Sidor : [1] 2

CalleP
2009-04-11, 17:17
Japp nu har jag bestämt mig för att göra en nu journal för att den gamla blir för rörig för dom som ska läsa den. Denna journalen kommer mest handla om min väg tillbaka efter ett jobbigt jävla år.


Lite info om mig själv : Jag är en hyffsat glad kille som gillar att vara med polare. Jag uppskattar det mesta i livet och är en vad man kan säga optimist.
Jag har tränat till och från i flera år nu men har inte kommit någon vart för att jag har tränat för dumt. Jag har tränat på stenhårt ett tag till att sedan bli tvungen att sluta för att jag har övertränat och fått till ex benhinne inflammation.


Jag går i andra året på bygg programmet och är just ute nu på praktik igen. Innan för cirka 4 månader sedan så låg mitt skolgång på en SKÖR SKÖR tråd och dom ville slänga ut mig. Men jag sa till dom att jag kunde ändra på mig och gå till skolan. Varannan vecka var jag i skolan med kompisarna och varannan vecka så skulle jag egentligen ut på praktik men jag fick sitta i ett ställe i skolan som kallades studiestugan där jag fick sitta ensam 8 timmar om dagen och plugga. Det var jobbigt men när dom sa till mig att jag skulle få en praktik plats då blev jag väldigt glad och kände att mitt liv hade börjat komma tillbaka igen.


Lite andra saker som har hänt under det senaste halvåret. Jag och farsan blev riktigt ovänner, då menar jag riktigt ovänner och ett tag så orkade jag ingenting vilket gjorde att jag satt hemma och skolkade istället för att gå till skolan och vara glad. Just då kändes allting väldigt jobbigt hemma men nu har det löst sig och jag å farsan har kommit varandra ännu närmare. Sedan den 27 december fick jag nässelfeber blossade upp som en medelsvennson som dykt ner i en bränn manet. Jag åkte in till östa livrädd och dom sa att det var antagligen för att jag hade käkat en massa konstgjorda ämnen under jultiderna. Jag käkade kortision och anti histamin och fick ligga hemma i flera veckor och blev tillslut väldigt deprimerad. Hade ångest hela dygnet och det enda jag längtade till var att få sova för då kände jag ingenting.


Tankarna gick och jag blev medveten om att jag inte är odödlig som jag tills dess hade trott nästan. Jag förstod att man kan bli sjuk och att man egentligen borde uppskatta livet. Jag ville börja träna igen men var för svag kan man säga och jag hade ingen direkt ork för det. Sakta men säkert så började jag hitta tillbaka och ångesten släppte så fort jag började vara mer med mina vänner. Men eftersom jag aldrig brukar vara sjuk så började jag nu tänka massa hemska tankar om att jag kunde få massa olika sjukdommar började tillslut gå så långt att jag tänkte att jag kunde få psykoser eller bara tappa kontrollen sådär. Jag började bli rädd för att leva helt enkelt. Nu för bara några veckor sen när praktiken började igen och lärarna började tro på mig igen så började jag förstå att det är löjligt så som jag har hållt på.
Jag lät min fantasi gå åt fel håll.

Jag har också misskött sömnen under denna perioden vilket har gjort att jag har mått konstigt från tider till tider och tyckt att allting inte känns som det brukar. Nu har det mesta börjat bli bättre igen och jag mår mycket bättre. För 2 veckor sedan så jobbade jag varje dag och jag tränade nästan varje dag den veckan och allting kändes väldigt bra men tillslut så kändes det som om min värld rasade. Jag mådde riktigt dåligt och jag kände att min koncentration var slut för att kroppens resurser var någon annanstans.
Nu har jag insett att jag hade blivit övertränad och det är inte så mycket jag kan göra åt det.

Det som jag kan bli lite sur över är att även när jag fick ont i benhinnorna för 2 veckor sedan så fortsatte jag exakt lika hårt och sket i att lyssna på min kropp. Förstår inte varför egentligen när jag vet att det alltid blir värre. Men nu ska jag följa detta :


Ät rätt, sova tillräckligt, träna smart och lyssna på min kropp. Om jag är för trött en dag för att träna så kommer jag antagligen att undvika det för att jag vet att vara övertränad är inget skämt.


Innan allt detta hände så höll jag på med boxning som jag har gjort i flera år. Jag sparrades väldigt mycket i december och jag mådde väldigt bra. Sedan efter jag blev sjuk så tappade jag motivationen till att träna boxning och sen dess har jag inte slått på säcken någonting. Just nu så vet jag att kommer hitta tillbaka till motivationen och att orka träna igen men jag måste låta det ta tid.


Så nu i början ska jag börja på det sättet som jag gjorde när jag upptäckte att jag älskade att träna. Börja springa!



Så mina träningsdagar kommer att variera men det kommer bli löpning 3 dagar i veckan. I sommar kanske jag kan börja styrketräna igen men det är hur jag känner mig då. Jag gillar inte heller att gå tillbaka i utvecklingen som man gör när man har tränat för hårt utan tillräcklig vila.


Men nu vet ni kort och gott det som har hänt och jag kände för att bara skriva av mig för att kunna gå vidare från detta.

Denna tiden har varit jobbig och varit fullt av prövningar men nu har det börja lätta mer och mer och jag ska komma tillbaka tillslut.

CalleP
2009-04-12, 23:41
Okej idag blev det lite basket det var ganska kul var lite halv bakis sen igår så är lite off eller vad man ska säga.


Vilketfall efter att man fyllde på alllting så började man må mkt bättre. Annars har detta varit en spel dag ! Benhinnorna känns iaf lite bättre det är gött! Ska vila imorgon med

Axwell
2009-04-12, 23:52
Fyfan vad förjävligt med allt dåligt som hänt! Men bara att fokusera framåt nu! :thumbup:

rockafellah
2009-04-13, 00:08
fyfan vad förjävligt med allt dåligt som hänt! Men bara att fokusera framåt nu! :thumbup:

+1

CalleP
2009-04-13, 00:25
Jupp jupp men jag är taggad för att börja löpa igen och när jag känner att kondisen börjar komma tillbaka. Men ja menar jag tar dag för dag, och försöker tänka så positivt jag kan.


Tack för responsen

CalleP
2009-04-13, 18:02
Idag har jag sprungit i 12 min ungefär 2km raksträcka inne i skogen det var gött iaf. Kändes inte så tungt och var ganska lätt i kroppen.

2 tränings pass kvar denna veckan!

CalleP
2009-04-13, 18:08
Nästa löp pass ska jag få lite mer säker information ångående sträcka osv. Sedan ska jag ta pulsen också kan vara roligt att se ändringar när det har gått ett tag!

CalleP
2009-04-14, 15:30
Idag får det bli att gå en lång promenad genom min favorit skog! Älskar verkligen att gå där. Sedan ska jag börja sova mer än vad jag redan gör 9 timmar + lär vara optimalt för mig. Kommer antagligen känna en ganska stor skillnad då.

CalleP
2009-04-15, 13:14
Pass : Löpning

sträcka = 2km ungefär

tid : 12 min

Puls : 160

CalleP
2009-04-17, 14:43
Så var denna veckan slut och jag känner mig glad och okej i kroppen. 2 veckor sedan jag blev helt övertränad men det är en SÅDANN SKILLNAD!!! :D Jag känner verkligen igen mig själv igen! Innan kände jag mig deppad hade ångest osv nu känner jag bara för att skänka pengar till välgörenhet å lyssna på chords luckiest man alive.


Aja go dag ida som ska förvandlas till ett lätt löp pass, sedan så blir det nog kompisar.

Ha det bra tjao rapoterar in senare

rockafellah
2009-04-17, 14:44
Fan va härligt! Fortsätt så:D

CalleP
2009-04-18, 13:53
Blev inget löppass igår utan blev polare men jag kör löppasset idag stället :D! Gick igåär jjävligt mkt antagligen flera mil!

CalleP
2009-04-19, 16:41
Så nu har gjort alla veckans tränings pass alltså 3 stycken. Jag sprang en slinga ute i skogen som är exakt 2km och det gick faktist okej :) Jag klarade springa hela så så dåligt var det inte. ÄR allmänt trött idag och längtar tills skolan imorgon. Ha det bra alla!

CalleP
2009-04-20, 16:59
Nya vecka och det känns rätt gött! Sov iallafall ut idag kan man säga från klockan 1 till 11. Imorgon börjar vi klockan 12:40 så jag kan sova ut riktigt länge imorgon med. Det blir till att vila idag iaf, och sedan köra ett MYCKET lätt löpass imorgon för jag har gympa så vill ta det lite lungt. Kommer anatgligen bara springa 1km men det är okej endå!

CalleP
2009-04-21, 19:50
Blev ett löpass i skogen enbit längre än vad jag brukade känns bra! :)

CalleP
2009-04-22, 18:21
Denna veckan blir det en liten ökning inom träningen. Idag ska jag köra ett kort boxnings pass på säcken, imorgon blir det ett LÄTT löpass och sedan ett lätt gympass för att känna hur det blir.

CalleP
2009-04-24, 14:44
Blev inget av det faktist :( hade för ont i kroppen så körde ett cyckel pass i bar överkropp idag rätt gött kanske fått lite färg =D

CalleP
2009-04-26, 17:21
Idag körde jag veckan sista pass :D kändes tungt som fan idag! vet inte direkt varför man är riktigt jävla seg i skallen men men en natts sömn så mår jag nog finemang!

CalleP
2009-04-27, 14:22
.... asså idag har jag fått medelande om att jag kommer bli tvungen att sluta skolan för att jag har varit borta 3 dagar på 3 veckor i praktiken. Vilket gör att jag kommer få jobba fram till sommaren med praktik och sedan gå 3 extra år tror jag det blir........

Vet inte riktigt vad jag kan tillägga förutom att jag mår så jävla dåligt just nu!

CalleP
2009-04-27, 20:39
Nu när jag ska plugga upp betyg osv mestadels tänkte jag att det kan vara bra att gymma så mår man alltid lite bättre ta ur sina agressioner på vikterna typ!

Aja ska skaffa gymkort igen nu nästa vecka känns rätt bra med det faktist!

CalleP
2009-04-28, 11:24
Kommer få arbete från en lärare klockan 2 idag om naturkunskap det känns bra, känns skönt att få göra någonting iaf! :)

CalleP
2009-04-28, 15:53
Idag så har jag gymmat litet känns faktist ganska uppfriskande nu efteråt! Jag är lite förvirrad å seg i skallen men det beror nog på att det är mycket å tänka på just nu, men men bättre kommer det bli speciellt nu när jag har fått lite hopp iaf..


Känns sjukt mycket bättre idag än igår, igår var en sån dag som jag bara har lust att glömma!

CalleP
2009-04-28, 20:34
Jag kan ju skriva passet lite snabbt så ni får en överblick :

Latsdrag :

25kg*10*3

Situps
0kg*10*2
2,5kg*10*1

Axelpress med hantel
9,5kg*10*3
Lite latjande för baksida axlar sen tyckte jag att ja var färdig och begav mig hemåt!


sen tog jag en promenix på typ 30 minuter och det kändes gött! Funderar på att lägga mig nu för jag börjar bli RIKTIGT trött!

CalleP
2009-05-02, 12:36
Idag gick jag en LÅNG promenad det tog jävligt lång tid att gå och jag var helt inne i mina egna tankar och sen vips så var man hur långt borta som helst! Så då började jag bege mig hemåt och fy fan vad gött det är att vara hemma nu! =)

Varit lite små sjuk hela denna veckan men har bara blivit bättre nu när man har varit hemma och chillat!

CalleP
2009-05-03, 23:02
Så sjukdomen har börjat släppa mer å mer :) gick en promenad idag på 40 minuter var skönt. Drack lite för mycket igår och sov 5 timmar vilket kanske inte var sådär jätte tungt kanske... Men så fort jag fick i mig lite vätska å lite kollisar så gick dagen på mycket bra.


Idag har varit en riktigt go dag med kingout å basket å polare å skratt! Detta har varit en jävligt bra dag samtidigt som en jävligt dålig dag pga av tjafs med fd bästa polaren. Egentligen är det vi pratade om ganska djupt men samtidigt ganska meningslöst att bryta kontakten över. Men jag känner att jag kommer kunna vara med han men kanske inte sådär ofta som jag har gjort innan allt detta hände. Jag känner mig mycket piggare idag konstigt nog jämfört med igår.


Alkoholen dödade väll det lilla viruset jag hade!

CalleP
2009-05-05, 19:48
Idag axlar, biceps å triceps å löpning :


axlar : axelpress 12kg*12 15kg*10 17kg*10 PB? hade bra kontroll över det! :)

Armar : Biceps curl 20kg*12 25kg*10 30kg*10 35kg*8 PB!

Triceps överhuvud med stång typ 15kg*10*3


Sen blev det 1,5km löpning i högt tempo, känns bra efteråt nu. Imorgon är det vilo dag men på torsdag så blir det gym igen.

CalleP
2009-05-07, 21:13
Sprang 1km till gymmet som uppvärmning i bra tempo :

Hantel press
17kg*12
19,5kg*12
24kg*10

Benchpres
40kg*15
50kg*10

Marklyft:

60kg*10
70kg*12
80kg*10
85kg*10

Latsdrag
25kg*10
40kg*10
46kg*8

Tbar
15kg*10
30kg*12
30kg*12

Sedan löpning hem 1km

CalleP
2009-05-10, 17:47
4,5km ~ på 20 min ungefär!

CalleP
2009-05-11, 09:44
Sov rätt gött inatt cirkus 7,5 timmar! Nu blir det skola och arbeta med några lätta uppgifter där och sen hem! :)

Ska försöka få tag på mina nycklar idag också!!!! Längtar redan till sängen!

CalleP
2009-05-12, 18:48
gymmade idag, sprang till gymmet cirka 1km sedan gymmade jag armar axlar å sen sprang 2km tillbaka! =D Ska även tillägga att jag är ruskigt jävla trött idag vet inte varför riktigt, men kan nog bero på att jag inte har druckit något idag typ!

CalleP
2009-05-14, 21:23
Idag skulle jag egentligen tränat men jag har verkligen ingen ork idag.. Ska dra en promenad nu istället innan jag ska sova är lite för trött för att orka dra till gymmet har lite lätt känning i benhinnorna så känns bra med en extra dags vila! :)

Axwell
2009-05-14, 21:50
Skönt med vila ibland! :)

CalleP
2009-05-16, 15:43
For shova! Idag blir det ett gym pass, rygg / bröst och imorgon ett ben/löp pass

Sant axwell riktigt skönt!

CalleP
2009-05-16, 17:11
Idag blev det ett bröst och rygg pass började med Rygg :


Latsdrag 18kg*12

35kg*12
42kg*12
47kg*12
53kg*7,5 PB! :)

Rodd sittandes med (-) handtag
27kg*12
35kg*12
45kg*12
55kg*10

Rygg ups - tränar typ rygg raden -
0kg*15
10kg*12


Bröst :

Bänkpress i maskin får bra kontakt här som fan!
25kg*12
35kg*12
45kg*10

Sne lutad hantelpress
19,5kg*10*2


Sedan lite stretchning och en liten promenix hem där jag träffade några polare som jag blev glad av! :) Nu bär det av hem till en polare för att lana ska inte köpa så mycket godis utan tänkte att ja kan försöka hitta något lite nyttigare alternativ nu när jag har varit duktig och gymmat. Aja nog predikat ha det bra

CalleP
2009-05-18, 11:59
Idag körs ett relativt lätt arm pass, fick jävligt bra kontakt och pumpa i hela armen det är jag nöjd med. Sov bara 5 timmar från lördags till söndags och under söndagen så var jag jätte trött så jag tog först en kopp kaffe när jag kom hem vid 4 sen en till vid 6 och sen en till vid 9. Så kunde jag aldrig riktigt somna var för stressad kändes det som så slog det mig att det kanske inte är så bra att försöka sova med världens koffein halt i sig :P


Vilketfall så ska jag ut och jogga en stund har inte ont i benhinnorna idag så vilan har gjort gott! :) Blir lätt jogging cirka 2-3 km och sen dusch!

CalleP
2009-05-18, 15:50
Det var ett rätt soft pass idag faktist är rätt nöjd med mig själv att jag orkade hehe. Vilketfall så är jag verkligen hur seg som helst sovit jätte lite dom senaste 3 dagarna men för faaaan ja dör inte! En kopp kaffe sen somna ikväll kommer bli riktigt skönt! :)


Kan ju skriva in lite hur jag mår nu jämför med innan jag började ta tag i lite mer grejer :

Asså själva övertränings perioden var tung och det tog ett tag innan man repade sig helt från att vara totalt jävla utmattad. Men efter bara några veckor mådde jag mycket bättre. Sedan så har de flesta veckorna jag har haft nu varit riktigt jävla goa så är på ett gott humör :) Visst idag tycker jag allt är piss men det är bara för att jag är trött haha men annars så fort ja har fått lite go sömn i denna arma kroppen så mår jag alltid mycket bättre.



Vilketfall så mår jag bra nu igen och känner mig mer och mer taggad för att träna ju mer tiden går.

Föresten kanske ska skippa datorn ett tag ida och bara dra ut och gå en stund eller något. Vilketfall så känner jag att dagarna som kommer blir bättre!

CalleP
2009-05-19, 11:43
Det känns skönt att man har lärt sig sin läxa här och det tog ett riktigt bra tag innan jag insåg vart felet låg haha!

CalleP
2009-05-20, 15:13
Idag så har jag varit i skolan sen 9 å fixat upp 2 betyg så nu har jag iaf inga ign längre :) är nöjd med mig själv!

Hade gympa btw och körde ett liten genomkörare :


Rygg :
Latsdrag \_/ grepp fast uppåner då
4 plattor*12
6 plattor*12
8 plattor *12
10 plattor * 3
8 plattor * 10
5 plattor * 10

Rodd med hantlar
19,5kg*10
22,5kg*10
27kg *10

Sedan lite rygg ups
5kg*15


Hantelpress för bröst
19,5kg*10
22,5kg*10

sittande bänkpress
30kg*10
45kg*10 mjölksyra gaah


Sedan lite knäböj
20kg*10
40kg*12
60kg*12
70kg*3
40kg*25

Sedan strech å sen var jag färdig :) kollade på en mysko tyska film idag om någon sophie scholl, hemsk var den.
passet tog kanske en 40 min max.

CalleP
2009-05-21, 13:47
Jag har nog aldrig haft en sån jävla tränings verk i benen som jag har idag. . . Helt sjukt är det. Nu blir det att vila dagen några dagar och sen gå på den på torsdag! :D

CalleP
2009-05-23, 19:43
Har haft 2 skitsofta dagar, var på 20 års fest igår och dag innan fullfjärdad korv fest! :D


Är rätt så seg idag men skitsamma, har varit ute å gått hela dagen å tjötat med en polare vilket var gött. Ska träna imorgon!

CalleP
2009-05-24, 17:20
Ska gå en lång promenad nu och sedan kanske dra till gymmet en snabbis.. tränings verken sen onsdagens knäböj sitter fan fortfarande i :O helt sjukt vad länge det tog innan det försvann!


Aja vilketfall så går jag ut å går nu och rapoterar tillbaka senare

CalleP
2009-05-24, 19:08
Blir nog inget gym så trött som jag är haha! Känner verkligen ingen ork med att gymma när man blir svimfärdig av att gå 1 timme!

CalleP
2009-05-25, 14:45
Kul att man har blivit sjuk igen . . . har hostat slem å sånt och det kliar i halsen och jag är verkligen skit seg i skallen!

CalleP
2009-05-27, 15:38
Är fortfarande sjuk så det blir ingen träning :( Hoppas att det blir bättre !

CalleP
2009-05-31, 01:23
Har varit och grillat och solat med vänner idag var riktigt skönt faktist! :) Kan vara gött att dra några sådanna här kvällar efter att man har varit sjuk åså :)


Jaja känner mig frisk och mår väldigt bra nu igen hehe, imorgon blir det att lapa sol hela dagen!

CalleP
2009-05-31, 20:32
Körde gymmpass idag i bar överkropp körde rygg, axlar , bröst , biceps och triceps! Riktigt najs var det sen så spelade jag basket å badade!

CalleP
2009-06-01, 01:25
Efter mycket om och men så blir det att lägga upp ett gym schema som jag ska följa! Nu har jag latjat i en månad för skojjs skull och nu kan det vara kul att börja köra seriöst igen :


Dag 1 : Axlar

Dag 2 : Rygg

Dag 3 : Bröst

Dag 4 : Ben

Dag 5 : Bic / tric

2 vilodagar ska tas det kommer bli lite olika vilka dagar det är, ibland kanske det blir en veckas hård körning någon vecka kanske det blir på måndagen och onsdagen. Men vilketfall så är det dessa dagar jag kommer träna

CalleP
2009-06-01, 01:29
Målen nu under sommaren :


Klara 5 reps på 80 i bänkpressen

Klara 10 reps på 100kg+ i böjen

Klara 120kg i marklyft

Snitta 8 timmar sömn per dag



Ska lägga upp bilder om några dagar, som visar den bleka sanningen men ska även följa upp dom bilderna i slutet av sommaren. Så kommer man se lite skillnad efter allt badade, solande och tränande!

CalleP
2009-06-01, 19:26
Varit ute och badat i 4 timmar idag var skönt som fan!

Sedan körde jag ett axelpass - värmde upp med 500 meter löpning i jogging tempo :


Arnold press
6kg*12*2
Lateral rises
6kg*12*2
Pressar
6kg*12*3
Baksida lyft
typ 10 set eller något sådan , hade mäktig pump efter det !

Sedan crunches 3*15 reps

CalleP
2009-06-02, 15:21
Idag tog jag bilder på min kropp och ska lägga ut dom om några dagar hittar inte sladden, sen ska jag ta bilder på min kropp i slutet av sommaren för jämförning! Btw är förkyld idag så idag tar jag en av dom 2 vilodagarna jag får ta på veckorna. Blir nog bara idag jag är förkyld så imorgon kör jag mitt rygg pass!

CalleP
2009-06-03, 21:46
Kom på att ajg redan hade kört rygg i söndags så är jag förkyld idag så jag pausar litet vilketfall :) Kör bröst imorgon oavsett

CalleP
2009-06-04, 22:31
Jag har varit hur sjuk som helst hela dan i da! Jag är riktigt förkykld och har snytit mig över 100 gånger aptiten är låg osv tog en ipren för några timmar sen. SKa lägga mig innan 1 iaf och sen se ifall jasg orkar gå till skolan!

Kejet
2009-06-05, 08:53
Jag har varit hur sjuk som helst hela dan i da! Jag är riktigt förkykld och har snytit mig över 100 gånger aptiten är låg osv tog en ipren för några timmar sen. SKa lägga mig innan 1 iaf och sen se ifall jasg orkar gå till skolan!

Är du säker på att det inte är allergi?

CalleP
2009-06-06, 17:36
Japp helt hundra! Jag är inte pollen allergiker eller något sådant det är det att förra veckan så var jag riktigt sjuk hade jätte ont i halsen osv, sen när jag blev frisk så tog jag det lite för givet och badade sent på kvällen och tog inte hand duken direkt så antar att dom fick chansen igen, men nu har jag iaf börjat känna mig lite bättre och ska ut och gå en lång stund nu, har massa energi i benen osv som riktigt kliar!

CalleP
2009-06-08, 17:51
Nu har förkylningen släppt nästan helt och jag är inte så täppt längre!! :)
Känner mig iaf lite piggare idag så får se hur kroppen känner sig om några dagar så ska ett gympass flyga upp här!

Raschmus
2009-06-08, 19:46
Intressant inledning av din journal. Smart upplägg av träning och allt däromkring. Lycka till!

CalleP
2009-06-10, 16:08
Tack så mycket :) Raschmus, det är bara synd att man har varit sjuk i 2 veckor så man har inte kunnat köra något speciellt ... =/


Vilketfall så har jag varit ute å gått 1 timme idag typ åså, sjukt vad seg i huvudet jag är måste verkligen gå ut å sola åså men nu jävlar vad motivawtionen börjar krypa tillbaka!

CalleP
2009-06-16, 17:42
Så nu börjar det igen med träningen efter 3 veckors sjukdom... ska bli riktigt skönt kan jag säga och är LADDAD för det :)


Ha fått tillbaka lite motivation, vilketfall så kör jag ett axelpass imorgon ha det bra alla

EDIT: Ska även till lägga att jag har börjat täka mer på kosten

CalleP
2009-06-18, 08:52
Så har kört basket nu 2 dagar i rad efter cirka 2 veckors sjukdom, tungt var det men kan lova att det har gett :)


Vilketfall så ska jag vila idag helt det är ju trots allt depp väder sen så imorgon blir det basket / gym

CalleP
2009-06-18, 20:31
Så tja nu har jag grundat runt väldigt mycket och kom på att detta schemat blir det att följa denna sommar :

2 träning
1 vila
2 träning
2 vila


Första 2 dagarna tränas rygg / bröst och mage
Dom andra 2 tränings dagarna blir Rygg / mage

CalleP
2009-06-18, 21:41
Sedan dom nya målen som jag anser är lite mer viktiga är dessa :

Gå och lägga sig vid ungefär samma tid 12-3 och gå upp innan tolv,

Hålla detta tränings schemat genom hela sommaren,

Träffa mina gamla polare, martin , nisse å nicklas igen lika mycket som innan,

Japp det är dom grejerna som ska prioriteras, förutom det så ska det bli mycket bad en schysst bränna och förhoppnings vis någon brud!

CalleP
2009-06-19, 12:13
Idag körde jag bröst / mage


Bröst :

Flyes i maskin 4 plattor * 8

Någon press i maskin 4 plattor *10 , 8*2

Flyes med hantlar typ 14kg*10*2

Sedan nåra armhävningar

Mage :

Situps 12*3

Tog bra och jag gick pump i båda grupperna

CalleP
2009-06-20, 19:37
Idag körde jag ett lätt rygg pass :

Rodd med hantlar ståendes
15kg*10
17kg*8*3

Latsdrag
2 plattor * 10 / 2

Var lite lätt men är lite bakfull idag men det är relativt lungt

CalleP
2009-06-23, 01:16
Så idag har ja kört armar vilket blev detta :

Biceps :

Hantelcurl stående
10kg*12
12kg*12*3

Hantelcurl cable
2 plattor * 10*3


Triceps :

Triceps press med en hantel 9kg*10 12kg*10*4
Triceps press i latsdragen 3 plattor *10*2

Axlar :

Arnold press
12kg*10
15kg*10*3

Baksida lyft
4kg*10*3

CalleP
2009-06-24, 15:11
Blev inget benpass igår så kör det idag istället!

CalleP
2009-06-24, 22:56
Jobbigt att skriva in men ja blir tvungen!


Gym från 5 till 10 i 6 :

Ben :

Knäböj 20kg*12 40kg*10 60kg*10 60kg*8

Benpress 50kg *10 100kg*8 100kg*5

Vadpress stående (dumt att inte värma upp men bäbisvikterna så gör det inget!)
20kg*10 20kg*8 20kg * 8 20kg*6 15kg*10

Vadpress i någon maskin
18kg plus kropsvikten *10*2

Vadpress i trappan typ 30 reps


Sedan framsida lår sittandes
20kg*10*3

Baksida lår
20kg*10
30kg*12
36kg*8*2 PB!

Sen lite armar


Biceps / triceps

Triceps press i cable
20kg*10
30kg*10
40kg*8
40kg*4

Stångcurl stående
15kg*10
20kg*10
25kg*10


Sen hem å käka sen så gick ja å bada i en timme från 7 till 8 typ sen vid 8 tiden så gick jag till basket planen och spelade tills elva vilket blir 3 timmar riktigt gött har det varit!

Bra dag

CalleP
2009-06-25, 20:20
Spelade basket i 2 timmar idag trots träningsverken, har verkligen ont överallt hahahaha helt sjukt!

CalleP
2009-06-27, 19:41
Tog paus idag å igår nu när jag har fyllt 18 börjar träna imorgon igen på en "ny " vecka!

FAN VA GÖTT!!!

CalleP
2009-06-28, 15:05
Sådär ja, nu har man averkat bröstpasset :

Press i maskin
20kg*10
40kg*12
50kg*10
60kg*8

Flyes i maskin
4,5kg*12
10kg*10
25kg*8
18kg*8

Hantelpress
12kg*12*4

Lite halv dant pass med mesvikter i hantelpressen körde lite lätt där idag för just nu prioriterar jag att orka gå dit efter en natts sömn. Pallar inte att överträna för ja har så mkt annat med basket osv på gång endå!

Aja vilketfall är det fett bra väder så ja måste ner å svalka mig en stund, ha det bra

CalleP
2009-06-29, 18:06
Var lite snuvig idag så tog det lite lungt med vissa övningar för ryggen :


Hantelrodd stående / sån lutning :

10kg*12
12kg*12
15kg*12*2 PB! blir till att höja vikten där

Eftersom jag är för svag för att göra chins gjorde jag så här

hänga i stång med chins hållning så länge ja orkar
1:a setet 40 sek
2:a setet 20 sek
Tog förvånansvärt bra, hade pump i under armarna efter det

Sedan väldigt lätta marklyft
40kg*12*3

Det var ett lätt rygg pass som passade bra nu när jag är lite snuvig.

CalleP
2009-06-30, 19:47
Idag är det vilo dag och jag känner att förkylningen är på väg ifrån mig nu :) Känns väldigt bra, badade endå men jag torkade mig efter så att jag inte blev sådär kall som jag brukade.

Vi simmade 700 meter i strömt vatten och det tog helt ok. Så dagens cardio avklarad!

CalleP
2009-07-01, 16:44
Sådär ja snuvan är påväg över det känner jag nu :) Inte alls svullen i näsan längre så nu blir det ett arm pass och sen lite basket fast då ska jag spela lungt och köra defensivt, tar en kopp kaffe nu å nått glas vatten så kör ja igång

CalleP
2009-07-01, 18:05
Varit på gymmet hade ett riktigt gött pass idag faktist :) Blir nöjd över mig själv var fokuserad hela tiden och tränade på bra

Biceps :

Hammercurl stående
9,5kg*12
12kg*8
12kg*6
12kg*6
14,5kg (hantelcurl nu) *6

1 minuts vila exakt mellan varje set

Bicepscurl rakstång i cable
27kg*10
33kg*10
33kg*6

Triceps :

Pushdown med rep
9kg*10
33kg*10
36kg*8
36kg*6
36kg*4

Pushdown med en hand i cable
15kg*8*3

Körde med en minuts vila här med alla set

Sedan axlar

Axelpress sittandes
9,5kg*10
12kg*10
12kg*8
12kg*6 triceps var riktigt mör så detta tog bara på axlar


Kör baksida axlar imorgon istället samtidigt som jag kör ben. Har nyst å lite sånt idag men är inte tät i näsan på samma sätt så tror det är relativt okej med mig endå :)

Ha det bra alla å njut av sommaren

CalleP
2009-07-01, 22:34
Spelat basket i 1,5 - 2 timmar tog det hyffsat lungt, sen så badade jag och simmade osv i typ 1 timme eller något så har förbränt lite kalorier idag tror ja haha :D

CalleP
2009-07-02, 01:37
Ska bli intressant att böja imorgon :D Är riktigt laddad

CalleP
2009-07-02, 09:02
Blir absolut inget böjande idag ont i halsen och förkyld så nu blir det 3 vilodagar innan jag ska spela basket eller något liknande :( Aja skitsamma bättre att jag blir frisk än att jag är halv frisk hela tiden!

CalleP
2009-07-03, 13:43
Blev inte så intressant eftersom jag tänkte efter och jag kände att det är bättre att vila ut helt tills jag är redo till att dra till gymmet istället för att hetsa. Jag har ju trots allt övertränat innan och det är ingen kul grej!

CalleP
2009-07-03, 19:44
Idag så har jag badat i 3,5 timmar å spelade bolljage ska sjukt skönt att sova sen ikväll haha är riktigt trött nu! :) Ska ta en varm dusch å lite sånt, ha det bra :D


Imorgon kör jag ben och baksida axlar

CalleP
2009-07-04, 18:14
Eftersom jag känner att kroppen är väldigt sliten nu så tar jag och vilar idag med :)

Trots allt så har jag badat 5 dagar spelat basket 3 dagar och gymmat 3 dagar så jag känner igen när min kropp tycker att det är nog, trots allt har jag också varit snuvig under hela denna tiden. Så idag blir det att ta det lungt å få tillräckligt med sömn :)

CalleP
2009-07-09, 02:21
Har haft influensa sen i lördags men det är okej nu :) Lite kli-ig i halsen men annars så mår ja riktigt bra och kroppen har inte tagit så mycket stryk känns det som.

Längtar tills om några dagar då jag kan börja gymma igen! :)

CalleP
2009-07-14, 17:09
Sådär ja! ÄNTLIGEN så var man helt frisk ÄNTLIGEN har man inte ont i halsen fy fan va gött! :)


Vilketfall passet :

3min hopprep 1 min vila
3 min säck 1 min vila
3 min säck 1 min vila

Armhävningar (mellan varje set så skuggboxades jag vilotiden)
14 armhävningar
1 min vila
13 armhävningar
1 min vila
12 armhävningar
1 min vila

Bänkpress sitandes typ 4 plattor samma grej som armhävningarna
4 plattor *12
1 min vila
4 plattor *12
1 min vila

så jävla skönt å köra boxning och sen med lätta vikter!

CalleP
2009-07-14, 21:52
SPelade basket i 2 timmar idag och det var kul, jag kör ingen cardio imorgon utan kör bara styrketräning rygg =)!

CalleP
2009-07-15, 19:33
Idag var det rygg som stod på schemat och passet tog cirka 30 min

:

Roddsittandes
20kg*10
40kg*10
40kg*10
40kg*8

Marklyft
60kg*12
70kg*10*2
70kg*8

Stångrodd lätt vikt för att testa
15kg*10
20kg*10
25kg*10 PB! hahaha

Rodd med hantel ståendes
20kg*10*2

Latsdrag
30kg*10
39kg*9
Sedan bytte jag till smalt grepp med handflatorna emot mig, supinerat eller vad det heter precis när ja var klar
39kg*6


Fett bra pass, bra fokus osv, kände bra i marklyften och jag vilade mig bra emellan seten tyckte jag. I marken kanske vila 20 sekunder mer eller så men det andra var perfekt för jag har pump i hela ryggen / biceps å underarmarna så det tog på ställerna där det skulle!

CalleP
2009-07-16, 18:59
Imorgon blir det armar och ett cardio pass kanske basket får se!

CalleP
2009-07-17, 16:19
Cardion får bli till imorgon, får känna på dags formen imorgon :)

Vilketfall idag var det armar och det gick bra fast jag är väldigt trött sov lite för lite inatt mamma väckte mig haha så var inte så taggad som ja brukar men ja körde på. Har träningsverk i framsidan och baksida axlar så jag körde bara en övning så ja inte övertränar.

Ajuste, uppvärmning på någon cardio stav maskin i 2 min
Axlar :

Hantelpress sittandes med ryggstöd
9,5kg*12
14,5kg*10
17kg*8 PB! det var gött
17kg*6
17kg*5

Triceps :

Superset tror jag detta kallas?
Rep över huvudet
10kg*10
sen samma fast reppushdown

36kg*8*2
30kg*8*2
25kg*8*2


Biceps koncentrations curl
10kg*10*4

Biceps curl stående
20kg*10

Biceps curl i cable typ 3 set
20kg*10*3 eller 2


Sedan litet dropset i reppushdown för pumpen
30-17,5kg 10-6 reps


ett jävligt bra pass trots sömnen, imorgon blir det ben! :D

WorkOutBuddy
2009-07-17, 19:52
Vägen tillbaka ser ljus ut, lycka till! *flex*

CalleP
2009-07-17, 20:06
Vägen tillbaka ser ljus ut, lycka till! *flex*

Japp har nu på riktigt börjat känna att det blir bättre och att jag bara inte tänker att det ska bli det, har börjat märka det också det är ju alltid trevligt.

tommie-92
2009-07-17, 20:16
Ser bra ut Calle!
Försök bara att hålla dig frisk nu så du kan nöta på kontinuerligt!
:thumbup:

WorkOutBuddy
2009-07-17, 20:46
Ja för fan. Du måste tro på dig själv 550%. Du kan göra det, du kommer göra det, du har gjort det! Kämpa vidare *flex*

CalleP
2009-07-18, 18:34
Ser bra ut Calle!
Försök bara att hålla dig frisk nu så du kan nöta på kontinuerligt!
:thumbup:

Japp ska hålla mig frisk och när jag vet bättre så gör jag bättre! :) Precis tommie den riktiga hemligheten bakom framgång är att inte ge upp även om vägen är lång. Tack så mycket tommie!

Ja för fan. Du måste tro på dig själv 550%. Du kan göra det, du kommer göra det, du har gjort det! Kämpa vidare *flex*


:em:blir ju rörd, tack så mycket vad heter du för att säga workoutbudy låter lite lamt när du skriver så snällt, japp ska nöta på nu riktigt mycket btw skriver mitt benpass som var tidspressat för jag hade bara 25 min kvar innan gymmet stängde :

Ben

Benpress
50kg*12
50kg*12
110kg*10*2

Vadpress i trappan
10*3

Vadpress stående
20kg*6*2

Utfall 10kg *8

Benspark
20kg*10
30kg*10
36kg*10 PB! Körde strikt ska höja

Benspark bak
20kg*12
30kg*12
36kg*12 PB! Relativt lätt också


Det var väll det jag hann med men eftersom allting var så intensivt så blev

WorkOutBuddy
2009-07-19, 12:19
Ja, nöta på och kom ihåg att du gör detta för dig själv, inte för någon annan. Pressa inte dig för mycket bara!

Philip heter jag :)*flex*

Snyggt pass, fina PB'n, grattis !

CalleP
2009-07-19, 16:55
Ja, nöta på och kom ihåg att du gör detta för dig själv, inte för någon annan. Pressa inte dig för mycket bara!

Philip heter jag :)*flex*

Snyggt pass, fina PB'n, grattis !

Precis det är det viktigaste att jag ska bli nöjd.
Okaj tjena philip, tack så mycket :)

CalleP
2009-07-21, 00:09
Nu tyckte jag det räcker, imorgon ska jag bänka igen :D Ska vi se vart jag hamnar

WorkOutBuddy
2009-07-21, 10:56
Lycka till ! *flex*:hbang:

Bänkpress är kul *drool*

CalleP
2009-07-21, 19:46
Så idag var det bröst / lite kondis

Bänkpress
40kg*10
60kg*3*4 Lätt i alla seten blir till att köra 3:or på 62,5 nästa vecka

Lutande hantelpress
17,5kg*10
19,5kg*10
22kg*6 blir till att höja vikten nästa vecka och köra arbets set hela vägen igenom på 22

Bänkpress sittandes i maskin 40kg*10
50kg*10
58kg*10


Avslutade med att springa 2km

CalleP
2009-07-21, 21:27
Chill helg det har varit , lan 1 dag, hem till 1 gammal polare nästa, lan nästa sen idag blev det harry potter å halvblods prinsen känns gött som fan :D

CalleP
2009-07-21, 21:30
Imorgon ska jag marka och ska använda bälte igen och testa lite vikter planerar att köra tungt för att se vart jag ligger.. :D

Aja blir ju intressant att träna imorgon minst sagt!!

CalleP
2009-07-22, 01:09
Klara 5 reps på 80 i bänkpressen

Klara 10 reps på 100kg+ i böjen

Klara 120kg i marklyft

Snitta 8 timmar sömn per dag det är målen och kommer bli intressant hur långt ifrån jag landar dom.. Vet att jag verkligen inte kommer klara dom inom 1 månad men ska träna på så gott jag kan och inte maxxa något utan bara köra på och sen när jag känner att kroppen är mogen för riktigt tungt, testa litet

WorkOutBuddy
2009-07-22, 10:57
Oj oj oj, grymt jobbat, stark är du ju *flex*

CalleP
2009-07-22, 12:56
Oj oj oj, grymt jobbat, stark är du ju *flex*

tack så mycket :) Är riktigt laddad för att träna rygg idag trots träningsverken!!

WorkOutBuddy
2009-07-22, 13:09
Rygg är min favorit att träna. Pumpa på!

CalleP
2009-07-22, 15:30
Rygg ida å kondis

Marklyft
75kg*10
110kg*1 sen så sprack byxorna jag hade på mig hahaha :P så ja fick åka hem å hämta nya
100kg*4
100kg*3
90kg*5

Latsdrag
39kg*10
45kg*8 PB!
39kg*10

Rodd sittandes
50kg*6 PB
40kg*10*2

Rodd med hantel över bänk
17,5kg*10*2

Rodd med hantel framåt lutad handflator emot mig
12kg*10
14,5kg*10

Det konstiga är att jag tycker alltid att det bränns mest i vänstra delen av ryggen när jag gör rygg övningar men jag får pump i båda så antar att den vänsta delen av min rygg är svagare och därför tar det mer där även om jag utför övningarna på samma sätt.

Aja avslutade med att springa 2km och stretcha gärnet! Fy fan vilket bra pass idag!! Inte det minsta ont i benhinnorna även om jag har sprungit med dåliga skor, SÖMN ÄR OVÄRDELIGT

WorkOutBuddy
2009-07-22, 18:45
Fint pass, grattis till PB'n på latsdragen.

Byxorna sprack? :laugh:
Bor du nära gymmet?

CalleP
2009-07-22, 21:55
Fint pass, grattis till PB'n på latsdragen.

Byxorna sprack? :laugh:
Bor du nära gymmet?

Tack så mycket, aa haha riktigt pinsamt var det men men bor crika 1km ifrån gymmet så tog moppen å rullade hem en snabbis bara, 2 paret byxor som jag har sprack under sommarlovet!

WorkOutBuddy
2009-07-23, 10:55
Rolig händelse du kan dela med dig i framtiden iaf :)

Ta med ett par extra byxor nästa gång ifall det skulle hända igen så slipper du sticka hem ;)

CalleP
2009-07-23, 20:02
hahaha joo får väll göra det, Kan tillägga att jag har en fruktansvärd träningsverk i ryggen idag lite i latsen men jag har så jävla ont i korsryggen!

CalleP
2009-07-24, 18:22
Armar idag och lite cardio

Axlar :
12kg*12
17kg*8*3 PB i reps/set

Baksida axlar
3kg*10
4kg*10

Biceps :

12kg*10*2lyfter med båda armarna samtidigt
14,5kg*3 sen 3 negativa sittandes

Scottcurl
15kg*10*2


Triceps :
Stångpushdown (?)
30*10
35*8
35*6
30*7

Körde någon till triceps grej med hantel oxo helt ok

Sedan som avslutning körde jag
1000 meter rodd på högsta motstånd tog runt 4,5 min


Hade pump där jag skulle ha pump så jag tycker detta var ett bra pass!

WorkOutBuddy
2009-07-25, 13:48
Fint pass, grattis till PB'n!

CalleP
2009-07-25, 20:12
Så idag var det ben efter landagen... haha vaknade klockan 6 på kvällen så blir till att försöka gå och lägga sig klockan 3 eller något idag och ligga i sängen tills 12 och sen gå upp hur trött jag en är! Nog gnällt här är passet :

Ben :
Knäböj 60kg
6*3 lätt var det har typ inga vikter hemma
Utfall 13kg*6
13kg*5
13kg*4

Bencurl liggandes
8*12
20kg*12
30kg*4 PB! asså det jag älskar med mina gamla skitna maskiner är att dom TAR så grymt jävla bra!

Benspark
2 plattor*12
3plattor*12 Asså där brändes det något inferaliskt!

Under seten så körde jag vad övningar med vikter det var ett väldigt intensivt pass och jag är nöjd!

WorkOutBuddy
2009-07-26, 11:14
Snyggt, hur mycket vikter hade du på vadövningarna?

CalleP
2009-07-26, 20:09
Snyggt, hur mycket vikter hade du på vadövningarna?

haha inte 180 kg iaf :hbang: Körde mest kropps vikt högreps, sedan tog ja å latja med lite 15 kgs hantlar i varje hand lite random helt enkelt! :D

Tack!!

CalleP
2009-07-26, 20:23
Kortar ner vilodagen 1 dag och kör på bröst imorgon blir att testa tung bänk igen! :D

WorkOutBuddy
2009-07-27, 12:10
Haha :D okej bra där. Kör på!

CalleP
2009-07-27, 13:37
Så nu var passet avklarat :

Bänk : 20kg*10 40kg*10 60kg*4*3

Lutande hantel press : 14,5kg*12 17kg*12 19kg*10 22kg*8*2 PB

Bröstpress i maskin : 40kg*10*2 50kg*10

Cable press triceps : 35pounds*10 35pounds*6 30 pounds*10 Har verkligen lärt mig att träna rätt här nu! Fick pump efter en sekund typ haha

Efter det powerwalk i 10 min hade 180 i puls ungefär hela tiden

Efter det så blev det lite biceps

Ez-curl
25kg*6
15kg*10*2

Cable curl
30 pounds*10*3


Sen blev det boxning på mitsar i 3 minuters ronder 1 min vila. Riktigt tungt pass speciellt när jag sov 5 timmar inatt å 2 timmar dagen innan men va fan ja lever och är nöjd över passet. Kan bli att ja tar ett par extra vilodagar känner att kroppen e lite trött!

WorkOutBuddy
2009-07-27, 20:04
Snyggt pass. Stark bänk och curlz. Powerwalk, styrketräning och boxning, ganska mycket under ett pass.

5 timmar sömn efter en natt med bara 2 timmar sömn! Varför så lite sömn?! Vilan som är så viktigt, mer sömn!

CalleP
2009-07-28, 15:27
Snyggt pass. Stark bänk och curlz. Powerwalk, styrketräning och boxning, ganska mycket under ett pass.

5 timmar sömn efter en natt med bara 2 timmar sömn! Varför så lite sömn?! Vilan som är så viktigt, mer sömn!

Tack så mycket hehe joo det var riktigt tungt att träna men inatt sov jag 10 timmar så det är rätt lungt. Brukar sova bra annars men jag var tvungen att vända på dygnet så istället för att sova ingenting en natt så sov jag 2 timmar, sen nästa dag så sov jag 5 timmar för att min kropp var ovan vid det och nu när jag är tillbaka så sover jag tillräckligt!

Idag så gymmade jag rygg blev ingen kondition utan bara ett pass med lite lättare vikter en vanligt.

Rygg :

Latsdrag :
20kg*12
35kg*10
40kg*10
45kg*10
35kg*10

Rodd med hantel
14,5kg*10*3

Stående rodd med hantel
14,5kg*10*3

Rodd sittandes
25kg*10*2

Hade bra pump nu och avslutade med ett superset

Raka marklyft --> T-bar
60kg -> 25kg, 8, 8
70kg -> 25kg, 8, 8
80kg ->25kg, 4, 8

VIlar alltid imellan supersten ungefär 50 sekunder.


Aja väldigt bra pass idag hade bra kontakt och pump men är lite sliten sen den dåliga sömnen men det gör inte så värst mycket blir att ta en hel vilodag imorgon och sova tillräckligt inatt!

Känner att jag redan nu har tränings verk i baksida axlar. Sedan som vanligt så fick jag pump i båda delarna av ryggen men den vänstra verkar alltid ta mest stryk och beror nog på att den är den svagaste just nu eftersom jag inte har tränat mycket på ett långt långt tag!

WorkOutBuddy
2009-07-29, 19:13
Skönt med bra pump i rygg passen :D

Se till att vila ordentligt nu bara!

CalleP
2009-07-29, 21:01
Skönt med bra pump i rygg passen :D

Se till att vila ordentligt nu bara!

Japp ska verkligen vila ut helt tills imorgon och köra lätt på axlarna för dom har fått mycket stryk pga ovana osv. Ska börja stretcha mycket mer än vad jag redan gör så att jag blir mer rörlig osv! Aja inatt sov jag helt okej 3 timmar först sen vaknade jag var vaken 3 timmar å sov sen 7 timmar (?) aja skitsamma mår bra endå

CalleP
2009-07-29, 21:47
Planerar helt enkelt att bara smörja in med tiger balsam och lägga in ett par lätta rotator cuffs set i mina axel pass. Sedan vet jag till hundra procent orsaken till detta och det är :

Klen baksida och för lite sömn. Men skitsamma inte så att jag har ont jag kan ju röra mig mest att den är överansträngd så att säga. Ska lägga mig om några timmar och tror att det kommer vara borta tills imorgon. Kommer köra axlar men om det fortfarande är irriterat så kör jag mycket lättare vikter.

WorkOutBuddy
2009-07-30, 11:06
Fan du verkar ju ha problem med att sova, du får fixa det så kroppen orkar med. Axlar måste man vara försiktig med. Då jag känner att axlarna tar mest stryk är under bänkpress/smalbänk och hantelpress.

CalleP
2009-07-30, 23:53
Japp körde axlar idag fast bara 3 set med lätt lätt vikt!

Axlar / bic / tric

Triceps :
Pushdown smalt handttag i cable
18kg*10
25kg*10
35kg*10
42kg*6*2

Reppushdown i cable
25kg*10
35kg*10 plus en massa hållande i negativa fasen

Biceps
20kg*10*3

Ezcurl 15kg*12*2

Hantelpress utan ryggstöd
12kg*12
14,5kg*12
17kg*10

Så sen så blev det situps
Kv*10*3

Sedan boxning i 2 ronder , 3 min träning , 1 min vila,

Sen powerwalk i 11 min snittade runt 180 i puls genom hela var riktigt svettigt. Avslutade med att stretcha i 10 min ungefär. Riktigt bra pass idag och roligt var det också.

Känns skönare att träna efter en godnatts sömn. Benpass imorgon!!!!!! :D

CalleP
2009-07-31, 02:50
Idag har det varit svårt att sova vilket det har varit inprincip hela veckan av någon anledning, Vilketfall så tänkte jag testa en intressant sak och det är att skära ner på min kaffe drickning för att se ifall mina sömn problem minskar.

Istället för dom 3-4 kopparna jag tar under dagen så ska jag skära ner det till 1 kopp per dag dels för att man får inga symptom ifall du bara skär ner det utan det är ifall du slutar helt som jag känner att det blir tungt med huvudvärk osv sen att ta en kopp innan träning tycker jag får igång systemet i det läge jag vill ha den. Jag ska skriva upp lite grejer som jag har problem med just nu och se vad som händer med 1 kopp istället för 3-4 koppar :


Svårt att komma till ro
Dålig kvalite på sömnen


Japp ingen lång lista direkt men kommer bli intressant att se vad som händer ifall jag misnkar det till en kopp per dag och den ska tas minst 6 timmar innan slafen för nu tog jag en kopp klockan 10 ungefär och jag har inte kommit till ro ännu. Låg i sängen i runt 2 timmar så började fundera på om det kunde vara problemet och antagligen är det det.

Som vanligt skriver jag för mycket men för mig ska detta blir riktigt intressant att göra en "studie" på sig själv.

WorkOutBuddy
2009-07-31, 16:42
Det kan ju också vara att du är stressad och tänker för mycket hela tiden? Känner några som är så och är oroade över något hela tiden vilket gör att de hela tiden känner sig utmattade men sedan när de ska äntligen gå och lägga sig så kan de inte sova för det är så himla mycket skit som flyger runt i deras tankar.
Eller så är det bara all kaffe du dricker :D

CalleP
2009-08-02, 17:09
Glömde att skriva ner benapsset ska skriva ner då så mycket som jag kommer ihåg :

Utfall
5kg*12
9,5kg*10*2

Benpress
75kg*10
95kg*10
105kg*10
110kg*8
105kg*10

Benspark sittandes
15kg*10
20kg*10
26kg*10
25kg*10

Vadpress ståendes
15kg*10
20kg*10
15kg*10

Vadpress ståndes i trappa ingen vikt
12*3

Ingen benspark bak för jag hade fruktansvärd träningsverk så tog det lungt där.

Sen blev det cyckel intervall
nivå 6 i 13 minuter

CalleP
2009-08-02, 20:27
Känns jävligt gött att jag inte är irriterad i axeln längre! :D

CalleP
2009-08-03, 15:48
Träning bröst / kondis :

Tänkte att varför inte köra lite hårdare på kondisen idag och lite lättare på bröstträningen? Så sagt som det var grävt så gick jag ut å sprang 5km på 26 minuter och jag är fruktansvärt nöjd, inte tränat riktigt regelbundet på väldigt länge och ändå orkade jag springa hela sträckan även om det var i skog och ute på asfalt och i backar osv. Det var jävligt kul helt enkelt


Bröst :

Sittande hantelflyes i maskin
1 platta * 12
2 plattor * 10
3 plattor * 10

Sittande hantelpress i maskin
3 plattor *10*4


Stretchade i typ 15 min efter det. Blev väldigt lätt på bröstpasset men ja är lite små irriterad fortfarande men jag orkar inte skita i träningen helt så det blev lätt lätt!

CalleP
2009-08-04, 17:12
Idag blir det en extra vilo dag

CalleP
2009-08-05, 03:13
Tagit en massa mått på min kropp nu men ska hemlighets hålla dom så jag kan visa dom om ett tag dvs ett långt tag!

WorkOutBuddy
2009-08-05, 20:41
Haha, avslöja måtten ! *gah!*

CalleP
2009-08-05, 22:38
nene klämmer på dom ett tag till :) Idag körde jag gym / kondis

Latsdrag 4 -5 plattor typ 15 reps alla fokuserade hur mycket som helst på utförandet,
Rygg övning för korsryggen 12 reps 3 set fett bra
Rodd också för ryggen

Sen 2,5 km och basket så var rätt gött idag! :) Är lite off idag eller något men men tränade vilketfall

CalleP
2009-08-07, 18:34
Körde axlar och biceps idag hemma gymmet, massa lyft åt sidan osv :D Orkar inte skriva vikter för jag orkar inte skämmas men jag har aldrig haft sån pump som jag hade idag i axlarna. Det var första gången jag verkligen träffade muskelgruppen bra och allting tack vare axel löwberg eller något!

WorkOutBuddy
2009-08-07, 19:46
haha nice. Eh skämmas? Neh för fan, sluta hålla allting hemligt och avslöja innan jag blir galen *gah!*

:D

CalleP
2009-08-08, 17:50
Gymmet idag löpning / ben

Sprang 1km till gymmet så såg jag att jag hade missat öppet tiden med typ 10 min och så sprang jag hem igen 1km och sprang sedan en kort slinga som är ungefär 1km,
så det blev 3km

Gick ner till gymmet dirr och började köra

knäböj
60kg*8
60kg*9
60kg*8

Utfall
7kg*12*3

Benspark
3plattor *12*3

Plankan
2 set runt 30 sec

Situps
kv*12*3

fett jobbigt!

Vadpress med hantlar
4,5kg*10
11kg*12*3

Supersetat med vanliga vadpressar från trappkant 12 reps alla seten

Stretchade i 15 min efteråt och fyfan körde riktigt hårt idag RIKTIGT hårt! Det var längesen jag hade en sån ork på ett ben/mag pass.

WorkOutBuddy
2009-08-09, 20:34
Nice att köra hårt :thumbup:

Pumpa vidare! *flex*:hbang:

CalleP
2009-08-11, 12:02
Nice att köra hårt :thumbup:

Pumpa vidare! *flex*:hbang:

Jaoo man idag var det lätt börst å lite triceps på köpet :

Bröstpress
2 plattor * 12
4 plattor * 12
5 plattor * 8 PB
4 plattor * 10
3 plattor flyes * 10

Hantelpress
12kg*12

Triceps press i latsdragen
2 plattor *10*3

CalleP
2009-08-11, 12:26
Ska nog börja ta med mig hopprepet till gymmet alltid kul å köra lite, mark imorgon! :D

CalleP
2009-08-12, 20:02
Löpning till gymmet , rygg :

Latsdrag
25kg*12
32kg*12
39gkg*12 lätt :D
52kg*6 Supinerat smalt grepp nu 52kg*6
47kg*6 supinerat smalt grepp 47kg*6
39kg*5 supinerat smalt grepp 39kg*5

Alla superseten gjordes utan vila

Rodd med V-handtag
39kg*10*2

Rodd med hantlar
14,kg*10
12kg*10

PUMP!

MArklyft
60kg*12
70kg*12
70kg*6

Rygg situps typ
kv*12
10kg*12
10kg*12 Fan vad denna övningen tog bra långt ner på ryggen riktigt bra! Blir till att köra den nångång igen!

Rodd med V-handtag igen
39kg*10*2

Roddsittandes för övre ryggen mer tror jag
25kg*10
30kg*10*2

Så sen sprang jag hem

Sträcka till gymmet är ungefär 2km och jag körde med väldigt lågvila emellan seten på passet så det var högt tempo å mjölksyra! Skönt var det iaf

JoeyP
2009-08-12, 20:07
Tjena hur går det?! :)

CalleP
2009-08-12, 22:16
Tjena hur går det?! :)

Tjenare! :) Joo det rullar i nerförsbacke känns det som och för att ha kört seriöst i en månad nu så känns det bra. Vill verkligen träna på riktigt nu så jag e nöjd som en fisk i vattnet!

CalleP
2009-08-13, 17:17
Sådan här träningsverk i baksida axlar är fanimej helt sinnes det får inte vara så! DET FÅR INTE!

WorkOutBuddy
2009-08-13, 20:43
Träningsverk är bra! :D Skön smärta!

Lellan
2009-08-13, 20:54
Trevlig journal! Kör hårt, lycka till! :hbang:

CalleP
2009-08-14, 03:43
Träningsverk är bra! :D Skön smärta! aaa Riktigt skönt haha betyder ju att det träffade där det skulle man har ju blivit van vid värken efter varje pass nu men detta var något annat!

Trevlig journal! Kör hårt, lycka till! :hbang:



Tack så mycket :D Det ska jag göra ska inte ge upp även om det blir tungt som jag brukar göra! Riktigt roligt att du kommenterar har faktist kikat inne i din journal och ditt citat som du har i din signatur fastande jag väldigt mycket för.

JoeyP
2009-08-14, 13:31
Hehe okej! Får hoppas på fina pass framöver då!

CalleP
2009-08-14, 17:16
Dagens biceps / kondis pass

1km högt tempo till gymmet
hantel curl
9,5kg*12

Hammercurl
14,5kg*6*2

Biceps curl i cable

32,5kg*8*3 det var verkligen perfekt vikt tog precis så som det skulle orkade inte mer än 8 heller så det var skit najs!

Nu kom en polare så vi var tvungen att fixa en grej så fick köra igenom Triceps å lite axlar på typ 4 min

Reppushdown
20kg*12
30kg*12
39kg*10
49kg*8
39kg*10
29kg*8
20kg*6

Triceps extension med hantel 5kg*12 reps ungefär

Sedan en massa sidolyft med 5kgs hantlar lätt lätt vikt men det var stressat så!

Aja efter det löpte jag i ännu högre tempo hem eftersom polaren har cyckel.. Så efter att han hade fått det han ville ha så gick ja ut å sprang 1km i backar och sen var jag färdig det var riktigt tungt men som dom säger utfört arbete det är behagligt arbete!

CalleP
2009-08-15, 20:31
Idag måste det bli vilodag känner mig redigt sliten och kör dagens pass imorgon!

CalleP
2009-08-17, 21:20
Benpass idag lätt :D

Knäböj : upvärmning osv

60kg*8*3

Benspark
3 plattor * 12 * 3

Benspark bak
15kg*10*2
20kg*10*2

Vader :

Trapp hävningar
kv*12*3


Cyckel på näghögsta nivån och runt 150 i puls i 15 min var najs som fan! :)

WorkOutBuddy
2009-08-18, 20:16
Nice pass! :thumbup:*flex* Bara fortsätta så! :D

CalleP
2009-08-18, 22:27
Nice pass! :thumbup:*flex* Bara fortsätta så! :D

Tack så mycket :D:D!


Bröst / tricpes å kondis

1km till gymmet

Bänkpress
50kg*12
55kg*12 pb?
60kg*5
57,4kg*5
50kg*10

Lutande hantelpress
17,5kg*10
19kg*10
22kg*10
Ingen lutning nu
22kg*8 konstigt nog så var detta lite svårare kör aldrig vanlig sånpress

Bröstpress i maskin riktigt najs motstånd blir det känns som gummiband eller så elastiskt när man pressar
42,5kg*10
52.5kg*6 + hålla i den neagativa fasen i slutet



Reppushdown
25kg*12
29kg*10*3


1km hem! HAr inte så ont i benhinnorna idag men kör nog rodd istället imorgon!

CalleP
2009-08-19, 20:31
Körde rygg och lite kondis idag :

1km till gymmet det var lätt lätt idag och inte ont i benen heller på samma sätt.

Rygg : Latsdrag 32kg*10

45kg*12
45kg*11
45kg*10
39kg*10 ---> 39kg*10 med grepp smalt handflatorna emot sig osv

T-bar eller något liknande
15kg*12

Marklyft
60kg*12
80kg*12 PB, har nog aldrig reppat i marklyften så mycket som ja gjorde idag!
80kg*10
80kg*9

Rygglyft med viktplatta
5kg*12
10kg*12
10kg*12 PB med seten brändet ORDENTLIGT

Lite rodd i slutet
40kg*10*2 typ


Sen så gick jag hem en lite längre bit typ 1,5km för att samla tankar osv riktigt gött.


Imorgon så börjar jag om 2:an igen i en helt ny klass vilket känns lite blandat, lite nervöst, lite spännade men mest så är jag glad att jag fick en andra chans. Jag ska inte sabba det den här gången nu vet jag vad som gäller och jag måste köra på det!

Känns riktigt gött att jag har hållt uppe träningen såpass mycket som jag har gjort och skött sömnen såpass bra som jag har gjort också.
Mår verkligen bättre nu när jag har börjat träna igen och träffa kompisar osv igen.
Har ingen ångest längre och tycker att detta sommarlovet har faktist varit riktigt skönt.

Visst vädret kanske inte har varit det bästa men har ändå varit med mina kompisar som har stöttat mig och det är jävligt skönt och det betyder att ha många runt om kring sig som tror på en det hjälper då. Vägen tillbaka har varit bitvis tung men på ett sätt så har jag kommit ur denna perioden rikare än vad jag gjorde innan. Jag har mognat och så som det känns just nu så var denna tiden tvungen att komma. Alla måste väll hitta sin inre styrka någon gång!

WorkOutBuddy
2009-08-19, 20:33
Fin fina pass. Stark marklyft :D

CalleP
2009-08-22, 15:23
Idag har jag tränat lite biceps å säckträning gick åt helvette haha! Aja blir nya tag imoron på triceps, axel å benpasset!

WorkOutBuddy
2009-08-23, 11:05
Bara och kämpa hårdare nästa gång WOH!

CalleP
2009-08-23, 19:04
Körde ett litet konditions pass idag, 2 ronder säck, sen 1 rond rep, sen 1 rond speedball å avlsutade med 1 rond säck! Var jobbigt nu när jag är bakis åså men men.

Jag ska läsa allt ni har gjort dom senaste dagarna senare har varit lite slapp att uppdatera men ja ska bättra mig!

CalleP
2009-08-23, 19:20
Tills nästa sommarlov vilket kommer bli ungefär den 10 juni så har jag satt upp några mål för annars så är det svårt att motivera sig till träningen som kommer i vinter å resten av tiden!

Kondition :
5km på 20 min
Kunna springa 1 varv runt sjön, en slinga där ja bor som är 9km utan att stanna
Benhinnorna ska vara vana vid att springa så dom ska "må bra"

Styrka:
100 i bänkpress, kanske lite välhögt men va fan det är långt tills dess
Klara 12 chins
Plankan i 2 min
Knäböj 120kg
Marklyft 140kg

Mått, vikt osv :

Vikten ska vara på 80 kg, väger runt 90kg nu och har en del fett som ja ska skala bort!
Midjemåttet ska ligga på runt 80

Sömn, hälsa
Sömnen ska forsätta att vara bra!
Vara mindre sjuk än tidigare!
LYSSNA PÅ MIN KROPP och inte bli övertränad


Övrigt, skola osv

När jag väl dricker kanske ta lite mindre ur tränings synpunkt
Inte glömma av mina vänner
Klara skolgången galant

Sedan det viktigaste målet nästan,

Se till att njuta av tiden jag har fått!

WorkOutBuddy
2009-08-23, 19:59
Bakis?! Oh nej din alkis! :D

Målen kommer du klara av galant! Bara och kämpa och alltid se framåt!

CalleP
2009-08-26, 14:51
Bakis?! Oh nej din alkis! :D

Målen kommer du klara av galant! Bara och kämpa och alltid se framåt!

haha :) aaa det ska jag känns som att målen är satta så att dom är realistiska!

Anyways har varit lite dåligt på att skriva men körde 4 slapp pass förra veckan och nu var det 2 dagar sen jag tränade sist så nu börjar jag köra lite igen.


Ska snart dra till gymmet och köra Bröst,Rygg tänkte jag.

CalleP
2009-08-27, 01:40
Idag körde jag bröst / rygg, fast jag körde allting VÄLDIGT lätt fast med högvolym. Jag funderar på att börja köra såhär alltså för att visst min kropp kan öka jätte mycket nu i början har ju snart tränat i 6 veckor i rad. Men det jag tänker är mer att jag kanske ska ta det lite lungt med ökningarna så att jag inte snubblar in i samma svacka som jag brukar utan kör lite lättare på allting så att kroppen blir tränad fast det inte sliter.

CalleP
2009-08-27, 15:26
Körde ett lätt överkropps pass idag med 15 min på cyckeln det var fett gött! ;D

CalleP
2009-08-29, 16:59
Körde underkropp å kondis idag!

1 rond rep, 3 ronder säck

sedan en massa lätt vikt träning för axlar och ben!

WorkOutBuddy
2009-08-29, 19:06
Nemen, va lat du har blivit på att skriva övningar/vikt/set/reps :(

CalleP
2009-09-03, 20:21
Har kört en massa pass men inte haft orken att skriva upp jävligt mycket fokus på min skolgång atm.
Det bästa idag var lätt att jag körde allting med pappa dvs löpningen och gymmet!! :D Riktigt kul

Löpning :

2km terräng på 10:50

Gymmet :

Benspark fram
3 plattor*12*3

Benspark bak
15kg*10*3
20kg*8

Utfall 8kg*6


Plankan

1 minut PB! :D Riktigt roligt att få ett pb i en magövning som är skit jobbig
30 sek*2 det är riktigt bra ökning här.

Knäböj
50kg*12*3 var tungt efter löpningen och allt det andra

sen en massa stretcha och nu dricker jag en protein drink.

CalleP
2009-09-05, 19:12
Körde ett överkropps pass idag! :)

3 ronder säck och 1 rond skuggboxning alla 3 minuter långa och 1 minut vila emellan. Kändes mig väldigt pigg i kroppen för att vara lite bakis vilket är najs najs!


Sen efter det så körde jag såhär:

Hantel lyft åt sidan väldigt strikt
5kg*12*3

Hantel lyft bakåt strikt
5kg*12*3

Latsdrag
2 plattor*15
5 plattor*12*3

Rodd med hantel ståendes
12kg*12*2

Armhävningar
12*2
8 sjukt vad trött jag var? aja

Rygglyft 12*3

Press i maskin
2 plattor*12*2

Tricep press i maskin
2 plattor*12
4 plattor*10*2 BURN :D

Biceps med hantlar
12kg*6*2

Sedan med sånna hära crushers pressade jag och höll i typ 30 sek eller något gör det lite då och då så man inte får allt för små underarmar :)

Så nu var dagens pass avklarat och det var skönt att inte skjuta upp det eller något.

KEEEEEEEEP IIIIIIITTTTTT REEAAAAAAAAALLLLLL


åsjälvklart en massa stretch HIHI

WorkOutBuddy
2009-09-05, 20:18
Nice med överkropp :D
Fint pass!

CalleP
2009-09-06, 18:29
Körde ett extra löppass, 2km i terräng samma slinga som innan, 11:04 så var ju lite sämre men har ju tränat 3 dagar i rad nu så klart det blir lite segt!

CalleP
2009-09-08, 00:23
Imorgon blir det till att pröva inte mer en 5 reps i alla övningar som jag gör alltså MYCKET tyngre en vad jag brukar köra just för att variera. Tänkte köra ben och lite armar imorgon så blir intressant.

CalleP
2009-09-08, 15:31
Körde lite tyngre idag i knäböjen och det andra med :)

Knäböj
kv*10
40kg*6
50kg*6
70kg*5
80kg*3
70kg*5

Benspark fram
6 plattor*6
7 plattor*5
8 plattor*5
10 plattor*3

Benspark bak 15kg*10
22kg*5*3

Vader i trappa negativ med en fot
6 på varje

Vader sittandes 12kg*6*4 typ

Sen en massa stretch! Idag har jag varit riktigt jävla konstig i huvudet känner mig helt seg och borta vet inte vad det är riktigt, kan vara dom där 3 tränings passen i rad och förra veckans arbete som tar ut sin rätt vad vet jag.

Aja idag är idag och imorgon blir det nog bättre. Jag har ju typ slutat med kaffe nu och kan vara det som spökar man kan bli riktigt ofokuserad när man itne har druckit det känns det som. Tog en liten kopp i morse men det är det enda jag kommer att dricka idag och imorgon ska jag vara utan kaffe.


Ska lägga mig lite tidigare idag också typ vid 12 eller något så tror jag att det blir bättre :D

Ifall jag känner mig ännu segare imorgon så kommer jag köra vilo dag ´tills jag blir lite piggare igen.

WorkOutBuddy
2009-09-08, 20:09
Starka knäböj!

SWe till att du får tillräckligt med vila och mat så kroppen orkar hänga med :)

CalleP
2009-09-08, 20:56
Starka knäböj!

SWe till att du får tillräckligt med vila och mat så kroppen orkar hänga med :)

True that! Sover iofs riktigt mycket nu för tiden men vet inte riktigt var det var imorse kände mig okoncentrerad å irriterad men blev bättre nu senare framåt kvällen. Ska lägga mig vid 1 tiden å vila typ 9 timmar.

CalleP
2009-09-10, 16:59
Var på gymmet å körde överkropp :

Bänkpress : 20kg*10 Uppvärmning =D

50kg*6
60kg*6
65kg*5
70kg*5 PB! :D

Bröstpress i maskin
59kg*6*2
54kg*5


Marklyft
60kg*12
80kg*5
90kg*5
100kg*3 PB, blir till att börja på 90 och sen köra lite mer tyngre nästa pass.

Latsdrag
29kg*12
52kg*6
Grepp med händerna emot nu
52kg*6
59kg*3 PB typ?


Rodd sittandes
50kg*6
55kg*5
60kg*3 PB

Axellyft åt sidan
7kg*12*3 Kör alltid lite högre reps här kände på 9kg men var lite för tungt för att köra högreps på

5kg baksida axlar sittandes 12 reps i 2-3 set nått sånt


Hammercurl
12kg*6
14,5kg*6 var trött efter allt roddande.


Sprang till och från gymmet, sprang lite längre också det var gött :). Var riktigt roligt med bänkpressen att den gick så bra som den gjorde. Jag menar jag har inte kört tungt på skit länge så var riktigt kul att göra 5 reps på 70 relativt lätt. Bra pass idag

WorkOutBuddy
2009-09-11, 08:46
Riktigt starkt ju! Fint att se och grattis till PB'n *flex*:D

CalleP
2009-09-11, 11:18
Riktigt starkt ju! Fint att se och grattis till PB'n *flex*:D

Japp eftersom jag bara körde lätt träning innan så kommer jag nog öka en del nu när jag har börjat köra lite tyngre å färre reps.


Underkropp idag
Knäböj :
40kg*12
60kg*5
70kg*5
70kg*5
70kg*5
80kg*4 PB konstigt att jag drar ett pb efter många set innan å marklyften igår :D


Benspark fram
29kg*12
39kg*10*2

Benspark bak
18kg*15
22kg*12
27kg*8

Vadpress
10kg*10
15kg*10
20kg*8
25kg*6


Sen lite powerwalk i typ 12 min hade väll runt 150 i puls nått sånt dära. Nu blir det att ta typ 2 dagar vila från träningen eftersom jag känner mig lite sleten i axlar och ben hinnorna. Jag kör ju löpning så fort smärtan har börjat försvinna så det är ju därför jag brukar få lite ont efteråt sådär.

WorkOutBuddy
2009-09-11, 18:01
Haha grattis till PB'n, fina knäböj!

CalleP
2009-09-12, 00:29
Tack så mycket =D!!!!

CalleP
2009-09-13, 22:57
Asså jag är hur laddad som helst för träna imorgon! Det blir att köra många set snea hantelpressar :D

CalleP
2009-09-20, 02:20
Tog ett litet kort uppehåll men tränade överkropp idag :D körde massa övningar lätta vikter osv

CalleP
2009-09-21, 00:36
Så nu har ja mestränat ett tag och ska ändra schema ännu en gång

Måndag : Bröst och biceps / kondition

Tisdag : vila

Onsdag : Triceps och Rygg / kondition

Torsdag : vila

Fredag : Mage och ben / kondition

Lördag : vila

Söndag : vila


Nu jävlar ska ja nå dom målen ja har satt upp och ni kommer nog se skillnad på passen kommer vara längre och hårdare för nu är ja taggad som en jävla tjur för fan!

WorkOutBuddy
2009-09-21, 06:03
Äntligen lite träning här :D

Pumpiz *flex*

CalleP
2009-09-21, 22:27
haha :) Idag blev det 3 ronder säck och lite triceps,


varje rond är 3 min och 1 minuts vila emellan och jag måste säga detta utan att skryta men fan vad jag har börjat känna resultat i konditionen med allt gymmande / kondis. Innan så var 3 ronder rena döden men nu känns det lättare å lättare kan röra mig mer och mer och inte bara stå och slå. Riktigt jävla bra.



Efter det skuggboxning / fotarbete i typ 3 min

Sen triceps press i cable 3-4 plattor 12-15 reps 3 set


blir inte mer idag!

CalleP
2009-09-22, 20:28
Vilodag idag och gym imrgon med polarna äntligen!!! :D Dom har skaffat gymkort så nu slipper jag bli ensam haha.

CalleP
2009-09-22, 23:02
3 ronder säck, 1 ronder skugg, 1 rond rep, alla ronder 3 min å 1 mins vila emellan. Var fan bara tvungen :p

CalleP
2009-09-23, 19:42
Riktigt jävla sjukt benpass å lite armar :


Knäböj
40kg*10
50kg*6
60kg*6
80kg*6
90kg*3 PB
80kg*5
60kg*8

Benspark
25kg*12
35kg*8 plus statisk hållning i 5 sek sista repen
35kg*8 samma

Benspark bak
15kg*15
30kg*10*2
22kg*10

Armar :

Biceps curl cable
20 pounds*12
30 pounds*12
40 pounds*8 plus statiskt

stående biceps curl dirr efter sista setet
12,5kg*8 med statiskt

Triceps press i cable med rakstång
20 pounds*10
40 pounds*10
50 pounds*8 pumpp!

Nu körde jag intervall nivå 5 på cyckeln i 20 minuter snittade 185 i puls genom hela så det var skit jobbigt!!!

Vadpress
25kg*10 Aldrig varit såhär trött innan i vaderna haha kände hela muskeln på ett annat sätt sjukt
20kg*10*2

Jogg hem 1km var för fan stum i benen!

CalleP
2009-09-23, 23:42
Asså jag vet inte vad det är som har hänt men fy fan är så laddad för att gymma nu!!!
Det är så jävla kul att träna just nu vet inte varför inga direkt jätte resultat så sätt men va fan det är något inom mig som gör att ja måste träna känns det som.

Riktigt kul är det riktigt jävla kul att jag har orkat köra kondition också varje gympass.
Ja menar ja pressar riktigt hårt och det är fan kul att ha bra kondis också och alla har varit snälla och stöttat mig börjar ju kännas bra detta!

Snart äre helg å ja e glad

Mourten
2009-09-24, 06:06
Asså jag vet inte vad det är som har hänt men fy fan är så laddad för att gymma nu!!!
Det är så jävla kul att träna just nu vet inte varför inga direkt jätte resultat så sätt men va fan det är något inom mig som gör att ja måste träna känns det som.

Riktigt kul är det riktigt jävla kul att jag har orkat köra kondition också varje gympass.
Ja menar ja pressar riktigt hårt och det är fan kul att ha bra kondis också och alla har varit snälla och stöttat mig börjar ju kännas bra detta!

Snart äre helg å ja e glad

Kul att höra att du e laddad å de flyter på bra! :cool:

CalleP
2009-09-24, 20:48
Kul att höra att du e laddad å de flyter på bra! :cool:

Jaa vikterna är la inte så höga men ja bryr mig inte om det ja bryr mig om att flamman och känslan är tillbaka igen!

CalleP
2009-09-25, 10:59
Idag så blir det vilodag å gym imorgon istället hade planerat att gymma på gympan men tänkte till lite och varför inte börja visa framfötterna?
Ett av mina mål är att få mvg i gympa nu har legat på vg innan men nu är det dags att visa riktigt mycket.

Hade orientering och klarade första banan rätt så lätt. Det enda som var jobbigt är att jag har en sån FRUKTANSVÄRD träningsverk efter monsterpasset för några dagar sen.

Så ja får vila överkroppen idag och ta det på gymmet imorgon :)


Ha en bra helg alla

CalleP
2009-09-26, 18:59
Körde överkropp idag ingen kondis eftersom jag sprang 5km i skogen på morgonen å sen 2km i skogen på kvällen.

Marklyft
30kg*15
50kg*12
70kg*12
80kg*12
90kg*6

Tränade hemma så vikterna va mindre så det blev längre ROM också.

Stångrodd
20kg*12
30kg*10
40kg*10*2 olika grepp

Latsdrag
4 plattor*12
6 plattor*12 12 reps direkt efter med händerna emot mig
6 plattor*12 12 samma sätt som ovan

Rodd med hantel
12,5kg*12*3 typ ingen vila emellan seten för att det var lite för lätt

Hantelpress för bröst
12,5kg*15*3 riktigt kontrollerat å lätt

Armhävningar
12*2

Axelpress
12,5kg*12*2

Hantel lyft åt sidan 5,5kg*12
Hantel lyft bakåt 5,5kg*12 6,5kg*8pb typ?

Sedan lite random triceps / biceps övningar

WorkOutBuddy
2009-09-27, 10:49
Riktigt fina pass du kör på! Det är fan grymt bra att du är motiverad att gymma! Wooh! Se till att pumpa som fan men inte att överanstränga dig, då blir det inte så roligt om du skadar dig!
MVG i gympa klarar du utan några problem! Kämpa vidare!

CalleP
2009-09-28, 15:14
Riktigt fina pass du kör på! Det är fan grymt bra att du är motiverad att gymma! Wooh! Se till att pumpa som fan men inte att överanstränga dig, då blir det inte så roligt om du skadar dig!
MVG i gympa klarar du utan några problem! Kämpa vidare!

Jajamen riktigt motiverad är jag tillräckligt motiverad för att köra ett högreps underkropp pass idag =D

sen med överansträngningen så har man känt lite i kroppen nu och vet på ett ungefär hur det känns när det blir lite för mycket. Jag överanstränger mig oftast alltid men det är mest positiv sådan.


Kondition / Ben / mage

Sprang 6km blandad terräng typ skog, asfalt, ghetto och villa kvarter. Mycket backar/ skottlossningar så det gick bra och tog bra på benen. Sista 600 metrarna var bara uppförsbackar. Längesen jag klarade att springa hela utan att stanna. Asså det är nu man förstår lite att det har blivit mycket lättare för mig med konditionen och viljan. Innan så gick jag ut och sprang 1,5km och var helt död resten av dagen efter det. Nu så gjorde jag det utan att stanna och sen orkar köra ett pass så jag är glad!

Knäböj :
40kg*12
Frontböj
40kg*12
Knäböj
60kg*12
Känner mig mycket starkare i benen på denna vikten nu och kände att det var rätt lätt.

Benspark för baksidan
1 platta * 12*3

Benspark för framsida
3 plattor*15*3

Vadpress i trappan med negativ på ena benet där jag har mindre vad
12*4

1 rond på säcken också sen blev det stretch.

Imorgon blir det byggdag/vila.
Ska lägga mig i sängen runt 9-10 tiden och sova ut riktigt ordentligt. Något säger mig att jag kommer ha träningsverk imorgon.

CalleP
2009-09-28, 20:52
ajuste ja glömde av att ja gjorde en massa situps också 3 set 12+ reps alla utför på ett tyngre sett och ett set med vikt! Hade pump i magen efteråt iaf!

JBJ
2009-09-28, 21:05
Ser bra ut!

WorkOutBuddy
2009-09-29, 11:08
Ser bra ut!

Ser riktigt bra ut ;)

CalleP
2009-09-29, 19:15
hahaha tack så mycket båda två! Ska bli så jävla kul att lägga upp bilder sen nästa sommar!

WorkOutBuddy
2009-09-29, 20:15
Nästa sommar?! Vi får väl vänta ivriga på det då! Varför inte nu så kan man sen jämföra med dom du tar nästa sommar :D

CalleP
2009-09-30, 11:25
Jag kan se ifall jag kan ragga upp bilderna jag tog i försommras det skadar ju inte :) Men då får man ta på sig dessa glasögon : Inte tränat på 6 månader och bara suttit stilla å ätit chips. Kanske kan komma idag vi får se

CalleP
2009-09-30, 11:30
Idag så blir det bröst, rygg, armar och axlar. Mycket fokus ska läggas på Ryggen / Axlarna/armarna.

WorkOutBuddy
2009-09-30, 11:43
Jag kan se ifall jag kan ragga upp bilderna jag tog i försommras det skadar ju inte :) Men då får man ta på sig dessa glasögon : Inte tränat på 6 månader och bara suttit stilla å ätit chips. Kanske kan komma idag vi får se

Ja! Dom bilderna vill vi se :D

CalleP
2009-09-30, 16:15
Precis varit ute å sprungt 2km å gymmat... Harrejävlar va tungt löp/gympass det var idag kände mig riktigt tung i kroppen på något sätt.


2km på typ 10 min eller något


Bröst :

Sne hantelpress

17kg*12
22kg*10
24,5kg*8 PB :D

V-drag
32kg*10
45kg*10
59kg*7 PB!
52kg*8

Marklyft
60kg*8
90kg*6

Rygg-rodd
15kg*12
25kg*12
30kg*12

Tricep med rep
15kg*15
36kg*10

Triceps med rakstång
36kg*10
41kg*6 plus hålla i slutet

Axel lyft åtsidan med fokus på baksida / Sidan lite framsida men inget speciellt
Drog nått pb orkar inte komma ihåg allt ja gjorde men gjorde skitmånga set och det brändes bra

Facepull
20kg *12
32kg *12

Biceps curl hantel HÖHÖHÖ
12kg*12
14kg*6
vila typ 10 sek
12kg*14

CalleP
2009-10-02, 17:32
Idag har ja kört ben känt mig trött lite som vanligt men konstigt nog blir jag starkare haha :)


Ben / triceps

Knäböj 40kg*8

60kg*6
80kg*8
85kg*8 PB! :) aldrig reppat så högt innan där bra form förutom sista kanske då
60kg*12

Benpress
50kg*12
60kg*12
80kg*12 plus hållande statisk i typ 10 sek sista repet

Liggande legcurl
18kg*12
24kg*12 plus statiskt sista repen
27kg*10 plus statiskt till failure
32kg*8

Vadpress
15kg*12
25kg*12
30kg*10 PB?
Körde statisk grej också i slutet av varje set

Körde ett lätt set i trappan med vadpress

Triceps :

En arms press i cable
14kg*12
18kg*8 pb ?

Reppushdown
18kg*12
27kg*12

Frenchpress med hantel
19,5kg*10

Sedan körde jag ett lätt sne hantelpress
19,5kg*8 fruktansvärt svag i triceps hahaha :)



Aja helt ok pass sprang 1km hem och sen slog jag på säcken i 3m in 1 min vila ala 3 ronder


Nu ska ja kränga i mig en kebab pizza å ta en dush ha en jävligt bra helg alla!!

WorkOutBuddy
2009-10-03, 11:30
Ser bra och starkt ut *flex*

Pumpa på!

CalleP
2009-10-03, 13:41
Ser bra och starkt ut *flex*

Pumpa på!

hehe tack så mycket :D:D!


Ska nog dra ett pass imorgon ändå är riktigt sugen på det, men får se hur formen är osv. Om jag är riktigt jävla trött så blir det nog inget av det.
Men eftersom jag har fått riktigt bra med sömn hela denna veckan så kommer det nog bli ett pass. Snittar ju runt 9 timmar sömn haha. Riktigt skönt är det. Sen tänker jag äh fan vad jag känner mig sliten men jag har inprincip ökat varje pass dom senaste veckorna. Knäböjen blir ju lättare och lättare innan så var 60kg riktigt tungt i böjen. Så träningen har ju gjort skillnad!

CalleP
2009-10-04, 19:11
Löpte lite idag i soft tempo det var jobbigt men tog inte ut mig helt haha! Sprang 5km ungefär i skog/asfalt. Riktigt gött var det :)

WorkOutBuddy
2009-10-04, 20:13
Bra där! Det är riktigt skönt när man känner hur vikterna känns lättare och lättare :D
Lyssna på kroppen, det kan vara riktigt nice men sen säger det PANG och då känns det inte så bra längre :(
Börjar du känna dig sliten så är det nog dags för en liten vila, det förtjänar ju din kropp efter all träning :)

CalleP
2009-10-05, 19:31
Bröst / rygg / axlar / triceps :

Rygg :

V-drag 30kg*10
45kg*10
59kg*8
52kg*8

Marklyft
60kg*12
80kg*10
80kg*10
60kg*12

Aldrig haft sådan pump i ryggen som nu sjukt!

sittande rodd
40kg*12
52kg*12
52kg*12

Latsdrag
39kg*12

Smaltgrepp drag
39kg*10

Bröst :

lutande hantelpress
19,5kg*12
22kg*12
24.5kg*8
22kg*12

Bänkpress
40kg*10
60kg*6
70kg*2 sen plus 2 negativa

Axlar :

Hantellyft åtsidan med massa olika vikter/vinklar tog bra körde lite lättare idag.

Biceps :

Hantelcurl
12kg*12

Hammercurl
14,5kg*4 tungt som fan!

Triceps :

cablepress smalt grepp
30kg*12
36kg*8 plus statiskt hållande.

Joggade 1km hem. Ingen kondis idag för ja körde det igår. kändes som om det blev enheldel volym på passet idag!

tommie-92
2009-10-05, 20:15
Fint med PB i knäböjen sist! :thumbup:
Åjävlar vilken volym på senaste passet må jag säga, keep on kötting!

CalleP
2009-10-06, 00:28
Fint med PB i knäböjen sist! :thumbup:
Åjävlar vilken volym på senaste passet må jag säga, keep on kötting!

Tack så mycket tommie :) Det liknade ett sånt pass som jag brukade dra förut för typ 2 år sen när ja var riktigt inne i gymmet å körde hårt som fan.

Roligt är det iaf har inte ont någonstanns om det inte är träningsverk då men till och med den har blivit bättre.

CalleP
2009-10-06, 23:08
Imorgon är det knäböj knäböj och vadpress å vadpress å en massa andra roliga grejer. Ska frontböja imorgon kanske tihi ska vi se hur det blir :D

CalleP
2009-10-08, 14:35
Sprang idag på gympan typ 3,5km eller något på fruktansvärd dålig tid. Vet inte vad det berodde på men hade ingen ork som jag brukar ha iaf. Aja blir till att prutta på dagens gympass å köra det imorgon har ingen som helst ork idag. Ska bara sitta stilla hela jäval dagen!

WorkOutBuddy
2009-10-08, 19:03
Prutta på passet? :D
Fnissa till lite :)

CalleP
2009-10-08, 19:10
hahaha! Kör det imrogon istället ska testa ett dubbelpass köra ben/mage på gympan sen bröst/rygg/armar några timmar senare!

WorkOutBuddy
2009-10-08, 19:34
Det låter tufft, lycka till!

CalleP
2009-10-09, 12:03
Idag blev det löpning på gympan IGEN :o så det blir inget benpass löpt 3,5km 2 dagar i rad och har ont i benhinnorna men ska köra överkropp idag iaf :D om några timmar.

Jag hade ett riktigt bra tempo lungt och sansat första varv men sen andra varvet så var det mycket mjölksyra och gammal från igår eller vad man ska säga. Men jag ska börja springa 4km minst när jag springer så blir det nog bra öva lite på sträckan så att säga,


Tiden jag fick igår på första varvet var 9,30 å då var jag helt DÖD kändes det som för först hade jag legat i ett skit högt tempo från början och sen inte orkat med det. Kom in på 20:30

Idag så körde jag första varvet i ett mer tempo liknande sett alltså att jag körde mer lungt å sansat och till min stora förvåning 8:40 var första varvets tid. Men sen så blev jag riktigt trött och hade inte orken och kom in på 21:05 Riktigt dålig tid det med. Men känns skönt att iaf har konditionen att springa ett varv och jävlar vad motiverad jag är att få bättre kondition nu.

CalleP
2009-10-09, 12:11
Vikten ligger på runt 88kg och den är påväg neråt!:)

CalleP
2009-10-09, 18:11
Bröst / rygg / armar

Bänkpress
40kg*10
60kg*6
65kg*6

Hantelpress 20 sek vila
20kg*10*2
20kg*6 FAIL TIHI


T-bar med brett grepp
10kg*12
20kg*12
30kg*12
35kg*10
DROPSET
30kg*10
20kg*10
25kg*10

fy fan!

Hantelrodd
19,5kg*12*3 Riktigt bra kontakt faktist för första gången typ!

Omvänd pecdec
18kg*10*3 Sjukt kontakt i baksida axlar!

Cable curl
20kg*12
40kg*10

Triceps med en hantel
7kg*10
9,5kg*12

Press i cable typ
40kg*10
35kg*8
30kg*5
25kg*3
20kg*6

sjukt hårt pass körde intensivt med mer övningar en så här orkade jag faktist inte. Kände mig trött och sleten idag så nu blir det att återhämta sig ett par dagar vilket jag kommer behöva :)

CalleP
2009-10-09, 18:13
Asså det har varit riktigt ojämnt blivit massa tränings grejer som blivit inklämda så mycket därför jag känner mig sliten. Men har löpt 3 gånger denna veckan det är ju najs! :D

CalleP
2009-10-11, 01:30
Blir till att öka minimun sträckan på löpningen till 3,5km och så ska jag ta tid VARJE GÅNG på varje löppass och styra upp det lite mer. Har börjat lägga om kosten en hel del nu så ska bli så jävla kul att chokera alla nästa löptest på gympan alltså om ungefär 6 månader :)


Har löpt nu under 1 månads tid 3 gånger i veckan minst och har fått lite slitningar efter några pass i rad men inte så som i början. Jag har ju märkt att kroppen har börjat tåla mer och mer. Men samtidigt så kom jag på att i gymmet så ska jag ju inte köra för att gå upp i vikt det är ju inte mitt mål. Att bli starkare är ett av dom men det viktagaste är ju trots allt att gå ner i vikt till under 80kg och vara relativt hård där.


För att påminna mig själv skriver jag mina mål igen :

STYRKE MÅL
100 i bänkpress
140 i marklyft
120 i knäböj
Klara ett set med chins

KONDITIONS MÅL
2 varv på skolsträckan på 17:30 VG tid,
2 varv på skolsträckan på 15:30 MVG tid,
2 varv på slingan på 22 min
Gula slingan på under 20 min
9km utan att stanna
Kunna slå 6 ronder på säcken utan att vara allt för trött!

HÄLSA
Sova bra och ha en bra dygns rytm
Skadefri
Benhinnorna ska vara stärkta
Vikten ska vara på under 80kg

ANDRA MÅL
Klarat skolgången galant
Hålla drickandet till en acceptabel ungdoms nivå som jag har gjort nu
Inte tagit ett längre uppehåll från träningen pga av lathet


Målen är uppsatta tills den 10 juni 2010 vilket kan nog hända att dom flesta av dom där kommer att uppnås. Då har jag tränat i 11 månader och det känns som att dom ökningarna jag har gjort dom senaste månaderna kommer bli fler ju mer tid ja lägger ner på det.

Schemat är fortfarande halvkropps pass och kan ändras med tycke. Asså när jag har klarat dessa två terminer så kommer jag bli så glad och hoppas att mamma blir det med.
Sedan att kunna klara dom konditions målen kommer vara ett 5 år gammalt mål kan man säga. Många utav dom målen där har jag klarat innan när jag sprang mycket. Men sen så gick tiden och jag la av med löpandet och började styrketräna / boxas och la på mig en cirkus 25 kg på något år.

Visst kan bli rätt tajt med målen men vad fan man måste våga för att vinna!

CalleP
2009-10-11, 01:41
Sen i journalen ska jag inte kolla tillbaka någonting tills den 10 juni då och sen kolla tillbaka och jämföra hur stor skillnad det har blivit på övningarna. Så jävla gött att ha något att se framemot och jobba emot. Nu har jag en jävla massa mål men när jag går till skolan och är trött så hjälper det att ha det som ett mål eller vad man ska säga gör så att man orkar.


Sen när jag slutar måste det kännas så gött att bara vara fri från allt det jobbiga och den stressen som jag själv skapade. Aldrig skulle jag trott att ja skulle kunna växa så mycket som jag har gjort detta året. Rent mentalt är jag bara så mycket mognare och smartare och det har varit ett rikt år för min del.

Vilo dag imorgon/måndag kanske blir lite cycklande imorgon men hel vilo dag på måndag iaf. HA det bra

CalleP
2009-10-11, 16:07
Idag har jag tagit lite bilder också, latsspread, fdb, bdb å sidechest så ifall dom bilderna som jag tog i början av sommarlovet har försvunnit så har jag iaf dessa. Har inte lust att vänta tills sommaren med att ta bilder ifall några skulle försvinna så står jag där å ser cool ut och så har ni inget att jämföra med.

WorkOutBuddy
2009-10-11, 18:09
Fina pass! Ser riktigt bra ut.

Visa bilderna! :D

CalleP
2009-10-11, 18:10
Var ute och sprang 2km på elljusspåret och sprang två varv på 25 min, 4km är det så det blir 6:15 per kilometer. Till min stora förvåning så hade jag 12 min på första varvet och 12 p åandra så det var bra.

CalleP
2009-10-13, 20:50
Gymmade idag

Intervall på cyckeln 22 min nivå 3 rätt lätt faktist hade runt 150 i puls genom hela

Bröst :

Hantelpress
19,5kg*10

Bänkpress
50kg*10
60kg*10
75kg*5,5 en negativ i slutet

Axlar :
Millitärpress
20kg*10
30kg*10

Samma fast i smith
30kg*10
35kg*10
45kg*8
30kg*8
25kg*7
20kg*6

Sedan omvänd pecdec
11kg*10
18kg*15
25kg*15
28kg*15

Rygg

Marklyft
60kg*10
80kg*10*2
100kg*8 PB :D aldrig repat så högt och jag vet att ja kunde dratt typ 2-3 set till men jag stannade för ja har mycket bygg i skolan å sånt tihi

T-bar
brett grepp
20kg*12
35kg*12
Smaltgrepp nu
40kg*10
45kg*6 PB!

Latsdrag
45kg*10*2

Mage också

situps med / sån bänk typ 12 st 3 set händerna vid nacken tog bra men var slut.

Passet tog runt 2 timmar med att jogga hem och gå dit inkulusive. RIktigt jävla bra pass idag bra ork osv. Även att köra 150 i puls typ max 180 måste ju ge något även om det inte var sådär jätte jobbigt.

Nu blir det att vila imorgon och sedan köra ben på torsdag / kondiz

WorkOutBuddy
2009-10-15, 10:12
Riktigt starkt pass, grymma marklyft!

CalleP
2009-10-15, 12:28
Riktigt starkt pass, grymma marklyft!

Tack man idag blire böjj för hela slanten känner jag. Många många set ska det bli!

CalleP
2009-10-15, 18:34
Ben / lätt kondis idag


Crosstrainer på 15 min intervaller level 3 rätt lätt , 140 i puls som max

Ben :


Knäböj
20kg*10
50kg*10
60kg*10
70kg*8
90kg*5 PB! :D
70kg*7
72.5kg*5 rätt lätt ändå

Benspark bak
21kg*12
27kg*12
32kg*10
37kg*6
32kg*3

Vadpress
15kg*12
20kg*12
25kg*12
30kg*12
30kg*10

Helt ok pass trött idag bara sov typ 4 timmar

WorkOutBuddy
2009-10-15, 20:47
Vackra knäböj och grattis till PB'n! Tungt!

CalleP
2009-10-15, 20:49
Vackra knäböj och grattis till PB'n! Tungt!

haha aaa detta är ju 3 månader realtivt seriöst benträning har aldrig tränat ben ofta innan. Blev ett pass varannan vecka så känns roligt att man inte är efterblivet svag i benen.


Men det konstiga är att jag får bättre och bättre form även om PBt höjdes några kg. Jag menar innan så var 52kg fruktansvärt tungt och nu är en 10:a på 80 nog inte speciellt långt ifrån till ex. Sen att köra lite bredare fotställning kändes riktigt bra synd att jag inte testade det mer på 90kg.


Ajanåväl tack så mycket ska bli skönt att chilla imorgon!

CalleP
2009-10-17, 20:09
Var ute och sprang 2km idag på rätt lungt tempo 12:05 men har fruktansvärd träningsverk i benen så var lite tungt att löpa men det gick! Ingen smärta i benhinnorna så det är plus!

CalleP
2009-10-18, 17:29
Idag var det rygg och bröst å axlar / biceps / tricarna


Marklyft :

60kg *8
80kg *8
100kg*8
110kg*8 PB!
120kg*6 PB!
110kg*6

Det där var nog det sjukaste jag har varit med om, det gick så jävla bra idag asså med marken ökade fruktansvärt mycket! Men jag kände det på mig att idag var en dag då jag skulle dra upp höga vikter eller iaf mer en förut. Riktigt bra där iaf!

Latsdrag
45kg*10*2

sittande rodd
40kg*10
52kg*10
59kg*6 PB!

Baksida axlar
17kg*10
25kg*15*2

Arnold press
12kg*12*3

Biceps curl
12kg*12*3

Triceps press
30kg*10
35kg*10
40kg*10

Sen massa magövningar

planka
1 min rätt lätt

Sedan cable situps
80kg*10 typ

Sedan massa lyft med benen sen så putter man ner dom. Jogg hem 1km

Riktigt jävla bra pass idag asså !!!

CalleP
2009-10-18, 18:07
Körde lite börst men inte mycket eftersom det är min bästa muskelgrupp men körde en VÄLDIGT lätt etta på 70kg i bänken å sen 20kg*12 typ 2 set i sne hantelpress riktigt lätt det med.


Aja nu med marklyften så ska jag börja köra fler set på över 100 så att kroppen börjar vänja sig vid det och inte köra högre en detta för vill vara helt skadefri i ett LÅNGT jävla tag framöver. Jag ska inte maxxa heller förens jag känner mig redo och 100% sugen på det.

CalleP
2009-10-18, 18:19
Asså fy fan vilket jävla bra period jag är inne i nu med det flesta :)


Allting känns riktigt RIKTIGT jävla brA!

CalleP
2009-10-19, 17:53
Idag körde jag 4,5km löppass på 24 minuter vilket är nytt rekord på den sträckan :) Det börjar ju ta sig iaf!!


Om jag ska över anylysera så var det hyffsat lätt gemfört med innan var inte alltför trött i slutet och jag tror att denna distansen kommer jag att öka en hel del på inom den närmsta tiden. Hade inte alls lika mycket mjölksyra som jag brukar ha så det var skönt, men ländryggen var riktigt stel/träningsverk träffad idag så var lite jobbigt i backarna dock, men inte mycket mjölksyra iaf. Det måste vara eljusspårets förtjänst och benpassen.

CalleP
2009-10-19, 18:01
Oj såg visst att det var 2 minuters förbättring haha! Fan va gött

CalleP
2009-10-20, 18:02
Ben idag :

Knäböj
40kg*10
50kg*10
60kg*10*10 fy fan säger jag bara!!

Vader
20kg*10
25kg*10
30kg*10

Lite lätt bänk också inget spec 70*5 som mest.

CalleP
2009-10-23, 16:02
Så efter 2 vilo dagar kör jag igen ett lätt överkropps pass :

jogg 3km typ helt stum i benen kändes det som men ja stannade inte iaf :)


Marlyft
60kg*12
80kg*10
80kg*6

Alla utan bälte

t-bar
25kg*10
35kg*10*2 smalt grepp
brett grepp
35kg*10

Latsdrag
25kg*10
39kg*10
45kg*10
52kg*10 +3 med smalt grepp efteråt

Axlar

axelpressar
10kg*10*2

Arnold press
10kg*10*2

Lite lyft åt olika håll typ 2 set

Sedan lite latjande i biceps och triceps hissen lätta vikter här med.

Hade absolut ingen glöd idag kändes det som men ja gick dit ändå och det är det som räknas.

CalleP
2009-10-24, 15:32
Idag körde jag lite lätt löpning ingen smärta i benhinnorna och kände mig ganska lätt i kroppen så det var gött :)

5km ungefär och det var i helt ok tempo inte allt för långsamt men bra pass ändå.

Det har hänt en massa personliga grejer nu på sistone eller igår och det är mest därför jag inte har någon direkt glöd. Försöker bara träna lite ändå så att ja inte slutar med det helt blir ju bara värre då!

CalleP
2009-10-26, 17:50
Var ute och sprang idag typ 5km på 24 min eller något sånt, sprang 500 meter extra sen efter jag hade kommit i "mål".

CalleP
2009-10-26, 20:57
Fan asså målet med skolan har helt enkelt gått rent åt helvette och kommer antagligen ta en paus från kolozzeum någon månad för att jag måste helt enkelt styra upp en hel del grejer nu som är jävligt viktiga. Jag kommer självklart att träna undertiden men att föra logg om det känns lite meningslöst just nu och det känns bättre att fokusera på det som trots allt är viktigt.


Ha det bra alla och vi synns om någon månad

CalleP
2009-11-01, 18:33
Sådär ja nu har jag ordnat upp det som har gått att ordna och kommer forsätta skriva igen!


Dagens pass överkropp

Latsdrag
30kg*10
45kg*10
52kg*10
55kg*8 PB!

Rodd med hantel
19,5kg*10
24,5kg*10 PB typ

Marlyft
60kg*15
80kg*12
100kg*8 PB! utan bälte

Bröst
hantelpress plan
14,5kg*10
17kg*10
19,5kg*10
22kg*10

Axlar

Hantelpress
12kg*10
14,5kg*10
17kg*10
19,5kg*10 PB tror jag?

Axelpress i maskin
10kg*15
22kg*12

Baksida axlar i flyes maskin
25kg*10*2
32kg*10

Biceps i cable å hantel lite lätta vikter

Samma med triceps inget spec

Mage gjordes med att ja ligger på magen och sen sparkar upp mina ben till en som står ovanföär mig och sedan putter ner dom allt vad han kan gjorde det till fail

Sen löpte jag hem typ 1km helt ok pass och känner att formen är jävligt bra just nu. Har trots allt lanat / varit ute på krogen några dagar i rad nu så är inte helt på topp så att säga.


Men men träningen har rullat på bra nu under veckan men det har inte blivit några gympass kanske bara 1 isåfall men mestadels har det faktist varit löppass och boxnings pass på säcken.

CalleP
2009-11-02, 19:29
Körde 2 ronder på säcken lite idag men kände att jag är tvungen att vila idag vilketfall.

Sover jag idag i tid så kommer det vara ok tills imorgon och så kommer jag köra på hårt som in i. Ska lägga upp hur jag ska köra imorgon

5 minuter uppvärmning där jag bara hoppar runt lite värmer upp kroppen får blodet att komma fram igen
1 min vila

3 ronder 3*1 min

3 ronder hopprep 3*1min

3 ronder på speedbagen 3*1min

Situps/plankan/armhävningar


10 min nedkylning gång / cyckel

CalleP
2009-11-03, 19:36
Idag blev det så hära :

3 ronder på säcken 3 min vardera 1 min vila emellan

3 ronder hopprep 3 min vardera 1 min vila emellan, det märks verkligen att det var längesen jag tränade hopprep för det var riktigt jobbigt för vaderna och fötterna och pulsen blev skithög, men skönt att jag orkade köra igenom 3 ronder iaf.

3 ronder på speedbagen 3 min vardera 1 min vila, gick bra och det är inte speciellt jobbigt att köra på den.

12 armhävningar * 12 situps
12 armhävningar * 12 situps
12 armhävningar * 12 situps

Det var rätt tungt men det börjar att ta sig iaf :)

Sedan så gick jag ut och joggade i 33 min.

Är ganska nöjd med passet är bara lite seg idag sov fruktansvärt länge inatt pga av utmattning kan man nog säga så var skönt. Sov från 9 på kvällen till 2 på dagen vilket är 17 timmar vilket är en heldel även för mig så är lite slö eller så.

Men ska ställa klockan på runt 10 så ja sköter dygnet någorlunda iaf.

tjarrå

CalleP
2009-11-05, 16:25
Idag vare gym i skolan som gälde ont i benhinnorna,

4 ronder på en stor jävla säck 3 min 1 min vila gick riktigt bra på den fronten idag och jag är nöjd med det som fan!


Knäböj
40kg*10
60kg*10
60kg*10
70kg*8

Vadpress
20kg*10
30kg*10
40kg*10

Benspark fram och benspark bak SUPERSET YOYOYOYO
4 plattor vardera 10-12 reps på båda. Mkt hållande statiskt i baksparken.


Aja helt ok pass för att vara lite små seg höhöhö

CalleP
2009-11-06, 13:18
Idag har ja tränat lite rygg axlar och mage

3 ronder på säcken 3 min arbete, 1 min vila emellan,
1 rond rep samma som ovan


Latsdrag
20kg*10
30kg*10
40kg*10
50kg*6
sedan supinerat grepp tror jag det heter 50*6

Axellyft åtsidan 5kg*10*2
Axellyft bakåt 5-6kg*10*2

Bänkpress
40kg*10
50kg*10
60kg*10 :D
60kg*4 ushc va tungt

Sedan en massa situps.


Helt okej pass för att vara bakfull

CalleP
2009-11-07, 00:19
Sådär ja nu blir det att styra upp det helt enkelt. Från och med imorgon så ska jag börja räkna kalorier tro det eller ej, men jag måste seriöst fixa till det nu. Orkar inte pendla emellan 87kg å 90+ blir tråkigt utan resultaten.


2408 är kalorierna jag ska äta körde en 1.4 på skalan eftersom jag kommer bygga också alltså praktik + träning. Låg nästan på 3k kalorier så tog jag minus 500 så går jag ner ett halv kilo per vecka då vilket tydligen ska vara optimalt?

CalleP
2009-11-07, 14:29
Frukosten blev en skål med havregrynsgröt vilket är 600 kalorier inkl en kopp kaffe.

CalleP
2009-11-07, 17:33
Körde lite lätt på gymmet testade en singel på 80 i bänk gick upp utan större problem :D


Sedan några rundor mitsar men gick hem sen var riktigt jobbigt

CalleP
2009-11-08, 18:56
Cyckalde drygt 1,5 mil gick helt ok mjölk syra sista biten bara. Ingen aning hur länge jag var å cycklade men det var gött iaf.

CalleP
2009-11-09, 19:51
Körde lite axlar / bic / tric idag

uppvärmning 1k meter rodd på 4,45 var lätt.

Tricep press i cable
25kg*10
40kg*12
50kg*10 PB! perfa utförande nu också höllemot riktigt duktigt

Triceps press med en hand
20kg*8
20kg*6 trött
17,5kg*8

Preacher curl
12,5kg*8
12,5kg*6
usch vad svag man är i biceps då

Axlar
Axellyft åtsidan
7kg*15 PB
7kg*12
7kg*10
riktigt bra där idag

Baksida axlar i maskin
18kg*10
32kg*12*3 rätt lätt blir till att höjja


Utvärdering av passet, riktigt skönt att köra det här på en dag istället för att köra typ bröst/rygg/axlar/armar/mage på en dag blir så jävla mkt då + konditionen.
Men kommer ju lätt att fortsätta med halvkropps splitten ett ganska långt tag framåt iaf.

Löpte i allt vad jag kunde tempo hem 1km riktigt jävla bra var lätt i benen.


Passet gick hur bra som helst och jag e riktigt nöjd

CalleP
2009-11-09, 20:35
Ska köra ett intressant pass imorgon

Så här får det bli
2 ronder hopprep, 2 ronder säck , 2 ronder hopprep
alla ronder 3 min - 1 min vila

Sedan efter detta körde släggan i 4 min på detta sättet
20 sek allt vad jag kan, 10 sek vila byta hand upprepa detta 8 gånger som avslut.

CalleP
2009-11-10, 13:57
Nej det blev inget pass är riktigt SchleteN i hela kroppen så får ta en äcklig vilodag idag!

CalleP
2009-11-10, 19:31
Körde en liten lätt 8 km cyckling i väldigt lungt tempo bara för genom blödning typ.