handdator

Visa fullständig version : Halsont, till och från 4 veckor


Mushan
2009-04-11, 12:36
Tjo!

Fick halsont under för runt 4 veckor sen, hade det i 10 dagar. Gick då till en läkare som sa att det var ett virus, som jag bara skulle vila bort. gjorde det, började träna osv.

Efter typ en vecka fick jag känningar igen, men tror jag inbillade mig. Så jag fortsatte träna, och nu sitter jag fortfarande med en rivande känsla i halsen när jag sväljer och dricker! Speciellt när jag dricker ut kranen (huvet på sidan). Har tränat i 2 veckor utan att bli kass osv, helt frisk. Inga förkylnings symptom bara denna rivande känslan i halsen.. Kan tillägga att jag har lite vita prickar på tungan. Har heller inte blivit bättre eller sämre!

Jag vet att det är farligt att träna med just halsont, kanske då jag inbillar mig att jag inte kan träna pga halsont, för jag orkar inte med fler uppehåll. Jag älskar att träna och orkar inte sitta still i veckor. Det känns inte riktigt som halsont, utan mer en rivande känsla.

Nån som har haft likadant, och vad ska jag göra? Till läkaren igen? Känns som man springer ut och in som en gubbe på vårdcentralen.. Tack på förhand.