handdator

Visa fullständig version : Överskott 1 dag - Ta igen dagen efter?


Fearstrike
2009-04-10, 01:56
Blir lite nyfiken på en sak. Låt oss säga att Herr Nilsson har en metabolism multiplicerad med daglig motion o.s.v på 3000kcal.

Om han då äter 4000kcal dag 1.

Kan Nilsson hamna på plus minus noll genom att äta 2000kcal dag två?

Vi kan ta som exempel att Nilsson har i avsikt att gå ner i fettmassa. I detta fallet att gå plus minus noll.

Jag är lite nyfiken på hur det fungerar egentligen, tänker på dator nördar som vräker i sig en dag och inte äter så mycket dagen efter och därigenom kan hålla vikten. Eller till exempel folk som har ätardagar under deff?

Det måste väl ändå vara sämre än att hålla ett likgiltigt kalori-intag?

Eddie Vedder
2009-04-10, 06:17
Blir lite nyfiken på en sak. Låt oss säga att Herr Nilsson har en metabolism multiplicerad med daglig motion o.s.v på 3000kcal.

Om han då äter 4000kcal dag 1.

Kan Nilsson hamna på plus minus noll genom att äta 2000kcal dag två?

Vi kan ta som exempel att Nilsson har i avsikt att gå ner i fettmassa. I detta fallet att gå plus minus noll.

Jag är lite nyfiken på hur det fungerar egentligen, tänker på dator nördar som vräker i sig en dag och inte äter så mycket dagen efter och därigenom kan hålla vikten. Eller till exempel folk som har ätardagar under deff?

Det måste väl ändå vara sämre än att hålla ett likgiltigt kalori-intag?

Ja när det gäller 1000kcal hit och dit är det inte ens så himla stora siffror så där kan man nog även anta att det i praktiken går bra, då menar jag att man även på den riktigt låga dagen även där kan få i sig allt man behöver, ordentligt med protein o.s.v.

Och dagen med 4000 kcal kommer ju inte heller innebära någon enorm överätning. Mer extrema exempel såsom 10 0000 kcal en dag som sedan kompenseras med ett par 500-kaloridagar är ju mer extrema exempel som också I TEORIN ger energibalans men som sannolikt påverkar kroppssammansättningen muskler/fett ogynnsamt.

Så ja du kan kompenserad din överätn.... eh just ja.... "Nilsson" menar jag förstås.*rolleyes*

Fearstrike
2009-04-10, 06:27
Hahahahhaahhaha, du borde väl veta att jag mer troligtvis underäter och inte överäter vid det här laget? Har ändå hängt här och vart störande i 6 månader nu.

:D

Eddie Vedder
2009-04-10, 06:30
Hahahahhaahhaha, du borde väl veta att jag mer troligtvis underäter och inte överäter vid det här laget? Har ändå hängt här och vart störande i 6 månader nu.

:D

Ja just därför misstänker jag att du "fuskat" en dag och nu undrar om du kan kompensera för det.;)

Fearstrike
2009-04-10, 06:31
Nej ja har grunnat på detta länge (det började på en dag när jag hade överätit). Men på sistone har jag legat på rejält kcalunderskott. Blev rejält med pasta igår efter min första 1mils joggingtur helt utan pauser o.s.v

Fail... kollo har inte solglasögonsmileyn.

thatkrillesshow
2009-04-10, 06:58
Fail... kollo har inte solglasögonsmileyn.
:cool: