handdator

Visa fullständig version : äter ja tillräckligt?


Gunfire
2009-04-08, 21:24
Äter jag tillräckligt? jag hittar inte energibalans riktigt.



Träning innan frukost 60 min(rask promenad eller jogging tur)

efter träning: protte drink och cornflakes blandad med 3dl minimjölk

frukost: 3 dl all bran med ca 2-3 dl yoghurt även 2 mackor med messmör.

lunch: 3 dl ris med 200 gram kyckling o grönsaker

mellanmål: protte drink med banan mjölk

efterträning gym 60 minuter:

gainomax

middag
samma som lunch

kvällsmål kesella med någon frukt

Äter jag tillräckligt?

Om jag förstår det rätt så kan aldrig vikten vara 100 % energibalans eller?

mikaelj
2009-04-08, 21:27
Går du stadigt upp i vikt, stadigt ner i vikt, eller håller du samma vikt?

(ser förresten enormt fettsnålt ut)

Gunfire
2009-04-08, 21:29
brukar tilllaga maten med rapsolja, tar även tillskott som omega 3, nötter då och då. så får i mig fett.

944RS
2009-04-08, 21:30
Skriv ner och räkna ut exakt hur mycket du stoppar i dig och sedan räknar du ut vad du förbrukar varje dag. Då vet du om du ligger på rätt sida.

Om det är tillräckligt är ju väldigt individuellt..

austria
2009-04-09, 10:35
Också lite intresserad av att veta vad du menar med "att du inte hittar energibalans"
Går du upp eller ner i vikt?
Känner du dig trött och slö?

..........eller vad menar du?

Gunfire
2009-04-09, 13:22
Ibland går ja ner ibland upp, kan skilja 1-2 kg, men det kanske ska vara så? man kan väl inte ligga jämt hela tiden? har sökt vidare, såg att grub hade skrivit att det varierar från dag till dag, ibland överskott ibland underskott.. som ja fattar d

Eddie Vedder
2009-04-09, 13:31
har sökt vidare, såg att grub hade skrivit att det varierar från dag till dag, ibland överskott ibland underskott.. som ja fattar d

Ja men det handlar ju om olika tidpunkter under dygnet där kaloribalansen inom en viss mätperiod är positiv eller negativ, t.ex. är det ju ett underskott under en timme om du inte äter någåt under den timmen. Men likväl kan ju detta vara under en period "bulkperiod"

Viktfluktuationerna du själv beskriver är inte vad jag tror att Grub har pratat om där. Men viktförändring från dag till dag är 100% normalt. Så är det för alla.