handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum - Pure Whey.


zharz
2009-04-08, 17:55
Tjenare fick hem mitt Pure Whey från Kolozzeums shopen idag och nu skall jag bli stark*flex* Haha

Hade ett par frågor i varje fall ang. Pure Whey.

Först och främst hur mycket Vatten/Mjölk skall jag blanda med ca 1dl Pure Whey och kan jag blanda ihop lite när jag börjar träna och sedan 70-80min senare kan jag dricka det då eller bryts aminosyrorna ner snabbt och det blir inte riktigt bra? Tänkte på att förvara det i bagen eller något men det är ju rätt så varmt i väskan. Man är ju rätt lat;)

Mvh

King Grub
2009-04-08, 18:02
På vilket sätt är det lättare att blanda en proteindrink klockan si eller så jämfört med 70-80 minuter senare?

Blanda så nära du skall dricka som möjligt för att undvika bakterietillväxt. Vätskemängden är upp till dig.

CVN
2009-04-08, 19:24
Ca 2,5-3 dl vatten eller mjölk brukar fungera till 1 dl pulver.
Och som sagt, det spelar ingen roll ifall du tar drinken efter träning eller på morgonen, men blanda den när du tar den pga vad Grub sa...

zharz
2009-04-08, 21:37
Ca 2,5-3 dl vatten eller mjölk brukar fungera till 1 dl pulver.
Och som sagt, det spelar ingen roll ifall du tar drinken efter träning eller på morgonen, men blanda den när du tar den pga vad Grub sa...

Skall man inte ha i sig snabba kolhydrater och protein efter ett pass, typ druvsocker och vassleprotein?

Aerials
2009-04-10, 15:18
Skall man inte ha i sig snabba kolhydrater och protein efter ett pass, typ druvsocker och vassleprotein?

Ska och ska, du ska följa regler och lagar min vän, uppsatta av den högre klassen för att förtrycka proletariatet och skydda kapitalismen.

Före och efter träning kan det tänkas vara bra att tillföra protein (våra byggstenar) i form av vassle, som du nämner eller kasein som jag nämner. Har du inte ätit innan träning samt får i dig mat relativt snabbt efteråt kan du med fördel rama in passet med varsin vassle drink innan och efter.
Å andra sidan ser jag inte protein på burk som en kreativ produkt av människan och är således dålig/kapitalistisk - en sak att tänka på min vän.

Kolhydraterna gäller vid samma princip som proteinet ovan.