handdator

Visa fullständig version : Wasabinötter och rå fisk, mot gymfrälsning i Tokyo


TokyoJuan
2009-04-08, 17:23
Blev introducerad till denna sida av min goda vän k14 och måste säga att jag blivit väldigt imponerad av så många här. Inte nog med att jag vill ge många här en fet high five för deras omänskligt starka självdiciplin, dessa medlemmar har även bidragit med motivation för mig att ta tag i saker igen.

Har tränat väldigt on/off under en längre period med många öken perioder samt lika många gym oaser. Nu är det tänkt att jag ska deffa ner mig ett par kilo och sen bygga ihop en ordentlig kropp man kan vara stolt över.

Tyvärr är det ju så att jag bor i Tokyo, ok, inte jätte deppigt haha, men det är mkt här i matväg som inte finns där hemma vilket inte direkt underlättar. Men, skit samma, kreativitet har aldrig varit ngn bristvara så jag kämpar på. Är det så att jag hittar ngt extra roligt här borta så kommer jag skriva om det senare i denna tråd, kanske till o med bifogar ngn bild när jag blivit lite mer van vid hur saker fungerar.

I skrivande stund ligger jag på

Midja 81cm
Bust 95

ska försöka ordna fler mått snart.

Hoppas få mkt vänner här och ert stöd betyder skitmkt så bara kommentera loss!:thumbup:

TokyoJuan
2009-04-08, 17:24
Först ut kommer jag testa ngt jag fick av en god vän som kort och gott heter 11 day diet. Kanske inte är världens bästa men jag kommer ge allt i 11dgr och rapportera dagligen om jag kan*flex*

TokyoJuan
2009-04-08, 17:25
Startar min diet om 4 dagar och njuter fortfarande av friheten, har satt i mig 3 öl idag, en pizza, en halv subway sandwich och en halv burk(250g) filmjölk (fettfri:hbang:) och en tallrik sushi från lokala convenient store.

rockafellah
2009-04-09, 02:41
Tokyo va:D Fyfan va härligt!! Kan du japanska? Läser det själv nämligen:D
"Anata wa watashi no kumi desu". Lycka till med dina mål, kommer följa dig:D

Runda Grodan
2009-04-09, 07:26
Tyvärr är det ju så att jag bor i Tokyo, ok, inte jätte deppigt haha, men det är mkt här i matväg som inte finns där hemma vilket inte direkt underlättar.
Jag skulle säga att det är tvärtom, maten i Japan är ju mycket bättre än här i Sverige. Till och med den japanska snabbmaten är ju hygglig. Tycker du har ett bra utgångsläge där. :thumbup:

Jag har en bror i Naka-Meguro i Tokyo. Utan att tänka på det har han gått ned några kg i vikt sedan han bytte den svenska maten mot den japanska och han var i bra form från början.

Först ut kommer jag testa ngt jag fick av en god vän som kort och gott heter 11 day diet. Kanske inte är världens bästa men jag kommer ge allt i 11dgr och rapportera dagligen om jag kan
Verkar som en konstig diet. Förstår inte riktigt tanken bakom att äta vissa saker på vissa dagar. :confused:
Jag skulle ha väldigt svårt med att bara äta sallad och grönsaker en hel dag och sedan bara äta kött, mejeriprodukter och nötter en annan dag. Godare att blanda. :D

Nu vet jag inte vad du menar med att du ska "ge allt i 11dgr" men på 11 dagar bör det inte hända så mycket. Bättre att lägga dieten på en nivå som du klarar att hålla lite längre. Hur som helst, lycka till!

14K
2009-04-09, 08:17
Fortfarande 14K.... Inte k14..... DISSSSSSS...........Bor du i Bangladesh? D e väl samma sak som Tokyo :D

TokyoJuan
2009-04-09, 08:29
@ Rockafella, Kumi - bitterness 苦味? :D Men vad kul! Ja, är väl helt ok, nyss gått upp till avancerad nivå och ska kunna prata som en Japan inom ett halvår mer eller mindre vilket känns väldigt smickrande ftersom jag inte har det självförtroendet själv haha
Men har du frågor bara kör på :)

@Runda grodan, Japanska maten e najs men är det inte ris är det dyyyyrt haha, älskar deras sushi men det kan man inte leva på sen har de ett ganska svagt utbud av proteinrika varor som t.ex kvarg, keso och sådant.
Jag ger allt i 11 dgr ser vad som händer sen kommer jag prata med er här och forma en mer logisk diet, vilket kanske krockar lite med matkulturen men va fan :D
Ja, allt kommer i mindre portioner och i början känns det skitjobbigt men sen vänjer man sig, jag har gått ner 5kg i vikt sen sverige men dock ser min kropp inte vardagsrumsvänlig ut så det är bara att ta i på gymmet!
Naka meguro e ju najs då kan han åka vart han vill med den gröna linjen mer eller mindre för en liten slant ;)

@ 14000, sorry bro, jag är retard men det håller vi oss för oss själva va ;) Har du fått svar från skolan än och har du sökt andra??

TokyoJuan
2009-04-09, 08:36
Började dagen med lite härlig fettfri yoghurt 550g, säkert kemikalier deluxe men en fin start på en skitbra dag. Med det gick det ner en lsd blandning de i detta land kallar kaffe, en burk med "java" fylld med koffein och socker till den graden att intagandet av för många leder till sprattlande på golv med tillhörande vit fradga sipprandes från mun, samt ett stort glass osockrat te:hbang:
Lunchen blev ute, dvs massa vit ris, lite kimchi och tinat kött(liiiite) med lite te. Efter skolan blev det 2 cider i solen och en halv glass, njuuuuter av friheten innan dieten kickar igång haha

Klockan är annu bara 17 här men det blir utgång ikväll, dj fiesta i sagenjaya, därför finns det en risk att jag aldrig skriver haha

Lorenzo
2009-04-09, 09:20
Min broder i Tokyo. Har redan smyg startat min diet. Första dagen är jobbigast. Gäller att tänka hela tiden på maten och inte äta en massa onyttigheter när de finns i räckhåll. Från måndag blir det på riktigt. Måste hitta en bra mataffär i Machiya först dock.

Ha kul tills måndag, men destu mer du proppar i dig innan, destu svårare blir sen. Kroppen tror då att du kommer ge den en massa god mat, godis, öl, sprit för alltid. Och gör du inte det så ser den till att du får lida för det. ;P

Good luck till oss! (Tugga tuggummi om du känner dig sugen på gottis)

14K
2009-04-10, 08:40
Glöm inte ta före bilder. Så har du nåt o jämföra med :)

TokyoJuan
2009-04-10, 08:41
Lite pirrigt men ska bli skönt att känna gemenskapen här :) Väldigt många modiga människor

TokyoJuan
2009-04-10, 08:44
Min broder i Tokyo. Har redan smyg startat min diet. Första dagen är jobbigast. Gäller att tänka hela tiden på maten och inte äta en massa onyttigheter när de finns i räckhåll. Från måndag blir det på riktigt. Måste hitta en bra mataffär i Machiya först dock.

Ha kul tills måndag, men destu mer du proppar i dig innan, destu svårare blir sen. Kroppen tror då att du kommer ge den en massa god mat, godis, öl, sprit för alltid. Och gör du inte det så ser den till att du får lida för det. ;P

Good luck till oss! (Tugga tuggummi om du känner dig sugen på gottis)

Modig nog för att hjälpa till att ta före bilder?

14K
2009-04-10, 08:45
Skype baby.. Ser du är inne nu :D Göm dig inte haha

14K
2009-04-10, 08:47
Ta DENNA Johan (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=14738) my friend.

rockafellah
2009-04-10, 10:37
@ Rockafella, Kumi - bitterness 苦味? :D Men vad kul! Ja, är väl helt ok, nyss gått upp till avancerad nivå och ska kunna prata som en Japan inom ett halvår mer eller mindre vilket känns väldigt smickrande ftersom jag inte har det självförtroendet själv haha
Men har du frågor bara kör på :)



Trodde "kumi" betydde gud:D haha!

mjölk-dryck
2009-04-10, 11:20
Upp med pre-biff bilder :thumbup:

TokyoJuan
2009-04-11, 07:26
Tog lite pre deff bilder nyss och insåg den hårda sanningen, måste tilläga att ni e fucking brave som gör detta och hade aldrig gjort det om inte ni varit den inspiration ni är. Bilder kommer upp på måndag då dieten börjar, tills dess blir det chips och öl i solen :D

14K
2009-04-11, 08:16
Det är tufft Johan... men.... med massa hjälp och inspiration ska vi hjälpa dig ta dig igenom fett träsket :D

rockafellah
2009-04-11, 10:33
Det är tufft Johan... men.... med massa hjälp och inspiration ska vi hjälpa dig ta dig igenom fett träsket :D

:thumbup:

TokyoJuan
2009-04-12, 07:15
Gud är "Kami" Herr Rockafellah :)

Tack för länken Valle, ska följa den efter min diet e över, har förhoppningsvis fått lite resultat då :)
Ska jag vara helt ärlig vet jag inget bättre i livet än skräpmat och sköna tv serier. Men det kommer en gräns då man måste inse att det börjar gå lite utför, har väl nått den nu och imorgon börjar dieten på riktigt!
Försöker posta före bilder nu!

rockafellah
2009-04-12, 08:01
Gud är "Kami" Herr Rockafellah :)

Tack för länken Valle, ska följa den efter min diet e över, har förhoppningsvis fått lite resultat då :)
Ska jag vara helt ärlig vet jag inget bättre i livet än skräpmat och sköna tv serier. Men det kommer en gräns då man måste inse att det börjar gå lite utför, har väl nått den nu och imorgon börjar dieten på riktigt!
Försöker posta före bilder nu!

Jaså, då läste jag fel i min bok:D:D Tackar för rättningen! Hur många år har du läst japanska? Och var läste du den?

Känns inte som om du behöver börja någon diet direkt, imo:) Bygg lite mukkler först! hehe

Lefnart
2009-04-12, 08:19
Jag vill ju också vara i Japan, gu' va häftigt!

Kollar man in dina bilder så ser man ju att du kommer vara ripped in no time! Gissar på att du kommer bli(och redan är) poppis bland japanskorna!

Inte långt kvar till starten nu då, lycka till!

Cheers,

Lelle

14K
2009-04-13, 08:42
Och du kunde inte lägga raka bilder? :D haha

14K
2009-04-13, 08:50
Lyssna (http://www.southparkstudios.com/crap/downloads/sounds/)... HAha

Ignatius72
2009-04-13, 10:22
Ge fan i att deffa utan träna istället. Du har ju skitbra utgångsläge.

Axwell
2009-04-13, 10:22
Detta ska bli spännande att följa lycka till nu! :thumbup:

TokyoJuan
2009-04-14, 00:23
tack som fan! Underbart att veta att man har stöd från er, lite skrämmande att fuska då med ;)

Har pluggat i sammanlagt 1,5 år av och till i Japan så man har varit ganska otiverad :)

TokyoJuan
2009-04-14, 00:31
Första dagen avklarad, gick utan problem förutom fisken, broiled halibut(vet inte vad den heter på Svenska men det var den mest avskyvärda firre jag någonsin tagit del av! Det mesta brukar gå ner men den vara bara för mkt.

Sen vill jag tillägga att cottage cheese kostar 34kr här för endast 200gr och ett ar tunna skivor rostbiff 35(vi snackar väldigt små) 4 äpple 50kr så snart kanske man måste göra sina mat inköp på avbetalning..

Annars inget att reportera, idag är det bara frukt som gärller och en macka. Har skola och lite ojämn tidsfördelning vilket är lite utmanande men det ska gå bra :)

rockafellah
2009-04-14, 05:04
tack som fan! Underbart att veta att man har stöd från er, lite skrämmande att fuska då med ;)

Har pluggat i sammanlagt 1,5 år av och till i Japan så man har varit ganska otiverad :)

Vad har du pluggat?:)

14K
2009-04-14, 08:39
Första dagen avklarad, gick utan problem förutom fisken, broiled halibut(vet inte vad den heter på Svenska men det var den mest avskyvärda firre jag någonsin tagit del av! Det mesta brukar gå ner men den vara bara för mkt.

Sen vill jag tillägga att cottage cheese kostar 34kr här för endast 200gr och ett ar tunna skivor rostbiff 35(vi snackar väldigt små) 4 äpple 50kr så snart kanske man måste göra sina mat inköp på avbetalning..

Annars inget att reportera, idag är det bara frukt som gärller och en macka. Har skola och lite ojämn tidsfördelning vilket är lite utmanande men det ska gå bra :)

Du får hitta något billigare källa för handla. Du kan inte handla så alltid. :smash:

Runda Grodan
2009-04-14, 11:08
@Runda grodan, Japanska maten e najs men är det inte ris är det dyyyyrt haha, älskar deras sushi men det kan man inte leva på sen har de ett ganska svagt utbud av proteinrika varor som t.ex kvarg, keso och sådant.
Jag ger allt i 11 dgr ser vad som händer sen kommer jag prata med er här och forma en mer logisk diet, vilket kanske krockar lite med matkulturen men va fan :D
Ja, allt kommer i mindre portioner och i början känns det skitjobbigt men sen vänjer man sig, jag har gått ner 5kg i vikt sen sverige men dock ser min kropp inte vardagsrumsvänlig ut så det är bara att ta i på gymmet!
Naka meguro e ju najs då kan han åka vart han vill med den gröna linjen mer eller mindre för en liten slant ;)
Nu var det ett tag sedan jag var i Japan men jag hade inga som helst problem att hitta bra protein. Finns ju hur mycket goda kött-, fisk- och fågelrätter som helst. Sen finns det ju tofu också. ;)

Du vet att man inte behöver äta kvarg för att gå ned i vikt? Jag tror du försvårar för dig själv väldigt mycket, både angående utgifter och ansträngningar med din nuvarande diet men whatever floats your boat...

Ska i alla fall bli väldigt kul att följa din diet. Jag kommer kika in och "gnälla" lite emellanåt. Lycka till nu! :thumbup:

TokyoJuan
2009-04-14, 14:34
Gnäll på! alltid kul med synpunkter!
Och ja, det finns ok protein källor här men kött.. hur man än gär så är det dyrt nog för att kunna tas på avbetalning, speciellt med den vidriga finanskrisen. Håller ut i 11 dagar sen kommer jag inte upprepa dieten, för dyr för det första och det behövs inget andra :D

Har pluggat Japanska så länge men nu är det blandat med en proper Universitets utbildning så det är en hel del annat. Pluggar ngt som heter international liberal studies.

Denna dagen bestod endast av frukt vilket har resulterat i att jag varit nära på att svimma vid ett antal tillfälle. Visst var där en macka med men den gick ner skitsnabbt och ersattes lika fort av känslan efter en ny, men aja baja :)

Dag 3 kommer vara väldigt mkt bättre, nätter kött, ägg etc = riktig mat!!!

10 dagar till:hbang:

TokyoJuan
2009-04-14, 14:40
Ok, var tvungen att tilläga att denna keso kostade 35kr och rostbiffen runt 40 :smash:

rockafellah
2009-04-14, 14:42
Har pluggat Japanska så länge men nu är det blandat med en proper Universitets utbildning så det är en hel del annat. Pluggar ngt som heter international liberal studies.


international liberal studies. Vad är det?:) Vad pluggar man då?
Ursäkta frågorna men japan är väldigt intressant!:em::D

14K
2009-04-14, 15:13
Ok, var tvungen att tilläga att denna keso kostade 35kr och rostbiffen runt 40 :smash:

Ser gott ut, men fan va komplicerat :(

Galea
2009-04-14, 16:13
Hehe .. märkte precis att du hade en journal på g johan :D.. nice nice
ska man ta o följa ... alltid kul o se vad du hittar på i japan ..

*tummen upp*

TokyoJuan
2009-04-15, 02:43
@ rocka, det är typ, precis vad man vill att det ska vara, man bygger ihop ett eget program helt enkelt :) Men man får göra det 4 år i Tokyo!

@ Valentino, Det är det, gud, hade aldrig pallat mer än 11dgr! inte min ekonomi heller, jävla anorektisk nu ju :(

@ Bogge boggelito, Hell yah, detta forumet e ju skitskönt! Följer dig med homeboy ;)

Update:
Inne på dag trej, och det var inte en felstavning, bara underbar skånska XD
Har tagit i mig en frukost bestående av jordnötter och lättmjölk och tittar bara med förvånade ögon på denna diet, den är lite konstig.. Men jag ska ge den en chans och om mindre än 9 dgr kan jag säga om den e bra eller anus!

Tog en timmes promenad i Tokyo solen längs med Kandagawa floden och besökte helt underbart vackra Japanska parker vilket tyvärr betydde en del trappor :whipped:

Resten av dagen består av: Ägg, korv, valnätter, cashew, rostbiff, fågel och frukt *gah!*

rockafellah
2009-04-15, 06:54
@ rocka, det är typ, precis vad man vill att det ska vara, man bygger ihop ett eget program helt enkelt :) Men man får göra det 4 år i Tokyo!


häftigt:thumbup:

14K
2009-04-15, 07:09
@ rocka, det är typ, precis vad man vill att det ska vara, man bygger ihop ett eget program helt enkelt :) Men man får göra det 4 år i Tokyo!

@ Valentino, Det är det, gud, hade aldrig pallat mer än 11dgr! inte min ekonomi heller, jävla anorektisk nu ju

@ Bogge boggelito, Hell yah, detta forumet e ju skitskönt! Följer dig med homeboy ;)

Update:
Inne på dag trej, och det var inte en felstavning, bara underbar skånska XD
Har tagit i mig en frukost bestående av jordnötter och lättmjölk och tittar bara med förvånade ögon på denna diet, den är lite konstig.. Men jag ska ge den en chans och om mindre än 9 dgr kan jag säga om den e bra eller anus!

Tog en timmes promenad i Tokyo solen längs med Kandagawa floden och besökte helt underbart vackra Japanska parker vilket tyvärr betydde en del trappor :whipped:

Resten av dagen består av: Ägg, korv, valnätter, cashew, rostbiff, fågel och frukt *gah!*


Jag vet att du jävlas med mig en massor när du säger att du promenerar i Tokyo.. soon my love... Då kan jag passa på och vissa detta.

http://i42.tinypic.com/2crwzfl.jpg


Ha en trevlig dag bro

Galea
2009-04-15, 09:58
HAHA. det där var bara taskigt valle xD, i like

Lefnart
2009-04-15, 21:53
Haha stackaren som ska behöva se det där! :D Såg ju ruskigt gott ut...

Men fan va dyrt det låter med Japan, hua! Trodde det skulle vara billigare där...

TokyoJuan
2009-04-17, 01:25
@ 14k, madda facka det där var kallt gjort Valle :D, tänker äta kebab every day när jag kommer hem utan att ens tänka mig för konsekvenserna!!

@ Lefnart, tack för emptain :) Och jo, Tokyo har med finanskrisen blicvit smärtsamt dyrt tyvärr... Men kött har aldrig varit billig så detta har blivit en sorts kamikaze diet haha

Allt går som det ska!
Har faktiskt droppat ett kilo av ngn anledning, kan vara pga mkt så jag ska inte säga för mkt förrän dieten är över men det verkar gå åt rätt håll iaf!
Om jag förstår det rätt så stryper man kalori intaget helt vilket skulle, om ett kilo fett består av 7000kcal och man ska inta 2500 som man om dagen, ett vikt drop på ett kilo var 3e dag mer eller mindre. Låter logiskt men undrar om det verkligen kommer funka.

Ser verkligen iiiinte fram emot dag 8 då man bara ska äta grönsaker, frukt dage var hemskt men bara sallad etc, shit..:furious:

14K
2009-04-18, 08:09
@ 14k, madda facka det där var kallt gjort Valle :D, tänker äta kebab every day när jag kommer hem utan att ens tänka mig för konsekvenserna!!

@ Lefnart, tack för emptain :) Och jo, Tokyo har med finanskrisen blicvit smärtsamt dyrt tyvärr... Men kött har aldrig varit billig så detta har blivit en sorts kamikaze diet haha

Allt går som det ska!
Har faktiskt droppat ett kilo av ngn anledning, kan vara pga mkt så jag ska inte säga för mkt förrän dieten är över men det verkar gå åt rätt håll iaf!
Om jag förstår det rätt så stryper man kalori intaget helt vilket skulle, om ett kilo fett består av 7000kcal och man ska inta 2500 som man om dagen, ett vikt drop på ett kilo var 3e dag mer eller mindre. Låter logiskt men undrar om det verkligen kommer funka.

Ser verkligen iiiinte fram emot dag 8 då man bara ska äta grönsaker, frukt dage var hemskt men bara sallad etc, shit..:furious:


Precis, kalori in kalori ut, din kropp behöver X kcal/dag och har du ett underskott på vi säger 5-700kcal så går man ner. Gäller o kolla vad man äter.

Sorry för KEBAB tallriken, ska försöka frysa ner en sån o ta med till dig haha. Eller kanske skicka den med FEDEX, express. Så får du den varm.

rockafellah
2009-04-18, 09:16
Ser verkligen iiiinte fram emot dag 8 då man bara ska äta grönsaker, frukt dage var hemskt men bara sallad etc, shit..:furious:

Grönsaker är ju gott och fräscht! Häll på lite olivolja och salt så blire finemang ska du se;) Det mättar länge också!:thumbup:

TokyoJuan
2009-04-20, 17:39
Ok, så bara grönsaker heeeeeela dagen!! Men vet ni vad, det var betydligt smidigare ön bara frukt dagen, konstigt nog, Att steka allt i en panna med lite speciellt nyttg olja och lite salt gjorde det skitgott, lögg i(fuska lite) med några nätter och det var en väldigt behaglig upplevelse*drool*

Bara tre dagar kvar nu och jag måste erkänna att jag kan se lite resultat men väntar med att säga för mkt tills dagen D. Har gjort lite huvudräkning och kommit fram till att jag kommer ha spenderat lite drygt över 2000kr på dessa 11 dgr, blir nog ingen repris om jag inte är i Sverige :Virro

Har mkt i skolan nu och mkt utgång(utan det goda) så ber om ursäkt att jag inte uppdaterat var dag!!*kissass*

rockafellah
2009-04-20, 17:43
Ser gott ut. Mycket advokado?:D

14K
2009-04-21, 18:26
HUr går det bro?? Har du gått ner nåt?

TokyoJuan
2009-04-23, 15:41
Jo då, kommer en imorgon med förklaring till min frånvaro ;)

14K
2009-04-24, 08:46
Var är förklaringen :D

Galea
2009-04-24, 10:51
exakt johan ... var e förklaringen :D

TokyoJuan
2009-04-25, 08:18
Haha sorry for the wait guys*kissass*

Valle, hur mergar man bilder? Vilket program använder du? Ska lägga upp bilder asap så fort jag kan lära mig hur man lägger bilder bredvid varandra så man enklast kan jämföra :)

14K
2009-04-25, 09:01
Haha sorry for the wait guys*kissass*

Valle, hur mergar man bilder? Vilket program använder du? Ska lägga upp bilder asap så fort jag kan lära mig hur man lägger bilder bredvid varandra så man enklast kan jämföra :)

Jag använder photoshop, om du inte har så skicka de bara snabbt till mig på skype så fixar jag det till dig

TokyoJuan
2009-04-26, 09:00
Klarade dieten och gjorde allt enligt schemat så gott jag kunde, allting gick tyvärr inte att få tag på så som persikor, päron och kalkon.

Det var en dyr men värdefull erfarenhet, för att göra en lång historia mindre lång så tappade jag 2.5 kg på 11 dagar vilket är helt ok, nu kommer dock det svåra, att hålla vikten nere och inte blåsa upp.

Maten var bra, jag älskar frukt, nötter och kött och med faktumet att man får lov att äta 4ggr om dagen gör detta till en väldigt lätt diet. Om man bor i Sverige.
Japan är annorlunda, väldigt annorlunda. Dieten var dyyyyyr, men det räknade jag med, skulle inte ha ngt emot att göra om det igen, jag menar 11 dagar är inget svårt, dock ska man börja på en måndag så man inte behöver lida igenom mer än en helg, den är jobbig, speciellt om man hela tiden är ute på pubar, krogar och klubbar i Tokyo med enorma frestelser.
Min vän hade då rätt, det svåraste med ngn diet är vänners konstanta klagande att man borde äta detta och dricka det där och att det är "ok", det var jobbigt. Men jag klarade mig fint :hbang:

Det går säkert ännu bättre om man kan följa dieten till minsta bokstav men jag är nöjd. Nu ska jag börja gå till gym, första dagen imorgon. Ngn som har en schysst "diet" medan man tränar var inte blyg utan skicka den till mig bums *popcorn*

Har ni frågor eller funderingar bara skriv loss!

Bilderna är från mitt "all time low" i 2006, före diet och efter diet 2009.

14K
2009-04-26, 10:22
Klarade dieten och gjorde allt enligt schemat så gott jag kunde, allting gick tyvärr inte att få tag på så som persikor, päron och kalkon.

Det var en dyr men värdefull erfarenhet, för att göra en lång historia mindre lång så tappade jag 2.5 kg på 11 dagar vilket är helt ok, nu kommer dock det svåra, att hålla vikten nere och inte blåsa upp.

Maten var bra, jag älskar frukt, nötter och kött och med faktumet att man får lov att äta 4ggr om dagen gör detta till en väldigt lätt diet. Om man bor i Sverige.
Japan är annorlunda, väldigt annorlunda. Dieten var dyyyyyr, men det räknade jag med, skulle inte ha ngt emot att göra om det igen, jag menar 11 dagar är inget svårt, dock ska man börja på en måndag så man inte behöver lida igenom mer än en helg, den är jobbig, speciellt om man hela tiden är ute på pubar, krogar och klubbar i Tokyo med enorma frestelser.
Min vän hade då rätt, det svåraste med ngn diet är vänners konstanta klagande att man borde äta detta och dricka det där och att det är "ok", det var jobbigt. Men jag klarade mig fint :hbang:

Det går säkert ännu bättre om man kan följa dieten till minsta bokstav men jag är nöjd. Nu ska jag börja gå till gym, första dagen imorgon. Ngn som har en schysst "diet" medan man tränar var inte blyg utan skicka den till mig bums *popcorn*

Har ni frågor eller funderingar bara skriv loss!

Bilderna är från mitt "all time low" i 2006, före diet och efter diet 2009.

Ser ju fan bra ut Mr.Johan... En bra början iaf. Lägga till lite träning så du blåser upp lite så komma alla vilja fota dig :D

En "bra" diet finns inte. Gäller äta sunt förnuft o sen lika på kalori balans så du varken går ner eller upp. I deff guiden kan du räkna ut din totala behov/dag och därifrån kan du då gå. O du är ju i fisk landet, vilket jag antar är lite billigare vara, bra protein. Inte för mkt lax dock, men bra ibland. Ris kan du även ha, frukter. BEhöver inte ha super diet med dyraste råvarona, även kanske hitta en "kessela" liknande som du kan äta/dricka. Kanske nån youghurt, keso som inte behöver vara 100kr/hg.

Snackar snart igen bro *cupid*

14K
2009-04-26, 11:42
Kanske se ut som honom???

http://i44.tinypic.com/6ns4gj.jpg

Lefnart
2009-04-26, 21:23
Har varit lite frånvarande pga dating, wohoo ;D

Men ville kika in nu och säga att det ser grymt ut! Mer definition på armar och bröst speciellt. Visste inte om att du var lite "kraftig" förut. Mycket bra!!

Och lycka till med Brad Pitt-looken som jag såg du postat om i den andra tråden, det kommer du säkert klara om du ligger i!

Cheers,

Lelle

TokyoJuan
2009-04-27, 04:54
Haha tack för motivationsbilden Valle :D

Och Lefnart, dating är alltid en valid ursäkt för frånvaro ;)

Jo, det var innan jag åt av äpplet och insåg att jag var på väg neråt. Min första tid i Japan var man mest förvirrad och åt ute 2-3ggr per dag vilket kunde vara frukost bestående av ris, friterad kycklig och majonäs, följt av det lite nyttigare burger king målet för att avslutas framför datorn med mackor, doritos lösk och anime. Fuck vad det var najs :D

Lorenzo
2009-04-27, 06:53
Ser bra ut Johan. Ser också skillnaden i spegeln och tjejen säger att snoppen ser större ut nu utan fettet haha. Nä men allvar, var ute i helgen och käkade hyfsat nyttigt. Men sen träffade man kompisar och det blev alldeles för mycket av det goda. Jag kan inte säga jag saknat alla sötsaker. Det är till och med så att jag inte känner för att äta skit längre. Ska försöka att hålla mig till bra mat från och med nu. Undvika ris, pasta och annat dumt så mycket jag kan.

Har inte mod att posta några bilder. Inte när man har haft en bra kropp under många år och sedan förstört den efter att flyttat till Japan.

Anyway! Brau jubbat!

Runda Grodan
2009-04-27, 13:44
Klarade dieten och gjorde allt enligt schemat så gott jag kunde, allting gick tyvärr inte att få tag på så som persikor, päron och kalkon.

Det var en dyr men värdefull erfarenhet, för att göra en lång historia mindre lång så tappade jag 2.5 kg på 11 dagar vilket är helt ok, nu kommer dock det svåra, att hålla vikten nere och inte blåsa upp.

Maten var bra, jag älskar frukt, nötter och kött och med faktumet att man får lov att äta 4ggr om dagen gör detta till en väldigt lätt diet. Om man bor i Sverige.
Japan är annorlunda, väldigt annorlunda. Dieten var dyyyyyr, men det räknade jag med, skulle inte ha ngt emot att göra om det igen, jag menar 11 dagar är inget svårt, dock ska man börja på en måndag så man inte behöver lida igenom mer än en helg, den är jobbig, speciellt om man hela tiden är ute på pubar, krogar och klubbar i Tokyo med enorma frestelser.
Min vän hade då rätt, det svåraste med ngn diet är vänners konstanta klagande att man borde äta detta och dricka det där och att det är "ok", det var jobbigt. Men jag klarade mig fint :hbang:

Det går säkert ännu bättre om man kan följa dieten till minsta bokstav men jag är nöjd. Nu ska jag börja gå till gym, första dagen imorgon. Ngn som har en schysst "diet" medan man tränar var inte blyg utan skicka den till mig bums *popcorn*

Har ni frågor eller funderingar bara skriv loss!

Bilderna är från mitt "all time low" i 2006, före diet och efter diet 2009.
Jag vill inte pissa på din parad men om du verkligen vill komma i bättre form så tycker jag att du ska läsa på lite mer om hur det går till.

Tillgång till persikor, päron och kalkon spelar i sammanhanget inte särskilt stor roll... eller kvarg och vad det nu var du pratade om i början av journalen.

De flesta brukar tappa bra med vikt de två första veckorna, mindre glykogen och vatten i kroppen. Den dieten som du körde - vissa dagar med väldigt lite kolhydrater - borde göra att vikten droppar fort i början...

11 dagar är som du säger inte särskilt svårt att uthärda men jag tror heller inte att det ger så mycket. Om man ligger på minus 1000kcal/dag har man gjort av med ca 1,5kg fett efter 11dagar... och då ska man tänka på att minus 1000 är ganska mycket.

Det där sista som du skrev angående det svåraste med diet... Det är förstås en subjektiv uppfattning, men dude du höll på i 11 dagar...

Ganska lång post och kanske inte så "rolig" att läsa men jag tror i och för sig inte att du bryr dig särskilt mycket om vad jag skriver. :D

Ha det fint i Tokyo!

TokyoJuan
2009-04-27, 15:18
Juan, Tack och jag måste hålla med, man vill inte ha skiten i sig längre man inser vilken dryyg uppförsbacke det kommer bli senare.

Groda, Hell man, props till de raka orden, all kritik uppskattas. Jag vill dock direkt säga att detta bara var början... Vill inte att du ska missuppfatta mig och få intrycket att jag tycker jag är fett uthärdig efter att ha gått på en 11 dagars diet. Nej, så är det inte ;)

Detta är bara början, min 11 dagars diet var bara startskottet på ngt mkt större, en grund att stå på om ni så vill. Min målsättning kommer nu vara att jaga Fight club idealet, dvs slank och lagom muskulös(för att förtydliga ääääännu mer för de som har lätt att missförstå, så vill jag inte bli som Pitten bara komma nära hans rollkaraktärs utseende)

Så, med andra ord, min Journal har bara börjat. Därför titeln:

Mot GYM frälsning i Tokyo*flex*

rockafellah
2009-04-27, 15:21
Hur ser din plan ut nu då?;)

14K
2009-04-27, 15:27
Juan, Tack och jag måste hålla med, man vill inte ha skiten i sig längre man inser vilken dryyg uppförsbacke det kommer bli senare.

Groda, Hell man, props till de raka orden, all kritik uppskattas. Jag vill dock direkt säga att detta bara var början... Vill inte att du ska missuppfatta mig och få intrycket att jag tycker jag är fett uthärdig efter att ha gått på en 11 dagars diet. Nej, så är det inte ;)

Detta är bara början, min 11 dagars diet var bara startskottet på ngt mkt större, en grund att stå på om ni så vill. Min målsättning kommer nu vara att jaga Fight club idealet, dvs slank och lagom muskulös(för att förtydliga ääääännu mer för de som har lätt att missförstå, så vill jag inte bli som Pitten bara komma nära hans rollkaraktärs utseende)

Så, med andra ord, min Journal har bara börjat. Därför titeln:

Mot GYM frälsning i Tokyo*flex*

Vi ska försöka träna ihop, även om d kostar dig lite mer :D, o så ska jag pusha dig riktigt hårt bro

Runda Grodan
2009-04-27, 15:42
Juan, Tack och jag måste hålla med, man vill inte ha skiten i sig längre man inser vilken dryyg uppförsbacke det kommer bli senare.

Groda, Hell man, props till de raka orden, all kritik uppskattas. Jag vill dock direkt säga att detta bara var början... Vill inte att du ska missuppfatta mig och få intrycket att jag tycker jag är fett uthärdig efter att ha gått på en 11 dagars diet. Nej, så är det inte ;)

Detta är bara början, min 11 dagars diet var bara startskottet på ngt mkt större, en grund att stå på om ni så vill. Min målsättning kommer nu vara att jaga Fight club idealet, dvs slank och lagom muskulös(för att förtydliga ääääännu mer för de som har lätt att missförstå, så vill jag inte bli som Pitten bara komma nära hans rollkaraktärs utseende)

Så, med andra ord, min Journal har bara börjat. Därför titeln:

Mot GYM frälsning i Tokyo*flex*
Låter bra! Kör hårt. :thumbup:

TokyoJuan
2009-04-27, 16:19
Sovdags nu så om ni undrar över min målsättning nu bara kolla här :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129876

TokyoJuan
2009-04-30, 08:12
Avslutade mitt andra pass för vekan för en liten stund sen.
Har börjat fokusera på en muskelgrupp per pass och att göra så olika övningar så möjligt, funkar bra, mina bröst gör jävligt ont och jag har muskelvärk på platser jag aldrig tidigare haft. Varierar med morgon promenader och går så ofta jag kan, känns skitbra, ska vara lite ambitiös och säga att jag kommer posta en ny bild varje vecka för att se resultat.
Ska försöka, verkligen, att hålla denna målsättning tills jag åker tillbaka till Sverige om 3 månader!!

Runda Grodan
2009-04-30, 09:06
Så vart hittar man dina före efter bilder? Ser sjukt bra ut på prof bilden måste jag säga!
Tack Juan. Man hittar inga före och efterbilder. :D

Emellnåt lägger jag upp bilder men nu är inga uppe. Sällan jag sparar dem på datorn. Nu har jag bara 3-4, som är tagna inom en kort tidsperiod, så det är inte mycket till "före- och efter".


Kör hårt. :cool:

14K
2009-04-30, 09:06
Avslutade mitt andra pass för vekan för en liten stund sen.
Har börjat fokusera på en muskelgrupp per pass och att göra så olika övningar så möjligt, funkar bra, mina bröst gör jävligt ont och jag har muskelvärk på platser jag aldrig tidigare haft. Varierar med morgon promenader och går så ofta jag kan, känns skitbra, ska vara lite ambitiös och säga att jag kommer posta en ny bild varje vecka för att se resultat.
Ska försöka, verkligen, att hålla denna målsättning tills jag åker tillbaka till Sverige om 3 månader!!

Nice. Låter skitbra :D

rockafellah
2009-04-30, 11:18
Avslutade mitt andra pass för vekan för en liten stund sen.
Har börjat fokusera på en muskelgrupp per pass och att göra så olika övningar så möjligt, funkar bra, mina bröst gör jävligt ont och jag har muskelvärk på platser jag aldrig tidigare haft. Varierar med morgon promenader och går så ofta jag kan, känns skitbra, ska vara lite ambitiös och säga att jag kommer posta en ny bild varje vecka för att se resultat.
Ska försöka, verkligen, att hålla denna målsättning tills jag åker tillbaka till Sverige om 3 månader!!

Jag trodde du skulle bo i japan länge?:confused:

14K
2009-04-30, 11:32
Jag trodde du skulle bo i japan länge?:confused:

Han kommer bara på besök till Sverige :)

TokyoJuan
2009-05-01, 17:58
1 timmes promenad varvat med mycket random walking runt i Tokyo :)

Mat; kycklig file, grönt, nötter och ost samt havregryn.
Dricka; 100%juice grape, pineapple och te

rockafellah
2009-05-01, 18:05
Han kommer bara på besök till Sverige :)

1 timmes promenad varvat med mycket random walking runt i Tokyo :)

Han åker på besök när du flyttar dit?:confused: Nu hänger jag inte med:D

Mat; kycklig file, grönt, nötter och ost samt havregryn.
Dricka; 100%juice grape, pineapple och te

Te är bra!;)

14K
2009-05-01, 18:18
1 timmes promenad varvat med mycket random walking runt i Tokyo :)

Mat; kycklig file, grönt, nötter och ost samt havregryn.
Dricka; 100%juice grape, pineapple och te

Glöm inte att juice har massa hidden socker :smash:

rockafellah
2009-05-01, 18:27
Han kommer bara på besök till Sverige :)

Han åker på besök när du flyttar dit?:confused: Nu hänger jag inte med:D

TokyoJuan
2009-05-01, 18:32
Haha ja vi kommer lyckas gå om varandra men hans skola och mitt universitet har olika scheman så det finns inget att göra :) Kommer spendera 4 förhoppningsvis ljuva veckor i Svea land och äta vår nationalrätt, kabab, tills jag dör. Kommer skita i diet under mina 4 "synd veckor"

rockafellah
2009-05-01, 18:53
Haha ja vi kommer lyckas gå om varandra men hans skola och mitt universitet har olika scheman så det finns inget att göra :) Kommer spendera 4 förhoppningsvis ljuva veckor i Svea land och äta vår nationalrätt, kabab, tills jag dör. Kommer skita i diet under mina 4 "synd veckor"

Det är nog ingen fara, bara du motionerar bort all kebab;) Det är ju alltid kalori ut kalori in som räknas:D

TokyoJuan
2009-05-02, 04:57
Jag vet men om ni bara kunde förstå hur mkt man vill ha en sliskig kebab efter att ha varit borta från Sverige i ett år! Och riktigt köttfyllda pizzor!!! aaargh 3 månader kvar :)

14K
2009-05-02, 08:03
Jag vet men om ni bara kunde förstå hur mkt man vill ha en sliskig kebab efter att ha varit borta från Sverige i ett år! Och riktigt köttfyllda pizzor!!! aaargh 3 månader kvar :)

Hehe jag förstår hur du menar, inte ätit kebab tallrik, pizza o diverse på 4 månader. Ska lät äta innan jag åker, sen när du är här så ska florre ta med dig till Malmö godaste kebab pizza. Det kan jag garantera dig or your money back :D

TokyoJuan
2009-05-03, 07:29
Promenerade 1h medan jag gjorde min tvätt sen körde jag magpass medan skiten torkade*flex*
Idag söndag ligger jag hemma med en kropp som känns som en rond med Tyson på speed. Tror helt ärligt jag pumpat mina oskyldiga muskler lite för hårt och chockat dem..

Snappade upp en sak av"Fight club" träningen och det var att fokusera på en muskelgrupp per pass. Det har visat sig nästan för bra och ska köra det ett tag, ni får se resultatet allt eftersom :)
Bilder kommer upp imorgon som varje måndag ;)

TokyoJuan
2009-05-04, 15:46
Legat sjuk nu i 2 dagar och det är seeeeegt, när man går hemma 24/7 och känner sig uttråkad fuskar man, jag, i form av alkohol och överintag av nötter. Kan fortfarande inte fatta att 100g cashew innehåller ca 550kalorier - shit

Kan skryta med att detta är 6e gången jag är sjuk i Japan nu sedan jag kom i September 08 dvs nästan en gång i månaden.. kuuuul

Iaf jag har satt ett mål och jag ska fan nå det, har nog pushat min kropp för hårt för snabbt och ska lägga i en liiite lättare växel men planerar att vara på gymmet igen på Fredag!!

Här kommer måndags bilder, gröten är havregryn med lite jordgubbs glutamin pulver :)

TokyoJuan
2009-05-04, 16:01
Btw nämnde jag att jag inhandlade en påse 1.2kg whey för 440kr?

Jeez..*gah!*

Ps, slängde ner en bit tofu i gröten med för proteiner ;)

14K
2009-05-04, 16:29
Försök äta lite nyttigare nötter istället för cashew, helst inte saltade. Typ, macademiam nötter, valnöter, mandelnötter.

O din kroppsvikt ser nice ut, sätta på lite muskler sen är du där :D

rockafellah
2009-05-04, 16:53
Ge oss en bulk!!!!:D

Runda Grodan
2009-05-05, 05:56
Btw nämnde jag att jag inhandlade en påse 1.2kg whey för 440kr?

Jeez..*gah!*

Ps, slängde ner en bit tofu i gröten med för proteiner ;)
Det var dyrt. :D


Krya på dig.

14K
2009-05-05, 16:21
Tänkte skicka dig lite inspiration Johan... Enjoy!

pfsTKfUT-RQ

rockafellah
2009-05-05, 16:22
Tänkte skicka dig lite inspiration Johan... Enjoy!

pfsTKfUT-RQ

Han ligger lite efter mig i styrkan, men klart godkänd!

TokyoJuan
2009-05-05, 17:17
Tänkte skicka dig lite inspiration Johan... Enjoy!

pfsTKfUT-RQ

Fooook me

14K
2009-05-05, 17:37
Fooook me

Där har du skön mål o nå :D

Galea
2009-05-05, 18:57
Haha,, inte naturligt :D.. han får gymnaster att se ut som klena små flickor :P

Fatcan
2009-05-05, 22:22
Fortsätter du deffa? Jag tycker inte du ska göra det iaf, du har ju ett skitbra utgångsläge, bara satsa på att träna hårt och långsamt gå upp i vikt nu.

TokyoJuan
2010-04-12, 17:12
kanske dags att ta upp träningen igen!

Efter att ha bliviy sjuk ca 10ggr på ett år måste jag nog ge mig för teorin om att jag går för hårt fram för snabbt. Fuck, det är ju i början man sprutar av motivation!

Någon som har bra tips för att snabbt komma igång igen så bara spy ut dem, är tacksam för all hjälp!

Juan

TokyoJuan
2010-05-29, 01:28
Lite uppdateringar,

Träningen går bra, Magic bullet smoothies is the shit!

Har beställt ett ton grejer från bodybuilding.com fakking skönaste sidan att fixa hem tillskott, protein etc om man bor i Japan, landet där protein och tillskott är dyrare än kokain!

Jag tänker träna som jag gör en månad till kanske innan jag lägger upp fler bilder för att få en skön, tydlig kontrast på framgången :)

Fortsätt vara grymma och inspirarande!
Johan

TokyoJuan
2010-06-06, 13:30
Ser stora framgångar.

Min träning är baserad på at ta långa promenader varvat med hårda träningspass så fort saker och ting skiter sig och jag behöver ngn sorts utlösning.*gah!*
Som (tur) är händer det ganska ofta, med skit mkt skola och ett liv i Japan som inte direkt är jättekul med de dryga valuta förändringarna som sker så kan jag säga att jag tränar ganska ofta. Att sen fall för en tjej som är väldigt försiktig och inte tycker om att skicka klara signaler för en kämpande pojke gör att man behöver några extra timmar i gymet med haha*cupid*

På tal om vad jag äter, mkt shakes, blandar protein med half/half mjölk vatten och bär, mkt blåbär och banan etc. Som fast föda brukar jag göra kycklig file sallad med avokado och brie ost nu när jag har det, fett lyx!

Men jag vet att en bild säger mer än 5000 inlägg så jag lägger in en bild på mig när jag började min resa denna gången så ska jag lägga in lite efter bilder när jag känner mig lagom nöjd*popcorn*

TokyoJuan
2010-06-07, 12:58
:whipped:Körde ett ok pass på universitets gymmet här i Tokyo och vet nu att aldrig mer gå och träna på eftermiddagen, fakking sjukt mkt kids överallt, svårt att hålla uppe en bra puls på passet.

Körde lite armövningar men eftersom man måste gå med i ngn gay barbell club på skolan för att få använda rep som är bäst till triceps blev jag inte nöjd med triceps träningen, fack alltså.

kört ner lite shakes och kycklingfile/avokado/ägg/brie och grönsaker. Skitnajs!

Nu ska det bli lite ekonomi plugg och träna en annan del av kroppen sen blir det importerade jordnötsringar från Svea rike! Varför? För att jag e gangsta och skiter i mathållning haha:whipped:

TokyoJuan
2010-06-11, 18:08
Laddar upp bilder så man kan se lite kontrast över vad som hänt på ungefär 2 månader

ps. ser ut som en idiot på senaste bilden pga jag gäspa, helt nyvaken haha

TokyoJuan
2010-06-11, 18:20
Eftersom jag redigerade mitt förra inlägg på 10min gränsen försvann bilderna men lägger upp dem igen med mitt all time värsta för att se ännu mer kontrast.