handdator

Visa fullständig version : Lite extra träning på kvällen


SiB
2009-04-07, 21:38
Om jag har kört ja vi säger ett bröstpass runt kl 13.
Sen senare på kvällen typ 2 timmar innan sömn känner jag att jag har en massa energi kvar i kroppen.

Skulle det försämra eller förbättra om jag körde några simpla set armhävningar?

Tycker det är sjukt svårt att somna när man känner sig full med energi så att man bara vill ut och springa av sig det eller nåt.

jocke12
2009-04-07, 23:09
Har du svårt att somna om du låter bli är valet lätt i mina ögon. :)

C.E.J.
2009-04-07, 23:11
Pumpa på du bara, Rocky style! There's no easy way out...

lanzal
2009-04-07, 23:27
Man ska väl låta musklerna vila? Så har du kört ett bröstpass kl 13 så är det väl dåligt om man ser det ur ren träningssynpunkt, däremot så kanske det är bättre för passet för morgondagen om du är utvilad med ordentlig sömn...

Testat att typ läsa lite innan du går och lägger dig? Kolla på någon serie?

Gör det som du tycker känns bäst, men jag tror inte att göra armhävningar är bra då du egentligen ska försöka att vila runt 48 timmar eller nåt efter ett träningspass (?).

1911
2009-04-07, 23:31
Prova, men när jag tränar på kvällen får jag svårt att sova sen.

SiB
2009-04-07, 23:35
Testat att typ läsa lite innan du går och lägger dig? Kolla på någon serie?
.

Ser alltid serier när jag går och lägger mig men tar ändå ett tag innan jag somnar eftersom att jag älskar att se serier så då fastnar jag typ, om det blir så att jag ligger uppe typ till tre brukar jag göra så att jag ser om det avsnitt jag just såg för att jag ska bli sjukt uttråkad så jag kan somna.

Så skulle jag ju kunna göra tidigare istället men hur kul är det att gå och lägga sig med massa tråkiga knep, vill ju bara vara glad över att jag får lägga mig i min sköna säng och sen somna direkt ju :)

pellepedal
2009-04-08, 07:29
Det går bra att köra samma muskel på kvällen. Kör gärna ett lite lättare pumppass då om du har kört tungt på dagen. Kan ge positiv verkan på träningsvärken med..

Eddie Vedder
2009-04-08, 08:44
Klart du kan köra lite armhävningar. Man blir inte invalidiserad för att man tränar regelbundet. Det är som om promenader på stan skulle skada ett benpass ungefär, människan är ju inte gjord av glas.

SiB
2009-04-08, 13:55
ok nice :)

CiCoro
2009-04-08, 17:04
Men bästa sättet är en "handrelief", all stress och energi - puff!

hasic
2009-04-08, 21:56
Man ska väl låta musklerna vila? Så har du kört ett bröstpass kl 13 så är det väl dåligt om man ser det ur ren träningssynpunkt, däremot så kanske det är bättre för passet för morgondagen om du är utvilad med ordentlig sömn...

Testat att typ läsa lite innan du går och lägger dig? Kolla på någon serie?

Gör det som du tycker känns bäst, men jag tror inte att göra armhävningar är bra då du egentligen ska försöka att vila runt 48 timmar eller nåt efter ett träningspass (?).

Armhävningar är väl knappast såpass tunga att de stör återhämtningen nämnvärt?

lanzal
2009-04-09, 01:30
Armhävningar är väl knappast såpass tunga att de stör återhämtningen nämnvärt?

Nej men rent teoretiskt sätt så borde det väl vara värre, beroende på hur många man gör givetvis och tekniken?

Eddie Vedder
2009-04-09, 06:01
Nej men rent teoretiskt sätt så borde det väl vara värre, beroende på hur många man gör givetvis och tekniken?

Teoretiskt SKULLE det kunna var det ja, men då utgår man ju från början från att personen ifråga överdriver.

Handlar det om lite allmänt "gymnastik" med armhävningar och sit-ups är det ju helt vanlig sund rörelse av kroppen. Vad kroppen VERKLIGEN mår dåligt av är ju stillasittande.

dellan
2009-04-09, 10:54
Men bästa sättet är en "handrelief", all stress och energi - puff!

denna går till historien!

Loreal_Paris
2009-04-10, 01:06
asså det finns en sak som jag verkligen inte fattar ?
varför ska ett par armhävningar förstöra bröst passet ?

kanske det till och med är bättre att gipsa hela kroppen efter varje pass så man inte råker lyfta händerna för shiiiiit !!! då förstörs hela axel passet :(

Eddie Vedder
2009-04-10, 06:52
varför ska ett par armhävningar förstöra bröst passet ?


Det gör det ju inte.