handdator

Visa fullständig version : Konstig ansträngande smärta vid vissa moment på ryggen.


Black Star Abyss
2009-04-07, 20:41
Detta handlar varken om korsrygg, diskbuktning eller något sådant som jag redan meddelat att jag har problem med. Detta rör ett annat problem som är skumt som fan. Jag ska först beskriva området och sedan när det gör ont. Tänk er två linjer som går på varsin sida av ryggraden, några cm ut. Linjen börjar en bit upp på korsryggen och slutar mitt uppe på latsen. Detta område gör ont bla. när jag nyser kraftigt, när jag hostar kraftigt, när jag kör stående axelpress, när jag kör stående vadpress.

Det är ingen akut skärande smärta som gör att jag blir rädd, men det gör ändå ont och känns jättekonstigt i musklerna. Svårt att beskriva. Men det är en smärta som är väldigt tydlig och besvärande/försvagande, utan att vara helt förlamande. Men vad kommer det ifrån? Jag fattar inte.

Martin Löwgren
2009-04-08, 17:42
Det handlar visst om diskbuktning och kallas refererad smärta. Diskproblematik är bland de knepigaste att förstå och kan ge väldigt underliga symptom.

Mvh

Black Star Abyss
2009-04-08, 18:52
Det handlar visst om diskbuktning och kallas refererad smärta. Diskproblematik är bland de knepigaste att förstå och kan ge väldigt underliga symptom.

Mvh

Ah, på så vis. Då tar jag upp det också med sjukgymnasten om 2 veckjor!