handdator

Visa fullständig version : När är det okej att slå tjejer?


Snygg_Gluteus
2009-04-07, 18:16
Lite provocerande rubrik, men here it goes. Kan börja med att säga att jag inte spöat någon tjej eller har planer på det, så inga påhopp tack :)

Att man inte ska slå tjejer har vi alla blivit skolade i och visst är det så. Man ska inte slå någon. Men på många tjejer tycker jag det verkar som tror de tror det är okej att slå killar (ex på krogen nu) bara för dem inte 'får' slå tillbaka.
Varför jag undrar är för jag pratade med en bekant (kvinnlig sådan) och hon menade i princip på att en tjej skulle kunna få slå en kille blodig utan att han ska få göra något tillbaka - för tjejer är ju svagare.
Det håller jag absolut inte med om, så nu undrar jag, när är det okej att åtminstone hålla fast/mota bort en tjej?


EDIT: Har på känn den här tråden kmr bli borttagen som alla andra trådar som behandlar något känsligt ämne här på kollo..

Arf Pingvin
2009-04-07, 18:18
När är det ok att slå en kille?

Rockhard
2009-04-07, 18:19
Gäller samma sak med en kille som är svagare än en annan kille?

Hank
2009-04-07, 18:20
Jag anser att en killeALDRIG får slå tillbaka. Inte ens om tjejen tar en glasflaska och drämmer i huvudet sen sparkar på dig när du ligger ner.

Vi är nämligen så ohyggligt starka och tjejer är ömtåliga som glas.

Snygg_Gluteus
2009-04-07, 18:20
När är det ok att slå en kille?

Aldrig, men det är inte det jag frågar efter. Hur många gånger har du inte sett tjejer slå en kille egentligen utan anledning bara för han gjort/sagt något hon inte kan lösa med ord. Jag har sett det många gånger iaf.

Buken
2009-04-07, 18:21
Inget är okej, men helt seriöst.

En kille får inte röra en tjej fram tills det att hon tar till våld, då äre bara att slap her up ^^

har aldrig slagit en tjej dock, men skall argumentet man slår inte tjejer fungera bör ju inte dom springa runt och slå folk och förvänta sig att ingen kommer nita dom.

Rockhard
2009-04-07, 18:21
Det håller jag absolut inte med om, så nu undrar jag, när är det okej att åtminstone hålla fast/mota bort en tjej?


Du kan väl inte allvarligt fundera så där? Mota bort wtf..*screwy*:laugh:

Tolkia
2009-04-07, 18:23
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=52102&highlight=sl%E5+tjejer+killar

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=44726&highlight=sl%E5+tjejer+killar

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=71890&highlight=sl%E5+tjejer+killar

Kanske inte så nyskapande provokativt ändå.

shut teh face
2009-04-07, 18:23
Aldrig, men det är inte det jag frågar efter. Hur många gånger har du inte sett tjejer slå en kille egentligen utan anledning bara för han gjort/sagt något hon inte kan lösa med ord. Jag har sett det många gånger iaf.
Men herregud tjejen drar ju knappast fram en slägga och slår ned killen i fråga för han "sagt/gjort något".

Om nu en tjej skulle slåss som en galning så är det upp till var och en hur man vill göra; hålla fast henne eller slå tillbaka. Jag bryr mig föga vad killar gör i denna situation men personligen så skulle jag hålla fast kärringen.

mattilainen
2009-04-07, 18:25
jag vet att jag skulle slått till en tjej om denna kom fram och slog mig oprovocerat, kanske med öppen handflata men visst skulle jag inte låta en tjej slå mig bara för att hon är tjej.

KlopFer
2009-04-07, 18:27
Ibland blir man ju allt bra sugen alltså.

Någon som flippar helt och står och skriker i ens öra. bah

Wao
2009-04-07, 18:28
Om personen fortsätter att svinga även fast man försökt hålla fast henne och bett henne sluta, då hade hon fått en örfil. Och sen en till.

Menigar
2009-04-07, 18:29
I samma läge som det är okej att slå i en kille, naturligtvis. Något annat är bara trams.
Sen att man får höra sörjan att tjejer är ömtåliga små puttinuttiga varelser gör mig mörkrädd, jag skulle vilja se er ligga och puttinutta när en 50kgs tjej stampar er på strupen och bollarna om vartannat.

King Grub
2009-04-07, 18:29
När man själv blir attackerad och anser sig vara i fara.

KlopFer
2009-04-07, 18:30
I fara är man ju inte direkt men ahh, irriterande *rolleyes*

kjell33
2009-04-07, 18:32
I princip aldrig men jag anser att självförsvarsprincipen enligt brottsbalken gäller också här. Aldrig mer än nöden kräver.

Rockhard
2009-04-07, 18:33
I samma läge som det är okej att slå i en kille, naturligtvis. Något annat är bara trams.
Sen att man får höra sörjan att tjejer är ömtåliga små puttinuttiga varelser gör mig mörkrädd, jag skulle vilja se er ligga och puttinutta när en 50kgs tjej stampar er på strupen och bollarna om vartannat.

inte Bollarna! :cryout:

King Grub
2009-04-07, 18:34
I fara är man ju inte direkt men ahh, irriterande *rolleyes*

Om en liten flicka rusar mot dig svingande en machete så känner du dig nog inte så säkert.

Menigar
2009-04-07, 18:36
inte Bollarna! :cryout:
Självförsvarskurser för kvinnor ftw!

Scratch89
2009-04-07, 18:39
Om en liten flicka rusar mot dig svingande en machete så känner du dig nog inte så säkert.

Eller om en liten flicka med långt svart hår börjar krypa ut ur TV:n...

Torres9
2009-04-07, 18:40
Eller om en liten flicka med långt svart hår börjar krypa ut ur TV:n...

Skräckfilm va? ;) Namnet på filmen har jag glömt tror jag;P

Mescreant
2009-04-07, 18:40
En pimpslap är alltid OK. Annars i självförsvar.

Scratch89
2009-04-07, 18:41
Skräckfilm va? ;) Namnet på filmen har jag glömt tror jag;P

The Ring (2002). http://www.imdb.com/title/tt0298130/

http://www.pixelsurgeon.com/admin/shared/images/theringtwo_big.jpg1112542383

Yes
2009-04-07, 18:42
När hon säger emot fast man gett sista ordet. Dock får man bara slå med öppen hand.

Seriöst, det är aldrig okej att slå någon annat än vid självförsvar.

joriice
2009-04-07, 18:43
Det som grub sade. Och när någon tar ens godis ifrån en. ; P

Torres9
2009-04-07, 18:44
Om hon är proffs thaiboxare och du är en liten rädd man som inte kan slåss?

Är de skillnad då?

mini
2009-04-07, 18:47
EDIT: Har på känn den här tråden kmr bli borttagen som alla andra trådar som behandlar något känsligt ämne här på kollo..

Vad snackar du om här?

OnT: Samma moraliska regler oavsett kön. Våld i annat än självförsvar är aldrig ok.

Mantus
2009-04-07, 18:49
Om hon är proffs thaiboxare och du är en liten rädd man som inte kan slåss?

Är de skillnad då?

Det är lugnt, om hon väger femtio kilo och du åttio kilo så vinner du oavsett, det har redan intelligensreserven klarlagt i en annan tråd.

userfriendly
2009-04-07, 18:50
Jag tycker att hela grejen med att man inte ska slå tjejer fastän tjejen slår bara visar att man verkligen har en kvinnosyn som säger att kvinnan är lägre ställd än mannen. Det är aldrig ok med våld, men självförsvar måste ju gälla oavsett gärningsman eller gärningskvinna.

Mescreant
2009-04-07, 18:50
OnT: Samma moraliska regler oavsett kön. Våld i annat än försvar är aldrig ok.

FYP så håller jag med.

Jockefoten
2009-04-07, 18:58
En gång när jag va liten så bitchslappade en tjej mig när jag sa hon fuskade, då av ren impuls slog jag tillbaka (bitchslap), fan va skit jag fick för det. Folk tittade på mig som om jag var en mördare.

Tror det var i tvåan.

Larsson85
2009-04-07, 18:59
För mig gäller samma kriterier som för att slå en kille. Man slåss inte, förutom när man blir attakerad, och då slår man tillbaka oavsett vad. Tjejer har ju lika lite rätt att slå någon som vem som helst, så varför ska dom då inte få ta konsekvenserna.

hampfuz
2009-04-07, 19:01
Det håller jag absolut inte med om, så nu undrar jag, när är det okej att åtminstone hålla fast/mota bort en tjej?


Om en liten flicka rusar mot dig svingande en machete så känner du dig nog inte så säkert.

We've all been there.
http://img11.imageshack.us/img11/1765/ahyes.png

Mescreant
2009-04-07, 19:02
pma ocensurerad plz

petah
2009-04-07, 19:04
Skulle nån brud komma fram och börja veva mot mig med slag i ansiktet osv så skulle jag försöka ta tag i henne. Lyckades inte det skulle jag troligen dra ner henne på marken, lyckades inte DET skulle jag fan kuta. :D Tror absolut inte att jag skulle slå till henne, men man vet aldrig.

Yes
2009-04-07, 19:04
Jag tycker att hela grejen med att man inte ska slå tjejer fastän tjejen slår bara visar att man verkligen har en kvinnosyn som säger att kvinnan är lägre ställd än mannen. Det är aldrig ok med våld, men självförsvar måste ju gälla oavsett gärningsman eller gärningskvinna.
Det är ju snarare en kvinnosyn som säger att kvinnan står över mannen med tanke på att hon tillåts bruka våld vilket mannen inte får. Motsatsen hade varit om mannen får örfila kvinnan så hon håller sig på mattan.

Pingu
2009-04-07, 19:06
Sak samma att slå en kille som en tjej, båda är lika fel.
Blir jag attakerad av endera så kommer jag om så behövs att slå mig fri.

Dan S
2009-04-07, 19:10
lackar jag så lackar jag.








Enbart någon som är hot mot mig ;) Tjej / Kille doesn't matter.

Raschmus
2009-04-07, 19:18
Om det är ett hot mot min familj. Då spelar det ingen roll vad eller vem det är.

Annars får jag hålla med om att jag börjar lacka på att en del kvinnor tror de kan uppföra sig hur som helst bara för de föddes med bröst. Skulle ha väldigt svårt för att slå en tjej, men jag hoppas inte jag får dåligt samvete om jag kommer till en punkt då jag gett henne en käfting förutsatt att jag tycker hon förtjänat det om hon var en man.


Edit: Ser att jag kan ha formulerat mig lite suddigt.. :em:

L-Sami
2009-04-07, 19:19
Om nån blir våldsam mot mig tjej eller kille så gör jag vad jag måste göra för att överleva/klara mig/inte få stryk.

Nible
2009-04-07, 19:27
Jag anser att en killeALDRIG får slå tillbaka. Inte ens om tjejen tar en glasflaska och drämmer i huvudet sen sparkar på dig när du ligger ner.

Vi är nämligen så ohyggligt starka och tjejer är ömtåliga som glas.

Hoppas verkligen att du inte är seriös.

Pingu
2009-04-07, 19:27
Fårstår inte hur folk tänker när dom säger att det är värre att slå en tjej än en kille. Ska jag lära mina barn det, Sorry Eric men det är ok att slå dig men sara nä henne får man inte röra

Mongar
2009-04-07, 19:39
Fårstår inte hur folk tänker när dom säger att det är värre att slå en tjej än en kille. Ska jag lära mina barn det, Sorry Eric men det är ok att slå dig men sara nä henne får man inte röra
Ja det ska du absolut lära dom. Allvarligt talat! Inte för att det kanske logiskt är rätt men för att samhället ser ut så att rör du en tjej så ligger du illa till.

Godfella
2009-04-07, 19:41
Sak samma att slå en kille som en tjej, båda är lika fel.
Blir jag attakerad av endera så kommer jag om så behövs att slå mig fri.

What he said.

Delta_
2009-04-07, 19:42
när dom börjar säga emot

Robbin
2009-04-07, 19:42
Beroende på situationens allvar skulle jag förmodligen först försöka hålla fast henne och om hon inte ger sig slängt iväg henne. Är det däremot fråga om att hon använder tillhyggen eller liknande så tvekar jag inte att skada henne på riktigt. Detta är om det är en okänd tjej, skulle det vara en partner tex skulle jag förmodligen mesat som fan och bara snällt försökt lugna ner henne.

Lite roligt är att jag har fått örfilar och saker (glas som gått sönder tex) kastat på mig av partners fast jag har aldrig tänkt mer på det. Nog har jag förtjänat det kanske men hade det varit jag som kastade eller örfilade hade jag nog varit anmäld för misshandel nu.

bear.flowertwig
2009-04-07, 19:42
Aldrig gjort. Däremot både tusennålar och hästbett på kvinnliga kollegor och vänner. Filosofin är att behandla dem lite som lillebröder. Kärleksfullt med inslag av fysisk fostran (mest för mitt eget höga nöjes skull om jag ska vara ärlig).

Mer våld än så blir det inte om jag inte skulle bli utsatt för det själv.

Eldhroka
2009-04-07, 19:46
När är det ok att slå tjejer?

När hon ber om det :)

tjabon
2009-04-07, 19:49
När hon ber om det :)

-Give me some pain !!!!...............:D

:hbang:

Brock
2009-04-07, 19:51
Får jag en smäll utan anledning eller med oproportionerlig styrka i relation till vad jag gjort så slår jag tillbaka, kille eller tjej.

Nible
2009-04-07, 19:52
När tjejer använder det patetiska argumentet - som TS säger - att dom kan slå en kille blodig utan att han får slå tillbaka, det är i sådana ögonblick man skulle vilja slå dem.
Men om fler känner som jag, att det inte finns något mer oattraktivt när tjejer skryter om att de kan slås eller att de gör det, så är problemet ur världen. Inte bara oattraktivt utan töntigt också, jag tycker inte om sådana tjejer, varken som kompis eller partner.

Där kommer skillnaden mellan killar och tjejer, fortfarande töntigt om killar slås/skryter om det men det är fortfarande en annan sak. Varför vet jag ej, men det är min åsikt.

Guybrush
2009-04-07, 19:57
Det är 2009! Om någon slår mig så slår jag tillbaka. Det spelar ingen roll om det är en tjej eller inte. Tiden då vi red på hästar och viftade med lans är förbi.

von huff
2009-04-07, 20:04
Snabbt sagt nej, men om en brud t.ex. hotar med vapen och är tokig så måste man ju försvara sig på det effektivaste sättet:)Sen finns det ju sinnessjuka brudar som slår sina män så de måste ju ochså försvara sig på nåt sätt men i stort sätt så borde man aldrig behöva slå en kvinna men men:)

regus
2009-04-07, 20:17
Kickin clit streetfajtinstajl

Exdiaq
2009-04-07, 20:21
Slår en tjej mig utan att jag egentligen har gjort något slår jag tillbaka, dock med måtta. Har bara hänt en gång och det var i 6:an har jag för mig. Då var det en galen tjej som började slå mig och dra i håret utan någon som helst anledning. Jag försökte få bort henne men det gick inte så jag gav tillbaka på samma sätt; tog ett rejält tag i håret och drog ner henne i marken för att sedan ge henne en örfil.

Ganymedes
2009-04-07, 20:27
Om hon slår till mig helt provocerat så blir det repressalier. Speciellt om hon är ful.

Roosen
2009-04-07, 20:34
Det är 2009 och det skall vara jämnställt.

elo_
2009-04-07, 20:37
Om jag skulle vara i en livsfarlig situation och enda utvägen är våld, ja då är det inte frågan om saken om det är en tjej/kille/hybrid.. Minsta möjliga våld, sedan bort fort som faaan.

Ändå skulle jag nog i övrigt ha väldigt svårt att slå en tjej. Det är någon slags mental spärr.. Tror nog jag skulle ha svårt att slå någon över hela huvudtaget.. Stora skaderisker och det kan bli väldigt långtgående konsekvenser för både en själv och den man slår.. Det torde bli till någon variant av fasthållning/grepp/sätta mig på motparten om situationen uppstår. :D Iofs så kan ju konsekvenserna av ett sånt handlande vara lika ödesdigra som en smäll.. typ, krossad bröstkorg och sånt. Tänk: "strandad sjöko"..:Virro

Mongar
2009-04-07, 20:40
Det är 2009 och det skall vara jämnställt.

Det är 2009 ja, men även i år heter det jämställt.

ceejay
2009-04-07, 20:42
När man känner sig hotad eller kan råka illa ut typ.

Roosen
2009-04-07, 20:43
Det är 2009 ja, men även i år heter det jämställt.

Det där var ju en nödvändig post....


Inte riktigt så enkelt är det väl inte, så klart det skall väldigt mycket till innan man höjer näven mot en tjej. Nu har jag aldrig slagit en tjej/kvinna, men jan antar att min gräns går när det börjar fara slag/sparkar mot juvelerna.

ryssen
2009-04-07, 20:45
slår nån mig slår jag tebax .

Rahf
2009-04-07, 21:11
När hon har sparringutrustning och vill köra en rond :D. Samt när hon har tillhygge/vapen som kan medföra stor fara för min egen och omgivningens hälsa.

Upptaget
2009-04-07, 21:39
Även om en brud skulle komma fram och slå till dig helt oprovocerat på krogen och ni som skrev att ni skulle slå tillbaka så är jag övertygad om att säkert 50% av killarna som ser detta kommer springa fram och leka hjälte och stå på tjejens sida och börja tjafsa med dig..

Förjävligt tycker jag, beteér sig tjejen som ett rövhål så förtjänar hon det..

Aerials
2009-04-07, 21:41
Jag tycker att hela grejen med att man inte ska slå tjejer fastän tjejen slår bara visar att man verkligen har en kvinnosyn som säger att kvinnan är lägre ställd än mannen. Det är aldrig ok med våld, men självförsvar måste ju gälla oavsett gärningsman eller gärningskvinna.

Det där lät lite särartsfeministiskt -

mini
2009-04-07, 21:54
Det där lät lite särartsfeministiskt -

Fast precis tvärt om.

jwzrd
2009-04-07, 21:56
Fast precis tvärt om.

Var hamnar vi då?

Whistler
2009-04-07, 21:56
Lagen om nödvärn är rätt bra, jag tillämpar den oavsett kön.

mini
2009-04-07, 21:57
Var hamnar vi då?

På likhetsfeminism kanske?

Rahf
2009-04-07, 21:57
Var hamnar vi då?

Särartsmaskulinistiskt? *rolleyes*

Vad är en maskulinist?

*Spaminlägg för att locka leenden*

Mongar
2009-04-07, 21:59
Även om en brud skulle komma fram och slå till dig helt oprovocerat på krogen och ni som skrev att ni skulle slå tillbaka så är jag övertygad om att säkert 50% av killarna som ser detta kommer springa fram och leka hjälte och stå på tjejens sida och börja tjafsa med dig..

Förjävligt tycker jag, beteér sig tjejen som ett rövhål så förtjänar hon det..

Utan tvekan skulle åskådare komma och ta kvinnans parti. Många av männen skulle nog ta till våld för att få spela hjälte eller få ur sig aggressioner.

jwzrd
2009-04-07, 22:06
På likhetsfeminism kanske?

Fråga inte mig. Men som jämställdhetsmaschå med andra ord.

bear.flowertwig
2009-04-07, 22:09
Det är 2009 och det skall vara jämnställt.

Det är 2009 ja, men även i år heter det jämställt.
Det där var ju en nödvändig post....

Haha.
Det var faktiskt en rätt kul post.

Yes
2009-04-08, 00:38
Även om en brud skulle komma fram och slå till dig helt oprovocerat på krogen och ni som skrev att ni skulle slå tillbaka så är jag övertygad om att säkert 50% av killarna som ser detta kommer springa fram och leka hjälte och stå på tjejens sida och börja tjafsa med dig..

Förjävligt tycker jag, beteér sig tjejen som ett rövhål så förtjänar hon det..
Det är nog sant, fast å andra sidan tycker jag det verkar onödigt att slå tillbaks så länge man har kontroll på situationen.

Om jag hamnade i den situationen skulle jag nog mest troligt bara stå som ett stort frågetecken, alldeles för förvånad för att ens bli arg. Att tjejer kommer fram och slår mig helt oprovocerat tillhör inte vanligheterna. :D

sundvall
2009-04-08, 01:10
Sjukt många tjejer som tror det är "okej" att göra vad fan dom vill när dom blir arg på en kille för han just är kille å "man får inte slå tjejer", stör mig något enormt på det. Det "hårdaste" jag gjort mot en tjej är att ge henne en bitch-slap och sedan putta bort henne och detta var efter att hon försökt kickat mig mellan benen riktigt jävla hårt (nej, inte pga övernegg :D).

Annars tar jag nog bara tag i dom å håller fast dom tills dom lugnat ner sig.

sundvall
2009-04-08, 01:15
Förövrigt verkligen hatar jag när man gör något sådant å det genast ska dyka upp 4000 riddare på vita hästar och försöka "rädda tjejen" i hopp om att få ligga, herre jävla gud.

Det värsta var för ett år sedan när jag och flickvännen hade en argumentation utanför krogen halvlulliga klockan 02 på natten där båda höjde sina röster, vi stod där och tjaffsade i kanske 10minuter och under denna tid hinner det komma fram tammefan 5st killar sammanlagt och fråga henne "om det är okej" och påbörja ögonkontakts-fight med mig. Vid samtliga gånger fick hon irriterat vifta bort dom för inte fan lyssnar dom när jag som man säger åt dom att dra inte, jag menar vem vet, dom kan ju bli killen som räddar tjejen från hennes djävulsdyrkare till pojkvän och därmed få doppa åderpålen precis som på film. Lägg er inte i för i helvete. Annan sak om jag klubbat ner henne med trästock.

Bahir
2009-04-08, 02:47
För mig beror det på situationen och vem tjejen är. En örfil kan man väl tåla (så länge den inte träffar örat och skadar trumhinnan), men får man ett (hårt) knytnävsslag i ansiktet eller en pungspark så får hon nog skylla sig själv för vad som kommer härnäst... Bara för att de är det "svagare könet" har de inte rätt att göra som de vill, snarare tvärt om, om man bortser från lagar och normer (vilket man givetvis inte gör, men skillnaderna i styrka och vikt bör respekteras från båda sidorna - konsekvenserna för den svagare är uppenbara).

Som ett exempel så blev jag iputtad i en pool med kläder, mobil osv på för någon månad sedan av en tjej jag kännde. Hon puttade mig bakifrån när jag var framåtlutad för att känna hur varmt vattnet var. Jag var full, men höll mig ändå från att göra annat än att skälla ut henne på ett tämligen objektivt sätt (Christian Bale rage). Hade det varit en kille hade jag sannolikt nitat honom. Det värsta med hela situationen var dock att jag fick ett ganska djupt sår rakt på smalbenet, som blev infekterat så att jag behövde gå till sjukhus och blev borta från gymmet i en månad...

Sparven från Minsk
2009-04-08, 06:11
Egentligen aldrig okej att slå någon, med undantag för att skydda sig själv eller sina nära och kära. Så kommer det till en sådan situation, så är det okej att slå både tjej eller kille.

Stoltz
2009-04-08, 06:45
I självförsvar, precis som med män.

pia
2009-04-08, 07:26
I självförsvar, precis som med män.

:thumbup:

shadowfire
2009-04-08, 07:29
...Annars tar jag nog bara tag i dom å håller fast dom tills dom lugnat ner sig.

Är du ofta i handgemäng med kvinnor?

hahavaffan
2009-04-08, 09:27
Sjukt många tjejer som tror det är "okej" att göra vad fan dom vill när dom blir arg på en kille för han just är kille å "man får inte slå tjejer", stör mig något enormt på det. Det "hårdaste" jag gjort mot en tjej är att ge henne en bitch-slap och sedan putta bort henne och detta var efter att hon försökt kickat mig mellan benen riktigt jävla hårt (nej, inte pga övernegg :D).

Annars tar jag nog bara tag i dom å håller fast dom tills dom lugnat ner sig.Hon försökte sparka dig mellan benen, men misslyckades? Då kan ju bitch-slapen du gav henne ses som en aning onödig.

mangs
2009-04-08, 09:28
av ren impuls slog jag tillbaka (bitchslap), fan va skit jag fick för det.
Tror det var i tvåan.

Jag vet inte om jag har missuppfattat posten ovan? Vad är en bitchslap?


Sjukt många tjejer som tror det är "okej" att göra vad fan dom vill när dom blir arg på en kille för han just är kille å "man får inte slå tjejer", stör mig något enormt på det. Det "hårdaste" jag gjort mot en tjej är att ge henne en bitch-slap och sedan putta bort henne och detta var efter att hon försökt kickat mig mellan benen riktigt jävla hårt (nej, inte pga övernegg :D).

Annars tar jag nog bara tag i dom å håller fast dom tills dom lugnat ner sig.

Anmärkningsvärt, det verkar som vi närt en kvinnomisshandlare vid vår barm ( på min ära)! ;)


Sak samma att slå en kille som en tjej, båda är lika fel.
Blir jag attakerad av endera så kommer jag om så behövs att slå mig fri.

Detta är nog ungefär såsom jag ser på det hela. Först och främst försöka ta mig ur situationen men om det då krävs våld så skulle jag inte agera annorlunda beroende på könet på förgriparen.

Nitrometan
2009-04-08, 09:39
Är du ofta i handgemäng med kvinnor?
Om du har läst sundvalls trådar så vet du att han bråkar en hel del. Slänger ner folk i marken och sånt.

BobaFett
2009-04-08, 10:15
Om hon är proffs thaiboxare och du är en liten rädd man som inte kan slåss?


Shit, om hon är proffs thaiboxare så spelar det ingen roll om man är en liten eller stor man. Som kille vill man gärna tro att en tjej inte kan spöa en men det finns nog många tjejer som kan spöa en tyvärr oavsett hur stor man är :smash:

sundvall
2009-04-08, 11:58
Jag vet inte om jag har missuppfattat posten ovan? Vad är en bitchslap?




Anmärkningsvärt, det verkar som vi närt en kvinnomisshandlare vid vår barm ( på min ära)! ;)




Detta är nog ungefär såsom jag ser på det hela. Först och främst försöka ta mig ur situationen men om det då krävs våld så skulle jag inte agera annorlunda beroende på könet på förgriparen.

Oh en vit riddare, well then sue me.

Granatgiraffen
2009-04-08, 12:02
Hon försökte sparka dig mellan benen, men misslyckades? Då kan ju bitch-slapen du gav henne ses som en aning onödig.

Tycker det är helt okej i det läget. Inte för att jag hade gjort det själv men jag kan ju förstå själva agerandet. Jag blir inte så glad om någon försöker sparka mig mellan benen men träffar insidan av låret istället. "Ey. Du missade, sikta mer åt vänster". Som ren reflexhandling så är den acceptabel.

Morty
2009-04-08, 12:06
I och med att vi är starkare så behövs det sannolikt inte att slåss. Clincha och fäll, säger jag.

sundvall
2009-04-08, 12:07
Hon försökte sparka dig mellan benen, men misslyckades? Då kan ju bitch-slapen du gav henne ses som en aning onödig.

Haha! Försöker _NÅGON_ förstöra mina finaste ägodelar så förtjänar dom åstminstonde en bitch-slap, observera BITCH SLAP inte en tyson-punch i plytet så skallen flyger av.

Patrick Bateman
2009-04-08, 12:23
observera BITCH SLAP inte en tyson-punch i plytet så skallen flyger av.

Keep your pimp hand strong.

http://img150.imageshack.us/img150/3627/clipimage0011.jpg

sundvall
2009-04-08, 12:24
Keep your pimp hand strong.

http://img150.imageshack.us/img150/3627/clipimage0011.jpg

:laugh:

EkarN
2009-08-25, 18:18
Jag tycker att hela grejen med att man inte ska slå tjejer fastän tjejen slår bara visar att man verkligen har en kvinnosyn som säger att kvinnan är lägre ställd än mannen. Det är aldrig ok med våld, men självförsvar måste ju gälla oavsett gärningsman eller gärningskvinna.

Haha slår man kvinnor ser man ner på dem slår man dem inte ser man också ner på dem:D

EkarN
2009-08-25, 18:24
F.ö skulle jag aldrig slå en tjej såvida det inte var det enda sättet att avstyra situationen.

stridis
2009-08-25, 18:27
Well, några sparringar har väl jag gått lite hårt åt de stackars tjejerna, men det är ok.

När är det ok att slå tjejer i självförsvar? När det behövs förståss. Men jag skulle personligen nog inte slå tillbaka, man kan vara hårdhänt nog för att de skall förstå poängen utan att man slår. Men skulle man stå där i mitten av ett gäng med kickerstjejer så då håller inte fan jag igendå blir det *pow* *pow* och sen springa fort som fan, jag tänker inte låta mig bli ommöblerad i fejset bara för att det är tjejer.

eternallord
2009-08-25, 18:34
Två scenario; självförsvar alternativt att hon ber om det.

stridis
2009-08-25, 18:40
Om hon ber om det? Typ i sängen eller? Då är det ok antar jag.

Jävlas hon så är man hårdhänt, eller den större mannen och helt enkelt går därifrån eller vadsomhelst.

Självförsvar: Inget är heligare än ens eget arma skinn, den är mitt tempel.

NikoLei
2009-08-25, 18:44
Må låta hemskt, men jag tänker inte på om det är en tjej eller ej. Har det gått så långt att jag kommer slå någon, och då ska man fan gjort något hemskt, då slår jag oavsett vem/vad personen är.
T.ex, kommer en odräglig person fram till mig, beter sig som ett svin och förolämpar mig eller liknande så är det klart som fan att jag gör något åt det, oavsett om det är en kille eller tjej, svart eller vit. person som person liksom.

Morrris
2009-08-25, 18:49
Nej. Fosterställning är lösningen.

ispåse
2009-08-25, 19:00
Intressant, blev jag attackerad av en tjej som verkligen vevade på skulle jag nog dra av henne ett öra eller slita upp näsan och sedan gå iväg. Plastikoperationer mm borde nog få henne att ångra sig.

coxie
2009-08-25, 19:12
Vid självförsvar precis som med man vs man, pojke vs pojke och T-rex vs Stegosaurus.

Däremot har jag inte försvarat mig med våld när jag åkt på en bitchslap, jag tog den med ett leende vilket jag inte ångrar då det gjorde henne ännu argare. Jag tror inte att jag kommer möta nästa bitchslap med våld, tycker det krävs mer än så oavsett kön.

m0lle
2009-08-25, 19:13
Intressant, blev jag attackerad av en tjej som verkligen vevade på skulle jag nog dra av henne ett öra eller slita upp näsan och sedan gå iväg. Plastikoperationer mm borde nog få henne att ångra sig.
hardman #1

m0lle
2009-08-25, 19:18
har också fått en bitchslap av en rabiat 40-årig dam en gång. jag blev jävligt arg men gick därifrån. en annan gång var jag tvungen att knuffa bort en sjövild pundare två gånger för att hon attackerade mig med slag och sparkar (f ö skrek hon samtidigt som hon vevade ungefär som Ronja Rövardotter, det var ganska komiskt i efterhand). andra gången ramlade hon baklänges och gav upp. det är mina erfarenheter som streetfighter. annars säger jag som Paolo i Stockholmsnatt: "sköt dig själv för i helvete KÄRRINGJÄÄÄVEL!" och kastar t-shirten i väggen.

eternallord
2009-08-25, 19:27
Om hon ber om det? Typ i sängen eller? Då är det ok antar jag.
Ja precis.

Jure
2009-08-25, 19:35
När BMI:t går över 30. Då är dom inte försvarslösa längre. Frågor på det?

mangemani
2009-08-25, 19:38
om jag blir attackerad eller att nån nära blir attackerad.
går tjejen till attack så tar jag det som att tjejen har tänkt igenom konsekvenserna och är redo att ta dom.
tjejer som försöker gömma sej bakom det där "jag är ju tjej,du kan ej slå mej" BS skrattar jag bara åt,finner det så löjligt.

Jure
2009-08-25, 19:42
Så hur hade du agerat mangemani? Hade du utdelat lavetter åt höger och vänster? Eller hade du bara fnyst åt dom?

stridis
2009-08-25, 19:49
När BMI:t går över 30. Då är dom inte försvarslösa längre. Frågor på det?

Men då är de ju koner size XXXXXXXXXXXL. Såvida du inte är i en telefonkiosk så är det ganska lungt att börja jogga lite lätt därifrån.

Alternativt så är det inte tjejer (längre). Vilket var det tråden handlade om.

Skall jag tolka det här som att du är stygg mot fläsk?

Jure
2009-08-25, 19:51
Du kan tolka det hur du vill Stridis. Du har mitt resonemang.

rooz
2009-08-25, 19:59
De få gånger jag råkat ut för en roidande kvinna har jag hållit fast denna tills hon lugnat sig, men en gång fick jag ta ett polisgrepp och säga åt henne på skarpen att lunga ner sig eller dra...


Men slå någon hoppas jag aldrig behöva..

mangemani
2009-08-25, 20:10
Så hur hade du agerat mangemani? Hade du utdelat lavetter åt höger och vänster? Eller hade du bara fnyst åt dom?


1 slag,1 slag tillbaks.
jag hade ju inte direkt ställt mej och misshandlat dom,utan mer ge igen med lika mycket.

Jure
2009-08-25, 20:12
1 knuten näve = 1 knuten näve tillbaka? Ett hårt slag från en tjej = hårt från en kille?

ryssen
2009-08-25, 20:20
har en kompis som var ihop med en tjej som är sm 2,a i nån kampsport dom bråkar hon slår ner han på riktigt han ser för jävlig ut blir polissak av det och han åker på allt.

jag är jämställd.varannat slag tack om jag skulle få på tjäften i teorin iallafall.
i verkligheten hoppas jag att jag springer därifrån för att slippa dom rättsliga efterspelen.

Coldsmith
2009-08-25, 20:55
har en kompis som var ihop med en tjej som är sm 2,a i nån kampsport dom bråkar hon slår ner han på riktigt han ser för jävlig ut blir polissak av det och han åker på allt.

jag är jämställd.varannat slag tack om jag skulle få på tjäften i teorin iallafall.
i verkligheten hoppas jag att jag springer därifrån för att slippa dom rättsliga efterspelen.

Hur menar du att han åkte på allt?

NikoLei
2009-08-25, 21:20
1 knuten näve = 1 knuten näve tillbaka? Ett hårt slag från en tjej = hårt från en kille?

Om jag blir attackerad av nån idiot så får jag inte slå hårdare än denna tillbaka om jag nu kan det?

Jag menar, blir jag attackerad eller måste försvara mig så är det självklart att jag inte bryr mig om det är en tjej eller Mike Tyson, då måste jag försvara mig, det är det enda som finns i ens huvud då, inte vem den andra personen är.

John M
2009-08-25, 21:31
Ett hårt slag på rumpan för att markera. Blir hon ju kåt dessutom *drool*

Jure
2009-08-25, 21:56
Om jag blir attackerad av nån idiot så får jag inte slå hårdare än denna tillbaka om jag nu kan det?



Sa jag något om det? Om jag inte missminner mig så skrev jag ett frågetecken efter. Jag bara undra vart gränsen gick.

NikoLei
2009-08-25, 22:45
Sa jag något om det? Om jag inte missminner mig så skrev jag ett frågetecken efter. Jag bara undra vart gränsen gick.

Ledsen, jag som misstolkade totalt, trodde du menade något helt annat uppenbarligen. Därför som jag hatar att konversera över internet, idioter som jag förstår ju inte då,haha. Sorry mate!:)

Chris
2009-08-25, 22:55
http://www.youtube.com/watch?v=ndX2RFHmMNg Slår man en tjej får man tydligen spö av 10 andra killar som vill ligga med tjejen och måste försvara henne.

ndX2RFHmMNg

NikoLei
2009-08-25, 23:14
http://www.youtube.com/watch?v=ndX2RFHmMNg Slår man en tjej får man tydligen spö av 10 andra killar som vill ligga med tjejen och måste försvara henne.

ndX2RFHmMNg

Herregud, vad ger henne rätten att slå honom, klart man slår tillbaka om någon attackerar en fysiskt, sen att macho Jörgen och hans primadonnor allihopa börjar attackera honom är ju bara sorgligt, vad fan har han gjort dom? Att dessutom slå honom när han ligger ned, fega jävlar. Nu vet jag visserliggen inte storyn bakom men det hela men det förtäljer inte själva händelsen.

Anton Fräs
2009-08-25, 23:16
För att skydda sig själv eller annan medmänniska från fysiskt våld känns ju som en rätt bra väg att gå.. Psykiskt våld är det bara att svara med samma medel mot, alternativt gå därifrån.

Kwon
2009-08-25, 23:19
har en kompis som var ihop med en tjej som är sm 2,a i nån kampsport dom bråkar hon slår ner han på riktigt han ser för jävlig ut blir polissak av det och han åker på allt.

!!!!!!!!!!

Jorpa
2009-08-25, 23:22
http://www.youtube.com/watch?v=ndX2RFHmMNg Slår man en tjej får man tydligen spö av 10 andra killar som vill ligga med tjejen och måste försvara henne.

ndX2RFHmMNg


Bra gjort, fast han hade vart KUNG om han bara slog tillbax utan att börja gå mot henne och skrika. Nu är han bara semikung, men de va bra gjort ändå tycker jag.

ryssen
2009-08-26, 07:57
Hur menar du att han åkte på allt?

kom inte ihåg exakt hur det blev polissak av det men han åkte på misshandel på henne.
han utan tänder och hon inte en skråma låter rättvist det där.

Fru_Flisa
2009-08-26, 08:33
En kille ska aldrig behöva slå en tjej för att enbart freda sej, om hon inte är både större och starkare. Det räcker med bra grepp, eller allra helst en kram...
Fast min åsikt är endå att att en kille har samma moraliska rättigheter som en tjej; öga mot öga tand mot tand.
Men en tjej som slår en kille på käften med all sin styrka är mycket svagare än en kille som likaså slår allt han har,
våld är aldrig "okej" men en tjej som misshandlar en kille har rätt att få svar på tal.

Timme
2009-08-26, 08:40
Jag anser att en killeALDRIG får slå tillbaka. Inte ens om tjejen tar en glasflaska och drämmer i huvudet sen sparkar på dig när du ligger ner.

Vi är nämligen så ohyggligt starka och tjejer är ömtåliga som glas.

det roliga 'är att jag vet många killar som verkligen är ohyggligt svaga som skulle få så mycket spö av random tjej.

Du låter som en riktigt go mansgris :)

Grahn
2009-08-26, 08:59
Regeln är ju att man inte ska slå någon, man bör speciellt inte slå de som på något sätt är svagare. Men som alla regler finns det undantag och att försöka entydigt specificera dem det är väl lika komplicerat som att författa lagen, tolka den och bestämma hur den skall praktiseras.

Rent spontant finner jag tjejer som utnyttjar att killar ogärna lägger han på dem extremt frånstötande.

Finska Lejonet
2009-08-26, 09:14
Som man får man väll använda sig av knuffar och att "hålla i" när det kommer till töser. Att utdela en rak höger ska aldrig behövas...
Sen får man inte glömma att använda ett effektfullt attackvrål för att avskräcka tjejen. =p

Anton Fräs
2009-08-26, 09:21
Som man får man väll använda sig av knuffar och att "hålla i" när det kommer till töser. Att utdela en rak höger ska aldrig behövas...


Finns gott om tjejer som slåss jävligt bra, inte för att det är direkt något meriterande i mina ögon men ibland kan man säkerligen försvara även en "rak höger" mot en tjej. Speciellt om man nu tänker in kniv eller liknande i situationen.

Tiga
2009-08-26, 11:37
Om de slår först. Jämlikt samhälle va!?

WorkOutBuddy
2009-08-26, 11:44
Tjejer är ömtåliga som glas, haha :laugh: Dom tål mer än man tror.

Jag har aldrig slagit en tjej och kommer nog aldrig göra det. Men om någon på något sätt försöka skada mig fysiskt så skulle jag slå galet oavsett kön. Då menar jag allvarlig skada och inte någon knuff eller liknande.

Swing Away, That's What I say!

ARMSTARK
2009-08-26, 11:53
Jämlikhets debatten är ett skämt, den gäller bara åt ena hållet.

Själv är man uppväxt då det hette Sovjetunionen och Negerbollar, :D , då var det helt uteslutet att slå en tjej.

Kanske kommer det att bli annorlunda i framtiden, men det är inte särskilt troligt.

ManuelIT
2009-08-26, 12:04
det roliga 'är att jag vet många killar som verkligen är ohyggligt svaga som skulle få så mycket spö av random tjej.

Du låter som en riktigt go mansgris :)

Rätt uppenbart att han är ironisk...

jaaaaag
2009-08-26, 12:09
Hade jag varit en kille och en tjej hade kommit fram till mej och slått mej så hade jag slagit henne tillbaka. Är man så korkad att man går fram och slår på någon så får man vara beredd på att den personen, oavsett om det är en kille eller en tjej, kanske vill lappa till en tillbaka...

Mourten
2009-08-26, 12:24
ALDRIG.
Oavsett situation. Jag har fått bra många örfilar etc och slag också skulle aldrig ge tillbaka. Möjligen hålla i henne så hon inte kan fortsätta slå mig.

Toby Asp
2009-08-26, 14:06
Skulle jag se ett gäng tjejer som rånade/misshandlade någon, tex en åldring, skulle jag nog kunna lappa på dom rätt duktigt. Tycker man ska undvika våld så långt det går, men samtidigt känns det konstigt att kön skulle vara något hinder. Dom som säger aldrig, är det då för att tjejer generellt sett är svagare? Gäller då samma fridlysning för tunna veka killar? Eller är det något sorts försök att vara gentleman?

ARMSTARK
2009-08-26, 14:18
Skulle jag se ett gäng tjejer som rånade/misshandlade någon, tex en åldring, skulle jag nog kunna lappa på dom rätt duktigt. Tycker man ska undvika våld så långt det går, men samtidigt känns det konstigt att kön skulle vara något hinder. Dom som säger aldrig, är det då för att tjejer generellt sett är svagare? Gäller då samma fridlysning för tunna veka killar? Eller är det något sorts försök att vara gentleman?

Det är nog en mix av gentleman/uppfostran/kultur. MEN om jag skulle se ett gäng tjejer misshandla en pensionär/invalid så skulle jag sparka in tänderna i nacken på de djävlarna, nån gräns får det vara!

delta_mats
2009-08-26, 14:28
Tycker det här är ett bra sätt att lösa konflikter på.

7W0pOApf3fM

ARMSTARK
2009-08-26, 14:38
Tycker det här är ett bra sätt att lösa konflikter på.

7W0pOApf3fM''

:laugh: :laugh: :laugh:

mattilainen
2009-08-26, 15:29
ALDRIG.
Oavsett situation. Jag har fått bra många örfilar etc och slag också skulle aldrig ge tillbaka. Möjligen hålla i henne så hon inte kan fortsätta slå mig.

En örfil tycker inte jag är samma sak som en knytnäve eller kanske ännu värre med en glasflaska eller liknande.

LillSkalman
2009-08-26, 15:48
Många verkar ha sin åsikt eller sitt agerande klart för sig. Jag själv har verkligen ingen aning vad jag skulle göra om jag råkade ut för att en tös attackerade mig fysiskt på stan. Jag skulle nog se ut som en fågelholk.

Utöver självförsvar ser jag dock verkligen inte att våld mot någon människa är befogat eller nödvändigt.

stridis
2009-08-26, 16:28
Lite teoretiskt är ju resonemanget. Den enda händelsen jag varit med om när det gäller självförsvarssituationer och tjejer var när en tjej började riva och bitchslappa en kvinnlig konduktör på kungsbackapendeln. Då höll jag fast den fuskåkande tjejen.

Coldsmith
2009-08-26, 16:49
ALDRIG.
Oavsett situation. Jag har fått bra många örfilar etc och slag också skulle aldrig ge tillbaka. Möjligen hålla i henne så hon inte kan fortsätta slå mig.

Varför?

MrPowa
2009-08-26, 17:01
De är väll jämlikhet så då är de okej.

Nee för att vara seriös så beror de på tillfället.

Mourten
2009-08-26, 17:11
En örfil tycker inte jag är samma sak som en knytnäve eller kanske ännu värre med en glasflaska eller liknande.
Jag har fått knytnävsslag också å de har jag lixom bara löst utan våld, står jag efter en glasflaska är jag rätt nöjd men skulle inte slå henne, dock helt klart hålla i å ringa snuten.
Varför?
Man slår inte en tjej eller en person med glasögon, eller överhuvudtaget den som är mindre och inte kan försvara sig bra, kommer någon K1 tjej å vill slåss med mig lär jag få stryk iaf även om jag försökte slå henne, tar jag hellre stryk utan att slå tillbaka, har man iaf inte torskat en fight mot en brud :D

Wilt the Stilt
2009-08-26, 17:56
Man slår inte en tjej eller en person med glasögon

i lol'd

frambogir
2009-08-26, 18:18
Närhelst det inte finns något bättre att göra, och det gör det alltid.

Fatalist
2009-08-26, 18:20
Jag tycker att en människa som blir slagen förtjänar att försvarar sig, helt blint för kön. Allt annat är bara löjligt i mina ögon. Sen är det väl olika var man drar gränsen för "försvar".

Lifeless
2009-08-26, 18:53
http://www.fitflex.com/nasser13.jpg

Man ska inte slå fok med glasögon.

Avesta
2009-08-26, 19:02
En tjej som slåss åker definitivt i backen, även om inte med slag.