handdator

Visa fullständig version : Blir så himla trött av träning


henk4n
2009-04-07, 14:00
Tja!

Efter jag har gymmat så är jag helt slut och orkar knappt röra mig eller tänka (fokusera). Detta är otroligt jobbigt, eftersom jag bara kan gymma på förmiddagen och måste ha energi att plugga/jobba på eftermiddagen och kvällen... Har ni några tips hur jag ska slippa detta? något jag kan äta eller liknande..

Mvh Henrik

henk4n
2009-04-07, 14:12
Oj. Fet plats att lägga den här tråden.. pinsamnt :em:

saab900
2009-04-07, 14:20
Du kanske äter för lite eller vid fel tillfälle? Se till att du får i dig rejält med mat efter träningen, gärna majoriteten av de kalorier du äter under en dag.

pellepedal
2009-04-07, 14:29
Ät mer och bättre.
Sov mer.
Gå och kolla om du har nån brist av något.
Tanka mer energi av solen. Överge datorn och PS3:an en tid.

Chrillee
2009-04-07, 15:27
Det är likadant för mig, är helt utslagen efter tunga pass. Kan gå hem och somna på studs.
Så att plugga eller arbeta efteråt är uteslutet.

Men det är väl helt naturligt, träna är ju ingen lätt aktivitet precis. Tung fysisk aktivitet, tar väl ut sin rätt.

King Grub
2009-04-07, 15:29
Många tränar på elitnivå, trots att dom inte är på elitnivå, utan har ett liv med skola eller arbete att sköta. Det går ofta inte. Riktigt hård träning blir dom flesta inte pigga i vardagslivet av. Tvärtom blir man helt slut stora delar av dygnet. Träning som man blir pigg tills vardags av är träning ett par tre gånger i veckan, utan att ta ut sig maximalt.

Skriv upp vad och hur mycket du tränar.

Mourten
2009-04-07, 15:44
Haha tur att man går i skolan snitt 3 h om dagen så man kan träna/äta/sova resten :)'
Men känner igen ditt problem, jag är sällan uppe efter 21 eftersom jag är så jävla trött.

Alexton
2009-04-07, 16:44
Får motsatt effekt, blir överpigg och social.
Om du tränar väldigt hårt och långa pass så kanske Grubs post förklarar det hela?
När jag tränade thaiboxning 3 gånger i veckan och 3-4 pass gym så brukade jag också känna mig trött och hängig.

henk4n
2009-04-07, 17:10
Jag brukar träna omkring 4 gånger i veckan och då kör jag till max! Ett träningspass brukar vara på omkring 1.5 timma~. Ska nog börja träna 2 gånger i veckan och sluta basta efter träningspasset *cupid*

Jag har bara tränat sen i oktober månad så kanske jag kör alldeles för hårt? Men träning är så jävla kul... :P Tyvärr har det blivit så att jag måste sluta träna när jag förbereder mig för tentor eftersom jag blir helt utslagen efter träning och kan därav inte plugga *gah!*

Scratch89
2009-04-07, 17:38
Om du bastar efteråt kan det vara boven. Inte att du bastar, utan att du inte får i dig näring. Jag har fått ordinera kolhydrat åt min lille adept direkt efter träning, annars slocknar hon direkt när hon kommer hem.