handdator

Visa fullständig version : Lyfta lite vikter, springa, och spela schack.


Tricklev
2009-04-06, 20:10
Har en gammal journal liggandes här, men det får bli en ny istället, den gamla känns väldigt utdaterad.

Ålder: 22
Kön: Penisbärande
Längd: 169cm
Vikt cirka 80+ tunga kilon. Planen är att sakta klättra neråt inför och under sommarn, gillar inte att vara såhär tung.

Mått osv har jag inga, finner det inte intressant.

Målen för mig just nu är att förbättra på konditionen, tappa vikt, inte tappa för mycket styrka, samt bli bättre på schack.

Mina egentliga mål med styrketräningen är rätt SL-inriktade, dock så tryter den motivationen just nu pga strul med taskigt placerad bostad, samt taskigt placerat gym. Som jag är bunden till i cirka 4månader till.

Tricklev
2009-04-06, 20:10
Söndag 5 April

Har varit sjuk i 2 veckor, uppföljt av en vecka lathet där den enda träningen har bestått av löpning.

Dagens träning, 40 pussel samt avslutat ett correspond-lir i ett fint endgame jag dominerade. Studerade Jeremy Silmans Turning Misconceptions into Mastery igår, och tänkte fortsätta det idag. Har läst lite av han förut och finner verkligen att hans råd hjälper mig förstå brädan bättre, men det är nog ett tag före jag kan omsätta det i praktiken. Dom små subtila dragen är svårförstådda och verkligen inte lätta att omsätta i praktiken. Direkta taktiska drag däremot är betydligt enklare. Däremot så börjar jag förstå tankarna bakom vissa av dom subtilare dragen, ska testa ut hans idéer lite i dagens matcher.

Ska dessutom studera 2 spel jag förlorade under helgen och köra 3 Live spel, min taktiska förståelse för öppningen har ökat en del den senaste tiden tycker jag, ser fällor betydligt enklare, trots att jag inte har studerat öppningarna direkt. Ska vänta med mer öppningsstudier tills mitt endgame och strategiska förmåga över midgame är större.

Tricklev
2009-04-06, 20:14
Måndag 6 april

Dagens pass gick åt helvete, körde igenom hela kroppen med diverse övningar och tog det rätt lungnt, tänjde lite dessutom. Ville inte sätta igång direkt med ett hårt schema, vill inte behöva spendera hela veckan förlamad i sängen efter första passet.

Orkar inte skriva upp övningar, vikter med mera, passet gick sunk iaf, enda höjdpunkten var lite grepp i slutet av passet.

Ska lägga om viktträningen under den kommande tiden, helkroppspass kommer fokusen ligga på under den närmsta tiden. Vill köra igenom kroppen 2 gånger i veckan under viktnedgången, utan att behöva spendera 5 dagar i veckan i gymmet. Motivationen tryter lite just nu gällande styrketräningen också. Så helkroppspass är nog det enda sättet för mig att fortfarande tvinga mig själv till gymmet just nu.

30minuter kondition i slutet av passet, gick rätt bra. Kondition är jobbigt.



Körde även lite taktiska puzzel idag, 1450+ i rating just nu. Har legat över 1400 i en hel vecka nu, får ta mig i kragen, fokusera och pusha mig själv över 1500 före slutet av veckan.

Avslutat 2 correspondence matcher med vinster dessutom, och ska nu köra lite live matcher. Har läst cirka 20 sidor i Turning Chess Misconception into Chess Mastery idag. Gillar den boken skarpt.

Tricklev
2009-04-07, 13:50
Garrhhh, lyckas inte få ner något helkroppschema som tar mindre än 90minuter att göra, jag förstår inte hur folk lyckas göra helkroppspass på under 45minuter, får väll skapa en tråd om jag inte lyckas söka fram någon vettig tråd.

Dags att bege sig ut på löpning nu, ciao.

Tricklev
2009-04-07, 14:50
Tisdag 7 April

30minuter löpning, tungt som fan. För att citera en stor man. varför har inte kroppen bra kondition automatiskt?

Blev i intervaller, är lite varsam och försiktig med kroppen just nu under löpningen, är tyngre än jag är van vid, och det märks under konditionen. Riktigt nöjd med dagens pass.

Får bättre kondition och blir lite sötare för varje pass som går.

Tricklev
2009-04-07, 20:10
Schack 7 April

Blivit en del övning idag, avslutade en del korrespondant matcher och två live matcher.

Med dagens matcher har jag 7 vinster 3 förluster i nuvarande gruppspelet och jag går kanske vidare till andra gruppspelet i denna turnering. Har en annan där hela första gruppspelet är avslutat och jag kommer gå vidare till andra gruppspelet så fort det drar i gång.

Även införskaffat två poäng i lagmatchen Sverige mot Grekland, känndes bra.

Blir antagligen en eller två matcher ikväll och sedan lite bokövande, imorgon ska jag dessutom bege mig ner till den närliggande klubben för första gången och få lite spö.

Har tänkt att läsa in Turning Misconceptions into Mastery inom denna månaden och sedan lägga ner en hel del tid på praktik och lite taktiska puzzel. Blir mindre teori och mer praktik då, vill bara få ner grunderna före jag lägger böckerna åt sidan (för ett tag) och kör ett till två hundra matcher där jag försöker omsätta det i praktiken och övar upp min brädförståelse.

Scratch89
2009-04-07, 20:14
Kul med journal!

Va, spelar du schack på så hög nivå? När jag var yngre spelade jag (vi, när vi spelade i lag) på SM-nivå, och knep en hel del titlar. Jag har säkert tappat allt, dock.

Helkroppspass kan man få ner till rätt så korta, om man vill det. I can helpz!

Tricklev
2009-04-07, 20:17
Ja! Helpz please, jag lyckas fan inte få ner passen till en hyffsad nivå utan att känna att jag går misste om alldeles för mycket.

Nej, jag spelar på en låg nivå, ovanstående stats är på en schacksida on teh interweb, mitt första besök till en schack-klubb i hela mitt liv sker imorgon. Jag är amatörn, började för cirka 5 veckor sedan, men det är riktigt kul får jag säga.

Scratch89
2009-04-07, 20:24
Fräckt. Då kanske jag har chans att vinna. :D

Vi kan ju kanske ta ett pass här i närheten någon gång snart? Du har ju ändå spritförrådet kvar här. Vad kostar en engångsträning på ditt gym?

tobbo
2009-04-07, 20:25
Haha, härlig vändning du har gjort till shack, jag är inte tillräckligt säker med min sexualitet för att börja med det. Så inget RPG:ande längre eller?

Ser ju bra ut i övrigt i journalen, gl hf med "come backen". :)

Tricklev
2009-04-07, 21:01
Fräckt. Då kanske jag har chans att vinna. :D

Vi kan ju kanske ta ett pass här i närheten någon gång snart? Du har ju ändå spritförrådet kvar här. Vad kostar en engångsträning på ditt gym?

Gratis om du vill att en snubbe ska gå jämte dig och visa cabelcurl. =/
Annars kostar det tyvärr rätt mycket, 80kr eller så. Vad kostar det på ditt gym?

Haha, härlig vändning du har gjort till shack, jag är inte tillräckligt säker med min sexualitet för att börja med det. Så inget RPG:ande längre eller?

Ser ju bra ut i övrigt i journalen, gl hf med "come backen". :)

Säker i din sexualitet? Schack är den manligaste sporten som finns, vi tillåter knappt kvinnorna att spela mot oss, dom får egna rankningar (Woman grand master kontra vanlig,) och egna tävlingar (Woman World Master kontra den vanliga). För vi anser att män är bättre än kvinnor.

Scratch89
2009-04-07, 22:14
80 kr är ju chill with the grill. Jag tror att det kostar något liknande på vårt gym, och jag vågar påstå att det är bättre, faktiskt. Vi får styra upp något.

Sen undrar jag också hur schack kan ses som omanligt.

Tricklev
2009-04-08, 21:08
Schackklubben var stängd idag, så dagens träning har bestått av Street Fighter 4 träning med Honda och Mr Bison.

Imorgon blir det ett styrkepass och antagligen lite kondition också.

Hadooken.

Andy.da.wohoo
2009-04-08, 21:12
Varför blev det ingen träning med Blanka? Eller var det så att han bara fanns med i tvåan..?

C.E.J.
2009-04-08, 21:13
Den här måste jag följa. Tycker du skriver bra saker här på forumet, så why not. Hoppas du får tillbaka motivationen för SL snart.

Tricklev
2009-04-08, 21:31
Varför blev det ingen träning med Blanka? Eller var det så att han bara fanns med i tvåan..?

Blanka och Ken (Mr Shoryuken) har varit mina två primära motståndare idag, jag väljer mina karaktärer på coolhet, och då vinner E.Honda (Sumo är coolt) samt killen i röd kostym varje dag.

Den här måste jag följa. Tycker du skriver bra saker här på forumet, så why not. Hoppas du får tillbaka motivationen för SL snart.

Jepp, tror nog att den kommer komma tillbaks snart, tills dess försöker jag bara hålla igång kroppen så väl jag kan. Mina tidigare svackor i träningskarriären har tyvärr oftast resulterat i total inaktivitet vad gäller styrketräning, så försöker att undvika det denna gång.

Scratch89
2009-04-08, 21:40
Jag ska se om jag kan fixa ett schema åt dig också. Ut på MSN!

Tricklev
2009-04-09, 19:30
Styrketräning och lite schack Torsdag 9 April

Dagens styrkepass avklarat, visade sig att gymmet hade påsktider, så fick dra iväg dåligt mättad och med en liten huvudvärk, det var inga problem dock.

Var ett tag sedan jag körde någon av dom tre stora, så blev en del tänjande och teknik övning mest, främst så i böjen.

Bänkpress: 80x3, 80x3, 80x2. Handlederna gillar inte bänken om dom inte är ordentligt virade, så tog det rätt lugnt här. Lindorna var rätt dåligt tilldragna under sista settet och jag fick avbryta mitt under. Annars kändes det skönt, avlyften kändes tyngre än själva lyften.

Böj: 100x3, 100x3, 100x3. Kändes fint, blev en hel del töjande och teknik här främst, när man inte har böjt på ett par veckor så känner man sig betydligt stelare och sämre än man antagligen är.

Chins, kroppsvikt endast. Första settet 7, andra 6, sedan tre efterföljande set på 5 var. Får skylla på Estrellas nya Dill och havssalt chips. Riktigt goda.

Sittande hantelpress, tänkte köra militärpress här men fanns inte någon ledig stång för det, så fick improvisera.
Hantelpress: 20x8, 20x6, 20x5, 20x5, 20x5.

Pga påsktiderna så började jag få rätt ont om tid här, så jag fick börja supersetta.

Stångrodd: 80kg
Raka marklyft: 80kg

4 set på båda övningarna.

Chins: Kroppsvikt x10, KV x10, KVx9

Sedan lite Bicepscurl, inte en aning om vikten, använde färdigmonterade skivstänger och testade mig fram tills jag hittade en vikt som kändes bra. Hade för ont om tid för att hålla reda på vikten.

Lite om passet, kändes bra för det mesta, stångrodd och raka markarna gjorde riktigt ont i nävarna dock. Ingen extrem vikt att hålla men stången var ju i nävarna nästintill nonstop under tiden dom 8 setten tog. Lär inte supersetta dessa två igen om jag inte har väldigt bråttom. Overall gick passet rätt bra, lite mer tid nästa gång bara så ska det inte vara något problem.

Supersettade Chinsen och bicepslekandet.

Sedan kastade jag i mig min vassle och kastade mig svettig in i bussen och åkte hem. Jag är old school, vassle, inte EEA, om det finns något i denna värld som är äckligare än vassle vill jag inte veta.




Schack
Läste en kort artikel om Kings Gambit idag, var rätt intressant. Jag har inte studerat teorin långtgående i den, vilket är rätt menlöst för en kille runt min rating och nuvarande förmåga. Dock så ska jag testa den lite, och följa dom vanliga öppningsprinciperna, vilket är det viktiga att studera just nu. Kings Gambit verkar ofta leda till explosiva och dynamiska spel, och det är något jag behöver öva på, att ha en dynamisk fördel och göra något med den. Kontra statiska fördelar som är något enklare att använda till sin fördel.
Nu är jag fullt medveten om att dom flesta på top nivå har slutat med KG, och att den anses vara teoretiskt osund, eftersom att svart, vid korrekt spel slutar upp med jämbördighet, om inte bättre. Detta är dock knappast intressant för oss under 2000 i rating. Det verkar vara viktigt som nybörjare att inte lägga för mycket tid vid den senaste öppningsteorin som nybörjare, då den oftast saknar relevans för din lärningskurva som nybörjare.

Scratch89
2009-04-09, 22:50
Kul att du testade schemat. Jag tror att det kan bli bra! Kändes det fint?

Angående schacken så ska jag försöka läsa på vad det är för öppning. Är det inte den som innebär att man spelar ut alla pjäser så fort som möjligt?

Tricklev
2009-04-09, 23:41
Det försöker man oftast att göra i alla öppningar, detta är den som börjar 1. e4 e5 2. f4, och jag erbjudar han min bonde för att greppa tempo och utveckla mer pjäser.


Schack 9 April

Dagens spelande har gått riktigt bra, har övat på mina pussel, där min pusselrating har ökat och är påväg att bryta 1500 gränsen, inte högt, men en start. Dessutom har jag läst flera spel, "regler" med mera ur en bok till och ifrån gymmet. Och av dagens 9 spel (vissa kortare, 5-10minuter, vissa längre, uppåt en timma,) har jag vunnit 8. Det behöver ju inte säga något i sig dock, men jag försöker att sträva efter att förstå och använda dom strategiska tipsen och reglerna. Och inte bara planlöst titta efter eventuella attacker (speciellt på kingside) som så många nybörjare planlöst gör. Och jag är långt ifrån att förstå dom fullt ut, eller att kunna omsätta det i praktiken, men jag tycker allt att jag ser lite framsteg i dagens spel kontra dom förra. För varje vecka kan man nästan hitta nya förbättringar i spelen. Det går undan i början.

Tricklev
2009-04-09, 23:55
Passet kändes fint, tog lite längre stund än jag hade hoppats på, men det är nog mest mitt fel. Mitt under passet så började två personer snacka om Christopher Walken, och det var ju självklart ett ämne man inte kunde låta bli att finna intressant. Walken är cool (Se bild).

http://img10.imageshack.us/img10/6311/walkene.jpg

När jag var inne i omklädningsrummet och fyllde på vattenflaskan stötte jag på en äldre herre som knäppte upp en öl att dricka efter passet, skön stil, jag gillar han, skön distans till sin träning.

Scratch89
2009-04-10, 08:42
Walken + öl måste vara den bästa kombinationen.

Tricklev
2009-04-10, 21:43
Fick precis ett mail ifrån kolozzeum, woho, nu kommer jag få posta i allmänt igen tänkte jag direkt. Så var det istället reklam för Pez och en koloträff. Som vi sa när jag var 12 och spelade Magic, jag fick smaka den i fulen.
http://img25.imageshack.us/img25/8624/bullfightgonebad.gif




Dagens schackande har förövrigt gått grymt, och tur det, imorgon blir det fest, och antagligen lite alkohol. Får slå på alkolåset på datorn så jag inte försöker lira när jag kommer hem på kvällen. När jag var på fest hos Scratch sist så förlorade jag 7 matcher den kvällen före jag äntligen gick och la mig. Schack och alkohol går inte ihop.

Oskis
2009-04-10, 21:49
Som vi sa när jag var 12 och spelade Magic, jag fick smaka den i fulen.



Nu blir jag lite nostalgisk.

Spelas Magic fortfarande? Jag borde ha massa kort någonstans i källaren som man möjligtvis skulle kunna försöka sälja till någon butik (och givetvis bli totalblåst :D)

Tricklev
2009-04-13, 00:40
Schack Söndag 12 April

Har blivit riktigt mycket tactics idag, har ökat min rating till en bit över 1500, inte högt, men hey, jag är ny till detta. Jag gillar inte riktigt sidan jag använder just nu, dels för att man kan välja svårighetsgrad, vilket är rätt onödigt när det i princip är det som ratingen är till för. Och dels så har datorerna problemet att man endast behöver göra en rörelse, se hans, och sedan kan reagera på den, vilket gör att man kan chansa rätt mycket om draget ser logiskt, utan att behöva räkna ut fortsättningarna. Har ett par böcker påväg hem med tactics som jag kommer att använda mer istället för datorerna i fortsättningen, även om jag klart kommer fortsätta med dom också, då och då.


Nu blir jag lite nostalgisk.

Spelas Magic fortfarande? Jag borde ha massa kort någonstans i källaren som man möjligtvis skulle kunna försöka sälja till någon butik (och givetvis bli totalblåst :D)

Japp, Backstab är fortfarande igång vet jag, fokus vet jag tyvärr inte.

KlopFer
2009-04-14, 11:49
Du är saknad i babbla :) puss

Tricklev
2009-04-14, 23:38
Schack 14 April

Idag har det blivit lite tactics, men framförallt mycket matcher, samt att jag har gått igenom ett par av Mikhail Tals matcher. Har varit mycket givande att gå igenom hans matcher, dom är både roliga, såväl som lärorika att gå igenom. Dagens matcher har gått riktigt bra, har ökat på min rating och vunnit 8 av 10 matcher, varan en av förlusterna på en disconnect. Ska analysera den förlorade matchen imorgon, gillar inte att göra det kort efter att matchen är över, så blir imorgon istället.


Imorgon blir det antagligen lite kondition och/eller styrka.


Du är saknad i babbla :) puss

Vacker kärleksförklaring.

Scratch89
2009-04-15, 06:20
Vafan, blir det ingen styrketräning?

Mescreant
2009-04-15, 06:53
Schack > styrketräning.
http://slog.thestranger.com/files/2008/01/abby-chess.jpg

Andy.da.wohoo
2009-04-15, 10:26
Undrar samma sak som Scratch, när ska du träna?

Tricklev
2009-04-15, 11:51
Vafan, blir det ingen styrketräning?

Jo, idag eller imorgon. Står det ju i min post över, vad har hänt med eran läsförmåga? :)

Schack > styrketräning.
http://slog.thestranger.com/files/2008/01/abby-chess.jpg

Word, borde man känna igen damen?

Undrar samma sak som Scratch, när ska du träna?

Schack > Styrketräning

http://chessaleeinlondon.files.wordpress.com/2008/07/kosteniuk.jpg




Bjuder på en rolig historia ifrån Mr Bob Dylan också.
aVcZ7p5P5x8

Tricklev
2009-04-16, 20:33
Blev ingen träning igår, eller idag, däremot har det blivit en del schack, och jag har spelat ett av mina mest tillfredsställande spel idag, emot en högre rankad dessutom. Har läst mer ur Turning Misconceptions into Mastery och jag lyckades verkligen använda ett par av tankegångarna och tipsen ur den, under senaste vinsten, jag är riktigt nöjd.

Verkar bli en kolo träff nästa lördag också, jag är nog på, hoppas Göteborgarna kan samla sig, grilla och chilla är jag garanterat med på, mer så än träning, så samla er nu mina goda kolozzeum-göteborgare. Mer taggad på grillandet än tränandet är jag visserligen, så bäst att det blir av.

Träningen är inte helt lagd på is, bara denna veckan som är lite sådan.

Scratch89
2009-04-16, 21:08
Chill with the grill i slottskogen kan bli riktigt soft. Eller så blir det på min balkong innan vi drar ut på krogen.

Tricklev
2009-04-16, 21:36
Balkongen är också trevlig, titta på gangsters. Hojta till i allmänt-tråden att jag kommer dit, dra sedan något bra skämt och låtsas att jag kom på det.

Tricklev
2009-04-18, 15:52
Schack Lördag 18 April

Har varit ute en del idag, men har ändå lyckats hinna med lite schack, har ökat min taktiska rating till 1550 och hoppas lite på 1600 tidigt nästa vecka. Har även spelat en del riktigt fina matcher idag, min strategiska och positionella förståelse för spelet har ökat rejält dom senaste dagarna. Och det har gett resultat, dom flesta andra runt min rating har väldigt bristande förståelse för detta, och jag räknar med att åka upp cirka 80 eller 100 rating kommande veckan. Jag kan verkligen rekommendera Turning Chess Misconceptions into Chess Mastery till alla nybörjare som vill öka sin strategiska förståelse, nu har jag inga schack spelande vänner, men jag rekommenderar den till dom ändå, och nu gör jag det samma till er. Införskaffa den boken.

Och nu är det grilldags, ciao dagbok.

Scratch89
2009-04-18, 18:16
Nå, hur blev det med styrketräningen? :D

Tricklev
2009-04-22, 21:53
Det är gemensam städning i området på lördag och det kostar 500kr om man missar den, kombinera det med 90kronor för träningen och det är antagligen den dyraste engångsträningen på länge, så jag missar träningen på lördag. Däremot är jag gärna med och styr upp något efteråt, grillning eller något annat chill hade varit riktigt trivsamt, är inte så taggad på utgång dock, det brukar alltid vara ruskigt tråkigt och inte det minsta kul, dessutom verkar det som att en eller två är under 18 i gänget.

Förövrigt är jag den minsta, Scratch och Elin kan intyga det.

Skriver det här och hoppas att någon vänlig själ läser min journal idag och citerar in inlägget till tråden om Göteborgsträffen pga min allmänt-bann. *gah!*

Tricklev
2009-04-22, 21:55
Dagens träning har bestått av kondition och schack, blir antagligen viktträning imorgon. Löpning är betydligt roligare än styrketräning just nu dock, funderar nästan på att bli en frälst löpare, men det är tveksamt.

Tricklev
2009-04-25, 00:00
Schack och löpning

Sprungit lite i veckan, men nåja, nog om det.

Det har blivit mycket schack senaste tiden, undantaget ifrån igår, då jag spenderade min träningstid på att istället läsa om gamla Schackmästare, mycket intressanta saker, synd att så många dog i fattigdom eller helt enkelt blev galna.

Mitt spel har tagit ett rejält kliv uppåt, både i taktiskt förmåga såväl som strategisk. Dessutom har jag varit mycket optimistisk i mitt spel och har inte låtit en blunder förstöra hela spel för mig, utan jag har fortsatt spela kreativt och uppmärksamt. Något som det är lätt att man tappar efter en stor blunder. Min läsning har under de senaste dagarna bestått av "Winning Chess Tactics" vilken har hjälpt mig med min taktiska förmåga. Det är skönt att lösa taktiska drag i en bok istället för på en skärm, just pga att jag måste läsa ut alla drag före jag börjar mina. Istället för som på datorn, där många drag av en ren chansning visar sig rätt, vilket gör att vissa riktigt svåra pussel hamnar på en oförtjänat lätt nivå/låg rating.

Har dessutom blivit en hel del spel, ny turnering har dragit igång, ännu en ny startar nästa Fredag, och jag är igång i 3 olika Lag Matcher för tillfället. Mer erfarenhet är alltid roligt, ser fram emot de kommande veckorna i min schack utveckling.

Scratch89
2009-04-25, 08:16
Har du ett riktigt schackbräde? Isåfall tycker att vi ska spela lite nu, efter jag har haft min tenta på torsdag. Vore riktigt kul att tänka lite logiskt ibland.

Tricklev
2009-04-26, 17:15
Sov länge idag efter träffen hos Scratch igår, kom visserligen hem runt halv 12, men såg film och kom inte i säng fören kort efter 4 på natten.

Dagens träning har bestått av chess tactics ur boken "Winning Chess Tactics" såväl som ett par kortare matcher, dock så blundrade jag rätt kraftigt, resigna och tar en paus ifrån spelandet ett par timmar, måste samla tankarna lite.

Har dessutom snart läst klart Garry Kasparov's "My great predecessors Part 1", spännande personligheter och matcher.


Har du ett riktigt schackbräde? Isåfall tycker att vi ska spela lite nu, efter jag har haft min tenta på torsdag. Vore riktigt kul att tänka lite logiskt ibland.

Jodå, det har jag, dock ett ganska litet som vissa har klagat på, 16cm i diametern och rätt små rutor och pjäser då som du förstår.

För er som undrar hur det går med min styrketräning så ska jag till gymmet imorgon och riva upp vikterna.

Förövrigt har jag under mitt degande idag vart inne lite på min brute, om det är någon som vill utmana mig och skapa en gubbe är det bara att klicka länken och få spö av min brute.

Klickisen (http://tricklev.mybrute.com)

Tricklev
2009-05-09, 13:22
Dags för en liten uppdatering, träningen har varit väldigt sporadisk, inte blivit så mycket styrketräning senaste tiden, däremot lite mer kondition, även lite promenader, hade jag dessutom styrketränat regelbundet nu hade jag kunnat kalla det deff, om.


Schack-träningen har gått riktigt bra däremot, min taktiska förmåga har fått sig en boost av "Winning Chess Tactics" och ligger nu på chesstempo runt 1620, men på väg upp stadigt, inte hängt där så mycket medans jag har studerat boken. Min CC-rating håller på att gå stadigt upp, och jag räknar med att landa runt 1650 när mina pågående matcher avslutas.

Utöver det så läser jag igenom Nimzowitsch bok My System, inte kommit så långt i boken än, men det jag läst hittills gillar jag, började med den tidigare fast den fick ta en paus för Winning Chess Tactics, är igång med den igen nu.

maaherra
2009-05-23, 11:27
Det här är helt klart den bästa journalen på kolo.

Du är en sann inspirations källa när det kommer till träning trickis!

maaherra
2009-05-27, 06:29
Trevligt att träffas i fredags btw :D

maaherra
2009-05-29, 08:47
Vart fan har du försvunnit? Har du blivit inaktiv :(

maaherra
2009-05-29, 09:11
När lyfts din ban?

Verbatim
2009-06-26, 19:50
Tricklev är bannad ifrån alla delar av forumet, så han kommer nog inte att svara här, eller få sin ban lyft snart.

Andy.da.wohoo
2009-06-26, 23:50
Varför detta? :(