handdator

Visa fullständig version : Womys Deff a.k.a Vändpunkten!


Womsy
2009-04-06, 14:49
Så, nu har även jag bestämt mig för att skriva en ''journal''.

Det är väll både för att ge mig själv motivation, men samtidigt gillar jag bara att skriva och bla bla. Jag gör det helt enkelt för jag anser det vara intressant, inte minst för egen del.


Mått osv idag

Magen, över navel och lovehandles: 94 cm
Vikt: 89 kg
Längd: 178 cm
Ålder: 18 år

Har väll haft ett ganska aktivt liv hela tiden tycker jag, men alldeles för mycket alkohol och snabbmat, som gör att man lixom står still, eller sakta går ner sig. Nu har vi kommit till vändpunkten !

För och efterbild kommer när skiten är klar om 2 månader.


Mitt träningschema ser ut som följer:

Måndag: Triceps, Bröst, Mage
Tisdag: Löpning 3,5 km
Onsdag: Ben, vader, underarmar
Torsdag: Biceps, Rygg, Axlar
Fredag: Löpning 3,5 km
Lördag: 10 timmar TV
Söndag: Löpning 3,5 km

Kanske ser ut som att jag behöver en till vilodag, men springdagarnas 3,5km är absolut inte några större påfrestningar på min kropp.

Har även en American Staffordshire terrier som kräver grymt med motion. Alla dom promenaderna är alltså inte medräknade i träningen, men tillkommer på ca 2 timmar = dag


Sen finns det ju såklart ett kostschema också !

06.30 Frukost: 250g kesella /142kcal samt 1 apelsin, och whey 80 - 0,75 dl 115kcal = kcal = 257.

10.00 Mellanmål: äpple 56 kcal= 56 kcal. 1 kopp kaffe

12.30 lunch ca 500 kcal ( det som går att slänga ihop i matlåda) 4 dl glas vatten

17.00 Middag: Kombinerar måltid med några av dessa produkter - Grönsaker, frukt, ägg, tonfisk, crabsticks, makrill, lax, kycklingfile, potatis, råris, Light tzatsiki. Totalt ca 500kcal. 4 dl glas vatten

Efter träning: whey 80 - 1 dl 152kcal = 152 kcal

Innan sängen: 1 knäckemacka med smör. 4 dl glas vatten
Dryck = vatten, kolsyrat vatten, funligt och mini mjölk
Totalt 1453 + Övrigt ca 300kcal = 1750kcal / dag

Nu kör vi ! :hbang:

Womsy
2009-04-07, 11:01
Igår gick finfint, och jag höll allt som jag skulle.

Dock blev det övertid på jobbet, så jag missade gymet, men ca 10 timmar takmålning får ses som hyfsad träning.

Givetvis var det även promenader med jycken.

Hittills idag har jag fått i mig alldeles för lite mat, bara ett päron och en prottedrink samt en kopp svart kaffe.

Mätning av midja och viktkoll kommer ske på Söndagar.