handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp?


Rumi
2009-04-05, 21:33
Tjena! Är ny här på forumet. Ville bara ställa ett par frågor om styrketräning. Mitt mål i år är att börja med att gå upp i vikt för att sedan deffa. Bli lite massivare (inte mycket), få snyggare fysik helt enkelt . Frågan är bara hur jag skall nå mitt mål. Jag vet inte så mycket om styrketräning. Annat än att jag börjat läsa lite smått i boken som är skriven av Frederic Delavier "Styrketräning - en anatomisk guide". Jag vill helt enkelt bli lite mer seriös med styrketräningen - ha ett mål att uppnå - och nå det målet. Samtidigt vill jag också erhålla en mer grundläggande kunskap om styrketräning och kost.

I lite mer tydligare ord: Hur skall jag nå mitt mål? Vilka styrketräningsböcker är att rekommendera? Vilka kost böcker bör jag starta med? (jag har lånat en bok som heter "idrottsnutrition" känns dock lite esoterisk, typ svår) Hur har ni gjort?

Tack

jaosef
2009-04-05, 21:36
Träna tungt, ät mycket, vila ordentligt är en bra början. Sen kan du alltid surfa runt här om du vill lära dig om träning och kost.

DSBM
2009-04-06, 11:23
Läs här på kolozzeum. Kolla speciellt in "best of" delen. Allt du undrar finns det skrivet i drivor av här ;)

pwnyou
2009-04-06, 11:34
Träning: Kör gärna Z_bumbis nybörjarscheman eller något annat välgenomtänkt träningsschema. Kolla in lite journaler och så för att se hur andra här på forumet tränar.

Kost: Ta reda på vilka näringsämnen du behöver och hur du ska få i dig dem (vad du ska äta). Läs King Grubs deff guide och läs runt lite på forumet kan vara en början.

För att få mer muskler och mindre fett efter en tidsperiod (Kanske fram till nästa sommar?) så är det effektivare att bulka och sedan deffa istället för att bara "köra på". Bulka och deffa inte alltför snabbt bara.

Tänk på att göra din träning rolig, så att du orkar fortsätta träna länge!

Lycka till!:)