handdator

Visa fullständig version : Festa när man deffar?


Quzham
2009-04-05, 17:50
Tjena kolozzeum :)

Jo, när man deffar så vill man ju festa ibland det jag undrar är om man har deffat i typ 2 veckor och sen festar man och drickar typ 8 öl

tabell för öl:

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
Energi 37,7 kcal
Protein 0,4 g
Fett 0 g
Mättade fettsyror 0 g
Kolhydrater 4,1 g
Fibrer 0 g
C-vitamin 0 mg
D-vitamin 0 mcg
Folat 0 mcg
Järn 0 mg
Zink 0 mg
Kalcium 4 mg

Kommer deffen stoppas upp då så måste man börja om från början?

Och sen om man ska dricka vad är bäst att dricka 8 öl eller 25 - 30cl vodka?

King Grub
2009-04-05, 17:59
Från början? Även om du inte skulle förlora något kroppsfett under tiden din kropp påverkas av alkoholen, kan väl inte all kroppsmassa du tidigare förlorat materialiseras igen när bakfyllan släppt?

Räkna med kalorierna bara.

Fogue
2009-04-05, 18:01
Jag tror det "problem" om något du kan få är det runt omkring festandet, snacksen, fyllekäket och kanske missad träning på grund utav att man är slö.

Just själva drickandet är nog inte alltför farligt om du räknar med kcal du får i dig, jag vet att fettförbränningen stannar upp när kroppen förbränner alkoholen, men vet inte exakt hur det påverkar sett på en längre tid. Men du får inte lov att börja om från början.

Quzham
2009-04-05, 19:21
Från början? Även om du inte skulle förlora något kroppsfett under tiden din kropp påverkas av alkoholen, kan väl inte all kroppsmassa du tidigare förlorat materialiseras igen när bakfyllan släppt?

Räkna med kalorierna bara.

Skrev nog lite klumpig :S

Jag menar att när man deffar ligger ju kroppen i deff (stadie) om man kan säga så *rolleyes*
Sen när man dricker försvinner deff stadiet och man måste jobba upp deff stadiet igen för att kroppen ska börja ta bort fett från kroppen.

(Alltså alkoholen stoppar upp deffande så man måste jobba upp kroppen till den deff nivån igen så fett ska börja försvinna från kroppen)

King Grub
2009-04-05, 19:22
Den påverkan som alkoholen har på fettförbränningen sitter inte i efter det att den har gått ur kroppen, om man inte är kronisk alkoholist.

Carl.
2009-04-05, 20:29
Har aldrig deffat själv men du borde nog udvika att festa under deff.

Heppez
2009-04-05, 20:49
Jag har gått ner ungefär 10kg och för mig har det funkat att dricka alkohol.
Jag dricker ungefär 1 gång varannan helg och det funkar hur bra som helst, har dock slutat äta fyllemat och annat under fyllan såsom pizza och chips.. dricker allt möjligt sprit,öl,cider,vin.

Evig
2009-04-05, 22:03
Det allra farligaste med en fylla enligt mig är den nästan djuriska fyllehungern. Om man drar en fylla efter en längre tids energiunderskott så är hungern inte av denna värld... Man fullkomligt frossar i sig onyttigheter, fast det kanske bara är jag ;)

Shakemynuts
2009-04-05, 22:16
Oroa dig inte för mycket. Kan du klara av ett par bira och en hamburgare efteråt kl 03-05 på morgonen och sen gå upp och fortsätta deffen som vanligt så kommer du fortsätta gå ner. Om inte det hade gått hade jag fortfarande vägt 3 siffrigt.

Jag ser bara till att inte äta/dricka allt för mycket under kvällen så att det blir på tok för mycket kalorier, sen så försöker jag att dra ner lite på kalorierna under dagen också och även dagen efter så att man inte hamnar på för mycket, eller ett överskott överhuvudtaget.

Problem solved! :thumbup:

Morty
2009-04-06, 00:27
Festa borde inte undvikas under deff, optimalt att dansa med polarna! Om det är lite röj så bränner det nog rejält med kalorier.

Det jag försöker säga är att man inte ska använda ordet "Fest" synonymt med "supa galet"

AjlvQm9vWJw

Flexipop
2009-04-06, 09:09
Som sagts tidigare, om du håller dig ifrån fyllekäket och snackset så kan du ta dig ett glas med gott samvete.
Jag brukar se till att käka ordentligt innan jag går ut och försäkra mig om att jag har keso eller dyl i kylen som jag kan käka när jag kommer hem. Det går ner en hel del vatten när jag är ute också!

Slartibartfast
2009-04-06, 09:28
Jag brukar käka rejält precis innan jag går ut, typ halv elva. Sen blir det 2-4 portioner alkohol på krogen. Äter inget innan jag går och lägger mig. Detta är då 1-2 ggr i veckan. Så om du gör det en gång i månaden och tripplar alkoholmängden så är det samma sak. Jag har aldrig varit i bättre form. :)

Weekend Warrior
2009-04-06, 10:59
Jag brukar käka rejält precis innan jag går ut, typ halv elva. Sen blir det 2-4 portioner alkohol på krogen. Äter inget innan jag går och lägger mig. Detta är då 1-2 ggr i veckan. Så om du gör det en gång i månaden och tripplar alkoholmängden så är det samma sak. Jag har aldrig varit i bättre form. :)

Sen är man ju så sjukt jävla snygg och tajt dagen efter! :)

Quzham
2009-04-06, 16:06
Tack allihoppa,för tips osv :)

Kan festa med bra samvete nu, ska inte fyllekäka eller så :)

PS87
2009-04-06, 16:49
Har tokfestat och tokdeffat med bra resultat. Räkna bara kalorierna så är det grönt. Sen att det är löjligt mycket kalorier i alkholhaltigadrycker är ett annat problem som jag brukar lösa med att enbart kör sådan träning som bränner mkt kalorier de dagar jag ska dricka mkt alkohol.

Onigiri
2009-04-07, 15:47
Det jag brukar se till när det ska supas är att äta mycket och näringssrik och kalorisnål mat i mängder så man känner sig rejält mätt men i själva verket inte käkat mycket alls.

Fogue
2009-04-07, 20:26
Det jag brukar se till när det ska supas är att äta mycket och näringssrik och kalorisnål mat i mängder så man känner sig rejält mätt men i själva verket inte käkat mycket alls.

Tips på vad för något?

Fordon
2009-04-07, 21:47
Keso :D