handdator

Visa fullständig version : Träningsschema


Lawgivah
2009-04-05, 08:30
Tjena, skulle vilja höra lite åsikter / kritik ang mitt träningsschema.
Har tränat i ca 4-5 Månader och skall börja med kosttillskott nästa månad.
Förövrigt äter jag mycket sunt, bra och mycket mat.

Jag tränar 5 dagar i veckan i rad. Måndag - Fredag (Vilar helgen)

Måndag: Bröst / triceps / axlar ( Jag kombinerar Triceps med bröst och axlar eftersom du ofta använder tricepsmuskeln när du utövar det flesta övningar och känner att jag kan kräma ut det lilla sista)

Tisdag: Biceps / Rygg (Samma sak där, biceps kombinerat med rygg för maximal effekt på biceps)

Onsdag: Ben

Torsdag: Bröst / Triceps / Axlar

Fredag: Biceps / Rygg!.


Nu vill jag höra vad ni tycker om detta schema, negativa / positiva saker eller saker som rekommenderas att ändras / göra om.

Tack på förhand / Lawgivah.;)

johan.f
2009-04-05, 09:58
om du orkar köra dubbla pass så ere väl bara köra på... får du in nån magträning???

J

Lawgivah
2009-04-05, 10:05
om du orkar köra dubbla pass så ere väl bara köra på... får du in nån magträning???

J

Oj, det glömde jag. Det varierar, magträningen kommer på både tisdag passet och fredag.

johan.f
2009-04-05, 10:07
då funkar de säkert som sagt bara du inte känner dej bränd när du kör dubbelt...

J

pwnyou
2009-04-05, 10:10
Tränar du något annat förutom styrketräningen? Om inte, varför kör du då ben bara en gång i veckan medans du kör allt annat två gånger i veckan?

Jag tror också att det vore bättre att vila typ lördag och onsdag istället för två dagar irad.

Annars ser det bra ut;)

enstorochstark
2009-04-05, 10:44
Så länge du kör bänkpress på bröstdagarna, marklyft på ryggdagarna och knäböj på bendagen är jag nöjd. *popcorn*

Lawgivah
2009-04-05, 10:58
då funkar de säkert som sagt bara du inte känner dej bränd när du kör dubbelt...

J

Jag kör verkligen riktigt hårt varje gång, är helt slut efter passen. Men jag återhämtar mig mycket fort, känner mig redo och bra att gå och träna nästa dag igen med lite träningsvärk i respektiv muskel.

Tack för svaret.

Tränar du något annat förutom styrketräningen? Om inte, varför kör du då ben bara en gång i veckan medans du kör allt annat två gånger i veckan?

Jag tror också att det vore bättre att vila typ lördag och onsdag istället för två dagar irad.

Annars ser det bra ut;)

Har gympa 2 dagar i veckan i skolan där det oftast är fotboll / innebandy, mycket spring så att säga. Dessutom är jag redan väldigt stark i benen och maxar faktiskt en del maskiner på gymmet redan. Bor även längst upp i en lägenhet och tar bara trappor:)

Tack för svaret

Så länge du kör bänkpress på bröstdagarna, marklyft på ryggdagarna och knäböj på bendagen är jag nöjd. *popcorn*

Jajamen, förutom marklyften då jag har en minor ryggskada längst ner på ryggen som gör ont när jag lyfter så kommer avvakta från det ett tag men annars gör jag det. Går hos kiropraktor just nu som skall åtgärda mitt problem med ryggen! :) Tack för svaret!









Kan även tilläga att jag väger ca 75kg, 1,79cm lång och är 17 år. Har nästan inget underhudsfett, ådrorna syns ganska väl! :)

Popeye
2009-04-05, 12:25
+1 enstorochstark
Jag önskar jag hade orken att träna så men kroppen skulle nog balla ur ganska fort. :/