handdator

Visa fullständig version : Kosttilskott som minskar antalet Kalorier i maten


CVN
2009-04-04, 15:35
Hörde bara en kompis snacka någonting om ifall jag ville köpa ett kosttilskott som sägs minska antalet kalorier i det man äter. Tycker personligen att det låter väldigt konstigt så jag lyssnade inte riktigt på vad han sa men det var någonting om att det skyndade på förbränningen eller något. Så min fråga är om det finns något tillskott som minskar antalet kalorier i det man äter?

King Grub
2009-04-04, 15:40
Nej, det skall vara upptaget som minskas i sådana fall. Det finns både stärkelseblockerare och fettblockerare. Kalorimängden i maten är densamma, men en större eller mindre del malabsorberas i tarmen och följer med ut i toaletten.

CVN
2009-04-04, 17:00
Nej, det skall vara upptaget som minskas i sådana fall. Det finns både stärkelseblockerare och fettblockerare. Kalorimängden i maten är densamma, men en större eller mindre del malabsorberas i tarmen och följer med ut i toaletten.

Ok, tack!

50cent
2009-04-04, 20:50
koffein, grönt te extrakt mm kan öka ämnesomsättningen lite

saab900
2009-04-04, 22:47
En liten varning bara: Det fett eller de kolhydrater du inte tar upp kommer bakterierna i tarmen att festa på och bilda gas. Räserbajs är också att vänta skulle jag tro.

Det kostar att ligga på topp ;)