handdator

Visa fullständig version : Åsikter om Growth Factor


enstorochstark
2009-04-04, 14:44
Kraftfullt aminosyretillskott för snabb och konstant muskeltillväxt. Growth Factor innehåller avancerad BCAA Growth Complex och essentiellt Amino Acid Growth Complex och är det enda aminosyretillskott som använder en förrestringsteknologi av läkemedelsnivå. Dessa förrestrade aminosyror framkallar dramatisk anabolism och omedelbar muskeltillväxt dessutom med fettreducerande och återhämtande egenskaper.

Resultat

* Mättar dina muskelceller med aminosyror snabbare än någonsin
* Hög bio-tillgänglighet vilket ger resultat även med små dosreingar
* Förhindrar muskelnedbrytning
* Förbättrar anabolism

Majoriteten av aminosyretillskott är verkningslöst för hårdtränande atleter. De flesta förstörs av magsyrorna innan når dina muskler. Som resultat måste du ta mer aminosyror för att se någon effekt vilket stressar din kropp och driver upp kostnaden på ditt tillskott. Growth Factor från Nutrabolics ger däremot helt andra förutsättningar för upptag av aminosyror och förbereder din kropp på en enorm skillnad i muskeltillväxt och återhämtning.

Bullshit eller bra grejjor i kombo med kreatin, protein å gainers? Aldrig prövat någon typ av aminosyror innan (tabletter, pulvet eller liknanade).

ThisIsTheOne
2009-04-04, 15:14
Bullshit eller bra grejjor i kombo med kreatin, protein å gainers? Aldrig prövat någon typ av aminosyror innan (tabletter, pulvet eller liknanade).

Man bör generellt vara skeptisk mot formuleringar som framkallar dramatisk anabolism och omedelbar muskeltillväxt dessutom med fettreducerande och återhämtande egenskaper. Antagligen är den här varan helt okej och säkerligen finns det massor av liknande produkter som är minst lika bra.

Sverker
2009-04-04, 15:18
Den här var bra:

Majoriteten av aminosyretillskott är verkningslöst för hårdtränande atleter. De flesta förstörs av magsyrorna innan når dina muskler.

Detta påstående har de inget stöd för. Aminosyrorna passera rakt igenom utan att ta skada. En ren lögn alltså.

King Grub
2009-04-04, 15:23
Lögnaktig och överdriven reklam.

Tolkia
2009-04-04, 15:24
Man undrar hur de tänkte när de namngav produkten? :Virro

enstorochstark
2009-04-04, 15:38
Jo, så pass erfaren är jag att veta att 90% av allt är överdrifter/skitsnack. Framgick ju inte i första inlägget, my bad.

Men är ju lite skillnad på att det funkar till viss del och inte alls. Vad jag mer specifikt undrar är väl om det ger samma positiva effekt som jag tror du king_grub? skrev om i en tråd att kombinera eaa/cla (hittar inte tråden dessvärre) med kreatin och protein för att ge kroppen en rejäl skjuts efter passet?

King Grub
2009-04-04, 15:39
Är det en balanserad sammansättning av aminosyror lär produkten varken vara bättre eller sämre än motsvarande produkt av annat märke. Aminosyror är aminosyror.

Sverker
2009-04-04, 15:43
Jag har frågat det tidigare:
Det mesta är förestrade aminosyror och förestrat kreatin. Sönderdelas till etanol och respektive aminosyra.
Varför de är förestrade kan man fråga sig. Förestring gör ämnena mer fettlösliga och kan påverka upptaget i en positiv riktning. Men det är inget som behövs för aminosyror. Det borde stå i tillverkarens reklam varför du ska lägga pengar på en sådan enkel åtgärd.

enstorochstark
2009-04-04, 15:48
Är det en balanserad sammansättning av aminosyror lär produkten varken vara bättre eller sämre än motsvarande produkt av annat märke. Aminosyror är aminosyror.

Jag har frågat det tidigare:

Tack för de svaren! Verkar dyrt att vara opti. ;)