handdator

Visa fullständig version : Att hantera information man inte ville veta.


Buken
2009-04-04, 13:09
Rent spontant hur gör ni?

Exempel jag får veta på en fest att min flickvän legat med någon random person innan hon blev ihop med mig.

Detta är ju inget konstigt då jag självklart accepterar att hon har haft ett liv innan mig.

Jag tänker dock fortfarande på det ganska mycket och i banor såsom, "Var han bättre etc" Detta får mig att må hm.. Mindre bra.

Försöker även tänka positivt såsom att "Vill hon inte ha mig mest av allt skulle hon inte vara med mig etc" Det är fruktansvärt svårt då jag har dåligt självförtroende som få.

Hur tänker ni då ni får höra liknande saker om era kära?
Jag accepterar det och jag vet att jag inte behöver må dåligt över detta men ändå så gör jag det. Man får ju höra det ena med det andra titt som tätt om dom flesta då jag bor i en liten jävla inavelsstad där alla är bukisar med varandra.

Scratch89
2009-04-04, 13:11
Ignorera det. Jag är/var i en liknande situation, och jag tänker inte på det. Alls. Aldrig.

pwnyou
2009-04-04, 13:12
Det finns ingenting jag inte vill veta.

Sebbe_H
2009-04-04, 13:13
Precis, skit i det, klart hon knullat med andra, inte mycket att göra åt saken.

Slartibartfast
2009-04-04, 13:17
Exempel jag får veta på en fest att min flickvän legat med någon random person innan hon blev ihop med mig.

Alltså hon har legat med EN person innan dig? Hur gamla är ni? Att hon haft ett sexliv innan hon blev ihop med dig är ju ganska oundvikligt om ni inte är 16 år gamla.

Svårt att hitta t.ex. en 30-årig singeltjej som inte varit med 10+ killar. Det kommer liksom av sig själv när man lever.

Bara att vara värre själv, så kan du relatera till det :)

Buken
2009-04-04, 13:18
Mitt största problem är mitt självförtroende jag vet inte varför jag inte bara kan ignorera det, psykologdags för mig kanske? heh

I en tidigare extremt pundig epok av mitt liv kom en kille fram till mig på stan då jag var ute med mitt ex, jag var helt väck (pillad, tjackad, packad etc) Och börjar härja om hur skönt det var att k* henne etc. I det skicked jag var gick ju allting åt helvete. men låt oss säga att man är nykter, och detta händer. Hur ska man hantera det då?

kan tillägga att detta tro det eller ej är en stad fylld med jävla bönder vars enda mål i livet är att skryta om ligg.

Tolkia
2009-04-04, 13:19
Hon är ju inte med honom nu, utan med dig, så du är uppenbarligen bättre än honom. Hade han varit så jäkla mycket bättre som du i dina sämsta stunder kanske frestas att tro, borde hon ju ha varit kvar hos honom. Men nej.

Edit: Jag har inga bra patentsvar på det sista exemplet, möjligen "ja, det var ju kul för dig att du hade kul då, kul för mig att jag får ha kul nu". Han är ju uppenbarligen ett ägg, och dessutom onykter - det är ganska stor risk att mycket av det han säger är första klassens bullshit.

Buken
2009-04-04, 13:19
Alltså hon har legat med EN person innan dig? Hur gamla är ni? Att hon haft ett sexliv innan hon blev ihop med dig är ju ganska oundvikligt om ni inte är 16 år gamla.

Svårt att hitta t.ex. en 30-årig singeltjej som inte varit med 10+ killar. Det kommer liksom av sig själv när man lever.

Bara att vara värre själv, så kan du relatera till det :)

Dubbelpost.

Hon har legat med flera personer innan mig jag har ju varit med andra innan henne med. och nej vi är inte 16 år gamla.

Buken
2009-04-04, 13:22
EDIT Fasen oxo, det känns som att alla har lätt för allt jag tycker är jobbigt. Vad är mitt problem egentligen;8

kan ju tillägga att jag tycker det är jobbigt då föredettingar till mig som jag inte har kontakt med kommer och pratar med en jag skäms typ. :(

Tolkia
2009-04-04, 13:25
Alla har INTE lätt för det du tycker är jobbigt, det är bara sjukt mycket lättare att hantera något när det inte handlar om en själv. ;)

Ang. ex så kan man väl inte direkt undgå kontakt med dem i den typ av samhälle du beskriver (kommer själv från ett som kvalar in i kategorin), är det däremot så att de måste prata om hur erat nu före detta förhållande var är det ju något som inte är riktigt ihopskruvat på dem.

Slartibartfast
2009-04-04, 13:29
Hon är ju inte med honom nu, utan med dig, så du är uppenbarligen bättre än honom. Hade han varit så jäkla mycket bättre som du i dina sämsta stunder kanske frestas att tro, borde hon ju ha varit kvar hos honom. Men nej.

Inte för att ge TS mera nojjor än han har, men måste ändå lite spela djävulens advokat och påpeka att så är det ju i ärlighetens namn inte.

Verkar som om typ hälften av alla förhållanden har en part som trånar efter andra, men stannar kvar av bekvämlighetsskäl/ensamhetsnojja.

Har själv ett gammalt hemsläp som har barn och sambo som messar med jämna mellanrum och föreslår samlag, med hänvisning till kvaliteten på tidigare gemensamt umgänge. Kan hända jag blivit lite cynisk under min tid som singel, men jag har sett och varit med om en del under det senaste året som får det att krypa i skinnet.

Buken
2009-04-04, 13:33
Men lek med tanken pojkar och flickor.

Ni är ute själva eller med eran käresta(välj själva)
Dennes 'föredetting' dyker upp och börjar diskutera med er om din käresta ang sex alt börjar tipsa dra i håret det gillar hon/han etc. Det är ganska uppenbart att denna retard bara är ute efter att jävlas/skryta eller dylikt.

Hur hanterar ni situationen? full eller dylikt vet jag hur jag skulle hantera situationen(tur att man inte är det längre) men nykter blir det mest jaha ehe och dylikt.

hahavaffan
2009-04-04, 13:38
Men lek med tanken pojkar och flickor.

Ni är ute själva eller med eran käresta(välj själva)
Dennes 'föredetting' dyker upp och börjar diskutera med er om din käresta ang sex alt börjar tipsa dra i håret det gillar hon/han etc. Det är ganska uppenbart att denna retard bara är ute efter att jävlas/skryta eller dylikt.

Hur hanterar ni situationen? full eller dylikt vet jag hur jag skulle hantera situationen(tur att man inte är det längre) men nykter blir det mest jaha ehe och dylikt.Jag hade först bett honom lugnt och stillsamt att vara tyst. Respekterar han inte det, så kan ha dra åt helvetet. Ta din tjej och gå därifrån. Vet dock inte hur jag hade reagerat, för jag kan inte tänka mig att det nånsin skulle hända mig.

stafh
2009-04-04, 13:39
Ta din tjej och gå därifrån.
Haha, under armen eller? :)

Shakemynuts
2009-04-04, 13:40
Man hanterar det genom att arbeta på sitt eget självförtroende tycker jag.
Svartsjuka (som jag tror detta är) handlar oftast om det.

Buken
2009-04-04, 13:41
Haha, under armen eller? :)

kan tillägga att dem kvinna jag har inte heller uppskattar då någon föredetting till henne kommer och tjatar om det förgångna, Hon har förövrigt ingen föredetting hon vill ha någon kontakt med så när dom kommer och tjatar är det antagligen bara för att vara allmänt jobbiga.

Förövrigt hur tränar man sitt självförtroende, jag har alltid tolkat detta som något man har medfött elelr inte o.o

PowPow
2009-04-04, 13:45
Men lek med tanken pojkar och flickor.

Ni är ute själva eller med eran käresta(välj själva)
Dennes 'föredetting' dyker upp och börjar diskutera med er om din käresta ang sex alt börjar tipsa dra i håret det gillar hon/han etc. Det är ganska uppenbart att denna retard bara är ute efter att jävlas/skryta eller dylikt.

Hur hanterar ni situationen? full eller dylikt vet jag hur jag skulle hantera situationen(tur att man inte är det längre) men nykter blir det mest jaha ehe och dylikt.

Men så gör man ju bara inte.
Jag hade antagligen bett personen vara tyst och/eller bara gå därifrån, eller gett honom tips på hur man bäst har analsex med hans morsa, en slev och en brödkavel.

Så mogen är jag :D

Buken
2009-04-04, 13:47
Men så gör man ju bara inte.
Jag hade antagligen bett personen vara tyst och/eller bara gå därifrån, eller gett honom tips på hur man bäst har analsex med hans morsa, en slev och en brödkavel.

Så mogen är jag :D

Jag har tidigare haft en tendens att bli väldigt hotfull och otrevlig i sådana situationer då jag från tidigare skeden i mitt liv har lite rykte kring mig har det alltid hjälpt men när jag är nykter är jag för 'smart' för detta beteende och försöker undvika bråk i största mån jag bara kan.

Det är inte lätt att ha min hjärna skulle jag tro.

Mongar
2009-04-04, 13:57
Förklara för honom att det inte är en diskussion du vill föra helt enkelt. Antingen är han för full för att fatta det eller så jävlas han. Alternativt är han svartsjuk och vill jävlas därför.

Att dra upp nävarna för att han kommer och snackar om sitt sexliv med din tjej är att ta i men fortsätter han efter att du på ett bra sätt förklarar varför du inte vill höra om det ifrån honom så bör du väl reagera som du reagerar mot vilken person som helst som kommer och förolämpar dig utan anledning.

Donner
2009-04-04, 14:24
När jag var med min första flickvän hade jag samma problem som dig, hon hade varit med fler än mig (jag hade inte varit med någon). Det jag fick jobba på var att inse att jag själv är det bästa som kan hända henne (låter arrogant men ta det absolut inte så). Nu när jag har ny flickvän och vet vilka hon har legat med bryr jag mig mycket mindre. Varför skulle hon vara med mig om jag inte är bättre än hennes andra? Försök sätta dig själv på ett pedistal (stavning). Brukar hjälpa :thumbup:

Buken
2009-04-04, 14:28
När jag var med min första flickvän hade jag samma problem som dig, hon hade varit med fler än mig (jag hade inte varit med någon). Det jag fick jobba på var att inse att jag själv är det bästa som kan hända henne (låter arrogant men ta det absolut inte så). Nu när jag har ny flickvän och vet vilka hon har legat med bryr jag mig mycket mindre. Varför skulle hon vara med mig om jag inte är bättre än hennes andra? Försök sätta dig själv på ett pedistal (stavning). Brukar hjälpa :thumbup:

Det är det jag försöker hela tiden men det hjälper inte nämnvärt då jag har så fruktansvärt dåligt självförtroende. men jag försöker iallafall förhoppningsvis hjälper det med tiden :/

Donner
2009-04-04, 14:31
Det är det jag försöker hela tiden men det hjälper inte nämnvärt då jag har så fruktansvärt dåligt självförtroende. men jag försöker iallafall förhoppningsvis hjälper det med tiden :/


Föreslår att du försöker läsa böker om att stärka din självkänsla och ditt självförtroende. Många är väldigt skeptiska till det men en del jag har pratat med har det faktiskt hjälp. Värt ett försök iallafall.

enstorochstark
2009-04-04, 14:32
Min erfarenhet av det hela är att det brukar vara ganska kört när man kommit till ett sådant läge; det dyker upp ofta när man börjar bråka, man tvivlar på sig själv och det tar slut allt som oftast.

Men då är jag inte heller så jävla gammal, skall tilläggas och när man nått en viss ålder och börjat bli bekväm med sig själv, så brukar det ju lösa sig själv.

Men utan att på något sätt att vara oförskämd mot dig (jag känner ju dig inte!) så tror jag snarare att du borde jobba med dig själv (för det är oftast där problemet ligger) och din "frustration" över situationen snarare är ett uttryck för dina egna brister, inte ett problem i sig själv.

Men allt lycka till och jag följer din träningsjournal och tycker du gör en jävligt stark insats med det "nya" livet!

Buken
2009-04-04, 14:37
Min erfarenhet av det hela är att det brukar vara ganska kört när man kommit till ett sådant läge; det dyker upp ofta när man börjar bråka, man tvivlar på sig själv och det tar slut allt som oftast.

Men då är jag inte heller så jävla gammal, skall tilläggas och när man nått en viss ålder och börjat bli bekväm med sig själv, så brukar det ju lösa sig själv.

Men utan att på något sätt att vara oförskämd mot dig (jag känner ju dig inte!) så tror jag snarare att du borde jobba med dig själv (för det är oftast där problemet ligger) och din "frustration" över situationen snarare är ett uttryck för dina egna brister, inte ett problem i sig själv.

Men allt lycka till och jag följer din träningsjournal och tycker du gör en jävligt stark insats med det "nya" livet!

Det är det jag vet, att jobba med mig själv är ju det som behövs jag vet ju bara inte hur det ska gå till väga. får väl knalla ner till biblioteket och låna någon bok om ämnet.

har hört någon grej som uppenbarligen skall fungera, att varje morgon ställa sig framför spegeln och inse att man är 'bäst'. Vad tror ni om detta?

En bra sak är ju att jag och min flickvän är på samma plan vi har aldrig bråkat med varandra pga detta eller dylikt. Jag menar hon kan ju inte kladrass för mitt kassa självförtroende.

kalle_banan
2009-04-04, 14:38
Men om en jävel kommer och snackar om det sex han haft med min brud hade jag inte förvånat mig själv om jag hade nitat honom.
"omg lol, jävla tönt, du har inget självförtroende, sånt ska man tåla, lololo"

Om en person är så urbota iq-befriad att han tror det är okej att diskutera med mig vad han gjort med min flickvän tolkar jag det som att han är ute efter trubbel.
Hur fan ska man kunna tåla en sån sak? Vad man gör i sängen är privat och hör ingen annan till.

Så Buken, din reaktion är helt förståelig och fullkomligt normal. Det bästa i den situationen är att be killen vara tyst, och koka av ilska inombords, men jag hade inte klandrat dig om du nitat snubben.

Buken
2009-04-04, 14:45
Det känns hemsk att säga men våld har haft en stor del i mitt liv, därför kan jag absolut inte under några omständigheter ta till det, dels för att jag sänker min egen nivå så extremt mycket och så har jag brutit den banan. :)

Något som kanske kan funka när någon kommer och pratar kan ju vara frågan,
"Varför i helvete tror du att jag vill veta detta?"

kalle_banan
2009-04-04, 14:47
Det känns hemsk att säga men våld har haft en stor del i mitt liv, därför kan jag absolut inte under några omständigheter ta till det, dels för att jag sänker min egen nivå så extremt mycket och så har jag brutit den banan. :)

Något som kanske kan funka när någon kommer och pratar kan ju vara frågan,
"Varför i helvete tror du att jag vill veta detta?"

Ja, våld är ju aldrig bra, du gör helt rätt i att inte nita honom. Min poäng är dock att det är förståeligt att man blir vansinnig på sånna personer.
En klassiker är ju att räkna till tio.

Tolkia
2009-04-04, 15:18
I'm with PowPow:
Men så gör man ju bara inte.
Men om en jävel kommer och snackar om det sex han haft med min brud hade jag inte förvånat mig själv om jag hade nitat honom. "omg lol, jävla tönt, du har inget självförtroende, sånt ska man tåla, lololo"
Ursäkta mig, men är det någon som skriver "omg lol, jävla tönt"? Jag måste ha drabbats av selektiv dyslexi.
Om en person är så urbota iq-befriad att han tror det är okej att diskutera med mig vad han gjort med min flickvän tolkar jag det som att han är ute efter trubbel.
Det innebär ju inte att man måste ge honom allt han vill. Att ta till nävarna är ju obegåvat ur den synvinkeln att man bara ställer till det för sig själv. Man får inte slå på andra hur som helst, och farbror polisen lär inte tycka att "han snackar skit om mig och min tjej" är en OK anledning till att spöa upp någon. Hur man skall kunna tåla en sådan sak? Tja, det handlar väl om vad man tror att ens manlighet sitter i, kanske. Nävkamp är avgjort ingen vidare indikator på vad man tål eller inte tål, hur mycket stake man har eller inte har.
Har hört någon grej som uppenbarligen skall fungera, att varje morgon ställa sig framför spegeln och inse att man är 'bäst'. Vad tror ni om detta?
Alltså, det låter larvigt, men jag tror inte att det är så himla dumt. Du talar säkert om för dig själv att du är sämst tio gånger om dagen, så varför inte väga upp det? ;)

Buken
2009-04-04, 15:20
Alltså, det låter larvigt, men jag tror inte att det är så himla dumt. Du talar säkert om för dig själv att du är sämst tio gånger om dagen, så varför inte väga upp det? ;)

Där har du ju i alla fall en poäng, Det blir att testa.