handdator

Visa fullständig version : Varför minskar fettförbränningen?


Levis
2009-04-04, 12:25
Hej!

När man börjar deffa tappar man oftast ganska mycket snabbt (mycket vätska?) men efter en ett tag in i deffen verkar det som att själv fettförbränningen avtar lite. Trots att man ligger på ett negativt kcal...

Är atm inne på veckan 6 av min deff och märker att jag inte har gått ner lika mycket som föregående veckan. Har ätit/tränat autistiskt identiskt alla veckor så det kan inte beror på ändrad träning/kost. Gymmar 4-5 gånger i veckan, äter både kreatin och tillräckligt med protein, men man kanske tappar muskler ändå?

mmm kaffe...

/Levis

mattilainen
2009-04-04, 18:00
är du verkligen säker på att du tränat/ätit identiskt? Själv kände jag av att efter vecka sex att man började slappa lite extra på småsaker, vilket bidrog till mindre -kg/vecka

14K
2009-04-04, 18:07
Hej!

När man börjar deffa tappar man oftast ganska mycket snabbt (mycket vätska?) men efter en ett tag in i deffen verkar det som att själv fettförbränningen avtar lite. Trots att man ligger på ett negativt kcal...

Är atm inne på veckan 6 av min deff och märker att jag inte har gått ner lika mycket som föregående veckan. Har ätit/tränat autistiskt identiskt alla veckor så det kan inte beror på ändrad träning/kost. Gymmar 4-5 gånger i veckan, äter både kreatin och tillräckligt med protein, men man kanske tappar muskler ändå?

mmm kaffe...

/Levis


Till en början tappar du mycket vätska. Sen kanske du har byggt på dig lite muskler. Ge det lite tid. Om du ser inget händer efter längre tid, då kan du "tweaka" din schema. Antigen mer träning eller mindre mat.