handdator

Visa fullständig version : Dumt köp?


Loreal_Paris
2009-04-04, 00:07
Tjenare !

ville pressis beställa lite kostiltilskot , sen när jag gick in i sidan ( inte kolos shop) så va det nån bug o man kunde bara trycka minus på produkten 100 ggr :D så att det typ blir minus pris :D:D mohahahaha

o så blev slutsatsen

Orderartiklar:
5 Pulver P1 149 745
-6 Kapslar K1 125 -750
Summa: -5
Frakt: 99
Avgift: 0
Moms: 10.07
Totalt att betala: 94kr

men jag var så dum o valde postförskot , jag skulle fan betalat med kort :D
men som jag har gjort nu vad tror ni som kmr hända ?
kmr jag få betala hela summan ?

LoTiX
2009-04-04, 00:14
Konsumentköplagen säger att om det är uppenbart att en vara är felaktigt prissatt kan köpet hävas i efterhand eftersom du borde ha förstått att det var fel på priset. Distansavlagen säger möjligtvis annorlunda men dels tvivlar jag på det, dels orkar jag inte kolla.

Fearstrike
2009-04-04, 00:14
....

High1ander
2009-04-04, 00:18
Tjenare !

ville pressis beställa lite kostiltilskot , sen när jag gick in i sidan ( inte kolos shop) så va det nån bug o man kunde bara trycka minus på produkten 100 ggr :D så att det typ blir minus pris :D:D mohahahaha

o så blev slutsatsen

Orderartiklar:
5 Pulver P1 149 745
-6 Kapslar K1 125 -750
Summa: -5
Frakt: 99
Avgift: 0
Moms: 10.07
Totalt att betala: 94kr

men jag var så dum o valde postförskot , jag skulle fan betalat med kort :D
men som jag har gjort nu vad tror ni som kmr hända ?
kmr jag få betala hela summan ?
Vet inte, tror nog de kommer fråga dig om du vill ha beställningen till det korrekta priset (om de upptäcker felet).

Jag lyckades få en liknande bugg när jag skulle beställa en laptop från gateway, fast där så korrigera den sig till sist innan beställning :/

Loreal_Paris
2009-04-04, 00:18
Konsumentköplagen säger att om det är uppenbart att en vara är felaktigt prissatt kan köpet hävas i efterhand eftersom du borde ha förstått att det var fel på priset. Distansavlagen säger möjligtvis annorlunda men dels tvivlar jag på det, dels orkar jag inte kolla.

Okej , så vad e det som kan hända i värsta fall ? , i bästa fall får jag ju alla 5 burkarna för 94 spen :P men i värsta fall då?

Loreal_Paris
2009-04-04, 00:19
Vet inte, tror nog de kommer fråga dig om du vill ha beställningen till det korrekta priset (om de upptäcker felet).

Jag lyckades få en liknande bugg när jag skulle beställa en laptop från gateway, fast där så korrigera den sig till sist innan beställning :/

aha =/ du blev säkert glad o sen besviken haha .. :P

men med min så gick bestälningen perfekt o jag fick en bekräftelse till mailet oxå ^^

David Brent
2009-04-04, 00:20
Okej , så vad e det som kan hända i värsta fall ? , i bästa fall får jag ju alla 5 burkarna för 94 spen :P men i värsta fall då?

5 år är max har jag hört...

Loreal_Paris
2009-04-04, 00:21
5 år är max har jag hört...

ironi ? 5 års fängelse för att ha tryckt lite fell ?

LoTiX
2009-04-04, 00:36
ironi ? 5 års fängelse för att ha tryckt lite fell ?

Köpet hävs, det är vad som kommer ske.

Loreal_Paris
2009-04-04, 00:43
aha så de tar bara bort beställningen ?

Wille005
2009-04-04, 03:35
aha så de tar bara bort beställningen ?
Och ett av dina huvuden.

Cilia
2009-04-04, 06:16
ironi ? 5 års fängelse för att ha tryckt lite fell ?
Nej, 5 år för att du misshandlar språket

Tabbe
2009-04-04, 06:25
Nej, 5 år för att du misshandlar språket

+1 fick ont i huvudet av att koncentrera mig på att försöka läsa texten.
Kan iofs vara att klockan inte är mycket.

Exhale_
2009-04-04, 07:03
Nej, 5 år för att du misshandlar språket

Du har dina stunder Cilia :laugh:

Stoltz
2009-04-04, 07:59
Nej, 5 år för att du misshandlar språket

Och där kom det, en post som hackar ner på en okänd persons stavfel utan att ens ägna en tanke åt att det kan handla om dyslexi, skada från olycka eller vad som helst. Så länge stavningspoliserna får sitt lilla fix så är vilket beteende som helst godtagbart, är det inte härligt så säg.

Berguven
2009-04-04, 08:53
Och där kom det, en post som hackar ner på en okänd persons stavfel utan att ens ägna en tanke åt att det kan handla om dyslexi, skada från olycka eller vad som helst. Så länge stavningspoliserna får sitt lilla fix så är vilket beteende som helst godtagbart, är det inte härligt så säg.

Att systematiskt ersätta och med o, är med e och också med oxå beror inte på något man står hjälplös inför.

hahavaffan
2009-04-04, 08:56
Att systematiskt ersätta och med o, är med e och också med oxå beror inte på något man står hjälplös inför.Helt klart ett fall av fjortisspråk och inte disselecksi.

enraged
2009-04-04, 09:06
Lite fail från shopens sida att inte ha validering på en så viktig grej. gl.

stargate
2009-04-04, 09:08
Nej, 5 år för att du misshandlar språket

Har du glömt att man sätter en punkt efter avslutad mening?

hahavaffan
2009-04-04, 09:09
Lite fail från shopens sida att inte ha validering på en så viktig grej. gl.Validering?

enraged
2009-04-04, 10:05
De måste ju kolla att det inte finns negativa tal i ordern.

hahavaffan
2009-04-04, 10:51
De måste ju kolla att det inte finns negativa tal i ordern.Det missar nog de flesta mindre webshoppar att kolla.

Loreal_Paris
2009-04-04, 11:12
Har faktisk bara bott i sverige i ett år , så det kanske kan vara en anledning?
btw. du som sitter o gnäller du har själv inte avslutat meningen med en punkt! :).

Nej, 5 år för att du misshandlar språket

Loreal_Paris
2009-04-04, 11:14
Det får jag väll hoppas på ha ha .
men nej alvar , de kan ju inte rätta till fakturan förän de har kontaktat mig o sakt att det har funnits ett fell o att de måste rätta till priset ?

Det missar nog de flesta mindre webshoppar att kolla.

Tolkia
2009-04-04, 11:21
Mitt tips är att kontakta shopen.

Loreal_Paris
2009-04-04, 11:27
The problem : de har inge tele nr , o de tar veckor tills man får svar via mail , så de kmr hinna skicka beställningen förrän de läst mailet =/

Mitt tips är att kontakta shopen.

Cilia
2009-04-04, 12:31
Har faktisk bara bott i sverige i ett år , så det kanske kan vara en anledning?
btw. du som sitter o gnäller du har själv inte avslutat meningen med en punkt! :).
Då är din svenska ganska bra. Jag är generellt extremt slarvig med punkter. Jag har för bråttom. Slarvar med versaler med. Shit happens. Men din post var inte lätt att läsa.

Jag gjorde en typ motsvarande beställning på Megastore efter tips här på sidan. Man kunde köpa en håddisk för 0 kronor. Jag har inte fått ngt levererat och inte orkat ringa heller. Däremot så får jag härlig reklam ifrån deras sida. Så det slutade med att jag är förloraren *L*.



Skrivtips till dig är att inte göra förkortningar när din svenska inte är så bra. Det gör det ännu svårare att läsa.

kaysim
2009-04-04, 12:53
Då är din svenska ganska bra. Jag är generellt extremt slarvig med punkter. Jag har för bråttom. Slarvar med versaler med. Shit happens. Men din post var inte lätt att läsa.

Jag gjorde en typ motsvarande beställning på Megastore efter tips här på sidan. Man kunde köpa en håddisk för 0 kronor. Jag har inte fått ngt levererat och inte orkat ringa heller. Däremot så får jag härlig reklam ifrån deras sida. Så det slutade med att jag är förloraren *L*.



Skrivtips till dig är att inte göra förkortningar när din svenska inte är så bra. Det gör det ännu svårare att läsa.

Skrivtips till dig är att använda "kommatecken" ibland. Lite jobbigt. Med för mycket. Punkter.

Nitrometan
2009-04-04, 13:04
Och där kom det, en post som hackar ner på en okänd persons stavfel utan att ens ägna en tanke åt att det kan handla om dyslexi, skada från olycka eller vad som helst. Så länge stavningspoliserna får sitt lilla fix så är vilket beteende som helst godtagbart, är det inte härligt så säg.
Retas inte med de som är handikappade. Att vara språkpolis är ett svårt handikapp.

Skämmes tamigfan!

Cilia
2009-04-04, 13:31
Skrivtips till dig är att använda "kommatecken" ibland. Lite jobbigt. Med för mycket. Punkter.
Tips till dig är ignorefunktionen. Sen undrar jag varför du sätter kommatecken inom situationstecken? Om du nu inte redan har satt mig på ignore vilket jag skulle välkomna. Men jag välkomnar ditt tips om hur jag skriver. Det var ett bra exempel på hur jag använder punkter och visar din nivå på språkförståelse.



Nitro inte det minsta svårt. Jämfört med franskan så är våra språkregler en västanfläkt.

Tolkia
2009-04-04, 15:22
End of story.