handdator

Visa fullständig version : Talang 2009


Scratch89
2009-04-03, 19:42
Nästa program som avlöser Let's Dance.

Bäst hittills är killen som precis sjöng acapella, och som lade sina egna stämmor. Det var nog en av de finaste tonerna jag hört. Goose bumps.

ceejay
2009-04-03, 19:49
kollade ej :/ den kanske kmr upp på tuben snart då!

Scratch89
2009-04-03, 19:52
Jag hoppas det. Det var helt makalöst.

MasterChief
2009-04-03, 20:04
Nivån är ju sjukt låg mest hela tiden. Jag hade kunnat köra helikoptern och fått bättre respons.

joriice
2009-04-03, 20:06
Jag tycker inte vissa sångare skall få söka. Det finns idol för det exempelvis.

Wilt the Stilt
2009-04-03, 20:13
"Sveriges starkaste man" kan inte knäcka en 33cls läskeburk.. Buhu

EDIT: Såklart tråkigt för han att han misslyckades. Lite fjantigt att han efteråt kallade sig "sveriges starkaste man"

Scratch89
2009-04-03, 20:14
Men han som böjde stekpannor och burkar, är inte han från ÖKK? Jag tycker jag känner igen honom. Han pratade konstigt iallafall.

Inge Enveten
2009-04-03, 20:19
Fail på alla fotbolls freestylare som var där, duuuuuuuuuktigt pinsamt..

Mongar
2009-04-03, 20:22
Jag tycker inte vissa sångare skall få söka. Det finns idol för det exempelvis.
Håller med. Och skitungar borde inte va me heller *grr*
Talang får ingen respons i de där programmet. Bara sångare och barn under 13.

Wao
2009-04-03, 20:33
Asså, programledarna verkar ju bara välja lite på måfå och hur de känner för stunden.

Ett bra exempel var han från Frankrike. Var ju tvek på att han skulle gå vidare och han hade otroligt mycket mer talang än den där lilla ungen som jonglerade och cyklade enhjuling

Scratch89
2009-04-03, 20:36
Här är han som sjöng så överjävligt bra.

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.926114

Jens.Andersson
2009-04-03, 20:58
Här är han som sjöng så överjävligt bra.

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.926114

Vad är själva talangen? Är det bara att han sjunger bra? Eller lyckas han göra så att det låter att flera sjunger samtidigt? Lite lik dig för övrigt.

Scratch89
2009-04-03, 21:00
Vad är själva talangen? Är det bara att han sjunger bra? Eller lyckas han göra så att det låter att flera sjunger samtidigt? Lite lik dig för övrigt.
Fel program såklart (Idol vore bättre), men han sjunger ju fortfarande apbra.

Båda har långt hår över ansiktet, och båda är snygga. Annars är han inte så lik mig. :D Jag har inte tagit en ton rätt sen -04.

CVN
2009-04-03, 21:04
Klockrenaste var ju Bert´s bröstskämt till Pernilla xD

ceejay
2009-04-03, 21:21
han sjunger bra men bert gillade inte tillägget genom datorn tydligen ;)

Scratch89
2009-04-03, 21:26
han sjunger bra men bert gillade inte tillägget genom datorn tydligen ;)

Bert är dum i huvet ibland. Han ville höra honom acapella. Vafan, vad var det han precis gjorde?

Tolkia
2009-04-04, 11:36
Bert K utmärker sig väl inte direkt för att vara smart annat än när det gäller affärer (jag måste dock säga att jag älskade hur han drev med Anna Skipper när han var med i "Du är vad du äter"; sjuuuuuukt kul för tittarna och epic fail för henne).

Nu skall även jag utmärka mig för att vara osmart: Sjunger han i stämmor med sig själv i realtid, eller är grejen att han sjunger fint i största allmänhet (vilket han gör; ang. Idoljämförelsen säger jag att han sjunger bättre än vissa som får ge ut skivor efter sagda tävling)? Vissa poster i tråden fick mig att undra.

Scratch89
2009-04-04, 12:17
Nu skall även jag utmärka mig för att vara osmart: Sjunger han i stämmor med sig själv i realtid, eller är grejen att han sjunger fint i största allmänhet (vilket han gör; ang. Idoljämförelsen säger jag att han sjunger bättre än vissa som får ge ut skivor efter sagda tävling)? Vissa poster i tråden fick mig att undra.

Skulle han kunna sjunga fyrstämmigt i realtid skulle han inte stå på en teaterscen i Sverige, kan jag säga. :D

Han hade förinspelade stämmor, men det är fortfarande riktigt snyggt, då det är han själv som lagt allihop. Bert tyckte tydligen att det var för mycket datorinspelade stämmor, så han ville höra honom sjunga acapella efter framträdandet igen. Han måste ha sovit första halvminuten, för då sjöng han helt utan stämmorna.

Och ja, från vad man hört hittills, är han mycket, mycket, mycket bättre än det Idol har spottat ut.

Tolkia
2009-04-04, 12:35
Skulle han kunna sjunga fyrstämmigt i realtid skulle han inte stå på en teaterscen i Sverige, kan jag säga. :D
Jag tyckte väl att det lät LITE för bra. Fast visst har det funnits någon snubbe som kunde vissla och nynna samtidigt och göra det tvåstämmigt den vägen? Jag har något minne av det, men det kan vara en skröna.

Ang. Idol så har jag iofs inte sett så mycket av det, så jag kanske inte skall döma, men jag såg en sånglektion med fru Perrelli som verkligen fick mig att undra hur det är meningen att de skall lära sig något där. Fast jag kanske har fördomar. :Virro

Scratch89
2009-04-04, 13:10
Jag tyckte väl att det lät LITE för bra. Fast visst har det funnits någon snubbe som kunde vissla och nynna samtidigt och göra det tvåstämmigt den vägen? Jag har något minne av det, men det kan vara en skröna.
Möjligen. Jag såg en dokumentär med munkar (från Tibet, eller nåt) och där hade de lärt sig att sjunga med båda stämbanden, och då blev det riktigt fräckt. Men det här är alltså munkar, vars enda sysselsättning på dagarna var att lära sig att sjunga; att få till fyrstämmigt skulle verkligen vara teh shizzle. ;)


Ang. Idol så har jag iofs inte sett så mycket av det, så jag kanske inte skall döma, men jag såg en sånglektion med fru Perrelli som verkligen fick mig att undra hur det är meningen att de skall lära sig något där. Fast jag kanske har fördomar. :Virro
Glöm inte att även Carola varit med och coachat! :D

Tolkia
2009-04-04, 13:23
Glöm inte att även Carola varit med och coachat! :D
Hon har väl iofs gått på Adolf Fredriks, så hon kanske kan gräva fram något om hur en sånglektion går till ur minnets skrymslen i alla fall. :D

(Nu kanske Perrelli är en jätteduktig sånglärare egentligen, det var bara inte det intryck jag fick av just det programmet.)

enzodiac
2009-04-04, 13:51
Då tycker jag nog imogen heap är snäppet bättre än denna erik.

http://www.youtube.com/watch?v=25VGdNU3nrU

Scratch89
2009-04-04, 13:58
Då tycker jag nog imogen heap är snäppet bättre än denna erik.

http://www.youtube.com/watch?v=25VGdNU3nrU

Är inte hon ett proffs, som tjänar pengar på det hon gör?
Det är ju som att jämföra mitt band med Metallica. :D

Wilt the Stilt
2009-04-11, 10:52
Vad tyckte ni om gårdagens program?

Själv blev jag lite skraj för den där clownen med hallå där köp blåbär-"skämtet" :/

Fakirbröderna var bra.

Dan S
2009-04-11, 11:47
Då tycker jag nog imogen heap är snäppet bättre än denna erik.

http://www.youtube.com/watch?v=25VGdNU3nrU

Vad är det för slags jämförelse?



Jag tyckte det var urusel klass på programmet, och ungen som var 10 år som kunde enhjuling och jonglera samtidigt var sjukt bra. Jag har en lillebror på 9 år, och han skulle inte klara av det även om han började nu och tränade 1 år. Han har bra motorik och fysik för att vara 9 år, så det är inget cp-skadat jag talar om :)

Scratch89
2009-04-11, 12:12
Gårdagens program var riktigt dåligt. Fakirbröderna var väl ok, men varför kunde han inte göra mer fakirgrejer, istället för att typ slå varandra i huvet och leka clowner? Riktigt dåligt upplägg.

PowPow
2009-04-11, 12:45
Här är han som sjöng så överjävligt bra.

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.926114

Meh, svårt att sjunga till egna inspelade stämmor.
Överhellylle och skittråkigt, får ju köra live om det ska vara något :D:D

:D

Men ja, bra skolad röst. Klassisk dussinvara.

Frankmusik hade ägt honom i en taxi! haha
J2FAW_fslFY

LoTiX
2009-04-11, 12:56
Meh, svårt att sjunga till egna inspelade stämmor.
Överhellylle och skittråkigt, får ju köra live om det ska vara något :D:D

:D

Men ja, bra skolad röst. Klassisk dussinvara.

Frankmusik hade ägt honom i en taxi! haha
J2FAW_fslFY

Visst handlar det om talang men jag föredrar ändå den där Erik framför något som låter överjävligt.

PowPow
2009-04-11, 12:59
Visst handlar det om talang men jag föredrar ändå den där Erik framför något som låter överjävligt.

Det är klart du gör LoTiX! :)

Carolinew
2009-04-17, 19:47
Vafan var nu detta?! :laugh: Seriöst, att de tillåter 4 nakna killar på scen i ett program som ses till stor del av barn? :confused:

Frumpish
2009-04-17, 19:55
brödgänget eller vad hette dem?

Caveman_91
2009-04-17, 19:58
brödgänget eller vad hette dem?

grymmast hittils iaf, stand up komikern e ju fail*gah!*

Scratch89
2009-04-17, 19:58
Vafan var nu detta?! :laugh: Seriöst, att de tillåter 4 nakna killar på scen i ett program som ses till stor del av barn? :confused:

Jag hoppas att du skojar. Man såg ju ingen snopp överhuvudtaget.

Frumpish
2009-04-17, 20:14
trollkarlen alldeles nyss var crazy ;)

Carolinew
2009-04-17, 20:15
Jag hoppas att du skojar. Man såg ju ingen snopp överhuvudtaget.

Nej men könshår känns väl inte så värst mycket bättre... Men visst, det var rätt kul =) Kan bara tänka mig vilka rubriker det skulle bli om någon av dem klantar sig.

JustinCredible
2009-04-17, 20:17
Trollkarlen brukar uppträda i gamla stan på sommaren. Sjukt duktig är han. När jag såg honom hade han en hatt som man fick sätta ner handen i och det var som en vanlig hatt men när han satte ner sin hand så kunde han sätta in hela armen i den. Kul att få se honom igen.

Inge Enveten
2009-04-17, 20:25
Haha hur fan går Thomas Lundman vidare.. Fyfan.

Trollkarlen brukar uppträda i gamla stan på sommaren. Sjukt duktig är han. När jag såg honom hade han en hatt som man fick sätta ner handen i och det var som en vanlig hatt men när han satte ner sin hand så kunde han sätta in hela armen i den. Kul att få se honom igen.

Det han gör i de tricket är ju att han har handen fullt utsträckt innan han ska ta in handen i hatten och sedan när han tar in handen i hatten så knyter han bara näven.
Hur vet jag detta? För att jag uppträder på samma gata som honom och vi brukar prata ibland

Mago
2009-04-17, 20:29
Vad äre den där låten heter som var med i slutet. Visslingar och en tjej som sjunger lite oengagerat "I don't about the nånting" typ.

Scratch89
2009-04-24, 19:20
Varför i helvete gick flickan vidare? Hon sjöng så falskt, sen hade hon ingen vidare scennärvaro heller. Jag förstår inte varför det alltid ska vara så, att en liten flicka kommer in och sjunger, och sen går vidare. Det är ingen sångtävling.

X-Man var rolig. Not.

stafh
2009-04-24, 19:24
Varför i helvete gick flickan vidare? Hon sjöng så falskt, sen hade hon ingen vidare scennärvaro heller. Jag förstår inte varför det alltid ska vara så, att en liten flicka kommer in och sjunger, och sen går vidare. Det är ingen sångtävling.

X-Man var rolig. Not.

Haha, håller med. Skar i öronen.

Scratch89
2009-04-24, 19:34
Bra kombination, korttrick och akrobatik.

stafh
2009-04-24, 20:12
Ukulele-killen var rätt rolig :)

Pejij
2009-04-24, 20:14
Ukulele-killen var rätt rolig :)

I lol'd :D

Tror den låten kommer hamna på svensktoppen inom kort

Däremot var "kolla-vi-kan-hoppa-och-sjunga-samtidigt" paret ett jävla fail

Scratch89
2009-04-24, 20:18
Däremot var "kolla-vi-kan-hoppa-och-sjunga-samtidigt" paret ett jävla fail

Det är iofs rätt svårt att hoppa och spela samtidigt... ;)

Men ja, det var väl ingen höjdare. Jag kan förstå hur de motiverar att de fick gå vidare, dock.

Synd att de två killarna var så nervösa, för satan vilka snygga stämmor de fick till ibland. Undrar hur det låter när de sitter och repar.

Fearstrike
2009-04-24, 20:19
Helt värdelöst program. Var tvungen att se det med tjejen med. Då är amerikanska och engelska versionerna faaaaaaar better.

Lasse Kongo
2009-04-25, 13:15
hehe ja det är riktigt värdelöst, ändå vill jag se det, dock mest för att drömma mig bort hur jag straffar pirelli eller hur fan det stavas, han snygga killen i juryn kan få va med på en macka..

spoonchest
2009-04-25, 13:18
Bra kombination, korttrick och akrobatik.

Bäst var svaret han gav på frågan: -"varför har du ett strykjärn med på scenen?"
-"För att det går så bra ihop med strykbordet"
Obetalbart.

tano
2009-04-26, 12:10
Lyckades se lite på talang nyss och kände att inlägget jag gjorde i en annan tråd för några veckor sedan passade så bra in.


Desto yngre sångare, desto bättre röst!

Varje omgång av dem där programmen samma visa. Ett barn som försöker sjunga vuxet och överöses med beröm. I många fall så har dem säkert möjlighet att bli bra när dem är äldre, men det är bara löjligt när dem egentligen inte klarar att hålla tonerna eller framförallt när dem skriker fram tonerna.

Finns väl något undantag dock, tror det var hon som vann amerikanska versionen? Sjöng riktigt bra iaf...

Det var inte bra alltså, men tre gröna kryss ska lilltjejen ha såklart :Virro

Carolinew
2009-05-29, 20:18
Men herrejäklar!!! Charlie Caper var ju så asgrym! Hans trick var ju grymma, och inte nog med det var hela showen grym i sig, garvade som fan på slutet!! :laugh:

Charlie Caper skall vinna Talang 2009!!!

Guybrush
2009-05-29, 20:24
Men herrejäklar!!! Charlie Caper var ju så asgrym! Hans trick var ju grymma, och inte nog med det var hela showen grym i sig, garvade som fan på slutet!! :laugh:

Charlie Caper skall vinna Talang 2009!!!

Word

Scratch89
2009-05-29, 20:24
Fan, du var snabbare än mig!

Ja, Charlie var grym. Jag tappade bort mig rätt så snabbt. Och sen i slutet, så låg flugan där. Vafan, när tog han ens av sig den? Jag blir galen.

MasterChief
2009-05-29, 20:26
Men herrejäklar!!! Charlie Caper var ju så asgrym! Hans trick var ju grymma, och inte nog med det var hela showen grym i sig, garvade som fan på slutet!! :laugh:

Charlie Caper skall vinna Talang 2009!!!

Tror inte jag fattat det här riktigt. Trodde tävlingen var avsedd för okända talanger. Man letade alltså upp nya förmågor likt Idol.

Caper är ju inte direkt okänd i sin genre.

Scratch89
2009-05-29, 20:31
Tror inte jag fattat det här riktigt. Trodde tävlingen var avsedd för okända talanger. Man letade alltså upp nya förmågor likt Idol.

Caper är ju inte direkt okänd i sin genre.

Fast Idol hade inte direkt helt okända talanger heller. Amanda Jensen hade vunnit UKM året innan (jag tror att det var Musik Direkt också), och har varit rätt så halvkänd inom musikgymnasievärlden innan hon sökte till Idol.

Charlie är väl inte signad på något sätt, heller?

psirus
2009-05-29, 20:31
Men herrejäklar!!! Charlie Caper var ju så asgrym! Hans trick var ju grymma, och inte nog med det var hela showen grym i sig, garvade som fan på slutet!! :laugh:

Charlie Caper skall vinna Talang 2009!!!

de är helt sjukt, jag brukar inte gilla trolleri sådär men han är fantastisk. Hur fan trollar man i saker i glas!!!! och melonen, nej usch jag blir arg när jag tänker på det :D

Carolinew
2009-05-29, 20:31
Tror inte jag fattat det här riktigt. Trodde tävlingen var avsedd för okända talanger. Man letade alltså upp nya förmågor likt Idol.

Caper är ju inte direkt okänd i sin genre.

Jag hade inte hört talas om honom förut, och det är jag knappast ensam om. Många av de som tävlat är säkerligen inte okända inom sitt område, för är man en riktigt stor talang vore det väldigt konstigt om ingen kände till en. Utan dessa talanger vore programmet ganska mediokert.

Go Charlie :hbang:

MasterChief
2009-05-29, 20:39
Kan ju instämma att han bäst så det bara stänker om det.

Till skillnad mot "Michael Jackson"-snubben som lekte illusionist och gjorde ett trick som min sexåring fattade på 2 sekunder (dock verkade Berta ha gått på det, hur det nu är möjligt).

Frantic
2009-05-29, 20:42
Tror inte jag fattat det här riktigt. Trodde tävlingen var avsedd för okända talanger. Man letade alltså upp nya förmågor likt Idol.

Caper är ju inte direkt okänd i sin genre.

Paul Potts var inte helt okänd i sin genre heller men för gemene man så är de nog ganska okända.

MasterChief
2009-05-29, 21:05
Paul Potts var inte helt okänd i sin genre heller men för gemene man så är de nog ganska okända.

Nu har det väl kommit fram att han inte var en totalt okänd talang, men han var inte känd i operavärlden.

Jag bara reflekterade över det faktum att Caper har uppträtt på VM 2 ggr i street magic osv. Jag la ingen värdering i det, utan undrar bara var gränsen går mellan att få vara med, och inte vara med.

Som Scratch var inne på är det kanske om man är signad eller inte.

Sherman
2009-05-29, 23:25
http://tv4play.se/noje_och_humor/talang?videoId=1.1023964&renderingdepartment=2.34566

Från dagens

Carolinew
2009-06-05, 21:37
Hm, var det final ikväll eller? Var inte hemma så missade skiten isf. Vem vann?

Carolinew
2009-06-05, 21:58
Eller nähä, det var visst inte ikväll. Göttans!

mojoo
2009-06-05, 22:55
http://www.youtube.com/watch?v=d3KRn-pz6JI

han va ju så jävla grym !

Kimball
2009-06-12, 20:28
All hail Charlie! :D

Cilia
2009-06-12, 20:35
Dom två jag gillade bäst var de två som svenska folket röstade fram. Jäkla va bra smak jag måste ha.

andnel
2009-06-12, 20:39
Dom två jag gillade bäst var de två som svenska folket röstade fram. Jäkla va bra smak jag måste ha.

Samma här!

MasterChief
2010-04-16, 19:33
Bump

Ok, detta gäller Talang 2010...Om ni gillar att titta på en snygg och sjukt vältränad tjej så bör ni titta in första inslaget i kvällens avsnitt. Ni kommer gå upp i brygga.

young_george
2010-04-16, 19:36
Bump

Ok, detta gäller Talang 2010...Om ni gillar att titta på en snygg och sjukt vältränad tjej så bör ni titta in första inslaget i kvällens avsnitt. Ni kommer gå upp i brygga.

Och vilka ögon. Det var ju nästan så man blev lite kär

MasterChief
2010-04-16, 19:36
Och vilka ögon. Det var ju nästan så man blev lite kär

Ja, hon var helt overklig. Trodde inte sådana tjejer fanns :-/

Vilken magstyrka...

Ironbabe
2010-04-16, 19:48
Jag gillade killen med korttricken, vilken charmig utstråling!

JuzupWilkosz
2010-04-16, 19:55
Kom precis hem! Vad har jag missat?

Ingen Balla Balla Balla denna vecka eller?

MasterChief
2010-04-16, 19:56
Kom precis hem! Vad har jag missat?

Ingen Balla Balla Balla denna vecka eller?

Du har missat en fulländad kvinna.

JuzupWilkosz
2010-04-16, 20:05
Du har missat en fulländad kvinna.

Balla Balla Balla!

MasterChief
2010-04-16, 22:06
Bump

Ok, detta gäller Talang 2010...Om ni gillar att titta på en snygg och sjukt vältränad tjej så bör ni titta in första inslaget i kvällens avsnitt. Ni kommer gå upp i brygga.

http://www.tv4play.se/noje_och_humor/talang?videoId=1.1599115

4.00 in i programmet.

Finns en del på YouTube osv. Bra grejer.

Wilkedott
2010-04-16, 22:24
GAAAAAH hur kan den där gubbjäveln säga nej till henne! Stryk skull han ha haft!

Hon var f.ö den snyggaste kvinnan sett på länge!

Inge Enveten
2010-04-16, 22:29
Jag kanske visas den trettionde. Håll utkick på en kille i lila tröja som trixar med en orange fotboll!

Scratch89
2010-04-16, 22:31
"Du har lyckats att avsexualisera pole dancing."

wat? :D

Ordentligt fit var hon.

tp_88
2010-04-16, 22:56
Jag slutade kolla när dom röstade igenom rapparna. PK äger.

Yes
2010-04-16, 23:15
Och vilka ögon. Det var ju nästan så man blev lite kär
+hurmycketsomhelst!

Degpekka
2010-04-17, 01:36
Den röda trollkarlen var riktigt duktig! :)

Alfred Nobel
2010-04-17, 08:31
Den röda trollkarlen var riktigt duktig! :)

Han var riktigt underhållande och paralyserade mig med sin behagliga författarröst.

Scratch89
2010-04-17, 09:54
Jag slutade kolla när dom röstade igenom rapparna. PK äger.

Jag trodde du gillade sån där hoppetihipp. Fast kanske bra grejer då, förstås, ingen Paul 2 Pin-wannabe. :D

tp_88
2010-04-17, 10:01
Jag trodde du gillade sån där hoppetihipp. Fast kanske bra grejer då, förstås, ingen Paul 2 Pin-wannabe. :D
Precis. :D