handdator

Visa fullständig version : MrP Træningslæra ?!?


Mr.P
2009-04-03, 18:55
Som sagt varit anonym några år Kommit tillbaka smartare o visare

kan børja med att grabbar som vill lægga på sej snabbt med muskler och vikt?

Ska inte gå på allt detta med supersetare och massvis med rep-set!

Fel Fel, ser så många fel nær jag glider omkring på førumet nær folk ska gå upp i vikt!

vad krævs før att gå upp i vikt, ØverBelastning ØVERBELAStning och sæger det 1 gång till Øverbelastning.

Ni ska inte gå på allt detta trams med sjuka supersetare, gå till failure etc etc, dom bygger inte muskler tværtom dom trøttnar ut musklerna vad hænder då?

istællet før att byggast, slits dom ner.
Så ta ett tex, en kille som kør på 3-3 och en kille som kør på 10-15 1 månad. Vem går snabbats upp i vikt?

svaret ær enkelt, killen som kør på 3-3 kan maxa i alla øvningar - tex om killen 2 kør på 10-15 knæbøj 80 -90 kg killen 1 kør på 120-130 kg -3-3, vad som hænder ær mer vikt mer øverbelastning størra muskler på kortast møljigast tid.

Efter en senskada av tummen buhu, gick jag ner från 83 kg till 71 kg på 2 månader kænde mej deppig och ja man tappade motivationen till att børja træna detta va sommarn 08- tog tag i træningen sep 08 och i nulæget ær jag større och vassare æn jag va innan min skada. Væger 86 kg nypissad med andra ord gått upp ca 13-14 kg på 6 månader.

kalorier intag, tips - rækna ut ert kalorintag vad din kropp spottar ut dagligen. Då kan du lætt berækna hur mkt du ska stoppa i dej. Tex jag 184 cm - væger 86. Ligger på daglig dos av 5000 kalorier.

Ligger på ca 1000 kalorier i øverskott var dag.

Kan visa hur mitt monsterprogram ser ut

Ben uppvärmning squat 2 * 20 med endast stång

Sqaut 4 *6
Framsida lår curl
Biceps Omvänd V längst in
Benpress
Biceps cur hantell
Biceps med Rep mitten upp
Biceps Rak stång upp till mitten


Tisdag

Bröst uppvärmning Bänkpress 2 * 20 med endast stång

Bröst Bänkpress
Bröst Cable press Uppifrån helt öppet en sek paus i mitten
Triceps Dips
Bröst Hantelpress 35grader snebänk
Triceps Kickbacks
Triceps med rep in i mitten (mot pungen)
Triceps med (lats stång) brett grepp


Onsdag

Rygg uppvärmning Marklyft 2 * 20 med endast stång

Rygg Marklyft
Rygg Latsdrag varannan vecka smal - brett grepp
Vader Sittande vadpress
Rygg Rodd varannan vecka smal - brett grepp
Vader Stående vadpress
Vader Utfall
Biceps rak skivstång


Torsdag uppvärmning stående militärpress 2 * 20 med endast stång

Axlar
Axlar stående militärpress
Axlar stående flyers sidan
Axlar raka lyft fram
Axlar baksida flyers
Traps hantel shrugs
Traps v-handtag cable från bröst upp till hakan
Axlar hantelpress sittandes
Traps diagonal drag cable varannan vecka bakifrån – framifrån

Fredag

Bröst uppvärmning Bänkpress 2 * 20 med endast stång
Bröst Bänkpress snedbänk
Bröst Cable press Uppifrån helt öppet en sek paus i mitten
Triceps Dips
Bröst Hantelpress 35grader snebänk
Bröst Cable lyft underifrån
Triceps med rep in i mitten
Triceps med stång brett grepp

Mage 3 dagar i veckan 3-16 per øvning


Kør ingen cardio eller nåt sånt, nær jag ska upp i vikt.
Varierar kør ca 1 månad 4-6 repare andra månaden 3-3 vilar 1 vecka kør på 4-6 mot maj. tænkte jag bli lite hårdare och kør på 4-16 1 månad sen back till 4-6 kommer inte gå upp i vikt utan mer før att få en hårdare look.

Varje gång jag kør en øvning så tænker jag først o fræmst bygger detta mina muskler? Ger denna "øvning" tillræckligt med øverbelastning før att bygga?!?!

Har trænat i 4 års tid ca gått från att væga 50 kg till 86 kg nuvarande!
Va nybørjare gør rætt ær att dom utmanar sej sjælv med høgre vikt varje gång dærutav man går upp snabbt i vikt.

Medans efter en tid nær man blir "smartare" børjar man med superset o kombo dylikt. Men du mærker inte att du går upp lika snabbt!

Før du øverbelastar ej muskeln som du gjorde i børjan utan du kør den till uttrøttning och det ær ej bra.

Muskeln bryts ner istællet før att byggas upp.


ja hoppas detta va till hjælp till andra tunnisar som jag, va sjælv før några år sen.