handdator

Visa fullständig version : magrutor?


ludwig-92
2009-04-02, 20:14
hej vill försöka få till magrutor nu till sommarn. jag tränar helkroppspass just nu 3-4 ggr i veckan samt kondition 2-3 ggr i veckan. jag väger bara 51 0ch är 1,67 det är lite ja vet men jobbar på det. så har ni förslag på övningar och nått speciellt med kosten ja ska tänka på och hur lång tid kan det ta att få till det.

såhär ser de ut ida .:em:

Andy.da.wohoo
2009-04-02, 20:18
Ojdå, du vägde inte mycket! Skulle vilja säga skit i magrutorna 2009 och satsa hårt på 2010 istället! Börja träna ordentligt nu över vintern och gå upp lite i vikt. Jag är 1,69 och väger hela 14kg mer än dig, du kan öka mycket innan det blir tankar på att gå ner i vikt och fett%

Finns en bra sticky på sidan med ett schema som z_bumbi skrivit speciellt åt nybörjare, funkar jättebra! Finns det några övningar du undrar över så är det bara att gå in i övningsbanken:)

Så, satsa stenhårt på 2010 och blow them away då istället!:)

Frillan
2009-04-02, 20:18
Läs deffguiden. Följ den i ett tag, ha bra genetik för magmuskler, wolah..

ludwig-92
2009-04-02, 20:22
men det är så att ja ska på en ny gym genomgång på tisdag nästa vecka . så Andy har du några förslag jag ska tänka typ nått ja ska fråga eller så??

robin-
2009-04-02, 20:23
Ojdå, du vägde inte mycket! Skulle vilja säga skit i magrutorna 2009 och satsa hårt på 2010 istället! Börja träna ordentligt.... osv)

+1

Fortsätt träna regelbundet och se till att äta bra med mat, så att du går upp i vikt och lägger på dig muskler till 2010 istället, och deffa då istället, ifall läget fortfarande är likadant :)

Andy.da.wohoo
2009-04-02, 20:45
Bara tänk ut lite vad som helst, gå och fundera några dagar nu och skriv ner frågorna du kommer på. Sen är det bara att fråga på, finns inga dumma frågor, bara dumma svar!

Detective
2009-04-03, 09:44
Skulle också satsat för fullt på beachen nästa år istället. Byggt lite mer muskler

SiB
2009-04-03, 21:20
om han väger så lite och inte har magrutor så kan jag inte tänka mig att det är varken mycket muskelmassa eller fett så då äre väll roligare att gå runt smal som satan med magrutor än fortfarande ganska liten med lite kagge :p du hinner ju lätt få rutor innan sommarn om du kör fullt ut. sen kan du ju bygga efter det och försöka hålla magrutorna medans du bygger, mycket roligare att bygga då än att vänta 1 år på rutorna.

Matsa
2009-04-03, 23:41
Du är fullständig nybörjare och inte överviktig, jag ser ingen orsak för dig att banta ned dig. Du kommer förmodligen att få ganska snabba resultat i början om du sköter dina kort rätt, de flesta nybörjare får det och framför allt om de är unga. Chansen är ganska stor att om du tränar hårt för att bygga upp din styrka och massa så kommer du att se muskulösare ut till sommaren även utan en deff. Kanske inte med magrutor, men ändå mer muskulös än i dagsläget samt både starkare och sundare.

Astaslash
2009-04-04, 18:43
Träna på och lägg ner lite extra på magövningar så blir det där nog skitbra. Va inte rädd heller för att äta bara för att du vill ha magrutor. Träna på så du blir lite muskulös till sommaren så kommer tjejerna tycka det är snyggt ändå;) som sagts, hellre hyffsat muskulös med en aning till magrutor än skitsmal med rutor. tycker jag iallafall

Ganymedes
2009-04-04, 21:04
Protip: Magrutor (eller avsaknad därav) syns inte om man solar rygg. ;) Biffa till dig istället och satsa på 2010. Deff är ingen idé förrän man har lite massa att fila fram.

malkin
2009-04-04, 21:54
3-4 helkroppspass i veckan tycker jag låter lite väl mycket!

Eller vad säger ni andra?

CiCoro
2009-04-04, 21:56
Jag ska ner och köra mitt 3e helkroppspass för veckan nu och jag kör rätt stora pass, tycker det är helt okej. 4 pass får jag inte in för måste ha 1 dag vila mellan passen iaf.

Cerberus
2009-04-04, 21:59
bygg muskler, satsa på beachen nästa år istället. Kan inte tänka mig annat än att du kommer se ut som en aids-sjukling om du deffar ner dig nu :(.

51kg e väldigt lite för din längd.