handdator

Visa fullständig version : Psmf


Byggare_bob
2009-04-02, 12:45
Har tassat runt på den här sidan ett tag utan att skriva nåt.Så tycker det är dax nu.

Har styrketränat i rätt många år ca 15.Men så är jag rätt gammal också,35år.
Kör en hel del egen komponerade dieter genom åren med mer eller mindre lyckade resultat.Så för första gången i mitt liv så har jag anlitat en pt/coatch,det ni:)
Han har fått komponera ihop både tränings och dietschema,ska vara under hans vingar i 8 veck.På den tiden så så ska vi skala av så mycket fett det bara går,vinter kostymen är tjock så det finns en hel del och ta av:)
Där av den tuffa starten på dieten.

Så nu är det dax att ta av skygglapparna och komma ur dom gammla hjulspåren som man kört i så många år.
Träningen och dieten blir nåt helt annat än vad jag är van med.Men jag litar fullt ut på han som gjort diten.Så kommer följa hans upplägg slaviskt.

Dieten kommer betså av två faser.Första fasen på dieten blir PSMF.Det upplägget kommer vi att köra tills jag kommer ner runt 90kg strecket.
Kommer bli en tuff tid med galet lite kcal.
Det blir inte mycket av varken styrkesträning eller kardio under den här perioden(och tur är väl det)
3 dagar i veckan på gymmet med över och underkropps pass och lite lugn kardio på bandet efter det.Kan hända det blir en och annan soft promenad nån av dom andra dagarna oxå.


Första dagen på dieten är alltså i dag.Ingen gym träning,men en promenix i go vädret får det bli.

Frullen bestod av lätt kesella och fun ligt.
Lunch och middag,kycklingfile med grönsaker
Kvällsmål ett gång äggvitor

Stats
Vikt 98kg
Midja 94cm

Skuggvargen
2009-04-02, 13:08
så typ 0 fett?

Byggare_bob
2009-04-02, 13:15
Nej då,det blir runt 20g.Mestadels från omega3 tillskott.

young_george
2009-04-02, 14:01
Varför inget fett?

Eddie Vedder
2009-04-02, 14:03
Vad är det du undrar över? Det känns mer som en journal ju.

Byggare_bob
2009-04-02, 14:09
Det räcker bra med 20g om dagen.Som sagt det är en extrem diet och är en första fas på ett antal veckor för att snabbt tappa fett.Inget att rekomendera för den som har ett lågt bf men för mig som ligger högt,strax över 20 så ska det tydligen funka fin fint.Utan att tappa muskler.Är ingen diet jag hitta på för egen maskin.

Här kan du läsa mer om psmf diet: http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=1970

Flexipop
2009-04-02, 14:21
Hur lång är du och hur många kalorier får du i dig varje dag?

Byggare_bob
2009-04-02, 14:41
182cm käkar under 1000kcl om dagen.Har aldrig legat så lågt.Inte ens i närheten,så ska bli intressant och se vad det blir av detta=)

Byggare_bob
2009-04-02, 14:44
Vad är det du undrar över? Det känns mer som en journal ju.

Ja det har du kanske rätt i.Är som sagt första gången som jag skriver här.Men du är ju moderator,så då kanske du kan flytta tråden dit.
MVH

Flexipop
2009-04-02, 14:57
182cm käkar under 1000kcl om dagen.Har aldrig legat så lågt.Inte ens i närheten,så ska bli intressant och se vad det blir av detta=)

Då lär det nog gå undan. Lycka till!

Kischen
2009-04-02, 15:13
182cm käkar under 1000kcl om dagen.Har aldrig legat så lågt.Inte ens i närheten,så ska bli intressant och se vad det blir av detta=)

Ingen ork?

Körde själv 1500 om dagen första deffen, ner gick jag men det gjorde vikterna på gymmet också *grr*

Byggare_bob
2009-04-02, 15:25
Var lite orolig för det när jag såg schemat för första gången.Men det är väldigt lite styrketräning under den här perioden.Träningen körs bara för att få kroppen att vilja behålla muskelmassan som man redan har.Blir ju inte allt för många veckor jag kommer köra på det här viset.Om det funkar....ja det visar sig.Är ju som sagt första dagen i dag.

944RS
2009-04-02, 15:26
Vad är det som gör att du tror mer på den här dieten än dina tidigare?
Följde du dem lika slaviskt?

Byggare_bob
2009-04-02, 15:31
Skulle kunna va av den anledningen att det är en mycket rutinerad och kompetent person som har satt ihop den.Han har kört den på ett flertal klienter med mycket bra resultat.Sen så är det ju alltid kul att testa nya saker,nya utmaningar.

Eddie Vedder
2009-04-02, 16:40
Ja det har du kanske rätt i.Är som sagt första gången som jag skriver här.Men du är ju moderator,så då kanske du kan flytta tråden dit.
MVH

Beror ju på vad du vill ha ut av tråden. Skall du uppdatera din träning och din utveckling under tiden eller vill du sikutera själva dieten som sådan?

Byggare_bob
2009-04-02, 16:45
Nä du har helt rätt,den ska ligga under journaler.Flyttar du den eller kan jag flytta den på nåt vis?

Eddie Vedder
2009-04-02, 17:01
Nu ligger den rätt.:)

Jag får önska dig lycka till även om jag tycker dieten är tveksam och jag är ännu mer tveksam till kunskaoen hos din PT som rekommenderar något sånt här.

Byggare_bob
2009-04-02, 17:07
Tack och bock!
Det är ju bara en rivstart på en 8 veckors diet.Så här kommer jag att köra i ca 4 veckor.
En Kolhydrats fyllning kommer oxå att ske var 7 dag.
Vi får låta tiden utvisa om den dieten är bra eller anus.

Byggare_bob
2009-04-03, 12:20
Dag två på dieten och idag stod det gymträning på schemat,överkropps pass.
Lite annorlunda mot vad jag brukar köra.Normalt så kör jag köra en fyrsplitt och ganska tungt 5-6 reps.Nu vart det fler reps och mindre sett.Gick fort att köra igenom passet och bra pump fick jag.Skulle igentligen gå på löpbandet efteråt.Men passade på att gå ute i solskenet istället.

Ingen skillnad på styrkan än,men är så tidigt in i dieten än .Återkommer om det om nån vecka.Vila från gymmet lör-sön.Men nån promenad blir de.

Nu är det dax och avnjuta ljuvlig kycklingfile och broccoli.

Byggare_bob
2009-04-03, 12:22
Btw om det är nån annan som har kört Psmf diet.Så skriv gärna om hur du upplevde den och vad du fick för resultat.