handdator

Visa fullständig version : Pure Whey eller CP3


grakka
2009-04-02, 11:22
Vad är det för skillnad mellan Pure Whey och Complete Protein 3? Det man kan tänka sig är att CP3 är bättre i någon form pga att den är aningen dyrare. Men på vilket sätt? Känns onödigt att köpa det dyrare om jag inte använder det på ett effektivt sätt. Vad jag har förstått så är det bra att ta en skopa på morgonen och efter träning just pga att proteinet tas upp snabbare i pulver+vatten form än protein i matform, och att man gör detta för att förhindra kroppen att ta energi från muskulaturen? Någon kunnig får gärna ge en simpel förklaring på hur det ska tas upp för bäst effekt. Ja, jag fattar att detta inte är någon ersättare eller något speciellt utöver protein som finns i mat :)

Jonte
2009-04-02, 13:45
Protein som protein, ta 20g före o eftere träning o lite så fort du vaknar på morgonen eller om du vaknar på natten! Köp de som e billigast..

grakka
2009-04-02, 13:48
Protein som protein, ta 20g före o eftere träning o lite så fort du vaknar på morgonen eller om du vaknar på natten! Köp de som e billigast..

Vet ju att det finns skillnader mellan proteiner. Men jag tänker personligen desamma som du. Protein som protein :) Får se iaf någon annan har något att säga. Annars blir det lite hederlig Pure Whey.

Pelle2
2009-04-02, 16:28
Ska du käka proteinpulvret när det inte är i samband med träning så är det bättre med CP3 eftersom att det är en blandning mellan kasein och vassle(tas upp långsammare) eller så tar du nån macka med smör och ost till vassledrinken så blir det också lite långsammare.

Men bara efter träning funkar bara vassle bra..eller cp3

grakka
2009-04-02, 17:39
Tack för svaren. Det vart en påse Pure Whey, Fast Carbs och Kreatin :)