handdator

Visa fullständig version : Katastrof att inte äta efter kvällslöp?


Cupofcoffee
2009-04-02, 00:09
Jag kör just nu en LCD-diet (~800kcal/dygn) som en slutspurt på en lång deff (-36kg på 11 månader).

Joggar 6-10km precis innan läggdags, varannan eller var tredje dag. Är det fullständigt askorkat att inte äta innan jag lägger mig för att sova?

Förstår att det här är en uppenbar och smådum fråga - men jag vill maxa viktnedgången och har blivit totalnojjig över energiintaget - så jag ber om viss förståelse och sakliga motiveringar.

Kommer jag förstöra mig själv så här?

Cupofcoffee
2009-04-02, 00:13
Fick inte redigera min post, men det kanske är relevant: jag äter mitt sista mål 2-4 timmar innan jag kommer ut och springer. Fixar inte att kuta med mat i magen.

Durante
2009-04-02, 08:02
Du kan väl åtminstonde ta en extra drink efter löpningen?

944RS
2009-04-02, 15:21
Imponerande att vara ute och jogga 10km om du bara ligger på 800kcal.

Jag skulle självklart försöka få i mig både protein och kolhydrater efter träning. Oavsett om det är löpning eller styrketräning.

14K
2009-04-02, 18:00
Tror att du riskerar "bränna" bort mycket muskler på det sättet.

padman
2009-04-02, 19:13
jag ska också göra som dig och börja springa 6-10 km var 3:e kväll.

LillSkalman
2009-04-02, 19:13
Håller med 14k. Jag tror också du bryter ner en del muskler idag på din 800kcal diet om du inte äter efter träningspasset. Det blir ju en hel del finlir såklart med en knapp knapp budget av kcal, men 100-kcal från en klutt kvarg borde var i rätt riktning.

Jag är ingen expert dock, bara en glad amatör.
För övrigt reagerar jag rätt ordentligt på ditt dagsintag. Har du räknat rätt verkligen? Verkar alderles för lite, som min frukost ju.

Kramiz

Frillan
2009-04-02, 20:15
Tror att du riskerar "bränna" bort mycket muskler på det sättet.

Tror inte syftet är att bespara muskelmassa om han ligger på 800 kcal om dagen ändå.

Cupofcoffee
2009-04-02, 20:23
Jag vaknade imorse och insåg att jag vänt bak-o-fram på resonemanget. Det har blivit för tjatigt att ligga och nöta vecka efter vecka så jag ville sparka igång deffen igen, med slutmål innan månad 12. Men en viktminskning ska såklart inte ha en slutspurt. Den ska ha en nystart.

Således tänker jag äta properly efter träningspasset och inte räkna in de kalorierna i dagsintaget alls. Jag tänker inte nojja över dem, utan se det som ammunition som kommer att spenderas i fält.

p-runesson
2009-04-02, 20:28
Jag vaknade imorse och insåg att jag vänt bak-o-fram på resonemanget. Det har blivit för tjatigt att ligga och nöta vecka efter vecka så jag ville sparka igång deffen igen, med slutmål innan månad 12. Men en viktminskning ska såklart inte ha en slutspurt. Den ska ha en nystart.

Således tänker jag äta properly efter träningspasset och inte räkna in de kalorierna i dagsintaget alls. Jag tänker inte nojja över dem, utan se det som ammunition som kommer att spenderas i fält.

Ska du deffa med en VLC diet?? eller är jag helt ute och cyklar?
Kanske inte är det bästa att deffa med en sån låg kalori diet såvida du kan klämma in behövet av protein, fetter och allt annat som behövs för en deff.. Vilket måste vara något omöjligt..

Eller så har jag missat uppfattningen helt och bör lägga mig:smash:

Will3
2009-04-02, 21:09
Jag tycker det låter helt sinnessjukt, förr eller senare så kommer du kollapsa, eller åtminstone inte må så bra, ät mer!

944RS
2009-04-03, 15:47
Jag vaknade imorse och insåg att jag vänt bak-o-fram på resonemanget. Det har blivit för tjatigt att ligga och nöta vecka efter vecka så jag ville sparka igång deffen igen, med slutmål innan månad 12. Men en viktminskning ska såklart inte ha en slutspurt. Den ska ha en nystart.

Således tänker jag äta properly efter träningspasset och inte räkna in de kalorierna i dagsintaget alls. Jag tänker inte nojja över dem, utan se det som ammunition som kommer att spenderas i fält.

Tror du är inne på rätt spår nu:thumbup: