handdator

Visa fullständig version : Bygga BRÖST maximalt?


Phillelicious
2009-04-01, 23:05
Jag vill bygga bröst mer än vad jag redan gör. Idag kör jag 3 dagar träning vila 1. Ser ut så här:

Dag 1: Bröst+Triceps
Dag 2: Rygg+ Biceps
Dag 3: Axlar+Rygg
Dag 4: Vila

När jag kör bröst kör jag t.ex som senast

Mitten på bröstet
Bänkpress: pyramid 10 x 60, 8 x 65, 6 x 70, 8 x 65, 10 x 60

Övre bröst
Lutande hantelpress 6 x 22,5, 6 x 22,5 5 x 25

Undre bröst:
Cable cross 30 kg 8 x 8 ( känns inte som den tar så mycket)

Innre bröst:
Pec Dec 55 kg 3 x 8

Är det här maximimalt för mig eller bör jag lägga till eller ändra på något.
Jag vill inte överdrivet stora bröst (definitionsfråga) men skarpa konturer men "fyllda" alltså pumpade. ( handlar om hur man är skapt och hur deffad man är)

Några tips?

vicarious
2009-04-01, 23:14
Jag vill bygga bröst mer än vad jag redan gör. Idag kör jag 3 dagar träning vila 1. Ser ut så här:

Dag 1: Bröst+Triceps
Dag 2: Rygg+ Biceps
Dag 3: Axlar+Rygg
Dag 4: Vila

När jag kör bröst kör jag t.ex som senast

Mitten på bröstet
Bänkpress: pyramid 10 x 60, 8 x 65, 6 x 70, 8 x 65, 10 x 60

Övre bröst
Lutande hantelpress 6 x 22,5, 6 x 22,5 5 x 25

Undre bröst:
Cable cross 30 kg 8 x 8 ( känns inte som den tar så mycket)

Innre bröst:
Pec Dec 55 kg 3 x 8

Är det här maximimalt för mig eller bör jag lägga till eller ändra på något.
Jag vill inte överdrivet stora bröst (definitionsfråga) men skarpa konturer men "fyllda" alltså pumpade. ( handlar om hur man är skapt och hur deffad man är)

Några tips?

Jag utgår från att du bulkar eftersom du vill "bygga" bröstmuskler.

Om du tränar 3 dagar och vilar 1 dag så betyder detta att du tränar igenom alla muskler 2 gånger per vecka.

19 set per pass, alltså 38 set bröst i VECKAN?

Se till att få bättre kontakt i cabelcrossen om du tycker att det inte känns. Alternativt prova köra vanliga flyes? 8 set för en övning är mycket.

Morty
2009-04-01, 23:16
Mitten på bröstet
Bänkpress: pyramid 10 x 60, 8 x 65, 6 x 70, 8 x 65, 10 x 60

Övre bröst
Lutande hantelpress 6 x 22,5, 6 x 22,5 5 x 25

Undre bröst:
Dips

Innre bröst:
Man tränar inte pectoralis minor speficikt.

Några tips?

Fixed

MooZ_WeD
2009-04-01, 23:55
ursäkta men skulle ja kunna få ställa en fråga angående bröst byggning? när ja kör bänkpress så känner ja inte att det ta någon vid bröstpartiet. Kör ja fel eller? och vilken skulle vara mest effektivast om man skulle få hårda bröstmuskler. För ja stör mig så grovt så ja ser ut där för tillfället!

Mvh Emil

Cerberus
2009-04-02, 00:03
hårda bröstmuskler får du genom lite underhudsfett, fast först behöver du ju muskelmassan förstås. Du kanske håller för smalt så de blir mer triceps? Brösten borde dock iaf va med en del oavsett.

Dreas
2009-04-02, 00:20
Träna tunga pressar, lutande tar dock inte nämnvärt mer på övre delen av bröst utan axlarna kopplas in mer. Övre och nedre existerar anatomiskt kanske men när du tränar funkar det inte riktigt så, allt eller inget om jag fattat allt rätt :)

Martin Löwgren
2009-04-02, 00:25
Jag vill bygga bröst mer än vad jag redan gör. Idag kör jag 3 dagar träning vila 1. Ser ut så här:

Dag 1: Bröst+Triceps
Dag 2: Rygg+ Biceps
Dag 3: Axlar+Rygg
Dag 4: Vila

När jag kör bröst kör jag t.ex som senast

Mitten på bröstet
Bänkpress: pyramid 10 x 60, 8 x 65, 6 x 70, 8 x 65, 10 x 60

Övre bröst
Lutande hantelpress 6 x 22,5, 6 x 22,5 5 x 25
Jag vet inte vem som snurrat in dig på inre och
Undre bröst:
Cable cross 30 kg 8 x 8 ( känns inte som den tar så mycket)

Innre bröst:
Pec Dec 55 kg 3 x 8

Är det här maximimalt för mig eller bör jag lägga till eller ändra på något.
Jag vill inte överdrivet stora bröst (definitionsfråga) men skarpa konturer men "fyllda" alltså pumpade. ( handlar om hur man är skapt och hur deffad man är)

Några tips?

Jag vet inte vem som snurrat in dig på inre bröst med mera för något sådant finns intr. Lägg ned finliret och börja träna strikta tunga vanliga hantelpressar så kommer de sköta biffen.

mv

Saft und Kraft
2009-04-02, 00:26
Första varianten

1. Dela först in kroppen i väl avgränsade och tydligt definierade muskelgrupper.

2. Väl gjort, delar du sedan in dessa muskelgrupper i ytterligare delar såsom på en styckningskarta. (Håll nu tungan rätt i mun så ingen liten filée glöms bort.)

3. Nu är det dags att göra ett upplägg sprängfyllt med och baserat på superintensitetshöjande, ultrakontaktsökande maximedaljonger. Pepsodent bör ingå.

4. Härnäst vidtar träningen och då är det viktigt att man formligen prickar alla avsedda delar i varje etapp, för att kunna kalla sig "äkta optimal" och dessutom slippa tvångstankar kring vad man gjort fel eller inte tillräckligt nöjaktigt.

Effekt: Jag vet inte riktigt men lycka till!

Andra varianten

1. Välj ut ett gäng hyggliga övningar baserat på vad de erfarna väljer och något litet extra om du har några ytterligare egna men rimliga preferenser. (Ditt eget upplägg ser väl helt okej ut om du trivs med det, men försök ha rätt fokus.)

2. Träna nu dina pressar duktigt och det där lilla extra det nu kan tänkas handla om.

3. Försök förbättra dig och var naturligtvis inte rädd för att variera dig med tiden. En variation behöver inte innebära några jätteförändringar med en stor skara konsulter inblandade, utan det kan räcka med smärre förändringar, det viktiga är att du försöker förbättra dig (mer vikt, fler reps, större explosivitet, byt ut någon övning etc beroende på mål och nya erfarenheter).

4. Prosper.

Effekt: Du förbättras nu förmodligen och gör det också fortsättningsvis. En ytterligare och ack så välkommen bieffekt är att du nu också besparar Sisu mfl några gråa hårstrån.

Min poäng är att du förmodligen gör dig själv en otjänst genom att komplicera saker och ting. Det kommer alltid finnas en mängd parametrar vilka du inte rimligen kommer kunna ha någon vetskap om, varför ett detaljupplägg av det slag du nämner med stor sannolikhet bara kommer missa målet. Du nämner ju själv att du inte upplever att kryssdragen ger något direkt och då kanske det vore mer lämpligt att lägga lite mer krut på något du verkligen känner fungerar, exempelvis bänk- eller hantelpressar av olika slag (som jag absolut sett, redan ingår i ditt upplägg). Jag tror alltså att det räcker med ett ganska enkelt upplägg utan att du på något sätt kommer få ett dåligt resultat (och kanske ändå mer så då dina angivna mål dessutom inte är särskilt extrema). Anledningen till att jag skriver som jag gör är att jag irriterar mig på en massa blaha man gladeligen slänger ur sig kors och tvärs, utan en tanke på att sådant suges upp och rotar sig i skallen på mindre erfarna individer. Dessa riskerar sedan att bli totalt bortkollrade i mängden av inte minst ren idioti som friskt florerar i den allmäna "styrketräningsvärlden". På Kolozzeum finns det gott om kunnigt träningfolk och ett tips är försöka hitta en träningsjournal som förs av någon med samma mål som du själv (helst då någon med mer erfarenhet) och sedan kolla hur den personen tränar och utvecklas. Lycka till.

Phillelicious
2009-04-02, 21:29
Tanx!

hasic
2009-04-03, 06:48
Var är din benträning?

Frillan
2009-04-03, 08:44
Vi kan väl inte tala om för dig hur just du ska bygga bra bröstmuskler på bästa vis...alla människor svarar individuellt på olika övningar. Pröva dig fram och se vad som är givande.