handdator

Visa fullständig version : Midjemått-minskning?


Flossy
2003-08-01, 16:41
Tjenare, jag vet inte riktigt ifall detta är en megadum fråga och ifall ens tråden hör till denna kategori.. men here goes nothing iaf. :P

Jag ligger just nu på 86cm i midjemått ,avslappnad förstås. Det är inte allt för mycket.. men nu är det så att min mage "putar" ut rätt mycket, och det är inte vidare snyggt.. har rätt stor bröstkorg så det kan juh vara en bidragande orsak till det hela(?). Nåja.. har ni några tips och trix att försöka få en "plattare" mage?. Uppskattar all hjälp jag kan få. :(

King Grub
2003-08-01, 16:54
Strama upp kosten och/eller rör på dig mer. Eller skaffa en...

http://www.velvetmermaid.com/korsetts/millenium_vorne_seitlich.jpg

Flossy
2003-08-01, 16:57
Hur menar du strama upp kosten?, äter iofs rätt stora portioner nu, minska dem och äta oftare måntro?.

(Edit) Det är juh inte fett, ifall du tror det.

King Grub
2003-08-01, 16:58
Originally posted by Flossy
Hur menar du strama upp kosten?, äter iofs rätt stora portioner nu, minska dem och äta oftare måntro?.

Äter du mer än du gör av med går du upp i vikt och midjemåttet ökar, äter du mindre än du gör av med så minskar det.

Och är det inte fett, så vad är det då? GH-buk? :booty: För mycket muskler?

Kör lite vacuummage.

Flossy
2003-08-01, 17:01
Heh, den var väntad.
Mjah jag kan väl posta en bild på min mage, ska bara hitta igen kameran först, så får du en aning om hur det ser ut.

supremo
2003-08-01, 17:18
Om magen putar ut, borde det väl bero på fett eller för liten bröstkorg (som gör att magen ser större ut). För du är väl knappast så dum så du har GH-mage?

Om du inte äter så du är helt jäkla proppmätt 24-7..

Edit: Men släng upp en bild så vi får se...

Flossy
2003-08-01, 17:33
Är det bara jag som är virrig av denna värmen eller?.:em:

King Grub
2003-08-01, 18:09
Ser ut som en helt normal midja. Men visst är det fett. Det samlas inte bara fett utanpå, utan även innanför magmusklerna. Du är småbulkig eller pubertetstrind (om du är i den åldern) helt enkelt.

Flossy
2003-08-01, 18:15
Mmkey, det hade jag helt glömt bort faktiskt. :P
Men iaf.. hur ska jag åtgärda detta då?, gå på förbränningspromenader?. Jag har ett träningsuppehåll under sommaren pga medecinska problem så jag kör inget styrke alls. utan det enda jag kan göra är typ att springa, alternativt promenera. Och jag har svårigheter med att springa pga en knäskada. Så promenader är nog enda alternativet isåfall?.
Vad rekommederar du att jag ska göra?
(vill juh inte att magen fastnar i detta tillståndet).

King Grub
2003-08-01, 18:20
Nu är det så där man ser ut om man inte är stendeffad, i och för sig. Det finns egentligen ingen anledning att göra något alls. Det där är en helt normal och hälsosam fettnivå. Det finns ingen risk att magen "fastnar". Deffa kan du göra när du vill, men den fittnivå du har just nu är fullständigt normal. Ingen övervikt där inte.

Men om du nu måste toppa formen drar du antingen ner på maten med ungefär 500 kcal per dag, företrädesvis från kolhydrater eftersom du inte tränar något speciellt och därmed inte behöver så mycket bränsle.

Eller också ger du dig ut och knallar någon timme per dag, gärna före frukost, i rask takt.

Om din vikt ligger stilla nu kommer något av detta att resultera i en viktnedgång på 0.5 kilo per vecka, alldeles lagom. 1 kilo kroppsvikt är ungefär 7000 kcal, och genom att ligga på ett underskott på 3500 per vecka minskar du ungefär ett halvt kilo på den tiden, och genom att minska på kolhydraterna och inte proteinet eller fettet, kommer allra största delen av viktminskningen att vara fläsk.

Eller så gör du lite av båda: drar ner 250 kcal per dag och går en rask halvtimmesrunda. Eller cyklar, simmar eller liknande.

supremo
2003-08-01, 18:56
Originally posted by King Grub
den fittnivå du har just nu är fullständigt normal.

Du är tydligen expert på mer än träning och kost :naughty:

Flossy
2003-08-01, 19:06
Åh okej, tackar så mycket för hjälpen och alla svar King. :)

King Grub
2003-08-01, 19:11
Originally posted by supremo


Du är tydligen expert på mer än träning och kost :naughty:

:laugh: :thumbup:

Jag hade visst tankarna på annat. :naughty:

dantheman
2003-08-02, 12:57
Tror jag ska passa på att ta tråden på en liten avstickare..

Morgonpromenader innan frukost är ju som bekant en populär fettförbrännare....men är det bra för att just den aktiviteten bränner mkt fett eller bränner det fett för att "kcal-uttaget" blir större? Om en person ligger på 500 kcal + och vill slippa lite av det fett som då läggs på magen, vad är bäst: morgonpromenad eller skära ned kosten till t ex 300 kcal + ? Vad blir muskeltillväxten mest lidande av, eller blir det ingen skillnad mellan de två alternativen?

King Grub
2003-08-02, 14:01
Originally posted by dantheman
Tror jag ska passa på att ta tråden på en liten avstickare..

Morgonpromenader innan frukost är ju som bekant en populär fettförbrännare....men är det bra för att just den aktiviteten bränner mkt fett eller bränner det fett för att "kcal-uttaget" blir större? Om en person ligger på 500 kcal + och vill slippa lite av det fett som då läggs på magen, vad är bäst: morgonpromenad eller skära ned kosten till t ex 300 kcal + ? Vad blir muskeltillväxten mest lidande av, eller blir det ingen skillnad mellan de två alternativen?

Det är inget magiskt med morgonpromernader; du förbrukar precis lika många kalorier innan frukost som senare på dagen. En procentuellt sett större del av de där kalorierna kommer dock att tas från fett före frukost, eftersom dina insulinnivåer är låga eller obefintliga, och du inte har så mycket kolhydrater lagrade.

Muskeltillväxten blir knappast lidande av något av alternativen, men så länge du ligger på pluskalorier spelar morgonpromenaderna inte någon roll: du minskar inte ett gram i fett i alla fall, under en längre period än någon dag.

ivandrago
2003-08-02, 14:26
en helt normal midja för en person som inte är rådeffad. fortsätt bygg muskler istället när du kan köra på gymmet igen. +10cm runt bröstet kommer göra att midjan ser mindre ut.

dantheman
2003-08-02, 15:37
Originally posted by King Grub


Muskeltillväxten blir knappast lidande av något av alternativen, men så länge du ligger på pluskalorier spelar morgonpromenaderna inte någon roll: du minskar inte ett gram i fett i alla fall, under en längre period än någon dag.

Hm, ursäkta min frågvishet...jag vet att detta har diskuterats förut....men...morgonpromenader eller annan aerobisk aktivitet har m a o egentligen ingen plats i ett uppbyggnadsprogram, eller? Förutom att det säkert finns många hälsoskäl till att promenera, (kondition = hårdare styrkepass osv)....men bränner fett det gör man helt enkelt inte under perioder där man bygger muskler (?).

King Grub
2003-08-02, 15:59
Originally posted by dantheman


Hm, ursäkta min frågvishet...jag vet att detta har diskuterats förut....men...morgonpromenader eller annan aerobisk aktivitet har m a o egentligen ingen plats i ett uppbyggnadsprogram, eller? Förutom att det säkert finns många hälsoskäl till att promenera, (kondition = hårdare styrkepass osv)....men bränner fett det gör man helt enkelt inte under perioder där man bygger muskler (?).

Konditionsträning håller fettökningarna på en acceptabel nivå, även under en bulkperiod. Men ligger du på ett överskott, så visst lägger du på dig vikt, både fett och muskler, promenader till trots. Men fettökningarna kommer inte att vara lika stora som om du stannade kvar i sängen.

Jag är dock övertygad om att intensiv cardio är överlägsen morgonpromenader under en bulk. Korta, intensiva intervallpass både håller fläsket på acceptabel nivå, förbättrar insulinkänsligheten, ger bättre kondis och därmed bättre gympass, och förbättrar syresättningen till muskulaturen.

dantheman
2003-08-02, 16:02
Originally posted by King Grub


Konditionsträning håller fettökningarna på en acceptabel nivå, även under en bulkperiod. Men ligger du på ett överskott, så visst lägger du på dig vikt, både fett och muskler, promenader till trots. Men fettökningarna kommer inte att vara lika stora som om du stannade kvar i sängen.

Jag är dock övertygad om att intensiv cardio är överlägsen morgonpromenader under en bulk. Korta, intensiva intervallpass både håller fläsket på acceptabel nivå, förbättrar insulinkänsligheten, ger bättre kondis och därmed bättre gympass, och förbättrar syresättningen till muskulaturen.

Ok....tackar :thumbup:

LindaLo
2003-08-14, 16:28
Hmm.. jag har typ samma probs med magen. Med jag tror inte det skulle va lyckat att fixa en högre förbränning och minska fettprocenten. Jag är 172cm o väger 54kg. Det kanske inte säger så mycket men..

Kan det ha o göra med att jag har magkatarr o allmänt svullen mage? :rolleyes:

Visst borde det funka att träna mer rumpa för att få magen att se plattare ut.. sen har jag oxå märkt nu när rutorna på magen börjar komma fram att den bara blir ännu bulligare. Iofs logisk..

Den ser okej ut framifrån men från sidan ser det ut som tjäder..

Rumpövningar som fixar en JLo månne? :bpump:

King Grub
2003-08-14, 16:35
Med den vikten och längden är det definitivt inte fett det är frågan om. Visst kan din mage vara svullen, men du skall veta att en normal, vuxen person har inte en platt mage avslappnad. Den skall puta ut en bit, särskilt om du är så, ursäkta uttrycket, avmagrad på resten av kroppen som den vikten/längden antyder, så kommer magen att stå ut mer. De inre organen måste finnas någonstans, och de krymper inte medan resten av kroppen gör det under en viktminskning.

LindaLo
2003-08-14, 16:40
Originally posted by King Grub
Med den vikten och längden är det definitivt inte fett det är frågan om. Visst kan din mage vara svullen, men du skall veta att en normal, vuxen person har inte en platt mage avslappnad. Den skall puta ut en bit, särskilt om du är så, ursäkta uttrycket, avmagrad på resten av kroppen som den vikten/längden antyder, så kommer magen att stå ut mer. De inre organen måste finnas någonstans, och de krymper inte medan resten av kroppen gör det under en viktminskning.

*ställer sig o fixar ihop en kycklinggryta.. *

Nate
2003-08-14, 16:45
Originally posted by LindaLo
Jag är 172cm o väger 54kg

oj, det var inte mkt. Jag har legat på 62kg som minst och då var jag liiiiten. Iof är jag 179 också men det är inte så himla mkt längre...

LindaLo
2003-08-14, 17:27
Originally posted by Nate


oj, det var inte mkt. Jag har legat på 62kg som minst och då var jag liiiiten. Iof är jag 179 också men det är inte så himla mkt längre...

Mmm.. jag är iofs rätt liiten men jag vill gå upp. Fast det ska ju va rätt vikt man går upp. Det är svårt att veta hur mycket man ska äta i förhållande till hur mycket man tränar. Svårt o veta att det man stoppar i sig bli till muskler..

*jobbar på det.. *

King Grub
2003-08-14, 17:43
Originally posted by LindaLo


Mmm.. jag är iofs rätt liiten men jag vill gå upp. Fast det ska ju va rätt vikt man går upp. Det är svårt att veta hur mycket man ska äta i förhållande till hur mycket man tränar. Svårt o veta att det man stoppar i sig bli till muskler..

*jobbar på det.. *

Först och främst måste du äta mer än du gör av med. Och då går du upp. Kombinerar du det med hård och tung styrketräning så behöver du inte vara speciellt rädd att bli fet. Lite fett lägger du garanterat på dig samtidigt, men det är säkert bara klädsamt. 1 kilo kroppsvikt är ungefär 7000 kcal, så om du äter t ex 100 kcal mer än du gör av med per dag, så tar det 70 dagar innan du gått upp ett endaste kilo! Du lär garanterat hinna parera eventuella fettökningar, och du kommer inte att vakna upp tjock en vacker morgon. :)

Muskelsmurfen
2003-08-15, 22:28
Flossy>Va fn, det är dags att du uppdaterar dina referensramar. Det där är inte mage som du har. Se till att börja äta som en man och packa på lite massa.

Åse Columbus
2003-08-16, 00:07
jupps....börja träna...for real!!!!!

Flossy
2003-08-20, 20:29
Bah jag har fan tränat som en idiot i 6 månader och fått muskler som matchar. :P
MEEEN nu var det så fördjävligt att jag var tvungen att ta ett uppehåll från träningen under sommaren, och denhär förbannades värmen gjorde juh inte saken bättre, eftersom jag tappade min aptit så gick jag ner ca 8-12kg från min bästa form.. jippie!.:rolleyes:
Men om ca 1 vecka så kan jag dra igång och köra hårt igen!.:eating: :bpump: