handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som äger en mobiltelefon och abonnemang eller tänker skaffa nytt


Madame
2009-04-01, 22:44
I den här tråden samlar vi allt mobiltelefonrelaterat, telefoner som abonnemang :)


Jag börjar:
Ny nalle på G kanske, jag är lite inne på att ha ett Tre-abonnemang. Frågan är då, är Tre en bra operatör?
hur är kundtjänsten, hur är det med brutna samtal, surfa (tänkte mig en nokia 5800 som ibland kommer användas som mobiltbredbandsdongel till datorn), mm.
Vad är bra/dåligt med Tre?

Litecore
2009-04-02, 02:11
jag har till oktober på mig att fundera då mitt nuvarande tele2-abonemang går ut..
har egentligen ingen anledning att byta operatör eftersom majoriteten av alla jag
ringer eller skickar sms till också använder tele2, men vad finns det för alternativ
om jag nu inte väljer att teckna ett nytt KOMPIS som inte kostar allt för mycket? ;P

KniveN
2009-04-02, 03:09
Tre verkar subventionera telefonerna mest iaf. Dom är inte billigast att ringa/ messa med, Ringer man inte så mycket och oftast korta samtal men mesar mer så kan tre vara ganska bra då dom flesta har samma öppningsavgift, då tjänar man inte så mycket på att det är lägre min taxa. Man kan köpa 3000 sms för 100kr från månadspotten sen så får man räkna ut hur mycket man ringer/ mmsar och välja månadspott efter det.

När jag räknade efter hur jag använder mitt abonnemang med en c902 så blev det

Tre 24 mån 259kr (Telefonen för 936)
Tre 18 mån 309kr (Telefonen för 1602)

Tele2 24 mån 253kr (Telefonen för 2400)
Tele2 18 mån 348kr (Telefonen för 2700)

redbullen
2009-04-02, 05:06
Jag har 3 sen 2 år tillbaka med abonnemanget Flatrate, 3000fria minuter, 3000sms och 3000mms för 599:-/mån, gjorde en deal med dom för ett år sen när abonnemanget skulle förlängas så jag fick månadsbeloppet för 499:-/mån och 65:- för mobilen
Har aldrig haft problem med 3 och tycker det funkar kanon och ser ingen anledning till att byta.

//Peter

Shakemynuts
2009-04-02, 07:39
Jag har också 3, tycker de har otroligt bra kundtjänst och även väldigt enkel hemsida som man lätt hittar det man letar efter på.

Och det gamla om 3s täckning är ju väck, dom har väldigt bra täckning nu för tiden. Aldrig haft något problem med den.

Och så tycker jag de har bra priser.

Men jag tycker det verkar som att man bör välja abonnemang efter vad närstående har då man oftast ringer gratis till folk inom sitt egna abonnemang.

Nordenator
2009-04-02, 08:00
Telia student. Löjligt billigt. Nöjd med det :)

hahavaffan
2009-04-02, 08:03
Ska skaffa telia student och en ny Nokia-lur så snart mitt abonnemang hos Telenor går ut, vilket borde vara inom 2 mån. Nån som vet hur en portering går till, om jag SKALL behålla mitt nummer? Min brorsa gick också över från telenor till telia, men fick inte behålla sitt nummer av nån jävla anledning.

Mourten
2009-04-02, 08:07
Jag kör telia till alla, ringer rätt mkt, ringer även en del när jag är utomlands (har hus på åland) samt en del till andra länder.
Teckningen är även oöverträffad :)
Rekommenderas! (om man ringer mkt)

elys
2009-04-02, 10:58
Har telia max25 och det är sjukt bra. Kanske är samma som telia student?
49kr/mån, 5000 gratis sms och gratis till alla med telia. 69 öre/min till resten

Kryss
2009-04-02, 11:16
Är också i jakt på ny lur, ev. nokias 5800 också.

Tre har som nämnt bra subventioner men lite högre samtalskostnader. Det som talar emot tre är den irriterande låten alla som ringer får lyssna på, men den kanske går att få bort? Det är för mig en sån sak som kan få mig att välja bort operatören helt.

Efter lite räknande så tycker jag inte någon operatör har så värst lockande erbjudanden när man binder upp sig ens i 2år. Ringer för ca 100-150 i månaden, och då verkar det nästan mest värt att köpa telefonen löst i affär.

elys
2009-04-02, 11:21
Jag köpte min mobil (LG KF700) separat och när jag skaffade mitt abonnemang så band jag det i 1 år och fick då ett 4gb minneskort vilket var rätt schysst. Fick i stort sett välja vad jag ville (inom en viss prisklass då). På så vis fick jag en olåst mobil och ett gratis minneskort :D

henk4n
2009-04-02, 11:47
Glocalnet Fritt är billigast på marknaden. De använder telenors nät.

Jag använder det, kostar 99kr i månaden o 99 öre per samtal. Gratis sms till alla och 0kr minuten till fasttelefoni o alla mobilabonnemang

ThisIsTheOne
2009-04-02, 13:27
En lur som har minst 3,2-megapixel, men huvudsakligen går bra att ringa och texta med. Inget tokavancerat. Måste dock vara Sony Ericsson. Till det ett abonnemang med obegränsat antal SMS och så billiga samtal som möjligt. Jag vill inte binda upp mig längre än 12 månader...

Förslag från kunnig och vänlig människa?

Alone_in_the_dark
2009-04-02, 14:23
Slänger upp denna sida....
http://www.telepriskollen.se/Startsida.aspx (Telepriskoll)

En liten undersökning bland butikerna från förra året, kommer en ny snart...

http://www.mobil.se/ArticlePages/200812/09/20081209115231_MOB575/fystabell_s.jpg (Jmf av fysiska butiker)

En undersökning om webbutikerna

http://www.mobil.se/ArticlePages/200812/09/20081209115231_MOB575/webbtabell_s.jpg (Jmf av webbutiker)

Madame
2009-04-02, 15:52
Jag har också 3, tycker de har otroligt bra kundtjänst och även väldigt enkel hemsida som man lätt hittar det man letar efter på.

Och det gamla om 3s täckning är ju väck, dom har väldigt bra täckning nu för tiden. Aldrig haft något problem med den.

Och så tycker jag de har bra priser.

Men jag tycker det verkar som att man bör välja abonnemang efter vad närstående har då man oftast ringer gratis till folk inom sitt egna abonnemang.

Okej, låter bra! Man har ju hört så mycket skit om dem tidigare, men deras abonnemang och priser passar mig bäst. I teorin iallafall :)

Är också i jakt på ny lur, ev. nokias 5800 också.

Tre har som nämnt bra subventioner men lite högre samtalskostnader. Det som talar emot tre är den irriterande låten alla som ringer får lyssna på, men den kanske går att få bort? Det är för mig en sån sak som kan få mig att välja bort operatören helt.


Borde väl gå att få bort? Ja det får jag väl upptäcka, blir nog en lur från dem iallafall :)

KniveN
2009-04-03, 02:20
En lur som har minst 3,2-megapixel, men huvudsakligen går bra att ringa och texta med. Inget tokavancerat. Måste dock vara Sony Ericsson. Till det ett abonnemang med obegränsat antal SMS och så billiga samtal som möjligt. Jag vill inte binda upp mig längre än 12 månader...

Förslag från kunnig och vänlig människa?

kolla på SE C901 C902 C903 (901 och 3 kommer snart)

Många har 3000 sms för ev viss summa 99kr på tre iaf. Men verkar vara så att man måste binda sig minst 18 månader för att få en billigare mobil hos dom flesta.

Mescreant
2009-04-03, 02:28
Jag är helt lost på sånt här. Har nu en ny telefon med gammalt comviq kontantkort, ringer inte så mycket och ingen ringer till mig. (:() Finns det några bra abonnemang som:

1) har flatrate för att surfa på/med mobilen.
2) låter mig behålla mitt gamla nummer.
3) inte tvingar mig betala massa extra för "fria sms och gratis samtal" som inte är till någon nytta för en som har 0 kompisar

Tänkte ändå köpa 3g-internet till min laptop. Men om det går att fixa ett abonnemang som inkluderar detta så vore det smidigare.
Tips?

KniveN
2009-04-03, 04:03
Jag är helt lost på sånt här. Har nu en ny telefon med gammalt comviq kontantkort, ringer inte så mycket och ingen ringer till mig. (:() Finns det några bra abonnemang som:

1) har flatrate för att surfa på/med mobilen.
2) låter mig behålla mitt gamla nummer.
3) inte tvingar mig betala massa extra för "fria sms och gratis samtal" som inte är till någon nytta för en som har 0 kompisar

Tänkte ändå köpa 3g-internet till min laptop. Men om det går att fixa ett abonnemang som inkluderar detta så vore det smidigare.
Tips?

Tre
3Bredband upp till 7,2 Mbit/s - 199 kr/mån
3Mobilsurf 0,384 Mbit/s - 3 kr /dag 30 dagars uppsägning

Dom tjänsterna kan du betala med potten/ månadskostnaden för abonnemanget.


Tele2
Surfpaket Fri surf - 159 kr/mån
Fri surf med hastigheter upp till 7,2 Mbit/s (efter 5 GB/mån begränsar vi till 64 Kbit/s).

+39kr i månaden för abonnemanget, dock inte flatrate

Olegh
2009-04-03, 07:23
Kör på precis det alternativet TS funderar på Nokia 5800 + 3 abb. Använder mobilen ex. nu som 3g modem och det funkar bra. Gillade verkligen det att man kan dra av kostnaden för mobilsurf från deras typ av pott-abonnemang istället för att tvingas pynta upp ytterligare en hundralapp eller två, som det verkar vara hos säg telia och tele2.
Sen som någon nämnde så får man i mina ögon ett riktigt bra pris på mobilen om man vågar binda sig till en relativt saftig taxa.
Angående den där fåniga musiken som alla som försöker ringa upp - den går att stänga av om man loggar in under "mitt tre".

martin_vbg
2009-04-03, 07:40
Reder ut begreppen,

Telia max 25 för alla ungdomar upp till 25 års ålder samt för studenter över 25 år. Notera att det är 99 öre öppningsavgift på detta abonnemang annars är det kanon (alltså ni som inte skickar mycket sms utan mest ringer korta samtal ska inte använda detta abonnemang, snittsamtalet i Sverige ligger på 90 sek så uppkopplingsavgiften är en stor utgiftspost.).

Mitt tips är att skaffa den operatör som de flesta av era släktingar/vänner har, det tjänar man mest på. Sen har alla operatörer olika abonnemang för olika ändamål. Bara att kolla upp hur man använder telefonen.

Edit: Telia student finns inte, ersatt av max 25. Student är fortfarande bättre så ni som har det behåll det. ;)

Madame
2009-04-03, 07:42
Kör på precis det alternativet TS funderar på Nokia 5800 + 3 abb. Använder mobilen ex. nu som 3g modem och det funkar bra. Gillade verkligen det att man kan dra av kostnaden för mobilsurf från deras typ av pott-abonnemang istället för att tvingas pynta upp ytterligare en hundralapp eller två, som det verkar vara hos säg telia och tele2.
Sen som någon nämnde så får man i mina ögon ett riktigt bra pris på mobilen om man vågar binda sig till en relativt saftig taxa.
Angående den där fåniga musiken som alla som försöker ringa upp - den går att stänga av om man loggar in under "mitt tre".

Ah, lysande med nån som redan har! Jag är riktigt sugen nu på att köpa´t, men har bara hunnit fippla med telefonen en gång jättesnabbis.
Vad tycker du om telefonen? Den ska ju trots allt hänga med nu i två år så man vill inte bli besviken ju...

martin_vbg
2009-04-03, 07:43
Har telia max25 och det är sjukt bra. Kanske är samma som telia student?
49kr/mån, 5000 gratis sms och gratis till alla med telia. 69 öre/min till resten

49 öre till övriga.

Alone_in_the_dark
2009-04-03, 08:00
Jag är helt lost på sånt här. Har nu en ny telefon med gammalt comviq kontantkort, ringer inte så mycket och ingen ringer till mig. (:() Finns det några bra abonnemang som:

1) har flatrate för att surfa på/med mobilen.
2) låter mig behålla mitt gamla nummer.
3) inte tvingar mig betala massa extra för "fria sms och gratis samtal" som inte är till någon nytta för en som har 0 kompisar

Tänkte ändå köpa 3g-internet till min laptop. Men om det går att fixa ett abonnemang som inkluderar detta så vore det smidigare.
Tips?

OM du väntar lite till så kommer det snart saker från Frank som kan vara intressanta, mer än så säger jag inte

Godfella
2009-04-03, 08:21
Någon som äger en Nokia 5800 och kan säga något trevligt om den ? Ska nämligen köpa den om några dagar.

stolpskott
2009-04-03, 08:24
3 har bra kundservice tills man behöver hjälp med nåt asjobbigt. Hatar allt som har med dom att göra och jag byter såfort bindningstiden tar slut.

Alone_in_the_dark
2009-04-03, 08:27
Någon som äger en Nokia 5800 och kan säga något trevligt om den ? Ska nämligen köpa den om några dagar.

Jag har en sån själv, mycket positiv till den. Känslan är lite iPhone över den, snabba menyer (trots Symbian OS) skriva SMS med fingrarna kräver fingertoppskänsla ( jag har för stora fingrar så jag skickar lite tomma sms emellanåt;)valknappen och sändknappen sitter lite väl nära varandra) bättre med penna, bra stand-by tid och taltid. Bra ljud också. Och det trevliga är att det medföljer ett bra hårt fodral till den, minne inkluderat, 8 Gb kommer du långt på. Kameran är dessvärre helkass, inomhus bilder blir tokgryniga blixten hjälper inte till alls, utomhus blir det bra bilder.

Donner
2009-04-03, 08:28
3 har bra kundservice tills man behöver hjälp med nåt asjobbigt. Hatar allt som har med dom att göra och jag byter såfort bindningstiden tar slut.

Du är inte ensam om att tycka illa om 3. I början hade jag inga problem med det, men nu har deras täckning där jag bor blivit usel.

Ett exempel: Jag sitter vid datorn och väntar samtal från flickvännen, tänker vafan, hon borde varit hemma för 30 minuter sedan. Morsan säger sedan till mig att gå ut i vardagsrummet och stänga av teven, när jag är där ute piper mobilen till som satan. 3 sms och några missade samtal :furious: Detta händer titt som tätt.

Frågan är då; Går det att reklamera pga av detta problem? Vill verkligen inte ha 3 längre, men är uppbunden ett tag till.

Alone_in_the_dark
2009-04-03, 08:40
Du är inte ensam om att tycka illa om 3. I början hade jag inga problem med det, men nu har deras täckning där jag bor blivit usel.

Ett exempel: Jag sitter vid datorn och väntar samtal från flickvännen, tänker vafan, hon borde varit hemma för 30 minuter sedan. Morsan säger sedan till mig att gå ut i vardagsrummet och stänga av teven, när jag är där ute piper mobilen till som satan. 3 sms och några missade samtal :furious: Detta händer titt som tätt.

Frågan är då; Går det att reklamera pga av detta problem? Vill verkligen inte ha 3 längre, men är uppbunden ett tag till.

Det går, ring 3's ktj och fråga vad det kostar att lösa ut abonnemanget. Brukar kosta lite men bättre det än att lida.

ThisIsTheOne
2009-04-03, 08:44
kolla på SE C901 C902 C903 (901 och 3 kommer snart)

Många har 3000 sms för ev viss summa 99kr på tre iaf. Men verkar vara så att man måste binda sig minst 18 månader för att få en billigare mobil hos dom flesta.

Thanx. 12 eller 18 månader är inte så viktigt, men vid 18 sätter jag gränsen. Ska absolut kolla upp 3 även om jag bara har urusla erfarenheter av dem sedan tidigare.

Madame
2009-04-03, 08:47
Nej vad är det ni säger!! *gah!*
Jag är typ 3 millimeter ifrån att skaffa abonnemang hos dem ju! Har tele2 nu men tyvärr är det knappt nån täckning med dem i min lägenhet :( så jag tänkte ju att det kommer lösa sig om jag byter! Men jag får väl chansa på att det funkar tror jag....

Edit- Donner: var i malmö bor du? radonkåk? :D

Nitrometan
2009-04-03, 08:59
Jag är helt lost på sånt här. Har nu en ny telefon med gammalt comviq kontantkort, ringer inte så mycket och ingen ringer till mig. (:() Finns det några bra abonnemang som:

1) har flatrate för att surfa på/med mobilen.
2) låter mig behålla mitt gamla nummer.
3) inte tvingar mig betala massa extra för "fria sms och gratis samtal" som inte är till någon nytta för en som har 0 kompisar

Tänkte ändå köpa 3g-internet till min laptop. Men om det går att fixa ett abonnemang som inkluderar detta så vore det smidigare.
Tips?

Gå till Phone House och snacka med dem. De brukar ha bra koll på de olika operatörernas erbjudanden.

Telenor har iaf flatrate på sitt surf... Har inte testat att ringa med samma abbonemang dock.

Donner
2009-04-03, 09:16
Det går, ring 3's ktj och fråga vad det kostar att lösa ut abonnemanget. Brukar kosta lite men bättre det än att lida.

Ok, tack så mycket, får ringa dom på måndag då. Du har ingen aning om vad det kan kosta att lösa ut?

Nej vad är det ni säger!! *gah!*
Jag är typ 3 millimeter ifrån att skaffa abonnemang hos dem ju! Har tele2 nu men tyvärr är det knappt nån täckning med dem i min lägenhet :( så jag tänkte ju att det kommer lösa sig om jag byter! Men jag får väl chansa på att det funkar tror jag....

Edit- Donner: var i malmö bor du? radonkåk? :D

Radonkåk? Nej bor ute i Kvarnby :)

Godfella
2009-04-03, 09:32
Jag har en sån själv, mycket positiv till den. Känslan är lite iPhone över den, snabba menyer (trots Symbian OS) skriva SMS med fingrarna kräver fingertoppskänsla ( jag har för stora fingrar så jag skickar lite tomma sms emellanåt;)valknappen och sändknappen sitter lite väl nära varandra) bättre med penna, bra stand-by tid och taltid. Bra ljud också. Och det trevliga är att det medföljer ett bra hårt fodral till den, minne inkluderat, 8 Gb kommer du långt på. Kameran är dessvärre helkass, inomhus bilder blir tokgryniga blixten hjälper inte till alls, utomhus blir det bra bilder.

Tack så mycket! =)

Mjo, det som jag var lite fundersam över var just det med att skriva sms osv med tanke på att det inte finns något utfällbart tangetbord att skriva med. Nåja, det finns ju en pekpinne med. Jag, som du har korvfingrar och skulle inte klara av att skicka tydliga sms. :D

Tråkigt där med kameran, men jag tar inte så mycket kort så det är egentligen ingen fara.

Åter igen, tack för att du tog dig din tid att skriva ner. :)

Madame
2009-04-03, 09:48
Förresten, har 3 fortfarande sin fula stora logga på alla telefoner?

Den är ful som stryk och stor dessutom, och jag har faktiskt avstått att köpa en telefon från dem förut på grund av den j*vla loggan. Sitter loggan väl synligt måste man ju gå undan och skyla sig varje gång man ska plocka fram telefonen *gah!*

semicroma
2009-04-03, 10:25
Du är inte ensam om att tycka illa om 3. I början hade jag inga problem med det, men nu har deras täckning där jag bor blivit usel.

Ett exempel: Jag sitter vid datorn och väntar samtal från flickvännen, tänker vafan, hon borde varit hemma för 30 minuter sedan. Morsan säger sedan till mig att gå ut i vardagsrummet och stänga av teven, när jag är där ute piper mobilen till som satan. 3 sms och några missade samtal :furious: Detta händer titt som tätt.

Frågan är då; Går det att reklamera pga av detta problem? Vill verkligen inte ha 3 längre, men är uppbunden ett tag till.

Jag tror inte du kan reklamera då jag uppfattar det som att det funkar i vardagsrummet. Om de ändå tycker att det är någon idée vill de nog göra en felsökning först.

Alone_in_the_dark
2009-04-03, 10:59
Ok, tack så mycket, får ringa dom på måndag då. Du har ingen aning om vad det kan kosta att lösa ut?

Lite beroende på hur lång tid det är kvar, men runt 1200-1700 kr (jag gissar nu...) Men mitt Telenor abonnemang som jag hade 9 mån kvar på lösta jag ut för dryga 1600 kr.



Tack så mycket! =)

Mjo, det som jag var lite fundersam över var just det med att skriva sms osv med tanke på att det inte finns något utfällbart tangetbord att skriva med. Nåja, det finns ju en pekpinne med. Jag, som du har korvfingrar och skulle inte klara av att skicka tydliga sms. :D

Tråkigt där med kameran, men jag tar inte så mycket kort så det är egentligen ingen fara.

Åter igen, tack för att du tog dig din tid att skriva ner. :)

Var så lite så.:)

Förresten, har 3 fortfarande sin fula stora logga på alla telefoner?

Den är ful som stryk och stor dessutom, och jag har faktiskt avstått att köpa en telefon från dem förut på grund av den j*vla loggan. Sitter loggan väl synligt måste man ju gå undan och skyla sig varje gång man ska plocka fram telefonen *gah!*

Problemet är att den är inprogrammerad i mjukvara och telefonen är så att säga brandad till 3, enda sättet att få bort loggan i displayen är att låsa upp den och blåsa om telefonen med tillverkarens orginal mjukvara.

Kurash
2009-04-03, 12:10
Ska köpa ny telefon snart också, dessa ligger högt på önskelistan. Åsikter?
Google G1 Android
http://z.about.com/d/voip/1/0/5/0/-/-/G1-Phone.jpg
SE C903
http://www.prylkoll.se/wp-content/uploads/2009/02/sony-ericsson-c903-glamour-288x300.jpg
Vanlig jävla iPhone
http://www.mobilegazette.com/handsets/apple/apple-iphone-3g/apple-iphone-3g-black.jpg

Olegh
2009-04-04, 07:54
Ah, lysande med nån som redan har! Jag är riktigt sugen nu på att köpa´t, men har bara hunnit fippla med telefonen en gång jättesnabbis.
Vad tycker du om telefonen? Den ska ju trots allt hänga med nu i två år så man vill inte bli besviken ju...

Är nöjd överlag.. använder den rätt mycket som mp3 spealare också och ett full laddat batteri är lite väl lätt att ta slut på *gah!*
Den har lite småbuggar också och tre verkar vara ypperligt sega att släppa en uppdatering, tror man ska kunna gå runt problemet genom att ändra telefonkod eller något sådant, men jag har inte läst in mig på ämnet..
Men helhetsintrycket är gott som sagt och än ångrar jag mig inte iaf.

spann
2009-04-04, 10:05
Kurash, jag har en iPhone och e bra jävla nöjd! Känns mer som en dator än en telefon :)

ak3r
2009-04-04, 10:26
Funderar på:http://www.mobileservice.it/i-mobs/contenuti/news/cellulari/notizie_mobile_2009/Nokia_6700_classic.jpg

eller

http://www.alltomprylar.se/wp-content/uploads/2008/08/080807-se-t700-1.jpg

nokia 6700, pris ca 3000kr
SE t700, pris ca 2200kr

vill ha en enkel och bra mobil. med telia kontantkort eller abonnemang.

Åsikter, eller vet ni andra mobiler som är tunna och någorlunda bra. inom prisklassen 0-3000kr

Madame
2009-04-05, 14:07
SÅ, jag har nu skaffat mig en såndär Nokia 5800 hos 3.
Har inte hunnit testa den så mycket efterssom mitt nummer inte porterats över än men har fipplat runt en del. Den e najs helt klart! Vissa saker med den är bättre/sämre än andra saker med den, men den är iallafall hittils vad jag förväntade mig och den täcker mina behov. Så långt är allt bra.

MEN!!! det är ju touch på den vilket innebär att man inte har nummerknappar (ofc), vilket innebär att jag inte kan ringa såna där automatiska telefontjänster typ telebanken, csn, osv!!! Det är illa *gah!* letade som sjutton i menyerna om man kunde få upp nån liten nummerplatta när man är mitt i samtalet, men hittade nada! Nån som vet om det går att hitta?
/Desperat Madame *gah!*

Madame
2009-04-05, 14:29
Åh men gud, nu hittade jag hur man gör, så ni behöver inte tipsa! Puh!!
Och kom nu inte med nåt tjat om epic fail och yada yada, jag veeet att jag är trög! :smash:

Alone_in_the_dark
2009-04-05, 16:10
Åh men gud, nu hittade jag hur man gör, så ni behöver inte tipsa! Puh!!
Och kom nu inte med nåt tjat om epic fail och yada yada, jag veeet att jag är trög! :smash:

Du är inte ensam... Jag satt o svor en lång stund innan jag hittade den*grr27*

von huff
2009-04-05, 16:18
Finns det andra här som har märkt att dagens telefoner inte är lika hållbara som t.ex en gammal Nokia 3210?Har haft två stycken nya nu, som inte är några jättedyra och specialutrustade men båda två har haft problem och det har flera andra kompisar ochså haft med likadan telefonr

hahavaffan
2009-04-05, 16:30
Du är inte ensam... Jag satt o svor en lång stund innan jag hittade den*grr27*Hur gör man då? In case I buy one... slipper gärna onödiga blodtrycksförhöjande saker :D

KniveN
2009-04-05, 16:34
Funderar på:
eller



nokia 6700, pris ca 3000kr
SE t700, pris ca 2200kr

vill ha en enkel och bra mobil. med telia kontantkort eller abonnemang.

Åsikter, eller vet ni andra mobiler som är tunna och någorlunda bra. inom prisklassen 0-3000kr


http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c902-2250.php

fiskarn
2010-04-21, 17:50
Skall köpa ny mobil och det står mellan Sony Ericsson X10 och SE Vivaz. Skall mest ha den i jobbet så det viktigaste är väl att den är har en bra kalender och är snygg. Nån som har tips på vilken jag bör välja?

minimalist
2010-04-21, 19:16
Om några degar får jag Tele2 student. Sjukt billigt, och Tele2 har funkat hur bra som helst förut när jag har haft dom (något som telenor har misslyckats grovt med). :)
Men jag tänkte lite på det där med studentabonnemang, vad händer när man blir av med CSN-kortet? Får jag inte behålla studentabonnemanget då?

ceejay
2010-04-21, 19:19
Snart får man en HTC Desire *flex*

KniveN
2010-04-21, 19:51
Skall köpa ny mobil och det står mellan Sony Ericsson X10 och SE Vivaz. Skall mest ha den i jobbet så det viktigaste är väl att den är har en bra kalender och är snygg. Nån som har tips på vilken jag bör välja?

Får du bara välja mellan dessa? Om inte så kolla på HTC Desire och Legend.

Otur
2010-04-21, 19:59
Både jag och min sambo har beställt varsin HTC Desire från Tre. Den kostar ju 399:- /mån så får man ringa, smsa, surfa etc för det. Men vi tog på 299:- /mån så blir det 69:- för mobilen i månaden. Men det betalar vi in direkt när vi får mobilerna. Tycker inte det blir så dyrt (1656:-)

Vi tog 3 Friends plus och Surfpaketet Mellan. Så det blir 141:- över att ringa/smsa för till övriga. Vilket bör räcka.

Sen fick vi även 300 gratis sms (till övriga operatörer) var i två månadar.

Kanske ska tillägga att jag ringde upp dom själv och inte blev påprackad något av en försäljare på stan.

fiskarn
2010-04-24, 10:25
Har precis köpt en Sony Ericsson X10 och är än så länge nöjd. Fick med en skyddsfilm i plast som man kan montera på touch displayen. Är detta nåt som rekomenderas eller klarar man sig från repor ändå? tycker nämnligen det blir fulare med den på.

Jorgen
2010-05-07, 20:41
Jag har nästan bestämt mig för en HTC Legend, men har inte helt stängt fönstret för HTC Desire eller SE X10.
Som jag har förstått är batteritiden inte lysande på Desire, och det känns lite kass.

Synpunkter?

Mart|n
2010-05-07, 20:47
Rent generellt så är det kass batteritid på smarta lurar!

Jag tänkte också köpa en Desire, var runt i några butiker på Nova idag, och den var slut där. Och om jag kollar på prisjakt så är den inte alls i lager någonstans... Någon som har tips på var jag kan köpa den i skåne?

Pudzianovski
2010-05-07, 20:55
Jag har nästan bestämt mig för en HTC Legend, men har inte helt stängt fönstret för HTC Desire eller SE X10.
Som jag har förstått är batteritiden inte lysande på Desire, och det känns lite kass.

Synpunkter?

Den är inte lysande som sagts, men det beror också på hur man använder den. Om jag kör utan WiFi och 3G på så räcker den lätt 2 hela dagar om jag bara sms:ar lite och ringer nåt samtal och spelar nåt spel. Under tung belastning...surf med 3G eller WiFi och mycket sms:ande och ringande så räcker det bara en dag. Men de flesta smartphones är ju så. Det fins ju dessutom rätt många appar som gör att du kan anpassa telefonen ganska mycket. T.ex. appar som styr ljusstyrka på skärm och uppkopling mot trådlösa nätverk (för att spara batteri alltså). Personligen tycker jag inte det är speciellt jobbigt att ladda telefonen varje kväll. Jag brukar dock klara mig varannan dag om jag inte använder telefonen mycket (spel, sms, surf, film osv). Prioriterar du batteritid så ska ju Legend vara bättre, men det är väl en smaksak. Kör på den telefon som du tycker passar dina behov bäst är mitt förslag.

KniveN
2010-05-07, 22:19
Jag har nästan bestämt mig för en HTC Legend, men har inte helt stängt fönstret för HTC Desire eller SE X10.
Som jag har förstått är batteritiden inte lysande på Desire, och det känns lite kass.

Synpunkter?

Om du kan vänta några veckor så kan du kolla på Samsung Wave, kommer nog ha lite bättre batteritid. Batteritiden verkar inte vara så bra på Legend heller.

Mart|n
2010-05-08, 08:37
Någon som har koll på om det finns någon butik i skåne som har HTC Desire i lager?

Bengan
2010-05-08, 08:41
Någon som har koll på om det finns någon butik i skåne som har HTC Desire i lager?
Igår hade mobillbutiken (kommer inte ihåg namnet) som ligger på entre i malmö en kvar. Var sååååå nära att köpa den. :) Har du tur så finns den kvar

Mestalla
2010-05-08, 11:12
Beställde en Legend precis, hoppas jag inte doppar ner den i ett glas med öl på fyllan "för skojs skull". Inte för det hände med min gamla mobil igår...*rolleyes*

Mart|n
2010-05-08, 16:25
Igår hade mobillbutiken (kommer inte ihåg namnet) som ligger på entre i malmö en kvar. Var sååååå nära att köpa den. :) Har du tur så finns den kvar

Den var inte kvar. Men jag fick tag i en ändå. :D

FGK
2010-05-08, 16:47
Om du kan vänta några veckor så kan du kolla på Samsung Wave, kommer nog ha lite bättre batteritid. Batteritiden verkar inte vara så bra på Legend heller.



Har inte haft en HTC själv, men flickvännen har en HTC Hero (tror jag den heter), och den har inte heller bra batteritid.

Mart|n
2010-05-08, 17:18
HTC Desire är en oerhört trevlig telefon!

Jorgen
2010-05-08, 20:00
Kör på den telefon som du tycker passar dina behov bäst är mitt förslag.
Dom tre alternativen är ju hyfsat lika och alla skulle liksom funka. :)


Om du kan vänta några veckor så kan du kolla på Samsung Wave, kommer nog ha lite bättre batteritid. Batteritiden verkar inte vara så bra på Legend heller.

Nope, no Samsung. I dont want.

kaer
2010-09-06, 14:43
Jag har aldrig ägt (eller betalat för) ett abonnemang förut, men nu ska jag skaffa ett, det är ju en djungel där ute.
Jag har en Samsung galaxy, skickar kanske hundra sms i månaden och surfar väl några hundra MB, ringer nog ganska sparsamt egentligen.

Någon som har några råd?

KniveN
2010-09-07, 10:31
Jag har aldrig ägt (eller betalat för) ett abonnemang förut, men nu ska jag skaffa ett, det är ju en djungel där ute.
Jag har en Samsung galaxy, skickar kanske hundra sms i månaden och surfar väl några hundra MB, ringer nog ganska sparsamt egentligen.

Någon som har några råd?

Halebop med surf bas (500mb) 109kr i månaden med fria SMS.

Snobbe
2010-09-07, 11:15
Halebop med surf bas (500mb) 109kr i månaden med fria SMS.

Hur dyra är samtal isf? Jag har själv tele2 netto riktigt bra abonnemang imo. 19kr månaden 0.2kr smset/minut 0.6spänn öppningskostnad till alla. Sen har jag för 69spänn 1gig surf i månaden med 6mbit/s.

KniveN
2010-09-07, 12:09
Hur dyra är samtal isf? Jag har själv tele2 netto riktigt bra abonnemang imo. 19kr månaden 0.2kr smset/minut 0.6spänn öppningskostnad till alla. Sen har jag för 69spänn 1gig surf i månaden med 6mbit/s.

http://www.halebop.com/abonnemang

tp_88
2010-11-26, 21:10
Alright... Fick hem en SE x8 idag, och den gör inte riktigt som jag vill. Den hoppar mellan full mottagning till att inte hitta något nät alls, är den kass eller kan jag ha lyckats missa någon inställning?

Snobbe
2012-03-14, 20:59
Tips just nu så finns det ett Maxi abonnemang på tele2 med erbjudande, 345 kr för 10gb trafik hur många samtal och sms som helst till alla operatörer och du får välja mellan de nyaste smartphonesen utan att betala extra.

Jag som typ aldrig ringer iaf tjänar inte på abonnemanget men ni som gör kanske ska titta på detta:)

Något jag även undrar, är det bara Telia som inte tillåter p2p trafik AKA skype eller är det alla?

Kimball
2012-03-14, 21:45
Tips just nu så finns det ett Maxi abonnemang på tele2 med erbjudande, 345 kr för 10gb trafik hur många samtal och sms som helst till alla operatörer och du får välja mellan de nyaste smartphonesen utan att betala extra.

Jag som typ aldrig ringer iaf tjänar inte på abonnemanget men ni som gör kanske ska titta på detta:)

Något jag även undrar, är det bara Telia som inte tillåter p2p trafik AKA skype eller är det alla?

Hm, är det någon som faktiskt förbjudit detta? Jag har aldrig haft problem med p2p-trafik på mitt Telia abonnemang.

David Brent
2012-03-14, 22:11
Hm, är det någon som faktiskt förbjudit detta? Jag har aldrig haft problem med p2p-trafik på mitt Telia abonnemang.

Verkar inte som att något av bolagen har möjlighet att blockera trafiken, men om det inte ingår i ditt abonnemang så har du begått avtalsbrott enligt dom ;)

PureWhey
2015-10-10, 16:43
Bump från -12 :-D
Mitt sketabo tar slut nu och skall skaffa ett nytt. Vad är det som gäller nu?

Fordon
2015-10-10, 16:55
Bump från -12 :-D
Mitt sketabo tar slut nu och skall skaffa ett nytt. Vad är det som gäller nu?

Tele2 är ju hur bra som helst tycker jag med 149kr för fria samtal/sms samt 149kr för 20Gb 4G-surf. Utan bindningstid.

PureWhey
2015-10-10, 21:06
Tele2 är ju hur bra som helst tycker jag med 149kr för fria samtal/sms samt 149kr för 20Gb 4G-surf. Utan bindningstid.

Låter nice, tack :-)