handdator

Visa fullständig version : Den stora Allsvenskan 2009-tråden


gnagaren
2009-04-01, 21:45
Ja, Allsvenskan hägrar vilket glädjer alla oss (iaf mig) som gillar fotboll och har ett hjärta för våra härliga klubbar runt om i landet.

Vad tror ni om Allsvenskan i år?

-Vilka vinner?
-Vilka åker ut?
-Vem vinner skytteligan?
-Gör bajenfansen bort sig i år igen?

Frågorna är många... Själv är jag väldigt exalterad och samtidigt ledsen över att Wilton Figueiredo klar för MFF, hade önskat att han kom tillbaka till Gnaget. Men vi ska vara glada över att vi redan har allsvenskans bästa forward, Ivan Obolo.
Hoppas självklart på att det blir många roliga matcher och en lika jämn liga som vanligt.

Greg
2009-04-01, 21:52
Ja, Allsvenskan hägrar vilket glädjer alla oss (iaf mig) som gillar fotboll och har ett hjärta för våra härliga klubbar runt om i landet.

Vad tror ni om Allsvenskan i år?

-Vilka vinner?
-Vilka åker ut?
-Vem vinner skytteligan?
-Gör bajenfansen bort sig i år igen?

Frågorna är många... Själv är jag väldigt exalterad och samtidigt ledsen över att Wilton Figueiredo klar för MFF, hade önskat att han kom tillbaka till Gnaget. Men vi ska vara glada över att vi redan har allsvenskans bästa forward, Ivan Obolo.
Hoppas självklart på att det blir många roliga matcher och en lika jämn liga som vanligt.

Allsvenskans bästa forward heter Henrik Larsson. Svårt att ens komma i närheten av honom.

Jag är också glad över att MFF lyckades värva Wilton. Vi supportrar väntade länge på en ersättare för Ola, och äntligen fick vi en.

Jag är relativt hoppfull om MFFs chanser. Jag ser nog att, med lite flyt och om försvarsspelet stämmer, att vi kan nosa i toppen. Därefter hamnar vi efter och slutar 3-5a.

Vinner gör Elfsborg.

Ut vet jag inte. Har inte gett det så mycket tanke.

Skytteligan vinns nog av Keene.

Förövrigt är jag löjligt nöjd över MFF:s nya matchtröja. Den ska definitivt införskaffas:
http://mff.se/Bilder/Matchtr%F6janframsida.JPG
http://www.svenskafans.com/image/1/87927.jpg

Tryman
2009-04-02, 07:59
Jag tror att det står mellan Kalmar och Blåvitt i år. Kan inte se att Elfsborg skulle vara så bra som de allsvenska tränarna vill framstå som. De har iofs fått lite mer stabilitet i Ante Covic då Hassan vad jag förstått varit lite skakig på försäsongen.

MFF fick Wilton billigt tycker jag. Han är en spelare av klass. Han kan bli en attraktion liksom hela laget men de brukar alltid misslyckas då de inte spelar allt för ofta som ett lag.
Jag håller nog också Henke före Ivan då Henke gör sina medspelare bättre och känns mer som att han spelar smartare. Ivan är dock en riktigt grym lirare och kan mycket väl vinna skytteligan om det går bra för resten av laget.

Bajens Igor Armas ska vara en riktigt bra huvudspelare ska bli intressant att se.

ThisIsTheOne
2009-04-02, 08:15
Vilka vinner?
Kalmar FF

Vilka åker ut?
Gefle, Djurgården

Vem vinner skytteligan?
Robin Söder kanske

Gör bajenfansen bort sig i år igen?
Det beror på vad man menar med att göra bort sig

Fatalist
2009-04-02, 08:20
Kalmar har mycket nytt, och spännande, så givetvis håller jag på mitt hemlag. Rent realistiskt känns det lite skört med en såpass ny trupp jämfört med förra årets trupp som var inspelad sedan länge med alla nu utflugna stjärnspelare.

Mourten
2009-04-02, 08:22
AIKs tur iår.

Tryman
2009-04-02, 08:28
Gör bajenfansen bort sig i år igen?
Det beror på vad man menar med att göra bort sig

+1

Det är ju ändå AIK och Djurgårn som spelat utan publik de 14 senaste åren ;)

Lallle
2009-04-02, 08:29
-Vilka vinner? Elfsborg
-Vilka åker ut? BP, Gefle
-Vem vinner skytteligan? Anselmo
-Gör bajenfansen bort sig i år igen? Givetvis

Heja Kalmar!

gnagaren
2009-04-02, 11:44
Hehe, det där om Bajenfansen var lite med glimten i ögat. Har så många vänner som hejar på Hammarby, och tänkte att någon av dem kanske ser denna tråd och villa skälla lite på mig.

Någonstans inom mig har jag en känsla av att Örgryte och Halmstad kan bli farliga i år. Med tanke på att Örgryte har Santos och Allbäck där fram kan dem nog bli ett mycket målfarligt lag i år, vilket oftast är positivt då det är roligare att se dem spela. Fast samtidigt känns det som att Örgryte kommer se ut lite som ett tyskt lag, bra offensivt och ingenting defensivt.
Halmstad är också en joker som aldrig förtippas innan säsongerna, men oftast är de ett farligt lag som tar mycket poäng hemma. Skulle Halmstad börja spela bättre borta kan de nog bli en guld-kandidat också.

Själv tror jag att mitt kära AIK kan bli mycket farligt i år, kan iofs bero på att vi gnagare är som engelsmän inför ett fotbolls-vm, tror alltid att vi ska ta guld och blir sedan besvikna. Men AIK har en ny tränare (tyvärr?), nya unga lovande spelare, fått tillbaka gamla som varit skadade och ett grymt försäsongsfacit. Just nu ser allting ljust ut, det enda som skulle kunna få det 100% hade varit om Manoja hade varit hel. Men jag har förtroende för Daniel Öhrlund till 110%, han är en grym målvakt när han kommer igång.
Med spelare som Bojan Djordic, Ivan Obolo, Daniel Tjernström m.fl tror jag verkligen att AIK kommer vara med i toppen hela vägen, tillsammans med Elfsborg och Göteborg.

För att sammanfatta tankarna om vem som vinner: Jag tror AIK, Elfsborg och Göteborg kommer komma 1,2,3. Vilken ordning vågar jag dock ej säga. Samtidigt så tror jag att Örgryte och Halmstad kan bli farliga och förstöra mycket ifall de får igång sitt defensiva respektive bortaplansspel. Självklart åker bajen ur i år också, det behöver dem.

Pirko
2009-04-02, 12:09
Var inte Wiltons värvning till MFF bara ett aprilskämt? Jag hoppades på det iaf, vore synd att se honom spela någon annanstans i allsvenskan efter AIK. Lite Judas aktigt.

Solros
2009-04-02, 12:09
Fyfan vad jag kommer sakna att stå på Strömvallen när Gefle spelar en varm kväll.
Men men, får försöka åka upp och titta när tillfälle ges, men, fan.

gnagaren
2009-04-02, 13:07
Var inte Wiltons värvning till MFF bara ett aprilskämt? Jag hoppades på det iaf, vore synd att se honom spela någon annanstans i allsvenskan efter AIK. Lite Judas aktigt.

Jo det håller jag med om. Men man kan ju inte direkt bestämma över en annan människa... Tyvärr.

Fyfan vad jag kommer sakna att stå på Strömvallen när Gefle spelar en varm kväll.
Men men, får försöka åka upp och titta när tillfälle ges, men, fan.

Flyttat?

Solros
2009-04-02, 13:22
Flyttat?

Jo, bor och arbetar i Sthlm nu.

Tryman
2009-04-02, 13:24
Var inte Wiltons värvning till MFF bara ett aprilskämt? Jag hoppades på det iaf, vore synd att se honom spela någon annanstans i allsvenskan efter AIK. Lite Judas aktigt.

Hans första klubb i Sverige (GAIS) spelar ju faktiskt också i allsvenskan. Är han dubbeljudas då?

mangs
2009-04-02, 13:32
Varför är han Judas? Det är ju inte direkt som att han är fostrad i någon av klubbarna och lovat sin trohet för all framtid. Han spelar fotboll där han tycker det känns bäst för stunden. Vi som supportrar behöver inte gilla detta men vi måste inse att dagen när man är en klubb trogen är förbi.

Jag som MFFare är glad att WIlson kom till oss men jag tror hela denna transfern har förstorats upp något enormt. många MFFare tror att Wilton ensam kan lyfta oss från en mittenplacering till toppen. Visst ser truppen mer komplett ut med honom i uppställningen men MFF är inte nämnvärt bättre än de varit de senaste säsongerna. En mellansäsong till vilket känns tråkigt med tanke på arenan och den omsättning klubben har tack vare all publik och sponsorer.

Jag tror Elfsborg tar hem det här och vill varna lite för Trelleborg. Man skall aldrig underskatta ett lag som styrs av Tom Prahl och de har slagit både Elfsborg och HIF på försäsongen. Nu tror jag inte de komme har i toppen att göra men de kan nog slå sig in på övre halvan. Samma sak gäller delvis Örgyte och Halmstad. Av Stockholmslagen kommer nog AIK klara sig bäst iår, det blir nog toppstrid för dem men guldet tror jag inte de klarar av. Jag skall försöka lägga in en tabell ang. vad jag tror här lite senare.

RÅTTKÖTT
2009-04-02, 13:51
http://www.hifdif.se/

"tillsammans kan vi"

joko
2009-04-02, 14:45
Elfsborg, Kalmar och Blåvitt är de lag som håller över en hel säsong.

På grundval av det tror jag skyttekungen komemr bli Keene, Robin Söder eller en av Kalmars (nya) brassar.

Outsiders för SM-guld och skytteliga: MFF och Wilton.

Vad gäller genombrott så gissar jag som sagt att Kalmar scoutat brassar med den äran igen, och att minst en av dem kommer visa klass. I hjärtat hoppas jag att det blir någon offensiv ungtupp i Blåvitt, som Bärkroth eller Atakashade. :)

ThisIsTheOne
2009-04-02, 15:05
Elfsborg, Kalmar och Blåvitt är de lag som håller över en hel säsong.

På grundval av det tror jag skyttekungen komemr bli Keene, Robin Söder eller en av Kalmars (nya) brassar.

Outsiders för SM-guld och skytteliga: MFF och Wilton.

Vad gäller genombrott så gissar jag som sagt att Kalmar scoutat brassar med den äran igen, och att minst en av dem kommer visa klass. I hjärtat hoppas jag att det blir någon offensiv ungtupp i Blåvitt, som Bärkroth eller Atakashade. :)

Lourival Assis kommer att trolla bort många ytterbackar i år.

gnagaren
2009-04-02, 18:08
http://www.hifdif.se/

"tillsammans kan vi"


*gah!*

-Niklas-
2009-04-02, 18:20
Örebro eller Kalmar vinner!

Frost
2009-04-02, 19:04
-Vilka vinner?
-Vilka åker ut?
-Vem vinner skytteligan?
-Gör bajenfansen bort sig i år igen?



http://www.bilvardvast.se/images/ifkgbg.jpg

Blir svenska mästare!

http://www.ibromma.nu/files/imagemanagermodule/@random4538d35f0b3d2/brommapojkarna.jpg

Kommer inte att hänga kvar ett år till.

http://www.fotbollsexpressen.se/polopoly_fs/1.1238041!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

Tar hem skytteligan!

http://www.hammarbydamfotboll.se/joomla/images/nyhetspix/sept/061010_tomten3.jpg

Gör väl aldrig bort sig? :D

Greg
2009-04-02, 21:46
Varför är han Judas? Det är ju inte direkt som att han är fostrad i någon av klubbarna och lovat sin trohet för all framtid. Han spelar fotboll där han tycker det känns bäst för stunden. Vi som supportrar behöver inte gilla detta men vi måste inse att dagen när man är en klubb trogen är förbi.

Jag som MFFare är glad att WIlson kom till oss men jag tror hela denna transfern har förstorats upp något enormt. många MFFare tror att Wilton ensam kan lyfta oss från en mittenplacering till toppen. Visst ser truppen mer komplett ut med honom i uppställningen men MFF är inte nämnvärt bättre än de varit de senaste säsongerna. En mellansäsong till vilket känns tråkigt med tanke på arenan och den omsättning klubben har tack vare all publik och sponsorer.

Jag tror Elfsborg tar hem det här och vill varna lite för Trelleborg. Man skall aldrig underskatta ett lag som styrs av Tom Prahl och de har slagit både Elfsborg och HIF på försäsongen. Nu tror jag inte de komme har i toppen att göra men de kan nog slå sig in på övre halvan. Samma sak gäller delvis Örgyte och Halmstad. Av Stockholmslagen kommer nog AIK klara sig bäst iår, det blir nog toppstrid för dem men guldet tror jag inte de klarar av. Jag skall försöka lägga in en tabell ang. vad jag tror här lite senare.

Malmös bygge är långt ifrån klart. Efter säsongen 2008 så hölls ett årsmöte där den nya VDn presenterade sin syn på MFF efter ett år i klubben samtidigt som han gick igenom målsättningen.

Målsättningen i år är top-4.

Målsättningen 2010 är en Europa-plats (Uefa-cupen, whatever).

2011 är det meningen att man ska ha tagit guldet.

Lång väg fram, men gillar hur tänket går för tillfället. MFF är i en omvandlingsperiod, och jag ställer mig oerhört positiv till detta. MFF är ju det laget med bäst förutsättningar, och kan allting klicka så kan vi nog återuppleva det goda 70 och 80-talet igen.

Genombrott så måste jag be folket hålla ögat på 2 spelare i MFF:s trupp:

Jasmin Sudic, mittback. Född 90. Spelsäker och mycket trygg mittback.

Jimmy Durmaz Yttermittfältare. Hypersnabb. Vår Messi. Var superb i b-laget förra året, samtidigt som han gjorde många fina inhopp under förra säsongen. Räknar med att han tar en plats i startelvan innan sommaren.

mangs
2009-04-03, 08:17
Jo J Durmaz har stora förväntningar på sig, Hoppas verkligen att han lyckas. Jag är medveten om att de har en längre strategi än att ta guld varje år men det känns som att de snarare har nedrustat sedan 2005. För att behålla det stora resultatet behövs resultat. Vi MFFare är inte så lätta att imponera. Hamnar vi topp4 i år så är jag nöjd men jag tror snarare vi hamnar kring 6-7e plats och det är inte godkänt med tanke på de gyllene förutsättninagr klubben har. Dessutom kan jag tycka de nya biljetterna är hutlöst dyra med tanke på underhållningen man får. Det krävs som sagt resultat för att inte marginalpubliken skall svika.

hultman
2009-04-03, 10:05
AIK tar hem guldet i år. 6-0 mot Halmstad på söndag. Ses där.

gnagaren
2009-04-03, 10:43
AIK tar hem guldet i år. 6-0 mot Halmstad på söndag. Ses där.


Hehe, har bittermannen tagit gladpiller månne? 6-0 på söndag låter lite väl optimistiskt, men vinst tror och hoppas jag absolut på, borde väl inte vara nåt problem.
Jag ska fan ta och titta efter dig på söndag, vet ungefär hur du ser ut, så det kanske blir lite kolo-spotting då. Norra eller?
Tyvärr får man gå själv denna gång för polarna jobbar eller är bortresta och flickvännen vill bara följa med om det är derby...

Hursom är jag jävligt exalterad över söndagen, känns som väntan efter julafton. Ska bli jävligt nice att vara tillbaka på råsunda och träffa på bekanta.
Jag känner verkligen att vi kommer vara riktigt grymma i år, med (på papperet) det laget vi har kan det inte gå fel ifall alla håller sig hela och friska (ffa Bojan). Att Manoja är skadad gör mig inte så mycket för jag tycker Öhrlund är en bättre målvakt, fast det skulle vara skönt med en bättre reserv än Bergh.

Appropå Malmö tror jag inte man blir top 3 eller ens top 5 i år. Att MFF har ett vasst lag med Wilton som spets går inte att förneka, men jag tror att det inte räcker till denna säsong heller.

Nu ska jag äta frukost så jag kan skriva bättre sammanhängande texter.

Jockefoten
2009-04-03, 14:49
http://dif.se/diftv/default.asp?id=239

BrorDuktig
2009-04-03, 15:00
Blir så trött på oinspirerad svensk fotboll, det har nästan blivit så illa att det ända man sitter och väntar på är att de två rivaliserande klackarna skall spåra ur och gå bärsärk.

RÅTTKÖTT
2009-04-03, 16:02
http://dif.se/diftv/default.asp?id=239

haha det där måste fan vara den sämsta reklamfilmen något allsvenskt lag mäktat med någonsin. Det var fan pinsamt dåligt tom för att komma från djeif.

Greg
2009-04-03, 17:42
Hehe, har bittermannen tagit gladpiller månne? 6-0 på söndag låter lite väl optimistiskt, men vinst tror och hoppas jag absolut på, borde väl inte vara nåt problem.
Jag ska fan ta och titta efter dig på söndag, vet ungefär hur du ser ut, så det kanske blir lite kolo-spotting då. Norra eller?
Tyvärr får man gå själv denna gång för polarna jobbar eller är bortresta och flickvännen vill bara följa med om det är derby...

Hursom är jag jävligt exalterad över söndagen, känns som väntan efter julafton. Ska bli jävligt nice att vara tillbaka på råsunda och träffa på bekanta.
Jag känner verkligen att vi kommer vara riktigt grymma i år, med (på papperet) det laget vi har kan det inte gå fel ifall alla håller sig hela och friska (ffa Bojan). Att Manoja är skadad gör mig inte så mycket för jag tycker Öhrlund är en bättre målvakt, fast det skulle vara skönt med en bättre reserv än Bergh.

Appropå Malmö tror jag inte man blir top 3 eller ens top 5 i år. Att MFF har ett vasst lag med Wilton som spets går inte att förneka, men jag tror att det inte räcker till denna säsong heller.

Nu ska jag äta frukost så jag kan skriva bättre sammanhängande texter.

Som jag ser det med MFF. Om vi lyckas fylla hålet som Toivonen har lämnat efter sig, så kommer vi vara farliga framåt. Och lyckas vi täta till där bak och släppa in 10-15 färre mål än förra säsongen, ja då kommer vi ganska högt upp.

Truppen har potential. Under förra säsongen så inledde vi väldigt positivt, spelmässigt. Men målen kom inte. Sen ville Rolle laborera lite, och då gick vi in i en väldigt tung period. I slutet av säsongen så hittade vi tillbaka till ett litet mer rakare och direkt spel än tidigare, då började också resultaten komma.

Kan vi bara fortsätta på vad som gick så bra i slutet av förra säsongen, och med en hel del flyt, så ser jag inte det som en omöjlighet att hamna som bäst 3a.

Blir så trött på oinspirerad svensk fotboll, det har nästan blivit så illa att det ända man sitter och väntar på är att de två rivaliserande klackarna skall spåra ur och gå bärsärk.

Ja. Så är det ju verkligen.

Blanda inte ihop klackar med en liten grupp rötägg.

gnagaren
2009-04-04, 12:57
Om två timmar smäller det, någon annan än jag som kommer att kolla på Elfsborg - Hammarby senare?

j2b
2009-04-04, 16:26
skön strut av bajen! hyfsad match

MangeByggarn
2009-04-04, 16:53
MalmÖ!

gnagaren
2009-04-04, 16:57
skön strut av bajen! hyfsad match


Håller jag med om, skönt att inte rivalerna eller de (enligt mig) andra guldkandidaterna fick ta 3 poäng i denna match. Bra jobbat av Bajen som lika gärna kunde sluppit den där straffen och vunnit matchen.

Synd om Häcken, hörde lite på radion från första, lät som att de var det bättre laget. Men eftersom att Malmö verkar ha guldambitioner så var detta en sådan match de ska vinna, så man får väl ta och gratulera.

RÅTTKÖTT
2009-04-04, 18:43
Håller jag med om, skönt att inte rivalerna eller de (enligt mig) andra guldkandidaterna fick ta 3 poäng i denna match. Bra jobbat av Bajen som lika gärna kunde sluppit den där straffen och vunnit matchen.

Synd om Häcken, hörde lite på radion från första, lät som att de var det bättre laget. Men eftersom att Malmö verkar ha guldambitioner så var detta en sådan match de ska vinna, så man får väl ta och gratulera.

bajen ska väl vara överlyckliga att dem ens fick 1p med sig, 13-1 i skott på mål. tacoanders och hans gäng borde ha vunnit matchen med 2-3 mål. perfekt resultat för oss i vilket fall.

Elbarto
2009-04-04, 21:59
fyfan vad glad Jag är över Söders skull! :)

Jag bor på Orust(Ellös).. och han brukar vara här endel på helger&lov när det inte är fotboll...
Jag var mycket med han förr när han spelade i Morlanda Goif och stenungsund, för då hade han tid att vara med oss polare, sist jag pratade med han var i somras tyvärr.. Men jag önskar han all lycka denna säsong! =)

porja
2009-04-04, 23:09
Gamle Boråsaren säger ELFSBOOOOOOOORG :hbang:

gnagaren
2009-04-04, 23:18
bajen ska väl vara överlyckliga att dem ens fick 1p med sig, 13-1 i skott på mål. tacoanders och hans gäng borde ha vunnit matchen med 2-3 mål. perfekt resultat för oss i vilket fall.


Absolut, hoppas bara inte bajän för upp självförtroendet för mycket nu... Eller det kanske är bra, då åker de ner på jorden igen när de förlorat några matcher :thumbup:


Råttkött, Råsunda imorgon?

Greg
2009-04-05, 02:01
Jag är nöjd :D

Dissector
2009-04-05, 14:50
Vad i hela friden är det som händer i Göteborg just nu? :D

gnagaren
2009-04-05, 17:23
Vad i hela friden är det som händer i Göteborg just nu? :D


Ja jävlar, GAIS fick till en riktig kanonmatch.




----------------------------------



Själv är man precis hemkommen från AIK- Halmstad, fy fan vad skönt att börja säsongen med en vinst, särskilt eftersom att AIK var helt överlägsna Halmstad. Tycker faktiskt att det borde blivit både ett och två mål till, men då måste man våga skjuta och komma till mer avslut ifall det ska bli så. Precis som Özkan gjorde.
Annars var det jävligt skönt att vara "hemma" igen, saknat gamla fina Råsunda under denna kalla och sega vinter (som tur är har man haft hockeyn). Kul att både se och träffa gamla bekanta man inte sett på ett halvår. Synd bara att det blev så dålig publiksiffra (+21000), men vädret spelar såklart in där. Bra tryck på läktarna iaf.
Aja, nu får man bara hoppas på att Djurgården och Göteborg (även Helsingborg och Kalmar) gör dåligt ifrån sig imorgon. I år ska det tamejfan bli SM-guld för AIK.



Framåt stolta AIK :hbang:

Eddie Vedder
2009-04-05, 19:10
Sjukt glad för Emil Johanssons skull att det går så bra för honom. En kanonbra polare och en fantastiskt duktig spelare.

För övrigt glädjer det mig att Martin Mutumba är tillbaka igen, jag minns hur lovande han var i ungdomsåren och tyckte hans benbrott vart tragiskt. Kul med unga killar på G!:thumbup:

Mourten
2009-04-05, 19:31
AIK kommer vinna som jag sa förut, lekte ut Halmstad :)

Tryman
2009-04-05, 21:09
Sjukt glad för Emil Johanssons skull att det går så bra för honom. En kanonbra polare och en fantastiskt duktig spelare.

För övrigt glädjer det mig att Martin Mutumba är tillbaka igen, jag minns hur lovande han var i ungdomsåren och tyckte hans benbrott vart tragiskt. Kul med unga killar på G!:thumbup:

Förstår att du gillar Emil. Mutumba har jag inget till övers för. Efter han gjorde detta (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article246017.ab) så tappa man allt förtroende för honom.

I år ska det tamejfan bli SM-guld för AIKAIK kommer vinna som jag sa förut, lekte ut Halmstad :)
Skön förtroendeboost hos gnagarna efter 1!? match. Man vet alltid vad man har dom.

WHITEFOLKS
2009-04-05, 21:24
Förstår att du gillar Emil. Mutumba har jag inget till övers för. Efter han gjorde detta (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article246017.ab) så tappa man allt förtroende för honom.


Skön förtroendeboost hos gnagarna efter 1!? match. Man vet alltid vad man har dom.

Hur var mutumba inblandad i det där?

Psychological
2009-04-05, 23:42
Usch o blä för svensk fotboll. Denna tråd borde läggas ned

henk4n
2009-04-06, 00:19
usch o blä för svensk fotboll. Denna tråd borde läggas ned

+1

Greg
2009-04-06, 00:52
Usch o blä för svensk fotboll. Denna tråd borde läggas ned

Varför det ? Bestämmer du här eller ?

:confused:

Eddie Vedder
2009-04-06, 06:24
Förstår att du gillar Emil.

Ja vi är ju bra polare sedan och tonåren och f.d. lagkamrater. Gjorde ett PM i Kostvetenskap B där jag intervjuade honom om hans matvanor och utformade en kostnads- och näringsberäknad veckomatsedel åt honom faktiskt. Det var kul.:)

Halva målet mot Elfsborg är ju på sätt och vis min förtjänst alltså.:D

Tryman
2009-04-06, 07:25
Hur var mutumba inblandad i det där?
Han är den utpekade fotbollsspelaren.

Ja vi är ju bra polare sedan och tonåren och f.d. lagkamrater. Gjorde ett PM i Kostvetenskap B där jag intervjuade honom om hans matvanor och utformade en kostnads- och näringsberäknad veckomatsedel åt honom faktiskt. Det var kul.:)

Halva målet mot Elfsborg är ju på sätt och vis min förtjänst alltså.:D

Så du borde ha betalt av bajen alltså :D

Eddie Vedder
2009-04-06, 07:36
Så du borde ha betalt av bajen alltså :D

Ja eller en procentuell andel av Emils lön kan också accepteras.:D

EDIT: Vid närmare eftertanke bjöd han ju på kaffe på Centralen innan jag skulle åka hem till Uppsala efter intervjun. Så vi är nog kvitt ändå.

Tryman
2009-04-06, 07:41
Ja eller en procentuell andel av Emils lön kan också accepteras.:D

EDIT: Vid närmare eftertanke bjöd han ju på kaffe på Centralen innan jag skulle åka hem till Uppsala efter intervjun. Så vi är nog kvitt ändå.

Lägg till någon bajent-shirt att springa i så är ni nog kvitt :D

WHITEFOLKS
2009-04-06, 13:00
Han är den utpekade fotbollsspelaren.



Så du borde ha betalt av bajen alltså :D

Det var inte Mutumba, leta vidare. Jag håller på DIF så jag har ingen anledning att hitta på angående det :D

Tryman
2009-04-06, 13:12
Det var inte Mutumba, leta vidare. Jag håller på DIF så jag har ingen anledning att hitta på angående det :D

Var det inte? Åh fan, det var jag säker på. Konstigt att man får såna vibbar av någon som rappar om marijuana *screwy*

WHITEFOLKS
2009-04-06, 13:20
Inte vad jag vet iaf, men vill ju inte spekulera då jag kan ha fel även jag :)

Mer ontopic och allsvenskan, djurgården ska ju i år inte spela ut bollen vid "skada". Bra eller anus? Och försök hålla svaren relevanta och inte i stil med "oväntat, djurgården är ju osportsliga apor".

Personligen känner jag nog att det är bra, domaren har ju fortfarande möjlighet att blåsa av spelet om han känner att det är nödvändigt (det är ju han som SKA starta/stoppa spelet). Förhoppningsvis får man även bort en del av "filmandet".

Tryman
2009-04-06, 13:25
Inte vad jag vet iaf, men vill ju inte spekulera då jag kan ha fel även jag :)

Mer ontopic och allsvenskan, djurgården ska ju i år inte spela ut bollen vid "skada". Bra eller anus? Och försök hålla svaren relevanta och inte i stil med "oväntat, djurgården är ju osportsliga apor".

Personligen känner jag nog att det är bra, domaren har ju fortfarande möjlighet att blåsa av spelet om han känner att det är nödvändigt (det är ju han som SKA starta/stoppa spelet). Förhoppningsvis får man även bort en del av "filmandet".

Bra idé OnT igen...

Håller med dig (fast du är djurgårdare :D). Låt domaren avgöra vad som är "allvarlig" skada eller inte. Om någon kommer upp och springer som en duracellkanin efteråt så ge han en ostskiva. Tror de flesta lag har blivit lite mer restriktiva med att spela ut bollen nu än för säg 5 år sedan.

mangs
2009-04-06, 13:28
Jag tycker det är bra. Om skadan är av allvarligare sort kommer ju ändå domaren blåsa av spelet. Det finsn alltför många lag som filmar och maskar när de är nöjda med resultatet och jag fullständigt hatar när deras spel går igenom. Jag tycker snarare att reglerna kring detta skall skärpas. Kanske svårt i stridens hetta men ett lag skall kunna bli bestraffat i efterhand vid uppenbart fusk. Såsom Ljungskile höll på och grisade förra året tar kol på fotbollen och de är tyvärr inte ensamma.

WHITEFOLKS
2009-04-06, 13:30
Sverige kanske till och med borde gå ett steg längre och börja införa mer avstängningar och kort för diverse "osportsligt". Är ju inte som om vi har massor av superstjärnor som måste skyddas.

Skulle nog kunna öka intresset för svensk fotboll om svensson visste att de iaf slapp "italienaspekten" av fotbollen när de tittade.

Pirko
2009-04-06, 14:55
Hans första klubb i Sverige (GAIS) spelar ju faktiskt också i allsvenskan. Är han dubbeljudas då?

Men hans karriär i GAIS jämfört med AIK kan inte jämföras. När han spelade i AIK var han en nyckel spelare, en hyllad och omtyckt kille bland AIK fansen. Finns en i varje lag, en som blir supportrarnas favorit. Se bara bajens f.d Sebastián Eguren. Därför jag skrev "efter AIK". Hans tid i allsvenskan innan skiter jag i, det var AIK han utvecklades mest.

mangs
2009-04-06, 15:02
Men hans karriär i GAIS jämfört med AIK kan inte jämföras. När han spelade i AIK var han en nyckel spelare, en hyllad och omtyckt kille bland AIK fansen. Finns en i varje lag, en som blir supportrarnas favorit. Se bara bajens f.d Sebastián Eguren. Därför jag skrev "efter AIK". Hans tid i allsvenskan innan skiter jag i, det var AIK han utvecklades mest.


Säg inte det, han är bara 27 år än. :)

Greg
2009-04-06, 16:43
Inte vad jag vet iaf, men vill ju inte spekulera då jag kan ha fel även jag :)

Mer ontopic och allsvenskan, djurgården ska ju i år inte spela ut bollen vid "skada". Bra eller anus? Och försök hålla svaren relevanta och inte i stil med "oväntat, djurgården är ju osportsliga apor".

Personligen känner jag nog att det är bra, domaren har ju fortfarande möjlighet att blåsa av spelet om han känner att det är nödvändigt (det är ju han som SKA starta/stoppa spelet). Förhoppningsvis får man även bort en del av "filmandet".

Det är bra. Sir Alex Ferguson skriver alltid ett brev till alla tränarna i Premier League inför varje säsong där han skriver att hans lag inte kommer sparka ut bollen om någon ligger ner.

Men hans karriär i GAIS jämfört med AIK kan inte jämföras. När han spelade i AIK var han en nyckel spelare, en hyllad och omtyckt kille bland AIK fansen. Finns en i varje lag, en som blir supportrarnas favorit. Se bara bajens f.d Sebastián Eguren. Därför jag skrev "efter AIK". Hans tid i allsvenskan innan skiter jag i, det var AIK han utvecklades mest.

Han är inte fostrad i AIK, har aldrig sagt att han tänker spela i AIK i hela sitt liv. Aldrig sagt att AIK är det enda laget han kan tänka sig att spela i. Så hur en del bittra fans kan få honom till Judas är extremt löjligt. AIK var inte ens med i budgivningen. Men snälla, bua gärna ut honom. Lär nog bara göra honom extra taggad när vi väl möts på Råsunda.

gnagaren
2009-04-06, 17:09
I AIK-kretsar så ses inte Wilton som någon Judas eller förrädare, däremot så kommer han precis som alla andra spelare i andra lag att hatas och buas ut lika mycket som dem andra. Trots att han en gång var hyllad av fansen. Det som svider mest var att han sålde sig själv och vårat SM-Guld till ett gäng oljemiljardärer från Qatar.
Det går alltså jämnt upp till slut och han kommer, som sagt, att behandlas som vilken random spelare som helst.

---------------------------

Väldigt intressanta matcher ikväll, Djurgården kommer nog få till en likadan match som AIK fick till igår, 1- eller 2-0. Kalmar kommer nog också vinna utan problem ifall de fått till spelat efter att många nyckelspelare lämnat laget. Ska bli intressant att se vad deras nya brassar kan hitta på mot ett riktigt "svenne-banan"-lag från Gävle.
Men den mest intressanta matchen är ju såklart Helsingborg - Göteborg, två toppkandidater med höga ambitioner. Nu har jag inte så stor koll på hur de två lagen värvat och förberett sig inför säsongen, men det jag ser mest fram emot är att se ifall Henke är slut som spelare och om Robin Söder kommer kliva upp och bli nästa stjärnforward.


Gefle - Kalmar: 2-0
Djurgården - Örebro: 1-0
Helsingborg - Göteborg: 1-1

mangs
2009-04-07, 08:24
Det är klart att det är tufft att se sina egna föredetta favoritlirare i en motståndares dress men det är en del av dagens fotboll.

Hur mycket svikare en sådan spelare anses är ju givetvis individuellt men det handlar mycket om hur pass konkurerande den andra klubben är, är det en gammal antagonist typ AIK-DIF, MFF-IFK eller MFF- HIF så svider det desto mer.

Det kan ju även finnas förmildrande omständigheter såsom att han inte går direkt mellan klubbarna utan faktiskt går vie en utländsk klubb och den egna klubben av någon anledning inte är intresserad av spelarens tjänster. Sedan kan jag även tycka att en utländsk spelare som inte har samma klubbkänsla för just vår klubb har större rätt att byta mellan klubbarna.

Jag kommer ihåg när Peter Ijeh lämnade Malmö FF, Han var klar för IFK Fuskeborg pga fuskpengar en lång tid innan säsongen 2003 var slut och spelade därefter. På sätt och vis spelade han bort oss från guldet där men samtidigt kan man tycka att tränaren skulle byta ut honom så man kan inte enbart skylla på spelaren här. Dock var övergången väldigt ful men det är glömt nu, eller? ;)

Tryman
2009-04-07, 09:05
Rätt många tveksamma straffar i första omgången.
Blåvitt och Elfsborg har imponerat på mig hittills. ÖIS kände jag på mig att de skulle vara svaga bakåt men så svaga?


Angående Wilton så kanske han valt annorlunda om han varit svensk och inte brasse.

j2b
2009-04-07, 09:10
en riktig snarkfest på stadion igår, djurgårdens anfallsspel var helt obefintligt

sett till första omgången ser aik bäst ut bland sthlmslagen..

Frost
2009-04-07, 09:18
Rätt många tveksamma straffar i första omgången.


+1

Bara att hoppas på bättring framöver. Gråter över HIF-straffen. *cry*

RÅTTKÖTT
2009-04-07, 09:20
djurgårn, ett skämt som aldrig blir tråkigt

http://www.jarnkaminerna.se/bilder/media/4f070edea38ae40e362d042f99b0b70e.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/9779/bild042kn8.jpg

Tryman
2009-04-07, 09:23
en riktig snarkfest på stadion igår, djurgårdens anfallsspel var helt obefintligt

sett till första omgången ser aik bäst ut bland sthlmslagen..

Bajen hade bra defensiv :naughty:

AIK har som på förhand sagts varit bäst i Sthlm. Tror man får ge det några omgångar till innan hela serien utkristalierar sig. Det jag kan se nu är det 3 lag klara för vilken strid de hamnar i.

Toppen
Elfsborg
Blåvitt

Botten
ÖIS

Tryman
2009-04-07, 09:25
djurgårn, ett skämt som aldrig blir tråkigt

http://www.jarnkaminerna.se/bilder/media/4f070edea38ae40e362d042f99b0b70e.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/9779/bild042kn8.jpg

Vilken tysk klubb är den andra bilden ifrån?

EDIT: AHH, borde ju kännt igen Millerntor-Stadion :-)

Kischen
2009-04-07, 09:37
djurgårn, ett skämt som aldrig blir tråkigt

http://www.jarnkaminerna.se/bilder/media/4f070edea38ae40e362d042f99b0b70e.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/9779/bild042kn8.jpg

Ganska fyndigt tifo.

"Vi e inte aik" *kissass*

RÅTTKÖTT
2009-04-07, 09:42
Ganska fyndigt tifo.

"Vi e inte aik" *kissass*

no shit? rosa skjorta, backslick, pappas pengar, folköl nej ni är fan inte AIK...

RÅTTKÖTT
2009-04-07, 09:43
http://www.hifdif.se/

ser lite tungt ut nu för hammargården... nu hänger det på bajen

Kischen
2009-04-07, 09:45
Nån är visst lite känslig idag? :)

RÅTTKÖTT
2009-04-07, 09:49
Jag är stolt idag.

gnagaren
2009-04-07, 10:30
Jag är jävligt glad över att varken Kalmar eller Götlaborg fan igår :)
Jag vet att jag skrev att jag trodde AIK, Blowit och Ellos skulle komma 1-3, men här hemma innan första matchen skrev jag ner denna sluttabell på ett papper jag satte upp på anslagstavlan:


AIK
Malmö
Helsingborg
Göteborg
Elfsborg
Örgryte
DJurgården
Halmstad
Kalmar
Örebro
Hammarby
Trelleborg
GAIS
Häcken
Gefle
BP



Det känns som att denna raden kan bli rätt lik sluttabellen sedan, bortsett från att Örgryte kommer hamna så högt upp.


Ser fram emot AIK's två nästa matcher, Kalmar borta och MFF hemma kan komma att bli två väldigt viktiga matcher, även fast säsongen precis börjat.

Tryman
2009-04-07, 10:31
Skönt för AIK att möta Kalmar så tidigt, de verkar inte ha kommit igång riktigt ännu.

gnagaren
2009-04-07, 10:37
Skönt för AIK att möta Kalmar så tidigt, de verkar inte ha kommit igång riktigt ännu.


Kanske lite fel att säga ändå. De åkte upp till Gävle som regerande Svenska Mästare för att möta bondelaget Gefle som många tippat kommer åka ut denna säsong. Jag tror det hela var ett klassiskt fall av underskattning från Kalmars sida.
Därför är jag rädd att de kommer skärpa till sig som fan till nästa match, då de vet att det kommer bli en mycket svårare match. Dessutom är det Kalmars hemmapremiär och det kommer nog dyka upp en bonde eller två som vill se premiärmatchen. Därför kommer vi nog, tyvärr, få se ett annat bättre Kalmar på måndag mot AIK.

Tryman
2009-04-07, 10:41
Kanske lite fel att säga ändå. De åkte upp till Gävle som regerande Svenska Mästare för att möta bondelaget Gefle som många tippat kommer åka ut denna säsong. Jag tror det hela var ett klassiskt fall av underskattning från Kalmars sida.
Därför är jag rädd att de kommer skärpa till sig som fan till nästa match, då de vet att det kommer bli en mycket svårare match. Dessutom är det Kalmars hemmapremiär och det kommer nog dyka upp en bonde eller två som vill se premiärmatchen. Därför kommer vi nog, tyvärr, få se ett annat bättre Kalmar på måndag mot AIK.

Jag tror att Kalmar behöver några matcher att komma igång. Dock hade det varit bättre för gnaget att kalmar vunnit med 1-0 igår, men Hasse Berggren ville annat.

mangs
2009-04-07, 11:01
Jag är jävligt glad över att varken Kalmar eller Götlaborg fan igår :)
Jag vet att jag skrev att jag trodde AIK, Blowit och Ellos skulle komma 1-3, men här hemma innan första matchen skrev jag ner denna sluttabell på ett papper jag satte upp på anslagstavlan:


AIK
Malmö
Helsingborg
Göteborg
Elfsborg
Örgryte
DJurgården
Halmstad
Kalmar
Örebro
Hammarby
Trelleborg
GAIS
Häcken
Gefle
BP



Det känns som att denna raden kan bli rätt lik sluttabellen sedan, bortsett från att Örgryte kommer hamna så högt upp.


Ser fram emot AIK's två nästa matcher, Kalmar borta och MFF hemma kan komma att bli två väldigt viktiga matcher, även fast säsongen precis börjat.


Tycker det känns farligt att dra några som helst slutsatser efter endast en omgång i Allsvenskan. Det finns många lag som kan formtoppa eller ha en längre formsvacka. Jag tror varken AIK eller MFF kommer vinna guld i år. Kanske att AIk kan vara med och kämpa där uppe.

Örgryte gjorde ingen bra förstamatch men att därför tro att de garanterat kommer harva i botten är farligt.


Min tabell som gjordes innan första serieomgången låter jag stå kvar:

1) Elfsborg
2) Göteborg
3) AIK
4) Helsingborg
5) Kalmar
6) Malmö FF
7) Trelleborg
8) Halmstad
9) Örgryte
10) Örebro
11) Hammarby
12) Djurgården
13) Gefle
14) GAIS
15) Häcken
16) BP

j2b
2009-04-07, 11:42
jag passar också på att lägga ett tips, blir kul att kolla tillbaka sen och skratta åt sin inkompetens som tippare :)

1) Göteborg
2) Elfsborg
3) AIK
4) Kalmar
5) Helsingborg
6) Malmö FF
7) Örebro
8) Halmstad
9) GAIS
10) Örgryte
11) Djurgården
12) Hammarby
13) Gefle
14) Häcken
15) Trelleborg
16) BP

Greg
2009-04-07, 13:39
1-2: Göteborg, Elfsborg
3-6: MFF, HIF, AIK, Kalmar
7-10: Trelleborg, DIF, Örebro, GAIS
11-14: Hammarby, Halmstad, Häcken, Gefle
15-16: Örgryte, BP.

Inga direkta placeringar. Alla de kan hamna på vilken plats som helst på de platser som är nämnda.

Jockefoten
2009-04-07, 15:16
http://www.hifdif.se/

ser lite tungt ut nu för hammargården... nu hänger det på bajen

http://haha-itsfunnybecauseitstrue.blogspot.com/

WHITEFOLKS
2009-04-07, 16:32
Även om det kan vara lite charmigt med skitsnack så tycker jag det ska vara mer älska och mindre hata.

Men jag är väl inte en äkta djurgårdare eftersom jag inte vill att alla hammarbyare och aik:are är värdelösa as som borde dö en långsam död.

porja
2009-04-08, 00:42
Det viktigaste är att svensk fotboll utvecklas, nya talanger dyker upp och utvecklas och medverkar i den Svenska Fotbollslandslaget.

Greg
2009-04-08, 00:46
Det viktigaste är att svensk fotboll utvecklas, nya talanger dyker upp och utvecklas och medverkar i den Svenska Fotbollslandslaget.

Varför var det i fetstil?

Jockefoten
2009-04-10, 18:43
http://www.youtube.com/watch?v=kSk4tl3us6U&eurl=http%3A%2F

En ny reklamfilm.

MangeByggarn
2009-04-10, 22:28
Någon malmöit som kommer på invigningen av Swebank Stadion =) Sjukt tryck och impakt med ca 24 000, kommer la kännas som Old Trafford.

ceejay
2009-04-10, 22:30
Kom igen djurgården!

Einar
2009-04-11, 00:09
Någon malmöit som kommer på invigningen av Swebank Stadion =) Sjukt tryck och impakt med ca 24 000, kommer la kännas som Old Trafford.

Självklart är man där! :)
Synd med Miljans knäskada bara. Det kändes lite som vem som helst utom honom..

MangeByggarn
2009-04-11, 10:45
Självklart är man där! :)
Synd med Miljans knäskada bara. Det kändes lite som vem som helst utom honom..

mm, han sa själv att de va en dröm och spela på arenan :/ verkar inte bli så

Frost
2009-04-11, 17:14
Kom igen djurgården!

Inga hejarop i världen hade hjälpt dem till poäng idag, men så mötte de ju förstås inte vilka som helst. ;)

6-0, heja Blåvitt!

ceejay
2009-04-11, 17:17
Inga hejarop i världen hade hjälpt dem till poäng idag, men så mötte de ju förstås inte vilka som helst. ;)

6-0, heja Blåvitt!

vafaaan, jävla piss :)

Solros
2009-04-11, 17:38
Jävlar vilka mål Göteborg gjorde idag! Hade varit en kul match att se :/

mela
2009-04-11, 17:59
ÅÅÅÅÅÅÅÅH IFK!!!! Ska ut och springa runt i oslo med min ifkhalsduk och enöl och vråla!

ceejay
2009-04-11, 18:04
ÅÅÅÅÅÅÅÅH IFK!!!! Ska ut och springa runt i oslo med min ifkhalsduk och enöl och vråla!

Akta dig.

mela
2009-04-11, 18:15
Akta dig.

Oslobor förstår säkert inte. Eller så blir de pissförbannade för att det går åt helvete för Vålerenga

Allan
2009-04-11, 19:29
Ändrade namnet för att undvika dubbeltrådar

Karvig
2009-04-11, 20:08
Jag är gnagare men idag tycker till och med jag synd om Djurgården. Dembo tabbade sig lite men han kan inte skyllas för allt. Vad gick Göteborg på egentligen?

Jockefoten
2009-04-11, 20:16
Citerar en Djurgårdare på ett annat forum som summerar det hela rätt bra:
"Här ser man även tydligt skillnaden på ett mellanår och ett uppbyggnadsår. Ett uppbyggnadsår i Superettan brukar gå rätt smärtfritt(se både DIF och AIK) medan ett uppbyggnadsår i Allsvenskan är allt annat än milt. Jag tvivlar inte på att det kommer komma en och annan dunderförlust i år, samtidigt som spelet successivt kommer att bli bättre."


Och

"En ärlig Zoran på presskonferensen. "Idag fick vi en del svar på vilka spelare som håller för resan vi planerar och vilka som gör det inte". Skönt att höra! "

MangeByggarn
2009-04-11, 20:23
http://www.mff-familjen.se/index.php?page=spela-film&filmid=794c3d59b0961b8ef9b29751c49d48ce


mäktigt

Karvig
2009-04-11, 23:13
http://www.mff-familjen.se/index.php?page=spela-film&filmid=794c3d59b0961b8ef9b29751c49d48ce


mäktigt

Såg ut att vara en rätt liten klack? :D Kanske bara var vinkeln. Men onekligen ganska mäktigt.


Kan slänga in en fin jag med då. Tifo kan vi:

U_nS4DvB8i8

gnagaren
2009-04-11, 23:15
Ändrade namnet för att undvika dubbeltrådar

:thumbup:

porja
2009-04-11, 23:39
Det viktigaste är att svensk fotboll utvecklas, nya talanger dyker upp och utvecklas och medverkar i den Svenska Fotbollslandslaget.


och inte att fanatiska supportrarna gör detta:

Bråkigt mellan djurgårds- och göteborgssupportrar
http://svt.se/2.22620/1.1516844/brakigt_mellan_djurgards-_och_goteborgssupportrar?&lid=puff_1516847&lpos=rubrik

svenskar mot svenskar, de här bråkstakarna förstör för sitt lag bara...

Greg
2009-04-12, 02:17
Såg ut att vara en rätt liten klack? :D Kanske bara var vinkeln. Men onekligen ganska mäktigt.


Kan slänga in en fin jag med då. Tifo kan vi:

U_nS4DvB8i8

Inte direkt liten. Det är Norra Stå. En hel långsida (nedra plan, inte övre etage, där är sitt/ståsitt).

gnagaren
2009-04-12, 09:08
Med risk för att detta ska bli en ny Youtube-tråd:



3n7hayLGFnU

Jockefoten
2009-04-12, 09:31
Med risk för att detta ska bli en ny Youtube-tråd:



3n7hayLGFnU


Vi kan också.

ShrK1Cl2oqc

1897
2009-04-12, 09:46
Det viktigaste är att svensk fotboll utvecklas, nya talanger dyker upp och utvecklas och medverkar i den Svenska Fotbollslandslaget.

Det är väl onödigt att börja dravla om Svenska Fotbollsförbundets fotbollslag i en tråd om allsvenskan. Det viktigaste är att Bajen vinner. Vilket inte lär hända, men vi ska göra ett försök!

Kram!

MangeByggarn
2009-04-12, 10:04
Såg ut att vara en rätt liten klack? :D Kanske bara var vinkeln. Men onekligen ganska mäktigt.


Kan slänga in en fin jag med då. Tifo kan vi:

U_nS4DvB8i8

imorgon när det ska spelas på den nya arenan lär det ju bli ett jävla liv då de mer impakt och tight. Malmö Stadion var ju mer ''öppet'' *drool*

gnagaren
2009-04-12, 16:25
Herregud, vad höll Bajen på med idag? Snacka om att skämma ut sig.....

(Ja, jag är sur för att tipset gick åt helvete. Samtidigt är jag glad över att Bajen torskade)

MangeByggarn
2009-04-13, 13:44
Idag gÄller det malmÖ-Örgryte - swedbank stadion

gnagaren
2009-04-13, 14:30
Nej, nej! Idag gäller det; Kalmar - AIK, Fredriksskans :)

Synd att man inte kunde åka, lite långt för en impulsiv roadtrip, men den kommer absolut ses hemma framför TV'n eller i någon bar någonstans.

Greg
2009-04-13, 22:01
Arenan alltså.

Oj, oj, oj, oj, oj, oj, oj.

Jag är kär.

Karvig
2009-04-13, 22:54
Ingen höjdare för Kalmar ikväll, vad? :D Riktigt bra försvar av AIK. Två-tre vinster till så börjar folk skrika efter SM-guld. Samma visa varje år. :)

RÅTTKÖTT
2009-04-13, 23:19
vad snackar du om? vi har ju gått obesegrade genom hela försäsongen plus de två första inledande matcherna i allsvenskan, den här säsongen sjunger sm guld redan nu!

för övrigt väldigt kul att se "stockholms stolthet" leva upp till sitt namn:D

Karvig
2009-04-14, 01:06
vad snackar du om? vi har ju gått obesegrade genom hela försäsongen plus de två första inledande matcherna i allsvenskan, den här säsongen sjunger sm guld redan nu!

Haha ja det ska bli intressant att se om tidningarna hakar på redan imorgon. :)

RÅTTKÖTT
2009-04-14, 08:54
"sm guldet är nära. boka guldhattarna. !!! det avgörs på torsdag mot mff...vinner vi e vi klara för champions leage final. !!! hejja Gnaget"

Tongångarna på GF just nu!

porja
2009-04-16, 12:39
ska vi kalla det berg o dalbara allsvenskan - speciellt i början av säsongen :D

mangs
2009-04-16, 15:10
Jaha, vi får se om det blir AIKs eller MFFs supportrar som tror på SM-guld efter kvällens drabbning. Det blir säkert en underhållande match med två spelande lag. AIK är favoriter men det kan egentligen sluta precis hur som helst. På sätt och vis känner jag på mig att Malmö vinner och att man då börjar hoppas för att laget sedan kommer blanda och ge och förlora mot bottenlag och hamna i mitten någonstans. Eller är det året i år som vi väntat på sedan 2004?

Greg
2009-04-16, 15:14
Jaha, vi får se om det blir AIKs eller MFFs supportrar som tror på SM-guld efter kvällens drabbning. Det blir säkert en underhållande match med två spelande lag. AIK är favoriter men det kan egentligen sluta precis hur som helst. På sätt och vis känner jag på mig att Malmö vinner och att man då börjar hoppas för att laget sedan kommer blanda och ge och förlora mot bottenlag och hamna i mitten någonstans. Eller är det året i år som vi väntat på sedan 2004?

Nej. Inte en chans. Tycker vi har en bra bredd. Men vi saknar det lilla extra.

mangs
2009-04-16, 15:22
Man kan väl hoppas? :D

Som sagt, jag har tippat oss sexa och det står jag fast vid. Speciellt efter det att Micki gick sönder. Han verkade vara precis den spelaren som Malmö behövde.

Det lovar iofs gott för framtiden att de nyförvärv som gjorts sitter som en smäck och presterar direkt. Oavsett hur det går igår så har MFF onekligen en enorm ptontial framöver med den nya stadio, alla pengar och unga talanger, dessutom en långsiktig plan och en stor organisation med alltifrån fystränare, massörer, psykologer och scouter. Det känns som om inte så många andra klubbar på Allsvensk nivå kan unna sig detta.

Pirko
2009-04-16, 16:12
Fan att jag jobbar kväll idag, skulle döda för att se matchen...
Hoppas AIK vinner ikväll, så har vi iaf BP nästa match. 3 poängare e skönt.

Mourten
2009-04-16, 16:41
tredje gången jag skriver i tråden, änsålänge har jag bara fått min tes bekräftad av resultat, dvs AIK vinner 2009.

mangs
2009-04-16, 21:01
Sm-Guld, SM-GULD,SM-GULD!!!!

Ha ha, kanske inte men det ser rätt ok ut så här långt, nu kommer dessuomt Wilton till oss.

MangeByggarn
2009-04-16, 21:04
Malmö körde över AIK?

mangs
2009-04-16, 21:08
Nja, 1-0, mål av Agon, Malmö var det bättre laget totalt sett. Att vinna borta mot AIK är inte så jävla illa, sist vi lyckades med det vann vi även guld.

Tryman
2009-04-17, 07:56
Baah, tufft att vara grönvit i dagens läge.

gnagaren
2009-04-19, 14:05
Fy fan vad skönt att CH avgjorde i sista sekund, glädjeskrik som hördes långa vägar blev det :)

Framåt stolta AIK!

Mourten
2009-04-19, 15:35
AIK vinner igen. Så fint, kul med match på grimsta också :)

gnagaren
2009-04-19, 16:23
Kul och kul, planen var nog det sämsta jag sett, gick fan inte att rulla boll på den. Tog en halvlek innan lagen fick in känslan och lyckades spela någorlunda på underlaget. 2-2 i halvtid berodde endast på att planen sög vilket gjorde att bollar studsade konstigt och ledde fram till farliga lägen, bl.a.

En sak jag inte förstår är vilka idioter som kommer på idén med så tidiga speltider som 12:30 på en söndag? Det är ju dessutom inte första gången AIK får spela en sån rutten tid under en helg, samma sak förra året, fast då var det lördag och Göteborg hemma, vilket kan klassas som "högriskmatch", men att BP - AIK skulle vara ett "högriskderby" och får speltiden 12:30 förstår jag verkligen inte. Visst blev det hyffsat med publik på matchen, men det hade varit säkert 1000personer till om den hade spelats klockan 15:00 som de andra matcherna, bland annat mig själv. Nu orkade man ju inte kliva upp klockan 11 eller nåt när man är bakfull och trött efter att ha kommit hem klockan 06:00.

Aja, AIK vann, det är det som räknas. Annars tycker jag att nästan alla matcher slutade på ett bra sätt, tyvärr vann ju Elfsborg efter att Taco-Anders avgjort i slutet av matchen, ungefär som CH gjorde för Gnaget.
Aja, huvudsaken är att Malmö inte vann sin match, nu är det bara att önska olycka över Helsingborg och Göteborg imorgon :thumbup:

RÅTTKÖTT
2009-04-19, 19:39
Skitmatch av AIK idag, dock tre poäng och mer än ett mål på en match. hifdif ska tydligen spela någon vänskapsmatch imorrn... ska bli intressant att följa.

HOPPA TAUER! http://www.youtube.com/watch?v=UShnTb7SznQ

RÅTTKÖTT
2009-04-20, 20:05
blöd apor blööööd

Pirko
2009-04-20, 20:58
Djurgården förlorade derbyt, känns underbart. Bajen kan ta 3 poäng, så slipper dom sitta under strecket med fjuttiga 1 poäng, medans aporna hamnar närmare strecket. Superettan nästa? Vi kan iaf hoppas :)

Nu hoppas jag bara på en fet vinst mot örgryte om 2 dagar!

Mourten
2009-04-21, 06:28
jag tror att bajjen åker ur, okej dom vann igår men tror dom är på väg åt helvete.
Solna Blå var juh också kassa iof.

AIK!

kelk
2009-04-21, 07:11
Primitiva skadedjur som bryr sig så mycket om vad andra klubbar sysslar med. Ha ha!

Bajen!

RÅTTKÖTT
2009-04-21, 09:03
rivalsupportrar som bryr som om utgången i rivalernas derby, helt nytt för dig?

Psychological
2009-04-21, 09:42
Får bajen behålla Charlie Davies så kan dom gå långt. Och igår tyckte jag att ÖIS var värda poäng mot IFK GBG. Dom hade bara flax.

kelk
2009-04-21, 16:08
rivalsupportrar som bryr som om utgången i rivalernas derby, helt nytt för dig?

I ärlighetens namn så har jag svårt att förstå varför någon från Kalmar följer ett lag i Solna. Utöver det så måste man antagligen bry sig ganska mycket mer än att bara bry sig om utgången för att kunna göra en korrekt analys av Bajens spel, sitter du och tjackar Bajens matcher på PPV?

Psychological> Jag är skeptisk. Vi har bara tur att det finns sämre lag i Allsvenskan, typ dif.

RÅTTKÖTT
2009-04-21, 16:13
kalmar? nu hänger inte jag med:S (du kanske inte syfta på mig). köpte bajens match mot gefle och djurgårns mot gefle. Har jag tråkigt händer det ofta att jag ser antagonisternas matcher på ppv. Man behöver väl inte bry sig särskilt för att göra en analys av bajens spel... har man fotbollskompetens som överstiger ekwalls så borde det inte vara några problem

kelk
2009-04-21, 16:17
Jag syftar mer på Mourtens kommentar angående att vi åker ur i år.
Sjung ut om läget i Bajen då. ;-)

aik åker ur i år. Soper mot BP! Ha ha (;-))

Mourten
2009-04-21, 16:31
Jag syftar mer på Mourtens kommentar angående att vi åker ur i år.
Sjung ut om läget i Bajen då. ;-)

aik åker ur i år. Soper mot BP! Ha ha (;-))

Jag är sthlm och AIKare men pluggar på kamlar sjöbefälshögskola.
Så jag har haft mina duster med Solna Blå och Brajjarna *flex*

kelk
2009-04-21, 16:37
Beklämmande att höra att du har behövt lämna denna vackra stad.

RÅTTKÖTT
2009-04-21, 16:37
haha okej, har ingen vidare lust att "sjunga ut" om läget i bajen och göra någon ingående analys. Men kort sagt kan man väl säga att ni inte har sett något vidare ut iår, ni har nog inte varit sämre på 2000-talet. Ni ska vara glada att ni har davies, chanko och nu söderström om han visar sig vara ett litet guldkorn. Det är de enda spelarna jag ser som håller måttet för hur bra bajen har varit på senare år. Ni gör ett mellanår varken skandal eller någon särskild säsong. En bajare som du eller någon bajare alls för den delen kan väl knappast vara särskilt förhoppningsfull över årets bajen?

Lite intressant statistik :)
1. AIK 4 matcher +2 9p
2. HifDif 8 matcher -7 8p

Publik:

1. HifDif 47413 på 4 matcher
2. AIK 38803 på 2 matcher

kelk
2009-04-21, 16:39
Nej. Men jag har aldrig hävdat att vi kommer vinna något i år. Men att kasta ur sig värdelösa kommentarer angående andra lags chanser är ju relativt värdelöst.

Förhoppningsfull är jag förvisso alltid, Igor är briljant. Jag älskar den mannen!

Eran hifdif-kampanj är smårolig och smått självironisk då ni spelar på mäCktiga aik, ser dock inte riktigt vad syftet med den är. Men kör på. :-)

Mourten
2009-04-21, 16:41
Beklämmande att höra att du har behövt lämna denna vackra stad.

+1. Men har bara någa år kvar sen är jag tillbaka troget på norra.

RÅTTKÖTT
2009-04-21, 16:51
Nej. Men jag har aldrig hävdat att vi kommer vinna något i år. Men att kasta ur sig värdelösa kommentarer angående andra lags chanser är ju relativt värdelöst.

Förhoppningsfull är jag förvisso alltid, Igor är briljant. Jag älskar den mannen!

Eran hifdif-kampanj är smårolig och smått självironisk då ni spelar på mäCktiga aik, ser dock inte riktigt vad syftet med den är. Men kör på. :-)

Ja det är värdelöst, men 90% av allts sportsnack på nätet består av värdelösa inlägg så det får man leva med.

mm ni brukar alltid ha någon ung spelare som blir riktigt bra men det brukar sällan räcka till något utöver ett par coola mål och en reaförsäljning där pengarna mystiskt går till någon annan än bajen...

hifdif-kampanjen är en del av den större kampanjen "slaget om stockholm" har jag för mig. Och ja det är väl rätt mäktigt att vi är ungefär lika stora som er om ni skulle gå ihop:) tycker kampanjen är förjävla skön.

kelk
2009-04-21, 17:07
Vi har en del unga lovande spelare, trot eller ej. Emil J, Igor A, Castro-Tello, Simon Helg, Maic Sema och om vi ska gå ännu längre ner i leden så har vi i Hammarby Talang FF Figueroa, Asplund, bröderna Gustafsson, Arestav som jag tror snart gör debut på Söderstadion i A-lagssammanhang.

Skygglappar på i aikläger som vanligt. Störst i Solna möjligen. ;-)

RÅTTKÖTT
2009-04-21, 17:16
mm kan hålla med om att ni är väldigt duktiga på att få fram talanger. Tror det beror på att ni verkligen satsar på talanger till skillnad från oss. Ni har dock tidigare haft en bättre balans mellan bra äldre spelare och yngre lovande. I år saknas den balansen. Som tur är verkar Stahre vara mer villig än tidigare tränare att ge våra yngre talanger en chans.

haha det finns en anledning till att vi är det mest hatade laget i hela Sverige, vi är störst. Det går inte att förneka.

gnagaren
2009-04-23, 19:56
Och där kammade vi hem ännu en 3-poängare medan Helsingborg fick toffla av Halmstad, sweet :)

Mourten
2009-04-23, 19:56
AIK är fan bra iår :)

porja
2009-04-25, 11:49
Slutsnackat, ELFSBORG TAR GULDET:hbang:

Greg
2009-04-25, 14:33
Slutsnackat, ELFSBORG TAR GULDET:hbang:

Utan tvekan. Trodde Göteborg kunde ge dem en fight.

Men ser inte att någon hotar Elfsborg.

Karvig
2009-04-25, 15:12
Elfsborg som vinnare känns högst troligt, men med AIK som outsider. Rolig allsvenska hittills.

porja
2009-04-25, 15:13
Elfsborg som vinnare känns högst troligt, men med AIK som outsider. Rolig allsvenska hittills.

AIK förtjänar ingenting tills de har fått ordning på sina aggresiva supporter...

Mourten
2009-04-25, 16:22
AIK förtjänar ingenting tills de har fått ordning på sina aggresiva supporter...

WHAT ?!
Vad har AIKs supportrar som är en minoritet med lagetsframgångar på planen att göra?

kelk
2009-04-25, 16:39
Med den inställningen så borde inte Elfsborg få vinna heller. Vad jag vet så finns det än s.k. firma även i den staden. Nog för att dom inte är lika många men visst finns dom. Jag skulle rekommendera BP för dig Porja.

RÅTTKÖTT
2009-04-25, 16:57
AIK förtjänar ingenting tills de har fått ordning på sina aggresiva supporter...

Har du någon koll alls på hur många allsvenska lag som har sk firmor?

För övrigt så tänker Zoran inte stoppa de plågsamma djurförsöken :(

Pirko
2009-04-27, 23:42
what ?!
Vad har aiks supportrar som är en minoritet med lagetsframgångar på planen att göra?

+1

Jontez
2009-08-24, 15:06
Lyfter denhär tråden lite nu eftersom det börjar lida mot sitt slut! Är grymt nöjd själv nu när AIK ligger en poäng efter täten och djurgården på nerflyttning! :)

Pirko
2009-08-24, 15:27
Haha, känns nära för nerflyttning för Djurgården, ja. Synd att AIK inte vann mot Kalmar, men det är matcher kvar!

joko
2009-08-24, 15:34
Idag ska Djurgården förhoppningsvis sparkas ännu längre ner i träsket, och samtidigt återställs ordningen i toppen också.

Scoffan
2009-08-24, 16:48
Fan blev så besviken när öis förlora mot gais, verkar vara kört för oss i år:cryout:

anders172
2009-08-24, 16:59
Det skulle vara kul om ÖIS klarade sig kvar, för derbynas skull, men jag vet inte ens 12k på läktarna mellan blåvitt o öis gör mig ledsen i ögat. 300kr för ståplats på kortsidan gör mig också ledsen. När jag var mindre kommer jag ihåg att när IFK spelade så fanns det biljetter för 30kr på Ståplats om man var ungdom, detta var dock mot mediokra lag som, TFF, ÖSK, Sundsvall osv, men det var kul ändå. IFK har nog ingen chans i år och jag tror de kommer sluta på en 4e plats nu när ett kraftigt manfall är ett faktum.

Scoffan
2009-09-16, 18:17
Var tvungen att återuppliva denna tråden igen efter öis makalösa framgång på sistone. Tre raka vinster och 15 poäng efter uppehållet i sommar, det börjar se riktigt bra ut nu, fortsätter vi såhär så är as kontraktet säkrat med marginal. Man var helt euforisk efter den makalösa vändningen mot hbk, Åge for president!

Skall också bli sjukt spännande att se hur det slutar mellan ifk/aik, om sista omgången är avgörande kommer nog trycket i göteborg inte finna några gränser :hbang: Ryktas ju om att Solna borna redan har fått tag på 5 tusen biljetter innan dom stoppa försäljningen.

Chrilli
2009-09-16, 20:43
Var tvungen att återuppliva denna tråden igen efter öis makalösa framgång på sistone. Tre raka vinster och 15 poäng efter uppehållet i sommar, det börjar se riktigt bra ut nu, fortsätter vi såhär så är as kontraktet säkrat med marginal. Man var helt euforisk efter den makalösa vändningen mot hbk, Åge for president!

Skall också bli sjukt spännande att se hur det slutar mellan ifk/aik, om sista omgången är avgörande kommer nog trycket i göteborg inte finna några gränser :hbang: Ryktas ju om att Solna borna redan har fått tag på 5 tusen biljetter innan dom stoppa försäljningen.

5000 tror jag inte på men 3000 kanske. Det är borttaget så enbart 15500 platser finns, det fanns c:a 2000 biljetter idag till försäljning för medlemmar i IFK och Änglarna och dessa var enbart till klacksektionerna.

Det finns ungefär 7500 årskort och när försäljningen öppnades så såldes det nog rätt jämt mellan göteborgare och aikare på 7000 biljetterna