handdator

Visa fullständig version : Vill ändra från 3 split till helkropp, behöver tips.


Knickedicken
2009-04-01, 21:21
Tjena!

Jag tränade helkropp ett par månader för ett par månader sedan men blev tvungen att ändra träningsdagar och på så sätt kan jag inte fortsätta med det (tror jag).
Kan bara träna tisdagar, onsdagar och söndagar och med tanke på att det blir 2 dagar på rad så blir väl helkropp uteslutet?
Kör ett 3 split nu men gillar det inte alls, känns inte alls lika bra som när jag tränade helkropp.
Kan man lägga upp det på något annat sätt än att splitta för mycket?
Jag har funderat på om man kunde träna helkropp på söndag och sen halvkropp tisdag och onsdag kanske?
Jag vill träna 3 dagar i veckan och kan bara träna på tisdagar, onsdagar och söndagar, någon som har några idéer?

Knickedicken
2009-04-02, 12:35
Ingen som har några tips?
Kanske är omöjligt?

Taragon
2009-04-02, 12:37
Gör som du skrev, träna 2 halvkropp och 1 helkropp.

Mantus
2009-04-02, 13:28
Om du själv har rätt svar varför skapar du då en helt onödig tråd i ämnet? Vilket svar vill du ha? Vill du inte köra ett flersplittat program och trivs med helkroppspass så är två halvkroppspass och ett helkroppspass den perfekta lösningen. Det här visste du naturligtvis redan om och du lär inte få reda på någonting nytt banbrytande på kollo så varför inte bara testa och se om du gillar det. Vi kan ju omöjligt veta om upplägget passar för dig.