handdator

Visa fullständig version : muskelsvaghet/mjuka muskler


shady144
2009-04-01, 12:10
Hej.

Ibland så brukar jag känna att mina muskler blir svaga och mjuka, men vissa dagar så blir de hårda, och jag tränar varje dag men inte samma muskelgrupp, vissa dagar så är jag vilar jag och på då brukar mina muskler bli svaga dom typer sover och blir mjuka men vissa dagar inte. vad kan de bero på?

hoppas ni förstår vad jag menar tack :)

saab900
2009-04-01, 13:05
Hej.

Ibland så brukar jag känna att mina muskler blir svaga och mjuka, men vissa dagar så blir de hårda, och jag tränar varje dag men inte samma muskelgrupp, vissa dagar så är jag vilar jag och på då brukar mina muskler bli svaga dom typer sover och blir mjuka men vissa dagar inte. vad kan de bero på?

hoppas ni förstår vad jag menar tack :)

Dåligt tryck? Mindre glykogen och vätska i musklerna som gör att de känns slappare. Har inte hänt en enda minut sedan jag började bulka :D
Mer kolhydrater kan lösa problemet, samt att du äter mindre salt om du är medveten om att du äter mycket nu. Hög salthalt i blodet drar ut vätska ur cellerna för att kompensera skillnaden, osmos. På morgonen brukar kroppen vara som mest uttorkad, då man andtas ut mycket vatten under natten utan att fylla på, samt att vatten som vanligt gått åt till kroppens basala funktioner.

shady144
2009-04-02, 21:11
kan de inte bero på överträning?, för jag känner att jag har tränat så mycket utan att ta 1 vecka att bara vila. kör max ot style, tränar olika muskelgrupper varje dag 3 övningar, 4 set, 8 reps. de ändå gången de blir hårda är när jag tränar, men annars de dagar jag vilar så brukar de vara mjuka och svaga, tex när jag spänner bicepsen så är den inte hård, men ibland blir den hård..
har inte så mycket fett på kroppen, skulle säga runt 16%

Kischen
2009-04-03, 11:32
de ändå gången de blir hårda är när jag tränar, men annars de dagar jag vilar så brukar de vara mjuka och svaga

Hört talas om pump :confused:

Rahf
2009-04-03, 11:35
Pump och avsaknad av pump låter det som. Pump brukar bara hålla i sig någon/några timmar under och efter träning.

shady144
2009-04-03, 12:03
pump får jag ju såklart, de är ju som jag säger då blir de hårda, men de dagar jag inte tränar så brukar de ibland bli mjuka och ibland hårda, men inte på samma dag..