handdator

Visa fullständig version : Ätardag under deffen


Liraren
2002-04-13, 18:29
Tjena alla.

Jag har en fråga angående Ätardag under deffen, jag är inne på min 4 deffar vecka nui och har tappat en del fett, kör en riktigt hardcore diet på vardagarna och sen på lördagar kan ja käka hur mycket skit mat som helst. förra veckan tryckte jag i mig 3 pizzor, halv kilo godis..läsk o annat. och deffen verkar gå bra ändå.

Vad är era erfarenheter med ätardag? måste man lägga in en sån i deffen eller är det inte nödvändigt??.

/Paralyzer

stybb
2002-04-13, 20:24
Hmm..den fettmängden du fick i dig av allt det där är ju det du tappat juh.. Ätardag innebar att du kan äta onyttigt..Men inte så där som du beskrev dig.. En ätar dag för en vanlig person är 1 pizza och så är de rejält nöjda.. Du vet att du tappar extremt med vatten och glykogen och stuffs innan du börjar tappa rejält med fett.. Så gå inte bara efter vågen. Mät eller kolla fett %

Lave
2002-04-14, 02:38
Tycker iofs att man kan trycka i sig ganska mkt på ätardagen. Kör man verkligen en stenhård diet på vardagarna så. Det är funktionellt både fysiskt o psykiskt ;) Tror inte heller kroppen hinner lägga på sig spec. mkt fett, även om Du trycker i Dig 3 pizzor. Dock vet jag vad min mage skulle säga om 3 pizzor när man lever på tonfisk o kyckling i vardagarna ; :rolleyes:

Munter
2002-04-14, 07:39
Jag har liknande ätardagar, och deffen går bra ändå...ligger man lågt på kolhydraterna hela veckan så förtjänar, och behöver, kroppen att chockas och fylla på lagren på helgen. Detta tycker inte jag du kan göra med EN pizza, men man upptäcker väl vad som funkar för just dig. Främst kolhydrater får jag i mig, snabba sådana. Åt t.ex en en hel rost-fralla med marmelad under en 1,5-timmars frukost igår :D mmmm längtar redan till nästa lördag.

ToXY
2002-04-14, 10:23
Hittils har det bara gynnat mig.. ni kan ju följa min bf% utveckling i min journal..samt skriver upp nu vad ja äter förnåt på ätardagarna! :D

Petrus
2002-04-15, 02:17
F_n ToxY, det kommer ju inte att bli något kvar av dig... :D ;)
Vänlgien,

PEtrus

Anton
2002-04-15, 07:46
Tja, så länge det funkar och du trivs med det, så är det väll bara att köra på. Men det är inget jag skulle rekomendera i alla fall. Under mina ätardagar äter jag endast större mängder mat än under deffveckorna, och lite onyttigare (ok de flesta skulle tycka att jag äter deff mat även under ätardagen).