handdator

Visa fullständig version : Regelbunden träning


Aakoz
2009-03-30, 23:18
Hur viktigt är det att träna väldigt regelbundet ?

Jag styrketränar tisdag, torsdag och söndag men kan omöjligtvis träna samma tider varje gång.
Eftersom att jag har ett jobb där man jobbar ena veckan dag och nästa vecka natt och är ibland ledig helg och ibland inte så är det rätt svårt för mig att träna helt regelbundet !

Har det någon betydelse om jag tränar samma tid varje tisdag, torsdag och söndag eller inte?

Tack för svar ;D

ceejay
2009-03-30, 23:19
Nä, det går bra. Enda som kan hända är väl kanske att du tycker det är jobbigt att träna olika ;)

ChrisDEFC
2009-03-30, 23:20
för välbefinnandet så skulle jag säga 3-4pass/vecka sen spelar tid och dag mindre roll. det man kan tänka på är ju att det är svårt att somna om man tränar för sent på kvällen å sånt men annars tycker jag du ska träna mer och oroa dig mindre! kör hårt!

Scratch89
2009-03-30, 23:20
Ingen större betydelse. Problemet kan väl ligga i dig själv isåfall, om du känner att du inte kan prestera bra på t.ex morgonen eller kvällen. För mig spelar det ingen roll, och jag har också ett varierande schema. Jag kan träna innan frukost som sent på kvällen, och jag känner ingen större skillnad.

Aakoz
2009-03-30, 23:33
Ahhh vad bra :) Jag hade fått för mig att det skulle vara så mycket bättre att träna jätte regelbundet och nu jobbar jag på McDonalds där man jobbar helt knasiga tider ! hehe...

Jag tycker jag presterar lika bra på morgonen som på kvällen kvällen så det går bra för mig! :)

Tackar för svar ! ;>