handdator

Visa fullständig version : Bankproblem- Internetlåneansökan


masse7
2009-03-30, 14:09
I fredags slängde jag iväg en låneansökan på nätet då jag inte kunde få tag i min bankman.

Ansökan beviljades preliminärt, fick jag ett mail om nästan omgående och att de skulle kontakta mig inom de närmaste dagarna med ett definitivt besked.

Har idag återigen försökt kontakta min bankman utan att lyckas.

Nu hoppas jag att någon kunnig här kan hjälpa mig rätta ut frågetecknen.

Lånet är i en sparbank (swedbank).

Hur lång tid kan jag förvänta mig att det ska ta innan de tar kontakt?
Preliminärt ja via internet, är hur säkert?
Behöver pengarna senast inom en vecka, behöver jag vara orolig?

tacksam för svar.

PixelMiner
2009-03-30, 15:13
Jag gjorde samma resa för några veckor sedan. Tog ungefär 3 dagar innan de ringde mig. Men om de dröjer, så är det väl bara att byta bank? Swedbank är ju inte den enda banken i landet. Är de slöa så är det ju bara rätt om de förlorar en kund.

masse7
2009-03-30, 15:39
Jag gjorde samma resa för några veckor sedan. Tog ungefär 3 dagar innan de ringde mig. Men om de dröjer, så är det väl bara att byta bank? Swedbank är ju inte den enda banken i landet. Är de slöa så är det ju bara rätt om de förlorar en kund.

Okej, tack för svaret. Hur lång tid tog det innan du fick pengarna sedan då?

Har beställt en bil, hinner inte byta bank innan dess. När det är klart däremot kommer jag att se över var jag har mina pengar placerade...

PixelMiner
2009-03-30, 16:49
Okej, tack för svaret. Hur lång tid tog det innan du fick pengarna sedan då?

Fick lånelöfte till en lägenhet. Har inte utnyttjat det än så jag vet inte hur fort man får pengarna. Sorry...

Dav0d
2009-03-30, 17:49
Men för gudskull, gå bara inte runt och gör massa kreditkontroller. Finns en massa idioter som gör en jävla massa vilket resulterar i högre ränta för varje gång ni gör en. Efter ett tag kanske ni inte ens är kreditvärdiga.