handdator

Visa fullständig version : Något att engagera sig i? Tips!


whern
2009-03-29, 18:27
Vad sysselsätter ni er med på er fritid förutom träning, familj och jobb/skola?

Jag tillbringar förr mycket tid med poker, både live och nätet, jag har spelat hockey, jag 3-d modellerade, jag programmerade, jag har spelat trummor, jag gjorde hemsidor osv.

Men nu har jag typ inget intresse förutom träningen. Det är inte så att jag har MASSVIS med tid som jag vill fylla. Mycket tid går åt till kompisar, resor, flickvännen osv utanför. Men det känns ändå som om det saknas något, älskar att ha någon utmaning, något man kan utvecklas i och bli bättre i. Något att tänka och klura på hela dagarna :)

Pokern var ju pefekt för det ändåmålet, men jag tröttnade på att sitta vid datorn så fort jag var ledig.

Jag har även köpt en HTPC och ett ps3a men jag tröttnar så jävla fort.

SÅ, vad gör ni?

Jag är jävligt sugen på att köpa en hund då min dog för 2 år sen. Men det känns lite jobbigt att vara så låst, så jag avvaktar nog ett tag. Lite sugen på att köpa lägenhet också och få det som projekt med att bygga om och göra fräscht, men jag ju tummen mitt i handen så jag kommer väl tröttna direkt.

Ge mig lite inspiration! :)

Jag är en sjukt rastlös människa...

ceejay
2009-03-29, 18:29
tänkte först säga börja spela ngt på datorn(förutom pokern) fast såg att du helst inte tillbringar tiden framför datorn ;)

Remote
2009-03-29, 18:29
Spontant. Om du gillar utmaningar så är bouldring din grej! Kommer ge dig något att fundera på dagarna och lediga stunder, när armar och fingrar påminner om gårdagen, och det är lätt att fastna.

egge
2009-03-29, 18:35
Heh, tänkte också tipsa om klättring.

Osten80
2009-03-29, 18:38
Lär dig att lira gura. Det kan du hålla på med hela livet om du tycker att det är skoj. Utvecklingspotentialen är ju enorm.

whern
2009-03-29, 18:42
tänkte först säga börja spela ngt på datorn(förutom pokern) fast såg att du helst inte tillbringar tiden framför datorn ;)

Haha, då får det vara något riktigt grymt spel, men det kommer ju inga qw, q3, cs spel längre :(


Spontant. Om du gillar utmaningar så är bouldring din grej! Kommer ge dig något att fundera på dagarna och lediga stunder, när armar och fingrar påminner om gårdagen, och det är lätt att fastna.

Detta är alltså klättring som egge sa? Jag har provat det en gång för någon månad sedan, det verkar jävligt roligt! Får testa igen! Känns dock som det går stick i stäv med att bygga muskler dock :(


Lär dig att lira gura. Det kan du hålla på med hela livet om du tycker att det är skoj. Utvecklingspotentialen är ju enorm.

Ja har försökt :( Är musikalisk som en jävla get. Sen känns det som om alla andra redan kan det och man kan aldrig bli riktigt grym ;) Men bor ihop me en polare nu som har gura, kanske skulle öva lite. Kanske blir skitkul när man kan lite..

ManuelIT
2009-03-29, 18:43
Första jag skulle säga är, börja läsa!
Kan vara sjukt motigt/jobbigt i början om man inte har det som vana, men shit, när man kommer igång med det och hittar sitt intresseområde så kan det vara livsändrande.

Annars, ta upp ett nytt instrument?
Lär dig magi?
I dunno :)

ceejay
2009-03-29, 18:49
Haha, då får det vara något riktigt grymt spel, men det kommer ju inga qw, q3, cs spel längre :(



Detta är alltså klättring som egge sa? Jag har provat det en gång för någon månad sedan, det verkar jävligt roligt! Får testa igen! Känns dock som det går stick i stäv med att bygga muskler dock :(



Ja har försökt :( Är musikalisk som en jävla get. Sen känns det som om alla andra redan kan det och man kan aldrig bli riktigt grym ;) Men bor ihop me en polare nu som har gura, kanske skulle öva lite. Kanske blir skitkul när man kan lite..


Det kommer ju snart ett par nya intressant saker ;) fast snart och snart, ingen vet

Lellan
2009-03-29, 18:52
Tantrasex.

Haha, äh.. men varför inte? Kräver dock att din andra hälft är med på noterna, tror jag (inte testat själv dock).

coxie
2009-03-29, 18:56
Läsa böcker är riktigt underhållande och utvecklande.

whern
2009-03-29, 19:00
Det kommer ju snart ett par nya intressant saker ;) fast snart och snart, ingen vet

vilka tänker du på?

ceejay
2009-03-29, 19:02
vilka tänker du på?

nu tänker jag ju på SC2 och D3. Fast det kan ju ta ett bra tag innan de kommer ut

whern
2009-03-29, 19:04
Första jag skulle säga är, börja läsa!
Kan vara sjukt motigt/jobbigt i början om man inte har det som vana, men shit, när man kommer igång med det och hittar sitt intresseområde så kan det vara livsändrande.

Annars, ta upp ett nytt instrument?
Lär dig magi?
I dunno :)

Mm har börjat läsa en del, läser just nu Shantaram. Riktigt bra bok.
Har du några tips annars på riktigt bra böcker? Inte romaner eller deckare då..

Mm det där med instrument, men njaa, är inte musikalisk.
Magi, haha, ja det vore kanske något :)

whern
2009-03-29, 19:06
nu tänker jag ju på SC2 och D3. Fast det kan ju ta ett bra tag innan de kommer ut

Mm, kan ju dröja ett tag..

Sett musen och tillbehöret de släpper till PS3an för FPS spel snart? Om det är bra så kan det vara en riktig jävla vinnare. FPS på konsol som funkar kan ju bli hur stort som helst.

Shakemynuts
2009-03-29, 19:32
Målar Warhammer 40k och spelar WoW typ. Annars så styrketränar jag och spelar badminton ibland.
Sen så är jag anställd på studentpuben och blandar drinkar och så i ett barlag. Det är extremt roligt. Skulle ärligt talat kunna hoppa allt och dra iväg och gå en bartenderkurs och köra på det istället.

Remote
2009-03-29, 20:17
Bouldring är klättring utan rep, karbiner, friends, kilar osv. Du använder din egen styrka för att ta dig upp för relativt låga stenar och klippväggar. Görs med fördel med en bouldermatta under en. Finns en enorm utvecklingspotential, mentalt och fysiskt, även som du säger att det kanske inte är att förenligt med en BB kroppsbyggnad.