handdator

Visa fullständig version : Fx pro- bra val?


Caveman_91
2009-03-29, 12:46
Tjenare!

Köpte lite vassle protein, närmare bestämt pro fx 750g, jag har bestämt mig för att köra snabbt protein eftersom jag har långt hem (6 mil med buss) Funderar på om detta var ett bra val? Det var billigt, därav inköp men fungerar det? Om det smakar bra eller inte skiter jag i men ger det effekt?

Ska man satsa på nåt dyrare nästa gång? kommer börja köra med det nästa vecka. Synpunkter?

King Grub
2009-03-29, 12:49
Vassle som vassle. Det är bara vanligt mjölkprotein, inget som "fungerar" mer eller mindre beroende på märke.

CVN
2009-03-29, 12:57
Har själv kört på det några gånger, funkar helt okej. Dock smakar det inte så jävla gott.

Caveman_91
2009-03-29, 16:11
okej bra, tänkte med tanke på det låga priset, smaken får jag väl prova mig fram, funderade oxå på whey 80,är det ett smartare val vid nästa inköp? Är hyffsat grön på pulver men har kommit fram till att det är nödvändigt iom att det tar lång tid innan jag kna äta mat efter passet!

Tack för svaren så långt:)

CVN
2009-03-29, 16:16
okej bra, tänkte med tanke på det låga priset, smaken får jag väl prova mig fram, funderade oxå på whey 80,är det ett smartare val vid nästa inköp? Är hyffsat grön på pulver men har kommit fram till att det är nödvändigt iom att det tar lång tid innan jag kna äta mat efter passet!

Tack för svaren så långt:)

Whey 80 och Whey 100 är nästan samma sak, sök på forumet om du vill veta vad som skiljer. Dock tror jag inte att det var det du syftade på utan jag tror du menade "Star Nutritions" Whey 80, vilket jag absolut inte kan rekomendera.

Wiken
2009-03-29, 16:59
Jag har kört Fx's produkter i några månader nu. Först en runda pro fx, och nu
isolate FX, som de hade på rea. Vanligt vasselprotein liksom, och smaken är inte så dum heller. Bra pris.

ThisIsTheOne
2009-03-29, 17:09
Jag har kört Fx's produkter i några månader nu. Först en runda pro fx, och nu
isolate FX, som de hade på rea. Vanligt vasselprotein liksom, och smaken är inte så dum heller. Bra pris.

Som sagt, bra pris. Det och att webshopen som saluför Isolate FX och övriga FX-produkter alltid ger så bra service gör att jag med glädje rekommenderar dem.

Sniggel
2009-03-29, 17:19
För att vara bland de billigaste märket som finns, smakar det ok och har en förvånansvärt hög proteinhalt. Själklart finns det pulver med högre proteinhalt och väldigt lågt laktoshalt (om man är känslig) men för att vara ett koncentrat som är så billigt så ser jag själv ingen anledning att köpa något annat märke än FX när det gäller proteinpulver. Om man nu inte är kräsen förstås, då finns det säkert bättre alternativ.

Det där lät som klippt och skuret från en reklamannons men det är faktiskt vad jag tycker. :D
Jag har kört FX i 1-1½ år minst, kommer inte riktigt ihåg hur länge jag använt det men det är ett bra tag.

Det och att webshopen som saluför Isolate FX och övriga FX-produkter alltid ger så bra service gör att jag med glädje rekommenderar dem.

+1 Servicen är bra också!

omnibus
2009-03-29, 17:25
Bra val™.

Billigt och gott, vad mer kan man begära.

Caveman_91
2009-03-29, 18:06
fan va bra låter ju utmärkt! Då kör jag på med det, tackar för svaren!