handdator

Visa fullständig version : Operation


Bigglet
2009-03-29, 12:45
Kommer att oprera käken kommer inte kunna äta mat på några dagar efter den och efter det flytande i några veckor. Det jag funderade över om nån vet hur mycket kcal man kan få intranevöst? Har käkat upp mig lite inför den rädd för att jag kanske inte kommer tappa så mycket som jag beräknat, man kan ju få i sig bra mkt mat genom flytande så mamma kommer säkert i tvinga i mig en massa. Mina extra 8 kg(lite mer muskler iofs.) kanske inte var så bra ändå?:(

King Grub
2009-03-29, 12:48
Några dagar utan föda bör inte innebära något speciellt negativt - vad är du rädd för? Sedan när du kan äta flytande föda bör inte födointaget vara något problem heller; finns hur mycket som helst att dricka, från soppor till mjölk/yoghurt till proteindrinkar till juice till olja, och det skall inte vara några problem att täcka näringsbehovet med flytande föda.

Bigglet
2009-03-29, 13:07
Några dagar utan föda bör inte innebära något speciellt negativt - vad är du rädd för? Sedan när du kan äta flytande föda bör inte födointaget vara något problem heller; finns hur mycket som helst att dricka, från soppor till mjölk/yoghurt till proteindrinkar till juice till olja, och det skall inte vara några problem att täcka näringsbehovet med flytande föda.

Det är jag ju inte rädd för. Men hade bulkat inför operationen för att jag räknade med att jag skulle rasa i vikt. Men vid närmare eftertanke så är nog inte fallet så.