handdator

Visa fullständig version : Pormasker - näsan


rQx
2009-03-28, 10:58
Tja!
Inget jätteproblem direkt, men vad kan man göra för att bli av med pormasker på främst näsan? Jag får väldigt sällan finnar kanske någon gång per år men pormasker har jag i näsan. Vad jag förstått går det inte att bli av med permanent, men hur gör jag för att bli av med dom ett tag?

hahavaffan
2009-03-28, 11:00
Kläm ut det. Skrubba först med nån sån tvål, och tvätta med varmt vatten länge (dusch t.ex.) och sen kläm tills du bölar.

rQx
2009-03-28, 11:01
Klämma är ju ajjabajja? Får klämskador på näsan och gångarna förstörs?

hahavaffan
2009-03-28, 11:02
Klämma är ju ajjabajja? Får klämskador på näsan och gångarna förstörs?Gångarna? Så gör iaf en "ansiktstekniker" om man går på ansiktsbehandling.

rQx
2009-03-28, 11:06
Gångarna? Så gör iaf en "ansiktstekniker" om man går på ansiktsbehandling.

Men de vet kanske i regel mer hur man ska trycka?

Saxat från apoteket:

Man kan tycka att man måste hjälpa pormasken att ta sig ut, men samtidigt klämmer du sönder porernas gångar.

hahavaffan
2009-03-28, 11:07
Där ser man. Då kan du ju testa sån tejp som ska dra ut dom. Ingen aning om det funkar dock.

Mago
2009-03-28, 11:10
Jag testade ett klämma ut en på näsan en gång. Nu har jag ett mycket attraktivt permanent hål istället..

coxie
2009-03-28, 11:39
Jag tycker att intensivt behandlande med Stioxyl 10% funkar bra på pormaskar. De försvinner inte helt men man får på ett par dagar bort allt det svarta så de slutar synas.

Annars funkar det skitbra att tömma dom hos någon som vet hur man gör. Jag själv får tillbaka mina på en 2-3 månader så det är inte en permanent lösning.

rQx
2009-03-28, 12:09
Jag tycker att intensivt behandlande med Stioxyl 10% funkar bra på pormaskar. De försvinner inte helt men man får på ett par dagar bort allt det svarta så de slutar synas.

Annars funkar det skitbra att tömma dom hos någon som vet hur man gör. Jag själv får tillbaka mina på en 2-3 månader så det är inte en permanent lösning.

Stioxyl, vart?

Aight, well, det kan det ju vara värt kanske. 2-3 månader är ganska bra tid :)

CVN
2009-03-28, 12:12
Har läst att man ska först duscha som hahavafan skrev och sedan ska man klämma försiktigt.

coxie
2009-03-28, 12:13
Stioxyl, vart?

Aight, well, det kan det ju vara värt kanske. 2-3 månader är ganska bra tid :)

Apoteket.


Svider som fan i början och du måste vara noga med att smörja efteråt.

Herr Oberst
2009-03-28, 18:54
Basta riktigt varmt, då behövs det väldigt lite klämkraft för att få ut skiten. Kör sen lite försiktigt med en peeling-handske och avsluta med någon slags ansiktsvatten och hor-gegga på det så är din näsa len som en bäbisrumpa

Tolkia
2009-03-28, 19:08
Där ser man. Då kan du ju testa sån tejp som ska dra ut dom. Ingen aning om det funkar dock.
Sådana där plåster jag har testat någon gång i urtiden; jag vill minnas att det mest gav röd näsa och irriterad hud.

Granatgiraffen
2009-03-28, 19:24
Sådana där plåster jag har testat någon gång i urtiden; jag vill minnas att det mest gav röd näsa och irriterad hud.

Jag testade något liknande när jag var i USA för ett tag sedan. Fungerade rätt grymt och sög ut massa äckligt, ingen irriterad hud. Visste inte ens att jag hade sådant skräp på min lilla näsa :(