handdator

Visa fullständig version : Var köper ni era träningsredskap?


Sandö
2009-03-28, 10:41
Ska flytta till hus i början av maj och kommer, till min stora glädje, ha plats för ett gym i källaren. *flex*

Tänkte köpa in lite saker till att börja med, och fylla på efter hand. Börjar med:
- Skivstång och vikter -> ca 150kg
- Höjdjusterbar skivstångsställning
- Justerbar bänk
- Hantlar -> XX kg (vet inte riktigt vad ännu)
- Chins / dipsställning (om det finns någon bra kombinerad)
- Lite småprylar som matta, pilatesboll (till sambon) m.m.
- Fet stereo ;)

Var köper jag dessa saker? Vill ju gärna ha bra saker så inga skrangliga multisaker utan en riktig, stabil, bänk osv. Kommer bo mellan Varberg och Kungsbacka, så någonstans på västkusten är att föredra. :)

kjell33
2009-03-28, 10:58
pmo gym o fitness i kungsbacka kanske?

kjell33
2009-03-28, 11:08
Ska vara kungälv hehe.

Sandö
2009-03-28, 11:54
Hittade det här när jag sökte runt lite, är det någon som känner till nåt om detta märke? Var ju billigt, men det kanske inte är så bra? Internationell standard iaf. Hantlarna var ju inte mycket att hurra för, men går ju att köpa andra.

http://shop1.mmsports.se/product.php?productid=16261&cat=452&page=1

kjell33
2009-03-28, 12:04
Gymleco är riktigt gymkvalitet. Tror inte du hittat ngt billigare till samma kvalitet.

Sandö
2009-03-28, 12:35
Gymleco är riktigt gymkvalitet. Tror inte du hittat ngt billigare till samma kvalitet.

Låter ju kanonbra. Kanske får bli nåt sånt då, ska se vad jag hittar annars.

bigtraps
2009-03-28, 12:52
Blocket

Sandö
2009-03-28, 12:59
Blocket

Blocket har jag koll på, men det finns inte så mycket där tyvärr, inte något som har någon kvalite iaf. Någon här som ska sälja något?

bigtraps
2009-03-28, 13:09
Då har du kollat dåligt. Finns allt från konkade gym till postorderprylar. Lägg upp olika prylar som du är ute efter på bevakning. Man får ha lite tålamod men förr eller senare börjar det droppa in. Ha lite fantasi med olika sökord

Sandö
2009-03-28, 13:18
Då har du kollat dåligt. Finns allt från konkade gym till postorderprylar. Lägg upp olika prylar som du är ute efter på bevakning. Man får ha lite tålamod men förr eller senare börjar det droppa in. Ha lite fantasi med olika sökord

Kan du kanske länka till ett kursat gym för det har inte jag hittat något, hade ju varit intressant. :) Men det måste ju som sagt vara Västra götaland - halland typ...

Quzham
2009-03-28, 16:27
kör gym istället :)

Steerlinho
2009-03-28, 16:35
kör gym istället :)

Varför? Hemma är bäst, ingen risk att vänta etc, allt man behöver om man ska bli grov kan man ha hemma också (fria vikter).


Till Sandö:

Då vet jag vart du ska vända dig!

http://www.traningsprodukter.se/startsida.htm

Västsvenska träningsprodukter. Ligger ju perfekt i kungsbacka för dig och har riktiga, prisvärda och stabila saker importerade från USA.

En kompis som jag tränar med har köpt skivstång (internationell) och 150 kg vikter, lös bänk och ställning, hantlar mm där och det är toppen kvalité, riktigt sköna redskap och han som jobbar där är trevlig och väldigt kunnig (och grofv) ;)

De kan köra ut eller så kan du ju åka dit med släp eftersom du ska bo i närheten.

Lycka till!

bigtraps
2009-03-28, 16:57
Många av företagen som säljer billiga stänger odyl har egna annonser på blocket. Gör en sökning på skivstång eller hantel så får du se. Använd fantasin.

ARMSTARK
2009-03-28, 17:30
När du jämför priserna ska du kolla upp vad frakten kostar. Det går att få grejjer skit billigt från norrland eller liknande men sen kostar frakten lika mycket till.

Sandö
2009-03-29, 09:59
Varför? Hemma är bäst, ingen risk att vänta etc, allt man behöver om man ska bli grov kan man ha hemma också (fria vikter).


Till Sandö:

Då vet jag vart du ska vända dig!

http://www.traningsprodukter.se/startsida.htm

Västsvenska träningsprodukter. Ligger ju perfekt i kungsbacka för dig och har riktiga, prisvärda och stabila saker importerade från USA.

En kompis som jag tränar med har köpt skivstång (internationell) och 150 kg vikter, lös bänk och ställning, hantlar mm där och det är toppen kvalité, riktigt sköna redskap och han som jobbar där är trevlig och väldigt kunnig (och grofv) ;)

De kan köra ut eller så kan du ju åka dit med släp eftersom du ska bo i närheten.

Lycka till!


Jag hittade faktiskt dom på blocket, men det var ju bra att få en referns på att dom har bra grejer också. Stort tack! Får nog bli därifrån eftersom det ligger precis i närheten. :)

Sideshow Bob
2009-04-08, 19:26
Varför? Hemma är bäst, ingen risk att vänta etc, allt man behöver om man ska bli grov kan man ha hemma också (fria vikter).


Till Sandö:

Då vet jag vart du ska vända dig!

http://www.traningsprodukter.se/startsida.htm

Västsvenska träningsprodukter. Ligger ju perfekt i kungsbacka för dig och har riktiga, prisvärda och stabila saker importerade från USA.

En kompis som jag tränar med har köpt skivstång (internationell) och 150 kg vikter, lös bänk och ställning, hantlar mm där och det är toppen kvalité, riktigt sköna redskap och han som jobbar där är trevlig och väldigt kunnig (och grofv) ;)

De kan köra ut eller så kan du ju åka dit med släp eftersom du ska bo i närheten.

Lycka till!

Håller med!
Har köpt hela mitt gym på Västsvenska träningsprodukter också.
Allt från mattan till maskiner och vikter.
Håller med, mycket bra kvalitet.
Jag valde ett av paketen och köpte till en hel del annat.

Sen tycker jag det känns bra att köpa från någon kunnig och seriös, det finns alldeles för många konstiga företag ( en del säljer kopior på gymutrustning med sämre maxkapacitet, märkte detta för några år sedan då jag letade ).


Kan absolut rekommendera.

enzodiac
2009-04-08, 20:17
gud vilken dröm att ha gym hemma :D