handdator

Visa fullständig version : Grov utan att träna?!


Jacke89
2009-03-28, 01:18
Tjosan.

En kille i min nya klass är rätt sjuk, han tränar egentligen ingenting och har gymmat 2 gånger i veckan i några veckor, nån period för ett bra tag sen han körde i 2-3 månader sen slutar han träna i några månader så håller han på så och skippar pass när han väl har sina gymperioder och när jag var med han på gymmet för ett tag sedan så la han sig och pressa 3*10 på 90kg i bänken och det tror man ju inte om någon som inte har gymmat på 3-4 månader, och gjorde bra knäböjar etc.

Han är rätt bredaxlad och ser rätt stor ut men han tränar ofta ingenting alls, och det kan gå flera månader som sagt mellan pass etc men jag kan inte fatta att han kan träna på tunga vikter borde inte musklerna försvinna, och hur kan han se stor o grov ut utan att han tränar nått nästan?

inget fysiskt jobb, har dålig kunskap om kost o träning tror på massa myter om att man kan forma brösten o sån skit *gah!*

Mantus
2009-03-28, 01:24
inget fysiskt jobb, har dålig kunskap om kost o träning tror på massa myter om att man kan forma brösten o sån skit *gah!*


Kunskap bygger ju inte muskler i sig, vilket har bevisats gång efter annan. Vad var din fråga egentligen?

Heddan
2009-03-28, 01:31
Jag skulle sammanfatta det med 'gener'. Vissa har bättre förutsättningar än andra.

Jacke89
2009-03-28, 01:39
Kunskap bygger ju inte muskler i sig, vilket har bevisats gång efter annan. Vad var din fråga egentligen?

Nej, men det var bara som en kort avslutning av texten.

Frågan var hur han kan ha kvar massa muskler i massa månader och vara stark & stor utan att träna eller vara aktiv rent fysiskt övh.

saab900
2009-03-28, 01:51
Nej, men det var bara som en kort avslutning av texten.

Frågan var hur han kan ha kvar massa muskler i massa månader och vara stark & stor utan att träna eller vara aktiv rent fysiskt övh.

Därför att det är hans grundfysik antagligen. Hade han tränat hade han antagligen varit ännu större. Hade en sån i lumpen också, såg ut som en mindre BB, eller i alla fall AF och var dessutom rejält rippad och grov benstomme. Han hade aldrig tränat, och hans syskon såg likadana ut sa han. Bondunge, dom brukar ha rätt bra med muskler, antagligen av bra gener och att ha hjälpt till att plocka sten på åkrarna sen de lärde sig gå. Genlotteriet är inte rättvist helt enkelt.

Mantus
2009-03-28, 02:05
Nej, men det var bara som en kort avslutning av texten.

Frågan var hur han kan ha kvar massa muskler i massa månader och vara stark & stor utan att träna eller vara aktiv rent fysiskt övh.

Jag såg det sedan. Jag skyller på tirolerabend och trötthet.

Black Star Abyss
2009-03-28, 02:38
Vissa är stora naturligt. De kan alltså ha ganska rejäl muskelmassa utan att träna. Gener.

krellik
2009-03-28, 05:04
Sålänge man äter ordentligt så försvinner inte muskelmassa så jävla snabbt heller...

Mourten
2009-03-28, 07:29
Tjosan.

En kille i min nya klass är rätt sjuk, han tränar egentligen ingenting och har gymmat 2 gånger i veckan i några veckor, nån period för ett bra tag sen han körde i 2-3 månader sen slutar han träna i några månader så håller han på så och skippar pass när han väl har sina gymperioder och när jag var med han på gymmet för ett tag sedan så la han sig och pressa 3*10 på 90kg i bänken och det tror man ju inte om någon som inte har gymmat på 3-4 månader, och gjorde bra knäböjar etc.

Han är rätt bredaxlad och ser rätt stor ut men han tränar ofta ingenting alls, och det kan gå flera månader som sagt mellan pass etc men jag kan inte fatta att han kan träna på tunga vikter borde inte musklerna försvinna, och hur kan han se stor o grov ut utan att han tränar nått nästan?

inget fysiskt jobb, har dålig kunskap om kost o träning tror på massa myter om att man kan forma brösten o sån skit *gah!*

1. gener
2. "ganska grov" är ett luddigt begrepp, de är starkt som nybörjare att ta 10*90 i bänk men är inte för mig ett begrepp på någon som är ganska grov.
för att få titeln "ganska grov" borde man bänka typ 110-130*10 kanske.
3. vet inte vem som sa de men +18 på "kunskap bygger inte musklerna" ser man också hela tiden, folk som gjärna tror dom vet hur de går till men sen ser dom inte ut som herkules i kroppen iaf.