handdator

Visa fullständig version : bra tips på bulk "drink"??


smisk
2009-03-27, 21:43
hej

jag behöver tips angånde lämpliga bulkdrinkar.
just nu kör jag:
AXONS VIKTÖKNINGSDRINK

2dl vatten
3dl lättmjölk
50gram valnöt/hasselnöt/cashewnöt/paranöt
0.5dl olivolja/rapsolja
Lite färska bär och frukt (valfria)
20gram vassle/keseinprotein

men börjar bli jävligt trött på samma hela tiden.*spy*

jag har provar byta frukt och nötter.

btw jag är som ni ser ny här så påpeka gärna fel :em:

Eddie Vedder
2009-03-27, 21:46
Minska oljan och välj fetare mjölk och en skvätt grädde och plötsligt lär det vara sjukt mycket godare och fortfarande extremt energirikt.

King Grub
2009-03-27, 21:53
Ett par rejäla skopor glass i stället (eller delvis ersättare) för oljan piffar upp.

smisk
2009-03-27, 22:04
Minska oljan och välj fetare mjölk och en skvätt grädde och plötsligt lär det vara sjukt mycket godare och fortfarande extremt energirikt.

grädde lite väl mycket mättat fett.

dessutom så körde jag direkt ifrån förpackningen när jag var typ åtta för att jag hade problem med växten.
körde grädde och minimax*spy*

smisk
2009-03-27, 22:05
Ett par rejäla skopor glass i stället (eller delvis ersättare) för oljan piffar upp.

glass är gott (a)

Eddie Vedder
2009-03-27, 22:06
grädde lite väl mycket mättat fett.

Ja och? Du har ju redan massa nötter i och det är knappast som att ju mer omättat fett desto bättre. Jag tycker balansen i drinken blir bättre om du har i fet mjölk och grädde.

smisk
2009-03-27, 22:09
Ja och? Du har ju redan massa nötter i och det är knappast som att ju mer omättat fett desto bättre. Jag tycker balansen i drinken blir bättre om du har i fet mjölk och grädde.

smisk bugar och tackar :bow:

du har inte någon ny drik lr??

Wiiking
2009-03-29, 22:55
Tycker det verkar lite onödigt med vatten i drinken...
Hursomhelst, denna drink kör jag rätt ofta:

-yoghurt
-mjölk
-proteinpulver
-frysta bär
-havregryn
-banan

Mängden av olika delar får man pröva sig fram till. Godast med ganska stor del yoghurt och mjölk samt inte alltför stor del havregryn. Lite glass i är fint också.

Madame
2009-03-29, 23:18
10% kesella är gott att ha i också.
Havregryn brukar jag ha, krävs dock att drinken är lite trög så inte allt sjunker till botten direkt, så där är kaseinprotein bra.
Och ta fetmjölk istället för vattnet du har i nu.
Jag brukar smaksätta med kakao *nom nom*, jag är trött på bär...

z_bumbi
2009-03-30, 08:20
Börja med att kolla på kosten i sin helhet så slipper du kanske hälla i dig 0,5 dl olja i en drink.

Sen funkar alltid
Mjölk
Havregryn (torrvara eller kyld gröt)
Oboy
Banan
Maltodextrin/gainerpulver
En mindre skvätt olja/fett

Excite!
2009-03-30, 08:34
Jag tror inte jag får länka till andra forum, så jag klipper in det här från användaren stevebc. Jag har inte provat den själv men den är nog riktigt god.

Längesen jag skrev ett inlägg som bidrog till något över huvud taget så here we go! Skillnaden gentemot den gamla havredrycken är att denna innehåller kakao vilket gör att den smakar chokladtårta! Kriminellt god! Lägger till 50 gram jordnötssmör för fettets skull.

Innehåll
5 dl mellanmjölk
3 dl havregryn
1 dl proteinpulver (helst choklad)
½ dl kakao
50 gram jordnötssmör (ENDAST nötter + salt, eventuellt något gram olja)
(½ dl O'boy)

Utförande
Häll i allt i en mixer och mixa i ca 1 minut. Drick.

Näringsvärde
Kolhydrater: 100 gram
Protein: 66 gram
Fett: 50 gram
varav mättat: 35%
omättat 43%
fleromättat 22%

Totalt energiinnehåll: 1064 kcal

Näringsinnehåll av RDI (för män/ kvinnor i fertil ålder)

A-vitamin 31%
B1-vitamin 130%
B2-vitamin 84%
B6-vitamin 90%
B12-vitamin 105%
C-vitamin 6%
D-vitamin 40%
E-vitamin 54%
Niacin 101%

Magnesium 168%
Kalcium 79%
Zink 100%
Järn 83%
Fosfor 253%
Selen 26%

Efter ovanstående uträkningar upptäckte jag att kakao inte alls har nyttigt fett. Har mestadels mättat fett och knappt något fleromättat fett över huvud taget. Dock är det rikt på järn, fosfor och zink samt extremt rikt på magnesium och kostfiber (34% av kakaopulver är kostfiber).

Lägger ni till o'boy, addera ca 45 gram kolhydrater och 180 kcal till näringsvärdet.

Alexton
2009-03-30, 17:52
En liter 3.5% röd mjölk med 2 dl oboy. mums! Om du känner för det så släng i en skopa chokladprotein och sen i med lite vanlig choklad, mixa.

Choklad overload men gott :)

Morty
2009-03-31, 10:09
Tycker som de flesta, ingen idé att gå overkill i drinken med nötter och olja och grejer. Keep it simple, det ska vara gott.

Själv så kör jag lika delar mjölk och havregryn och sedan kakao på det. Hade jag ägt ett proteinpulver hade jag haft i lite sådant också, men tror inte det är så gott med EAA i detta :P

Pepz
2009-03-31, 10:21
Hade "svårt" att gå upp i vikt förut (läs: svårt att äta tillräckligt)
Körde på

1l röd mjölk
3dl havregryn
1,5dl babyvällingpulver
0,5dl proteinpulver

ger ca 75g protein. 145g kolhydrat och 50g fett


eller precis som de säger ovan:

glass
röd mjölk
proteinpulver

Runda Grodan
2009-03-31, 13:48
Workout Center är ett gym, tror det ligger på söder i Gävle. Där dansar man den förbjudna dansen... men hur som helst - det där fungerar säkert lika bra som twinlab osv... SOM TWINLAB OSV!!!111!



Mitt tips är att du köper en burk jordnötssmör och smaskar i dig med sked. Den där drinken verkar vidrig. :/

Danny Devito
2009-03-31, 13:53
Den där drinken är knappast lika bra som Twinlab osv.

Usch för att dricka olivolja. :/ Ät/drick godare saker krappen!