handdator

Visa fullständig version : räcker detta för en deff


M0e
2009-03-27, 21:37
ja ska nu börja en deff från 1 april och behöver lite hjälp va tycker ni om de här .

Lite info först

165cm lång
70kg
tränat i 1½ år.

Morgon promenad.(5 gånger i veckan om inte mer)
Efter det 2 dl fiberhavregrynsgröt och 3 frukt
Sen så äter det som finns i skolan men en liten mindre portion mycket grönsaker.
sen när ja har kommit hem tar:1 proteindrink vassle och 2 frukt
och sen tränar jag Styrke 6 gånger i veckan

1.Axlar-biceps-underarmar.
2.Ben-bröst-mage
3.Rygg-triceps

Efter varje styrkepass kör jag även crosstrainer vanligt i 20 Minuter tror nog att jag kommer öka det till 30 Min.
sen direkt efter där blir det en proteindrink till och frukt.
sen kommer jag hem och äter typ Potatis / fiberhavregrynsgröt och Tonfisk / kyckling / kött med mycket grönsaker ,
Sen så äter jag inte något mer typ men dricker också rätt mycket Te kan jag säga.


Så vad tycker ni om detta skulle jag kunna minska något i fett är inte tjock men har lite underhudsfett och vill få bort det nu till sommaren.

Räcker dett eller behöver jag mer , jag tror ju att det är för lite men därför behöver jag hjälp vad kan jag lägga till mer hur mycket mer var de finns bra protein osv .

skulle bli tacksam om någon kunde hjälpa mig

Rilllle
2009-03-28, 16:32
Nu är ju inte jag någon expert alá King Grub men tycker som helhet att ditt upplägg låter bra. Tänkt bara på att inte gå ut för hårt, det är lätt hänt att det blir lite allt eller inget dvs. att din kropp inte riktigt orkar med och att börjar fuska och tillslut ledsnar.

Sen så verkar det lite väl att köra en tredagarssplit 2x per vecka då kroppen inte får tid att återhämta sig. Nöj dig hellre med att köra 3 pass styrka och släng istället in lite cardio om du vill träna oftare.

Protein hittar du t.ex. i bönor, linser, ärtor, baljväxter, kött, fisk, ägg, mjölk och ost.

hasic
2009-03-28, 16:34
Minska volymen på träningen men öka/behåll intensiteten.

enzodiac
2009-03-28, 16:40
Om du går ner i vikt så räcker det, annars inte. Finns många parametrar man kan pilla på för att nå sitt mål. Träna på som vanligt i gymmet och skapa underskott genom aktivitet, minskat intag mat eller en kombination av båda.

hasic
2009-03-28, 16:50
Läst deff-guiden?

M0e
2009-03-28, 16:52
Okej tack för svaren men undrar hur mycket kan jag gå ner i veckan som högst har hört att ett halvt kilo i veckan ska vara bra. Men kan man gå ner mer typ 5 kilo på 5 veckor ? utan en stor muskelförlust

Keane
2009-03-28, 16:53
Gör inte som jag gjorde förut, ville ha resultat snabbt så jag promenerade varje dag 1 timme och var på gym 5-6 gånger i veckan. Visst blev det resultat men sen gick jag in i väggen och träna inget på ett tag och allt man gått ner kom tillbaka! :cryout:

Fast du kanske känner om det blir för mycket och gör om lite i upplägget.

Aja lycka till! :thumbup:

hasic
2009-03-28, 16:55
Okej tack för svaren men undrar hur mycket kan jag gå ner i veckan som högst har hört att ett halvt kilo i veckan ska vara bra. Men kan man gå ner mer typ 5 kilo på 5 veckor ? utan en stor muskelförlust

Med tanke på att du väger 70 kg just nu har du antagligen inte mycket fett på kroppen vilket gör ett så stort energiunderskott onödigt. Du riskerar att förlora muskelmassa om du lägger dig på -1000 kcal. Lägg dig på -500 och låt det ta den tid det tar.

M0e
2009-03-28, 17:02
Ja vet men saken är det att jag äter mycket så det kommer bli svårt för mig att äta så som ja har skrivit schemat där. kanske kan hålla mig några veckor till det sen så börjar jag kanske äta mer därför jag vill att det skall gå snabbt men vill ju heller inte tappa för mycket muskler

M0e
2009-03-28, 17:12
Sen så undrar jag bara en sak också proteinet i pulver är det lika bra som typ kyckling , tonfisk vet att man inte ska ersätta proteinpulver med riktig mat men om vi säger att ja inte äter riktig mat för att ska till skolan efter att jag har tränat på morgonen och missar lunchen kan ja ta då 2 dl whey protein istället för 1 dl whey protein och någon frukt .

Eddie Vedder
2009-03-28, 17:29
Sen så undrar jag bara en sak också proteinet i pulver är det lika bra som typ kyckling , tonfisk vet att man inte ska ersätta proteinpulver med riktig mat men om vi säger att ja inte äter riktig mat för att ska till skolan efter att jag har tränat på morgonen och missar lunchen kan ja ta då 2 dl whey protein istället för 1 dl whey protein och någon frukt .

http://traningslara.se/blogg/idrottarens-proteinbehov/
http://traningslara.se/blogg/idrottarens-proteinbehov-del-2-proteintillskott/

M0e
2009-03-29, 10:54
tack för länken. undrar om det är möjligt att minska med 1000-kalorier o ändå inte tappa mycket muskelmassa? bara att jag äter så mycket protein som det behövs ?
Undrar också om jag bara ska äta Protein och fett och inte äta kolhydrater alls förutom frukt då och kanske 1 dl havregrynsgröt nån timma innan träning ? jag har lite bråttom därför undrar jag tacksam för svar

kjell33
2009-03-29, 11:12
Med tanke på att du väger 70 kg just nu har du antagligen inte mycket fett på kroppen vilket gör ett så stort energiunderskott onödigt. Du riskerar att förlora muskelmassa om du lägger dig på -1000 kcal. Lägg dig på -500 och låt det ta den tid det tar.


Kan inte sägas bättre.

M0e
2009-03-29, 11:24
Ja ientligen så är det ju bättre om de tar tid för att man vill ju inte tappa så mycket massa de tar ju tid att bygga och att man har kämpat vill ju självklart inte tappa men vet att nått kommer man ju tappa så men vill inte tappa allt för mycket men om jag ligger på ca 700 - då är det okej tappar man mycket ?. jag vet att jag väger lite men det finns fett ändå. Ska ja utesluta kolhydrater helt ? som jag har tänkt.
tack för svaret annars

Loos_
2009-03-29, 11:50
Ta bort frukterna och ät ett mål mat till på ca 400-500kcal. En köttbit på 250g med kanske 30g fullkornsris och en stor näve sallad. Mättar bättre och har inte lika mycket snabba kolisar.

M0e
2009-03-29, 11:57
tänkte också på att ersätta frukterna med något proteinrikt iaf då de mer nytta men frukt äter jag för att ja tycker om det och att det mättar lite mer även om inte så mycket så blir man lite mer mätt.

vicarious
2009-03-29, 13:07
Crosstrainer direkt efter du har styrketränat är väl inget jag skulle rekommendera om du nu vill behålla så mycket muskelmassa som möjligt. Försök lägga konditionen så långt ifrån styrketräningen som möjligt.

vicarious
2009-03-29, 13:08
tänkte också på att ersätta frukterna med något proteinrikt iaf då de mer nytta men frukt äter jag för att ja tycker om det och att det mättar lite mer även om inte så mycket så blir man lite mer mätt.

Frukt innehåller som sagt en del fruktos, så jag skulle hellre rekommendera grönsaker i alla dess slag. Mättar bättre också tycker jag.

M0e
2009-03-29, 14:14
Okej ska skippa så mycket frukt 1-2 är nog okej ? jag tror nog att jag kommer skippa morgonpromenaderna asså de kommer ej bli varje dag . men blir det en mycket större skillnad med morgonpromenaderna ? eller räcker de me crosstrainern.

Eddie Vedder
2009-03-29, 14:20
men blir det en mycket större skillnad med morgonpromenaderna ?

Skillnadens omfattning blir den skillnad i energiföbrukning promenad vs ingen promenad kommer innebära.

M0e
2009-03-29, 15:34
Okej men är det sant att de tar mer på fettet på morgonen när man kör kondition utan att ha ätit nått. ja vet att ja frågar mycket men vill gärna lära mig då jag kommer träna flera år bra att veta . tackar iaf för alla svar

hasic
2009-03-29, 18:10
Okej men är det sant att de tar mer på fettet på morgonen när man kör kondition utan att ha ätit nått. ja vet att ja frågar mycket men vill gärna lära mig då jag kommer träna flera år bra att veta . tackar iaf för alla svar

Ja, det är sant, men i slutet av dieten kommer detta inte att spela någon roll.

M0e
2009-03-29, 19:46
Okej jag vill tack alla som har svarat ska börja deffen nu första 1 april och tror att jag kommer sluta med den slutet av maj / början av juni.

Bara en fråga och det är jag ska nog gå ner 7 kg om jag kan är det möjligt på 2 månader utan en stor muskelförlust ?

vicarious
2009-03-29, 22:46
Okej jag vill tack alla som har svarat ska börja deffen nu första 1 april och tror att jag kommer sluta med den slutet av maj / början av juni.

Bara en fråga och det är jag ska nog gå ner 7 kg om jag kan är det möjligt på 2 månader utan en stor muskelförlust ?

Det beror helt på hur mycket fett du har på kroppen innan du börjar. 7kg på 2 månader betyder nästan 1kg i veckan, vilket kan vara väldigt olika. Har man mycket överflödigt fett kan 1kg i veckan fungera fint utan att förlora någon direkt muskelmassa. Har man däremot inte så mycket fett så kanske 1kg i veckan är lite för mycket.

M0e
2009-03-29, 22:57
Okej aa jag har en hel del fett som ska bort jag tror nog att jag ska försöka gå ner 1 kg i veckan lägger mig nog runt 1300 kal. men skippar morgonpromenaderna och kör crosstrainer bara efter styrke.

Fixem86
2009-03-29, 23:53
1300 kcal om dagen?Du kmr ju svälta ihjäl.Du får nog räkna om lite där såvida du inte åker permobil på heltid så kmr de nog med all säkerhet vara ett för stort underskott.

M0e
2009-03-30, 15:36
har räknat fram att jag ska äta ungefär 2300 kcal när jag tränar och då minskar jag den med 1000- för att kunna tappa 1 kg i veckan men kommer göra det 2 veckor sen kommer ja minska med 500. vill inte direkt svälta för har deffat innan men inte lyckats med det gick ner ungefär 7 kg på 1 månad men gick sedan upp mer än 10 kg så det är sant det folk säger att om man svälter så kommer man gå upp igen och mer än vad man vägde innan.

M0e
2009-03-30, 16:17
Börjar deffen nu på Onsdag vill tack alla som har hjälpt osv. Och lycka till ni som deffar också.