handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt med min hälsena? Tre månders smärta.


Fatcan
2009-03-27, 16:17
Dagen innan julafton förra året var jag ute och julhandlade, parkerade bilen på parkeringen vid mitt jobb. För att komma in där måste man gå igenom en stor metalldörr som sitter kanske 1dm över marken.
När jag skulle igenom dörren påväg tillbaks till bilen med alla julklappar så drog jag igen dörren men han inte flytta höger fot, så dörren drämde till rätt längst ned hälsenan. Det gjorde djävulskt ont och jag var tvungen att sitta i bilen och vänta i 10 minuter innan jag kunde köra.

Grejen är nu att jag 3 månader senare fortfarande har ont, kommer jag åt hälsenan på nånting gör det jätte ont, samma om jag trycker med fingret på stället jag slog i.
Har inga problem i övrigt, kan springa, gå, köra knäböj och köra vadpress helt som vanligt. Nån som vet vad detta kan bero på och om jag borde gå till en läkare?

Martin Löwgren
2009-03-28, 11:48
Du fick antagligen i december en akut inflamation i din hälsena som du ignorerade. Med största sannolikhet har det nu bildats en kronisk skada i vävnaden (s.k tendinos) där kärl och nerv växt in i senvävnaden.

Googla achilles tendinos för mer information.

Mvh