handdator

Visa fullständig version : Ont i axeln...ibland.


malkin
2009-03-26, 22:26
Ibland får jag som en smärta i axeln, som kommer fram när jag har hållit armen "nere" för länge, det går över en stund när jag drar armen över huvudet och håller så i 5 sekunder.

Vad beror det på?

Kan inte riktigt beskriva smärtan heller.

mvh

Martin Löwgren
2009-03-27, 01:15
Ibland får jag som en smärta i axeln, som kommer fram när jag har hållit armen "nere" för länge, det går över en stund när jag drar armen över huvudet och håller så i 5 sekunder.

Vad beror det på?

Kan inte riktigt beskriva smärtan heller.

mvh

Normalt är de det omvända att man får ont av att hålla armen upp och att blodet kommer tillbaka när man sänker den armen :thumbup:

malkin
2009-03-28, 00:41
Normalt är de det omvända att man får ont av att hålla armen upp och att blodet kommer tillbaka när man sänker den armen :thumbup:

Det där blev jag inte klokare av, men ändå! :p

Jag ramlade för ett tag sedan, och axeln klickade till då. Vet dock inte om det beror på det, iochmed att jag har haft ont tidigare också...

Martin Löwgren
2009-03-28, 11:54
Det där blev jag inte klokare av, men ändå! :p

Jag ramlade för ett tag sedan, och axeln klickade till då. Vet dock inte om det beror på det, iochmed att jag har haft ont tidigare också...

Då har du alltså varit med om ett trauma och då blir det väldigt svårt att ge adekvata råd över internet.

Mvh