handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver.


Granström
2009-03-26, 14:48
Tjena ! det är så här, skulle gärna vilja käka proteinpulver ett par gånger om dagen men grejjen är den att de smakar rent ut sagt skit. Jag kan ju svälja de alltså men då vill gärna magen vara lite arg i någon timme. fruktansvärda rapar osv :P har prövat o blanda i pytte lite i mina gainers men den tar över smaken totalt och hela gainern smakar blää.
Någon annan som inte fått ner det ordentligt och kommit på nått att blanda med så det inte smakar så illa ?


tack på förhand !

Scratch89
2009-03-26, 14:56
Blanda med lite vatten. Köp ett lite dyrare märke med en god smak.

Exhale_
2009-03-26, 15:10
Tjena ! det är så här, skulle gärna vilja käka proteinpulver ett par gånger om dagen men grejjen är den att de smakar rent ut sagt skit. Jag kan ju svälja de alltså men då vill gärna magen vara lite arg i någon timme. fruktansvärda rapar osv :P har prövat o blanda i pytte lite i mina gainers men den tar över smaken totalt och hela gainern smakar blää.
Någon annan som inte fått ner det ordentligt och kommit på nått att blanda med så det inte smakar så illa ?


tack på förhand !

Vad har du för pulver egentligen? Kan inte tänka mig att något proteinpulver ska kunna smaka så dåligt som du skriver. Däremot är ju EAA inget man äter som *popcorn*

C.E.J.
2009-03-26, 15:16
Hur mycket proteinpulver brukar du ta per gång? Och är det för sig själv, utan nåt annat till?

Granström
2009-03-26, 15:27
gammal Tibro bo ser jag hehe! en av dom dyra va de jag köpte. jordgubbsmak , och den smaka som värst med vatten. med mjölk går de ganska bra. får nog hoppa över den kanske och käka lite fågel till kvällsmat eller nått =)

Granström
2009-03-26, 15:29
selfnutrition whey 100% nått sånt heter de. Jag tar som de står på burken, en rågad skopa. även prövat ta en halv skopa för att se om de lindrar men icke.

Scratch89
2009-03-26, 15:54
gammal Tibro bo ser jag hehe!

Jepp! Skicka PM så jag vet vem du är!

Tricklev
2009-03-26, 15:58
Jag har testat varenda märke som finns och det finns inget gott, alls, bälgar i mig den så fort som möjligt med fingrarna över näsan och vatten jämte att skölja bort den hemska smaken med.

Bara att köra på och lida sig genom det.

CVN
2009-03-26, 15:58
Eiselt Double Pro tycker jag du ska använda.

Granström
2009-03-26, 16:05
jag får tvinga i mig den här skiten då och pröva en ny. tack för tipset där. får vell bli de efter den här då.

Scratch89
2009-03-26, 16:42
Har du testat att blanda med mjölk? Även de värsta varianterna brukar gå ner lättare med mjölk; den bittra bismaken försvinner till viss del, och det smakar lite milkshake över det. Chokladpulver smakar oboy.

Granström
2009-03-26, 17:08
joo med mjölk kör jag mest. röd mjölk med vatten. blir lite väl tjockt annars tycker jag. min vanilj gainer slänger jag i oboy i så blir de smaskens men det kanske inte är lika gott o slänga i oboy i jordgubbssmak :P

kaysim
2009-03-27, 00:20
joo med mjölk kör jag mest. röd mjölk med vatten. blir lite väl tjockt annars tycker jag. min vanilj gainer slänger jag i oboy i så blir de smaskens men det kanske inte är lika gott o slänga i oboy i jordgubbssmak :P

Jag har/hade också extremt svårt för de flesta proteinpulver. Tycker allt vassle från t ex star nutrition smakar "för jävligt!" (i alla fall choklad, banan, jordgubb, hallon med mera).

Enda proteinpulvret jag tycker är "gott" är eiselt double pro choklad. Blanda med vatten, skaka, ställ i kylen i 15 min sedan drick. funkar bra!!

Granström
2009-03-27, 10:46
ok. verkar som att eiselt double pro är den som är bäst vad gäller smaken. får ta o pröva den. tack för all respons !