handdator

Visa fullständig version : Hjälp med tillskott!


panic
2009-03-26, 12:16
Hej.

Jag har suttit och kollat på kolozeums shop och såg att dom har en

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=148

och sen

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=213


Som jag har fattat det så på den första så går man upp i vikt och bygger muskler och den andra så bygger man bara muskler??

Så ha jag fattat det rätt om jag säger såhär, att när man äter gainer så går man upp i vikt och bygger muskler?

Och protein tex så är det bara en "återställare" som ger kroppen det den vill ha?

Alltså går man upp i vikt och bygger muskler på båda dom jag skickade?

Vilken rekommenderar ni?

King Grub
2009-03-26, 12:49
Ett överskott av kalorier gör att man går upp i vikt. Oavsett källa. Du går inte upp mer i vikt av X kcal från en gainer jämfört med X kcal från potatis och köttbullar eller X kcal från Nutrilett bantningspulver för den delen. Du går inte upp i vikt alls, oavsett gainer eller inte, om du inte totalt äter mer kalorier än du förbrukar. Det går utmärkt att banta med gainer, och lika utmärkt att gå upp i vikt med ett bantningspulver som en del av kosten.

Protein är vad som används till muskeluppbyggnad, men återigen bygger du inte mer muskler av ett proteinpulver än motsvarande mängd protein från tonfisk, ägg eller fläskkotlett.

Båda produkterna du länkar till är utmärkta att använda i samband med träning för att ge kroppen vad den behöver, när den behöver det, men det handlar fortfarande bara om kolhydrat och protein i pulverform, potatis och mjölk.

panic
2009-03-26, 12:55
Ett överskott av kalorier gör att man går upp i vikt. Oavsett källa. Du går inte upp mer i vikt av X kcal från en gainer jämfört med X kcal från potatis och köttbullar eller X kcal från Nutrilett bantningspulver för den delen. Du går inte upp i vikt alls, oavsett gainer eller inte, om du inte totalt äter mer kalorier än du förbrukar. Det går utmärkt att banta med gainer, och lika utmärkt att gå upp i vikt med ett bantningspulver som en del av kosten.

Protein är vad som används till muskeluppbyggnad, men återigen bygger du inte mer muskler av ett proteinpulver än motsvarande mängd protein från tonfisk, ägg eller fläskkotlett.

Båda produkterna du länkar till är utmärkta att använda i samband med träning för att ge kroppen vad den behöver, när den behöver det, men det handlar fortfarande bara om kolhydrat och protein i pulverform, potatis och mjölk.



Ok, tack för infon!

Så jag som vill ge kroppen det den behöver efter träningen så musklerna blir glada, då blir den frsta gainern bra till mig då alltså?

Tänkte prova den och se om man går upp något i vikt och musklerna blir glad.

Äter gör jag 3 fasta mål om dagen och frukt och dylikt, så mat får jag i mig :)!

Även Omega 3 och multivitamin.

King Grub
2009-03-26, 12:58
Båda är bra val. Det är ungefär lika mycket kolhydrat och protein i båda.