handdator

Visa fullständig version : får se om det blir något


iDD
2009-03-25, 21:09
Tänkte att jag veckovis skulle skriva in mina pass i stället för att bara kladda ner i ett block.

Som det ser ut nu så kommer jag nog bara att fokusera på att skriva in passen veckovis och inte dagligen uppdatera. Om mitt ben någonsin läker så kommer jag att dra upp träningen rejält och inte orka skriva ner allting.

Född 1992 och väger in på 69-70 kilo för närvarande med en längd på 173, kille. Träningsbakgrund är väldigt stor med träning uppemot 50-70 timmar per vecka, i fotboll. Vill inte skriva om det på internet, men jag var väldigt seriös och talangfull. Blev dock fysisk och psykiskt utbränd och slutade.

Har haft regelbundet ständiga skador i benen genom åren. Mest i knäna, men nu i ungefär två år från och till har jag haft ont i bakre vänstra sätesmuskeln. Hade ont regelbundet i över ett år och efter det slutade jag försöka bli bättre i muskeln. Efter ett år av vila hade jag inte mycket ont, men ju mer jag tränar desto mer ont får jag i muskeln, och nu har den kommit tillbaka och kan ibland knappt gå eller resa mig utan stor smärta.

Nog om det, detta är föregående veckas pass Vecka 13. Den spökande skadan kom tillbaka på första intervallsträckan men ville inte avbryta dumt nog och har nu rejält ont och kan inte springa.

Vecka 13.

Måndag: Bodypump + löpning 5 km.
Tisdag: Löpning 10 km.
Onsdag: Överkropp gym + 5 km.
Torsdag: Underkropp gym
Fredag: Överkropp gym + Löpning backintervaller.
Lördag: Underkropp gym
Söndag: Överkropp gym.

Kommer att köra 3-split nu, och troligtvis blir det ingen löpning förrän läkt ben. Nu efter detta har jag väldigt ont i vad jag tror är vänstra bakre sätesmuskeln p.g.a. löpningen. Varit hos sjukgymnast för två år sedan och kurerades med flertalet piller, salvor, stretch m.m. men inget verkar hjälpa. Det är verkligen med hjärtsorg jag fortfarande har denna skada. http://www.tendobenches.se/svenska/stretching-anatomi/anatomi-funktion-hoftsate/41F09E56D35D489FA89E3F23C329AA7D är troligtvis muskeln som spökat i två år, fast på vänster sida.*cry*:furious:

Träna är verkligen det jag tycker är roligast att göra, utan tvekan. Och om någon har erfarenhet om skador i den muskeln skulle jag uppskatta lite tips om hur i helvete man blir av med den.

iDD
2009-04-13, 16:27
Vecka 14
Var jag väldigt förkyld för första gången på flera månader och hade en vecka med bara ett gympass på tisdagen. Så första veckan på året då jag inte tränat nästan varje dag.

vecka 15.
Måndag: Gym
Tisdag: Gym
Onsdag: Gym
Torsdag: Gym
Fredag: Gym
Lördag: Gym
Söndag: Gym

Vecka 16
Måndag: Gym
Tisdag: Gym
Onsdag: Gym
Torsdag: Gym
Fredag: Gym + intervall på cykel
Lördag: Gym
Söndag: Vila, p.g.a. stängt gym

tänkte komma tillbaka till att konditionsträna dagligen men då genom att cykla, och skadan tror jag vet vad den beror på nu.

iDD
2009-04-19, 20:52
Vecka 17
Måndag: Gym + intervall cykel
Tisdag: Vila p.g.a. för mkt känningar
Onsdag: Gym + intervall cykel
Torsdag: Gym + distans cykel
Fredag: Gym + distans cykel, nya skor så lite löpband
Lördag: Gym + löpning löpband
Söndag: Gym + löpning löpbana

rockafellah
2009-04-19, 20:53
Du vilar inte mkt du;)

iDD
2009-05-11, 19:54
Kommer verkligen inte ihåg alla tre föregående veckors träning men;

Vecka 18-19-20
Ca 6 dagar varje vecka gym & kondition i separata pass samma dag.