handdator

Visa fullständig version : Varför blir jag inte "slimmad"?


Mr__Jim
2009-03-25, 20:30
Jag tränar kondition 2-3 ggr i veckan samt styrka 1-2 ggr i veckan.

Jag äter frukost i form av havregrynsgröt eller liknande, lunch måltidsersättning (shake) samt någon frukt, middag i form av någon fettsnål proteinkälla samt sallad och grönsaker mm. Mellan dessa mål äter jag någon frukt eller lätt yougurt.

Målet är att reducera underhudsfettet, att alltså bli slimmad och mer "fit". Men det händer ingenting. Jag märker nästan inget alls och har hållt på i 11-12 veckor nu.

Vad gör jag för fel?

MaxOT
2009-03-25, 20:33
Det "sista" fettet är oftast det svåraste att få bort. Morgonpromenader efter en kopp kaffe och tung intervallträning är någonting jag tycker du borde pröva.

King Grub
2009-03-25, 20:34
Du äter för mycket i förhållande till vad du förbrukar.

Vill du eller kan du inte dra ner på matintaget, så sätt dig på en motionscykel eller liknande skonsam träningsutrustning och cykla i så högt tempo du kan hålla i en timme eller mer varje dag, så skall du se att det händer saker.

Dreas
2009-03-25, 21:17
Jag tränar kondition 2-3 ggr i veckan samt styrka 1-2 ggr i veckan.

Jag äter frukost i form av havregrynsgröt eller liknande, lunch måltidsersättning (shake) samt någon frukt, middag i form av någon fettsnål proteinkälla samt sallad och grönsaker mm. Mellan dessa mål äter jag någon frukt eller lätt yougurt.

Målet är att reducera underhudsfettet, att alltså bli slimmad och mer "fit". Men det händer ingenting. Jag märker nästan inget alls och har hållt på i 11-12 veckor nu.

Vad gör jag för fel? Läs och begrunda, tycker du ska följa den :) http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 du verkar äta väldigt knepigt, mycket kolhydrater och väldigt lite med fett.

Mr__Jim
2009-03-26, 10:00
Läs och begrunda, tycker du ska följa den :) http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 du verkar äta väldigt knepigt, mycket kolhydrater och väldigt lite med fett.

Jag har faktiskt läst den guiden ett par ggr och jag förstår innebörden som sådant. Men för att omvandla den till praktiken, vad skall jag äta istället under en dag?

PS87
2009-03-26, 11:18
Jag skulle råda dig och käka mer varierat. Sen också försöka köra intervallträning på typ crosstrainer eller trappmaskin..var inte rädd för att prova långa pass 40-60 minuter på relativt hög nivå = BURN FAT BURN.